Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttäreni pilaa parisuhteensa kutittelemalla!

Vierailija
31.12.2015 |

Olen surullinen. 25-vuotias tyttäreni parisuhde on pahassa kriisissä. Syynä on se, että tyttäreni kutittelee poika/miesystäväänsä, ja tämä on saanut tarpeekseen. Tytön aiempi parisuhde kaatui samaan asiaan: mies ei vaan yksinkertaisesti enää jaksanut.

Tyttäreni ei voi kuulemma itselleen mitään. Jos mies pelaa tai katsoo telkkaria, tyttöni menee kutittelemaan miestä. Tarkkaan en tiedä alueita, kainaloista varmaankin, ehkä jalkapohjia myös. Genitaalialueiden kutittelusta ei ole kysymys.

Tyttäreni soitti minulle, ja kertoi asiasta. Yritin puhua järkeä, että lupaisi miehelle lopettavansa, mutta kyse taitaa olla pakonomaisesta kutittelusta. Tyttäreni ei kuulemma mahda asialle mitään. Nyt parisuhde on päättymässä, mies sanoi kyllästyneensä, ei jaksa enää. Hänestä tuntuu kuulemma, ettei pysty koskaan rentoutumaan, koska jännittää kutitetuksi tulemista.

En tiedä, minua ahdistaa tyttäreni puolesta. Olen niin surullinen, kun parisuhde päättyy tämän ongelman vuoksi. Pidin niin tuosta pojasta, hän on ahkera ja älykäs. Kaikin puolin täydellinen vävykandidaatti.

Jo parisuhteen alussa varoitin tyttöä, että ei jatkaisi samaa käyttäytymiskaavaa: ihastuttaa itseensä, ihastuu itsekin, mutta alkaa kutittelemaan.

Että tällainen ongelma. Harmittaa kuulla asiasta näin uudenvuodenaattona. Kutittelukierre jatkuu.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutitusväkivalta on nykyään laissakin kielletty! On ollut jo vuosia. Mies voi viedä asian käräjillekin jos huonosti käy.

Onko kutittaminen tosiaan laitonta? Entä pienten lasten kutittaminen?

Erityisesti pienten lasten kutittaminen, koska he eivät osaa sanoa, jos eivät tykkää. Nauraminen ei tarkoita sitä, että tykkää, vaan tulee ainakin itseltäni automaattisesti, vaikka kutittaminen tuntuisi ikävältä.

Vierailija
22/28 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te uskotte kaiken soopan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Siinähän kutittelee. Tyttäresi on aikuinen ihminen, antaa kutittaa.

Itse kyllä antaisin miehenä kovan potkun persauksiin. Kutittaminen on rasittavaa ja puhtaasti lapsellista tuon ikäiseltä.

Vierailija
24/28 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri vänkää :)

Vierailija
25/28 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa miehelle kutituksenestoliivit. Kovaa materiaalia, jonka läpi kutitus ei tunnu.

Tai sitten kutittelu on tyttäresi alitajuntainen tapa hankkiutua eroon epäsopivasta poikaystävästä.

Vierailija
26/28 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt edes provoile kun sanon, että yksikin kutitus on liikaa, jos olen kieltänyt sen. Vihaan kutitetuksi tulemista.

Vierailija
27/28 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataisin miehenä nyrkillä tissiin, jos ei lopu. Eiköhän se flikka lopeta, kun tajuaa, että kohta sattuu, jos kutittaa.

Vierailija
28/28 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kuin pari kommenttia, mutta olen siis itse ollut kutittelija, en tosin yhtä pahalaatuinen kuin ap:n tytär. Kutittelu tulee varmaan lapsuuden leikeistä sisarusteni kanssa, teimme paljon fyysisiä jäyniä, kuten kutittelua ja varpaiden kiskomisia toisillemme. Kuitenkin minulla oli tapana kutitella parisuhteessa.

Nykyistä tyttöystäväänikin kutittelin aikani kunnes hän sanoi, että nyt riittää. Häntä ahdisti kutitteluni ja se tuntuu (totta kai) epämiellyttävältä eikä ollut enää kivaa. Harmistuin nimenomaan tyttöystäväni takia asiasta todella paljon, osin myös itseni. Itse tykkään todella paljon tuollaisista kutitusleikeistä, mutta ymmärsin myös, ettei kaikki pidä eikä tarvitsekaan pitää. Tämän keskustelun jälkeen vain oikeasti keskityin muuttamaan tapojani ja nyt yli vuoden seurusteltuamme en ole kutitellut nykyistäni varmaan ainakaan 10 kuukauteen lainkaan.

Tärkeää kutittamisen lopettamisessa on kutittamisen vaikutusten tiedostaminen myös toisen osalta. Kutittaminen voi hetkellisesti ja harvoin olla hauskaa ja kivaa, mutta jatkuvasti tapahtuen todella epämukavaa ja myös ahdistavaa. Se on toisten rajojen rikkomista, kiusaamista, ahdistelua ja itsekästä, jos sen takana on oma hauskanpidon tavoitteleminen. Itselle auttoi kutittamisen lopettamisessa näiden asioiden tajuaminen ja ymmärrys siitä, ettei kutittaminen ole hyvän hengen mukaista, jos se on lähtökohtaisesti tuollaista. Nykyään kutittelen tyttöystävääni aniharvoin ja eri syistä, mitä aiemmin kutittelin. Osaan näyttää kiintymystäni ja huomiotani ja etsiä terveellisempiä tapoja viihdyttää itseäni ja toista.

Eli tilanne ei ole toivoton, mutta tyttäresi täytyy oikeasti mennä syvälle itseensä, jotta tuo loppuisi. Itselleni siihen riitti yksi vakava, avoin ja suorapuheinen keskustelu, jonka nykyiseni aloitti palautteesta minun kutitukselleni. En edes muistanut tuota entistä tapaani ennen kuin luin keskustelua hieman pidemmälle, eli en koe enää minkäänlaista tarvetta kutitella ketään enkä varsinkaan kumppaniani.