Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sait rahaa säästöön vuoden 2015 aikana? Pääsitkö tavoitteeseesi?

Vierailija
01.01.2016 |

Minulla tavoite 10 000 €, josta puuttuu vielä 400 €. Sen saan vielä vakuutusyhtiöltä korvauksena hammaslääkärikäynneistä (tapaturma).

Olen aika tyytyväinen. Nyt pitäisi etsiä sijoituskohde.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkoihin meni n. 5000e + auton huolto 2000e. Kolmivuorotyö ja 130km päivä. Irtisanoudun tässä kuussa, mulle jää samanverran rahaa kotona ollessa ja saan auton kulut säästöön:) laiskuus se on mikä kannattaa!

Vierailija
22/48 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainan saldo on yli 10 tonnia vähemmän kuin vuosi sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntolainan saldo on yli 10 tonnia vähemmän kuin vuosi sitten.

Täällä sama! Pankkitilille ei kyllä juuri säästöjä jäänyt, muutama satanen. Matkustamiseen meni viime vuonna n. 10 000 euroa, jos reissut olisivat jääneet välistä, tuo summa olisi toki tilillä. Olen kova pihistämään ja käytän säästetyt rahat mielelläni matkailuun. Rahastoissa on noin tonni.

Vierailija
24/48 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain säästöön 15996,75€. En ihan päässyt tavoitteeseeni, mutta olen  tyytyväinen. Ensi vuonna jos onnistuisi sama, niin tilanne olisi paljon tämänhetkistä parempi.

Vierailija
25/48 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole laskenut, jäikö jotain säästöön vai ei. Olin melkein koko vuoden työmarkkinatuella, eli käytännössä elin miehen tuloilla. Ei sitä paljon kehtaa tuollaisista tuloista yrittää omiin sijoituksiin siirrellä, kun ei pysty edes omia menojaan maksamaan. PS-tilille laitoin 5000€, mutta se oli käytännössä siirtoa muista sijoituksista. Ostimme lisäksi veneen ja oman puolikkaan maksamiseksi jouduin myymään osakkeita. Osingoilla lyhensin asuntolainaa, se on lyhentynyt vuoden aikana 13000€ , sen kai voi laskea säästöksi. 

Tänä vuonna olen puoli vuotta töissä pienellä palkalla, mutta näyttää tämäkin ylimääräinen tulo menevän ulkomaanreissuun ja opintolainan lyhennykseen. Säästöt eivät kartu, mutta tase vahvistuu.

Vierailija
26/48 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain säästöön 9200 euroa. Olen ihan tyytyväinen. Olin vuonna 2015 työttömänä ansiosidonnaisella 2,5 kuukautta, eli työssä ollessani olen onnistunut joka kuukausi säästämään noin 970 euroa. Ai niin, ja toki nykyisestä asunnosta maksettu vuokravakuuskin on tavallaan omaa säästöäni. Oikeastaan siis sain täyteen tuon 1000 euroa säästöön/työssäolokuukausi. Mitään velkoja ei ole. Ei myöskään perintöä tai muuta arvokasta omaisuutta. 2200 euron kuukausinetoista olen säästänyt.

Vierailija
27/48 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kateellinen täällä alapeukuttaa? Mitä huonoa siinä on, jos joku on saanut useamman tonnin säästettyä? Sen eteen on tehty töitä ja katsottu tarkkaan, mihin rahojaan tuhlailee.

Vierailija
28/48 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok vuosi.

100/kk pitkäaikaisiin sijoituksiin: +1200

Asuntolainanlyhennykset, mun osuus: +4000

Puskurirahoja 400/kk: +4800 - 1500 ennakoimaton vesipumpun vaihto.

Ja vuoden viimeisenä päivänä ehti perintö omalle tilille: +110000.

Tuolle perinnölle teen jotain, muuten tämä 2016 jatkuu samaa rataa ja palkkatuloista säästellään elämisen sivussa.

Vierailija
29/48 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tonni. 70 000 säästössä.

Vierailija
30/48 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt. Oon opiskelija ja tavoite oli miehen kanssa kummallakin viime vuonna saada 1200€ säästöön että saatais jossain vaiheessa ostettua ihan oma talo ja päästäis pois vuokralta. Marraskuussa hajos auto ja tuli 600€ remontti siihen ja koira piti lopettaa ja sekin maksoi monta rahaa. Eli loppujen lopuksi meni leijonan osa niis säästöistä sitten niihin. Tänä vuonna uus yritys, ei meillä oo mikään kiire tästä onneksi pois.

Vierailija
31/48 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain säästöön 9200 euroa. Olen ihan tyytyväinen. Olin vuonna 2015 työttömänä ansiosidonnaisella 2,5 kuukautta, eli työssä ollessani olen onnistunut joka kuukausi säästämään noin 970 euroa. Ai niin, ja toki nykyisestä asunnosta maksettu vuokravakuuskin on tavallaan omaa säästöäni. Oikeastaan siis sain täyteen tuon 1000 euroa säästöön/työssäolokuukausi. Mitään velkoja ei ole. Ei myöskään perintöä tai muuta arvokasta omaisuutta. 2200 euron kuukausinetoista olen säästänyt.

Onko sinulla ASP tili? Jos ei, niin kipin kapin avaamaan. Saat hyvän koron ja sitten vaan asuntoa ostelemaan. Sitten säästäisit joka kuukausi itsellesi etkä enää vuokranantajalle. Tosin ilmeisesti nytkään vuokra ei ole kovin suuri, kun pystyt noin hyvin säätämään kuukaudessa! Hienoa!

Vierailija
32/48 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole laskenut, jäikö jotain säästöön vai ei. Olin melkein koko vuoden työmarkkinatuella, eli käytännössä elin miehen tuloilla. Ei sitä paljon kehtaa tuollaisista tuloista yrittää omiin sijoituksiin siirrellä, kun ei pysty edes omia menojaan maksamaan. PS-tilille laitoin 5000€, mutta se oli käytännössä siirtoa muista sijoituksista. Ostimme lisäksi veneen ja oman puolikkaan maksamiseksi jouduin myymään osakkeita. Osingoilla lyhensin asuntolainaa, se on lyhentynyt vuoden aikana 13000€ , sen kai voi laskea säästöksi. 

Tänä vuonna olen puoli vuotta töissä pienellä palkalla, mutta näyttää tämäkin ylimääräinen tulo menevän ulkomaanreissuun ja opintolainan lyhennykseen. Säästöt eivät kartu, mutta tase vahvistuu.

Jatkan vielä, että lapselle säästettiin se, minkä verottomasti pystyy lahjoittamaan, eli 222€/kk. Tuolla on minulle ehkä suurempi merkitys kuin omilla säästöillä. Talouskasvatus kuuluu toki myös kuvioon ja olen luottavainen sen suhteen, että lapsi käyttää säästöt fiksusti. Hänellä on nyt on karvan yli 50000€ sijoituksissa ja ikää 15 vuotta. 

Korkoa korolle on pitkällä aikavälillä niin iso juttu, että lapsille kannattaa säästää vaikka omista menoista tinkimällä!

Vierailija
33/48 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut yhtään säästöön, koska olen pitkäaikaistyötön, mutta onneksi vanhempien kuoltua saan satojentuhansien perinnön, joka turvaa, että en elä vanhuuttani köyhyydessä. En silti nytkään elä köyhyydessä, vaan pystyn yhden matkankin tekemään vuodessa, kiitos vanhempien rahoituksen. Mutta töissä olisin mieluiten, tosin 40 vuotias on paskavaltio Suomessa jo liiaan vanha työhön, toisin kuin Ruotsissa, jossa 55 vuoden ikäkään ei otsikoiden mukaan ole mikään este. Suomessa päättäjät on katselleet vähän liikaa nuoruutta ihannoivia jenkkisarjoja, ja tämän myötä on syntynyt käsitys nuoruudesta ihanteena.

Vierailija
34/48 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N.1000e plus maksoin opintovelkaa pois noin tonnin edestä. Valmistuin ammattiin kesäkuussa. Ulkomailla kävin kahdesti. Ensi vuonna pyrin olemaan säästäväisempi.

Vierailija
35/48 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusten arvo nousi noin 50.000€. Palkkatuloista jäi säästöön 23.000€, joka oli suurimmaksi osaksi irtisanomiskorvausta.

Tavoite oli 20.000 joten se ylittyi reilusti.

Vierailija
36/48 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni hieman miinukselle koko vuosi. Poikkeuksellinen vuosi: Työttömyyden, äitiysloman yms. vuoksi rahaa tuli muutenkin vähemmän ja jouduttiin vielä muuttamaan töiden vuoksi ja oli aika pitkään kahden asunnon isot menot maksettavana. Mutta toivottavasti tämä oli poikkeusvuosi ja ensi vuosi olisi parempi, vaikka tulopuoli näyttää yhä epävarmalta ja asumismenotkin ovat turhan isot, mutta niille ei juuri nyt voi mitään. Muutosten keskellä ei myöskään aina ollut aikaa tai mahdollisuutta säästää joka paikasta.

Täksi vuodeksi on tehty budjettilomakkeet ja seurataan tarkemmin menoja ja tuloja ja tavoitteena saada edes vähän säästöön. Toivottavasti pidemmällä aikavälillä saataisiin ns. isot kuviot taas siihen kuntoon, että voidaan säästää enemmänkin.

Vierailija
37/48 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
38/48 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok vuosi.

100/kk pitkäaikaisiin sijoituksiin: +1200

Asuntolainanlyhennykset, mun osuus: +4000

Puskurirahoja 400/kk: +4800 - 1500 ennakoimaton vesipumpun vaihto.

Ja vuoden viimeisenä päivänä ehti perintö omalle tilille: +110000.

Tuolle perinnölle teen jotain, muuten tämä 2016 jatkuu samaa rataa ja palkkatuloista säästellään elämisen sivussa.

Tuossa näkee, että työllä ei Suomessa rikastu, vaan kannattaa syntyä perijäksi. Peritkö vanhempasi, vai kaukaisemman henkilön, jolloin perintövero suurempi. Joko perintövero tuosta 110 000 eurosta on maksettu? Ja paljonko oli vero?

Vierailija
39/48 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kolmisen tonnia jotka käytän perheen lomamatkaan kohta. Jouduin ostamaan kaksi auton rengassettiä, läppärin, Tukholman reissuun meni 500 ja jouluun yli tonni. Ei kuulosta paljolta mutta olen yh.

Vierailija
40/48 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepa säästäväisiä. Minä lyhensin asuntolainaa reilu 2000-2500€/kk ja korkoihin menee lisäksi. Eli laina lyheni viime vuonna liki 30 000. Säästän ja sijoitan 600€/kk, mutta joulukuussa en summaa laittanut eli säästöt 6600€/v. Lapsille säästän mitä verovapaasti saa lahjoittaa eli 100€/kk molemmille eli yhteensä 2400€ vuodessa. Keittiön ja kodin remontti viime vuonna vei aiempia säästöjä 15 000€. Tulot on vaihdellen 5000-7000€/kk miinus verot. Tosi tiukkaa on, kun on iso asuntolaina ja sen mukainen lyhennys ja haluan tosiaan vähän puskuria säästää/sijoittaa yllätysten varalle. Hyvät tulot, mutta liian iso asunto ja asuntolaina, ja sen vuoksi ei mahdullisuuksia kuluttaa rahaa: ei ulkomaanmatkoja, ei ravintolareissuja, ei shoppailua.