Olen niin kyllästynyt Michael Korsiin
Toivottavasti ensi vuonna se katoaa Stockan valikoimista ja sitä myötä pikkuhiljaa katukuvasta. Ei mulla muuta.
Kommentit (73)
Vastahan Helsinkiin saatiin oma Michael Korsin liike! Viimeisenä Euroopassa :D Ne on olleet kaikissa muissa Euroopan maissa jo.
Michael on siitä hyvä että hänellä on Pohjoismaissa juuria ja tykkää sen myötä suunnitella pohjoismaiselle naiselle, ei ole niinkuin ranskalaissuunnittelijat jotka tykkää suunnitella vaatteita ja asusteita vain pojan malliselle XXXXS-koon naiselle ja aina jotain ihme haarniskaviritelmää ja aina mustissa.
Suunnattu tyylittömille nuorille naisille ekaksi "merkkilaukuksi". Training bra!
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua että sellaiset Real Housewives-sarjojen multimiljonäärit kuin Lisa Vanderpump ja Vicki Gunvalson suosivat Korsin halvemman malliston 100-500 euron laukkuja vaikka heillä on teidän asuntojen kokoiset vaatehuoneet jotka muuten täynnä Hermesiä, Chanelia, Vuittonia, Pradaa, Guccia, Valentinoa ja Dolce&Gabbanaa! :D Jos Korsit kelpaa heille niin kelpaisivat kyllä minullekin.
Vähän ohis, mutta tuon sarjan naisilta en ottaisi yhtäkään tyylivinkkiä.
Tyylivinkit eri asia koska se on henkilökohtaisempaa, ja kun tietää että Lisakin teettää monen tonnin arvoiset silkkipaitapuserot luksusompelijalla, mutta laukut on maailmalla yleisesti ottaen melko monotonisia, useimmat sopivat useimmille naisille, ja minusta on vaan hienoa että telkkarissa oleva rikas nainen ei todellakaan nyrpistele halvemmalle merkille vain sen takia että hänellä on kaapissa 30 000 euron kroko-Birkinejä eri väreissä (todennäköisesti lahjaksi saatuja).
Muistelen miten joku muinainen jossain syrjemmällä asuva bloggaaja sai mieheltään muutamat logolaukut ja alkoi heti välittömästi halveksimaan ja nimittelemään ihmisiä joilla oli häntä halvemmat laukut eli alle tonnin kassit, ja jotka eivät tunteneet logolaukkuvalmistajien mallistoja.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin maksan Korsin saffianonahkaisesta (Prada käyttää samaa nahkaa) laukusta 350e kuin Vuittonin kanvaslaukusta (hartsattua kangasta!) 900e!
Tulin 2 vkoa sitten New York Citystä ja siellä Kors oli suosittu, mutta ei vaan jokin tietty malli vaan siellä niitä näki eri väreissä ja malleissa, yleensä 25-65 ikäisillä naisilla.
Mä taas inhoan sitä saffianonahkaa! Vai onko sitä monenlaista? Furla ainakin käyttää sitä saffianoa ja sen tuntu on sellainen kova, muovinen ja suoraan sanottuna koppuran inhottava.
Nahassa on mun mielestä parasta juuri sen nahan tuntu, pehmeä, mukava, käteensopiva. Kaikkea muuta kuin kova ja muovisenoloinen. Ihan sama vaikka kestäisi ydinräjähdyksen, jos ei tunnu kivalta.
MK-laukut sopii hyvin Vantaa-tyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Suunnattu tyylittömille nuorille naisille ekaksi "merkkilaukuksi". Training bra!
En sanoisi tyylittömiksi ja edes välttämättä enää kovin nuoriksi 30-50-vuotiaita Nykin Wall Streetin menestyviä rahoitusjohtajia ja brokereita joilla näkynyt Korsin Jet Set mallia ruskeana, mustana ja oranssina :D Tienaavat todennäköisesti 45 000 - 75 000 dollaria kuussa plus provikat. Harva tyylikäs amerikkalainen suurkaupunkilainen käyttää enää esim. Vuittonin ruskeita mummotapettikuosilaukkuja tai Chanelin rouvatikattuja kettinkilaatikkolaukkuja Jenkeissä, laman jälkeen oppivat suosimaan amerikkalaisia merkkejä ja ajattelemaan hinta-laatusuhdetta.
Saffianonahka eli pinnoitettu "röpöinen" nahka on tehty kulutukseen, ja se on säänkestävää niin sateella kuin pakkasella, eikä naarmutu helposti.
Chanelihan tekee röpöiseksi osan laukuistaan siksi että kestäisivät kulutusta paremmin, ja sitä karheaa pintaa kutsutaan heillä caviariksi.
Pehmeäksi jätetty nahka on herkkä tahroille, naarmuille ja niihin tarttuu helposti väriä esimerkiksi farkuista, mutta toki se tuntuu ylelliseltä :-)
Te näette itse asiassa paljon niitä feikkejä Korseja katukuvassa, sama ilmiö mikä oli LV-laukuissa aiemmin. Se pistää tökkimään.
"Korsin" huonolaatuisia feikkejä saa Turkista kolmella kympillä. Naapuri kertoi että mennessä lennolla porukalla ei ollut mitään merkkikassin näköistä mutta paluulennolla noin 10-12 naisella oli "Kors" olalla :-o
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ensi vuonna se katoaa Stockan valikoimista ja sitä myötä pikkuhiljaa katukuvasta. Ei mulla muuta.
Ja noin kovasti v-tuttaa koska sulla ei ole varaa niihin ja kaverit ovat saaneet niitä lahjaksi miehiltään? Muutenhan et olisi edes tehnyt tällaista noloa aloitusta tälle palstalle :D :D :D
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua että sellaiset Real Housewives-sarjojen multimiljonäärit kuin Lisa Vanderpump ja Vicki Gunvalson suosivat Korsin halvemman malliston 100-500 euron laukkuja vaikka heillä on teidän asuntojen kokoiset vaatehuoneet jotka muuten täynnä Hermesiä, Chanelia, Vuittonia, Pradaa, Guccia, Valentinoa ja Dolce&Gabbanaa! :D Jos Korsit kelpaa heille niin kelpaisivat kyllä minullekin.
Vähän ohis, mutta tuon sarjan naisilta en ottaisi yhtäkään tyylivinkkiä.
Toki sulla ei olisi ikinä siihen varaakaan.... :D
Minua ei pahemmin jaksa kiinnostaa, millaisia laukkuja muiden olalla keikkuu. Itse toivon uudelle vuodelle erityisesti sitä, että ihmiset alkaisivat hiljalleen keskittyä vain omaan vaatetukseensa. Mitä väliä jonkun tuntemattoman kadulla vastaan kävelevän naikkosen tai miekkosen laukulla todellisuudessa on? Kyllä täytyy olla pienet murheet, jos yksi laukkubrändi häiritsee noin vietävästi.
Vierailija kirjoitti:
Saffianonahka eli pinnoitettu "röpöinen" nahka on tehty kulutukseen, ja se on säänkestävää niin sateella kuin pakkasella, eikä naarmutu helposti.
Chanelihan tekee röpöiseksi osan laukuistaan siksi että kestäisivät kulutusta paremmin, ja sitä karheaa pintaa kutsutaan heillä caviariksi.
Pehmeäksi jätetty nahka on herkkä tahroille, naarmuille ja niihin tarttuu helposti väriä esimerkiksi farkuista, mutta toki se tuntuu ylelliseltä :-)
Piti oikein lukea lisää asiasta..
Saffianonahka on siis nahkaa johon on koneellisesti painettu sitä kuviota (lievää röpelöä) ja vahattu se nahan pinta, tästä tulee se kestävyys.
Eli siinä se mun rakastama nahan tuntu häviää, mutta jos arvostaa kestävyyttä enemmän niin ymmärrän valinnan.
Vierailija kirjoitti:
Michael Kors on arvostettu muotisuunnittelija eikä mikään MK tagilla raiskattu laukku, juntit!!!
Tämä menee samaan kategoriaan kuin "Marimekko on niin rumaa (kun niillä ei ole kuin kamalia raitapaitoja)" niilläkin on ihan fiksun näköistä vaatetta
En siis ole Marimekko-fani enkä vertaa MK:ta ja Marimekkoa keskenään. Yleinen huomio vaan. Sama pätee Luis Vuittonin käsilaukkuihin. Perusmartta tietää vain sen ruskean logolaukun, joka keikkuu monella olalla nykyään jopa Hgissäkin. Yleensä aasialaisen naisen perusvaruste.
Kors on ollut jo pitkään kuin guess, pikkulissujen kusetusta, jolla saatu rippilahjarahat pois. Jos haluat kunnon laukun, niin osta vaikka mulberryn.
Vierailija kirjoitti:
Taisit just paljastaa, että et tiedä merkkilaukuista mitään. Mutta ei se haittaa :)
Hyvää vuoden alkua!
Mikä näissä kalliiissssa laukuissa kiinnostaa? Mitä niissä kuljetetaan? Pitääkö sisällönkin olla luxusta, vai voiko siellä kuljettää Prismasta ostettua tekonahkalompsaa ja Rimmelin huulipunaa?
Eikös Michael Korssit ole nykyään ns. markettikamaa? Ainakin Tavaratalo Kärkkäisen verkkokaupasta niitä saa/sai.
Ei jaksa kiinnostaa merkkilaukut tai merkkivaatteet muutenkaan. En edes kehtaisi käyttää mitään kalliin näköistä laukkua, vaikka mulla olisi siihen varaakin. Vaikea varmaan jonkun pissiksen uskoa tätä, tosi kuitenkin on.
Tulevana vuonna alan enemmän teettää vaatteita ompelijalla, lainasin juuri parin vuoden Burdat kirjastosta ja etsin sopivia malleja. Sitten Eurokankaaseen vain ostoksille ja ompelijalle. Todellakin tulee paremman näköistä ja paremmin istuvaa, kuin merkkivaatteet. Ja myös omannäköistä, mä haluan näyttää ja käyttää sellaista brändiä kuin minä.
Ja on tässä myös myös kansantaloudellinen ja eettinen puoli. Sen sijaan, että tukisin multikansallista yritystä, joka takuuvarmasti teettää laukkunsa Aasian hikipajoissa, ties missä työoloissa, haluan suosia suomalaista työtä.
Jos omistaisit oikeasti niitä niin tietäisit etteivät ne mene miksikään koska niitä ei saa pestä koneessa, vaan ne on kuivapestävä pesulassa :D