Tarvitsen (luullakseni) pelkkää neuvontaa. Voiko asianajajalle mennä useita kertoja pelkästään neuvonantomielessä?
Kommentit (20)
Voi mennä, mutta kyllä se kuitenkin maksaa. Soita etukäteen ja kysy paljonko veloittaa pelkästä konsultoinnista.
Mittari raksuttaa siellä koko ajan. Myös puhelimessa kuluvasta ajasta laskutetaan.
Oikeusaputoimistosta saat neuvontaa ilmaiseksi.
MInä olen valmis maksamaan 300 e/h siitä ilosta, että saan täsmäneuvoja omaan asiaani enkä mitään oikeusaputoimiston yleisen tason ohjeistusta. Eikä ne pidä yhtään ihmeellisenä, vaikka kävisit miten monta kertaa neuvoja hakemassa, kunhan maksat laskun.
No mihinpä se aapee noita neuvoja tarvitsee?
Mielenterveystoimistoon pääsee juttelemaan ihan terveyskeskuksen lähetteellä. :)
Ensimmäinen alkuneuvottelu on useimmissa asianajotoimistoissa ilmainen. Kannattaa tosin varmistaa etukäteen, jotta ei tule ikäviä yllätyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen alkuneuvottelu on useimmissa asianajotoimistoissa ilmainen. Kannattaa tosin varmistaa etukäteen, jotta ei tule ikäviä yllätyksiä.
Mutta se on neuvottelu siitä, mitä toimeksianto sisältää, ei neuvottelu asiakkaan ongelmasta. Asiakas ei siten saa itselleen mitään, mikä veisi hänen asiaansa eteenpäin. Paitsi mahdollisesti sen tiedon, että ei kannata jatkaa, olet asioista ihan pihalla.
Kysy täältä palstalta! Saat taatusti asiantuntevimmat vastaukset, ja ihan ilmaiseksi!
asianajajan palkanneena ja käräjä- ja hovioikeudessa olleena, kokemus on, että juristi laskuttaa hirveästi yhdestä sähköpostistakin. Onneksi voitettiin se juttu ja vastapuoli maksoi lopulta, mutta yksi oikeudenkäynti on n 20 000 euroa. Tälmä kokemuksella sanoisin, että kalliiksi tulee joka tapauksessa, joten kannattaa palkata paras, jotta voittaa, silloin kustannus ei tule pysyvästi itselle...
Mikset kysy asiaa täältä? Me autamme sinua.
Vierailija kirjoitti:
Kysy täältä palstalta! Saat taatusti asiantuntevimmat vastaukset, ja ihan ilmaiseksi!
Täällä on lukuisa joukko akateemikkoja ja muita huippuasiantuntijoita valmiina vastaamaan kiperiin kysymyksiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on lukuisa joukko akateemikkoja ja muita huippuasiantuntijoita valmiina vastaamaan kiperiin kysymyksiin!
ja elämänkoulun käyneet joilla kokemuksia ja jotka näitä palveluita ovat käyttäneet
Vierailija kirjoitti:
asianajajan palkanneena ja käräjä- ja hovioikeudessa olleena, kokemus on, että juristi laskuttaa hirveästi yhdestä sähköpostistakin. Onneksi voitettiin se juttu ja vastapuoli maksoi lopulta, mutta yksi oikeudenkäynti on n 20 000 euroa. Tälmä kokemuksella sanoisin, että kalliiksi tulee joka tapauksessa, joten kannattaa palkata paras, jotta voittaa, silloin kustannus ei tule pysyvästi itselle...
Totta. Itse joudun työni puolesta asian kanssa tekemisiin. Kerran (aikaa varmaan 10v) tuli juristilta lasku, jonka erittelyssä luki "puhelinneuvottelu x.x:n kanssa (oma nimeni)". Ihmettelin, että minkäs neuvottelun minä olen hänen kanssaan käynyt. Sitten muistin, että ko. juristi soitti ja kysyi pankkitilinnumeroa, johon jokin korvaus maksetaan. Veloitus oli 60€ ja puhelu kesti max. 2 minuuttia. Tästä siis 10v ja nyt varmaan vastaava veloitus on jo 100€.
No valaiseppas nyt vähän, mihin tuo oikeustaistelu liittyisi?
Johonkin narsistiseen loukkaantumiseen, joka täytyy nyt kostaa?
Työnkuva on (lähes) pelkkää neuvonantoa, mutta muistathan, että kuten muissakin asiantuntija-ammateissa, se on se neuvonanto, joka maksaa. Sovitte tuntihinnasta, ja siitä, laaditaanko tästä kirjallinen memo vai ei. Memo maksaa enemmän, mutta antaa parempaa suojaa, jos neuvot olivat huonoja tai vääriä.
Vierailija kirjoitti:
Johonkin narsistiseen loukkaantumiseen, joka täytyy nyt kostaa?
Perinnönjakoonpa tietysti. Tai oikeammin ositukseen ennen sitä. Vanhempani kumppani kun ei ole minun vanhempani. Vanhempani varallisuus on perintövarallisuutta, jonka avio-oikeuden ulkopuolelle poissulkeutumisesta tarvitsen tehdä mahdollisesti hankalia selvityshommia. Aikanaan, vielä on vanhempi elossa. Mutta ei kovin hyvissä voimissa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johonkin narsistiseen loukkaantumiseen, joka täytyy nyt kostaa?Perinnönjakoonpa tietysti. Tai oikeammin ositukseen ennen sitä. Vanhempani kumppani kun ei ole minun vanhempani. Vanhempani varallisuus on perintövarallisuutta, jonka avio-oikeuden ulkopuolelle poissulkeutumisesta tarvitsen tehdä mahdollisesti hankalia selvityshommia. Aikanaan, vielä on vanhempi elossa. Mutta ei kovin hyvissä voimissa.
Ap
Tsemppiä!
Kyllä se asianajajalle sopii, kunhan maksat laskun. Asianajajien aika on hyvin kallista.