Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntouttava toiminta

Vierailija
27.01.2025 |

Miksi tätä ihmisarvoa alentavaa toimintaa lakkauteta? Siksikö että voidaan potkia työttömiä? Tää on kiristystä että sinne pakotetaan.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on kaikilla hauskaa.

Vierailija
2/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole. Siellä on haisevia entisiä tai nykyisiä päihteidekäyttäjiä. Mä en halua nähdä sellasia ihmisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa aina että lain mukaan ei voi pakottaa kuin 4h viikossa tuota.

Vierailija
4/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan toiminnassa hyvät vakuutukset, jos vaikka loukkaa itsensä vakavasti? työtoiminta täyttää myös orjatyön vaatimukset: palkka jolla ei todellakaan pärjää, työ jota et tahdo tehdä, työ johon pakotetaan. siksi tällaista paikkaa tarjoava pitää aina ilmiantaa vaikka someen ja aloittaa pieni tervehdyskampanja sitä kohtaan. 

Vierailija
5/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juuri menossa kuntouttavan työtoiminnan jakso ja paikan toiminta muistuttaa lähinnä aikuisten päiväkotia. Turhauttavaa.

Vierailija
6/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa nyt ymmärtää, että ei ole mitään orjatyötä. Ilman työsopimusta ei ole myöskään työnjohto-oikeutta. Ette ole velvoitettu muuhun kuin saapumaan paikalle. Jos joku yrittää pakottaa johonkin, soittakaa välittömästi 112!

Vierailija
7/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tarkoituskin on saada ihminen tuntemaan itsensä niin huonoksi kun vaan voi olla. Täysin edesvastuutonta vaan, koska osa ihmisistä ei nouse tästä nöyryytyksestä ja maahan painamisesta koskaan. 

Vierailija
8/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä hyviäkin paikkoja. Pyydä ensi kerralla sitä, että pääset itse vaikuttamaan paikkaan. Jos ne eivät hyväksy sinun mielipidettä niin kieltäydy allekirjoittamasta aktivointisuunnitelmaa. Se on se joka sinut pakottaa sinne.

Vierailija
9/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla sosiaalipuolen tädeillä suojatyöpaikkoja!!

Vierailija
10/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut, sain sitä mitä halusin eli kassalla kirppiksellä. 

Vierailija
11/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen ole pakko suostua.Ne suostuu ketkä ei tiedä oikeuksiaan.

Mua kerran yrittivät kuntoutukseen. Kysyin että kuka näin on päättänyt ja millä oikeuksilla. Vaadin lääkärin tarkastusta että olenko kuntoutuksen tarpeessa. 

Valitin oikeusasiamiehelle ja saivat huomautuksen. Eivät ole sen jälkeen yrittäneet.

Työkkäri kiusaa ihmisiä jotka ei oikeuksiaan tiedä.

Vierailija
12/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinais-Suomi Mynämäki on asian edelläkävijä. 

https://www.vauva.fi/keskustelu/5918378/valtuutettu-kimmo-karkoisen-val…

Vierailija
13/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen ole pakko suostua.Ne suostuu ketkä ei tiedä oikeuksiaan.

Mua kerran yrittivät kuntoutukseen. Kysyin että kuka näin on päättänyt ja millä oikeuksilla. Vaadin lääkärin tarkastusta että olenko kuntoutuksen tarpeessa. 

Valitin oikeusasiamiehelle ja saivat huomautuksen. Eivät ole sen jälkeen yrittäneet.

Työkkäri kiusaa ihmisiä jotka ei oikeuksiaan tiedä.

Minut yritettiin pakottaa kuntouttavaan ja menin erääseen työpaikkaan haastatteluun. Nuori mies sanoi, että enhän minä mikään kuntoutuksen tarpeessa oleva ole, että on täytynyt tapahtua joku vahinko. No ei ollut kyllä vahinko työkkärin puolelta....  Kuitenkin paikkojen tyrkytys loppui siihen. Puolen vuoden päästä onneksi sain kunnon normaalin työpaikan ihan omin avuin. 

Vierailija
14/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan suoraan: kyse on ihmisoikeurikoksista.

Vierailija
15/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole. Siellä on haisevia entisiä tai nykyisiä päihteidekäyttäjiä. Mä en halua nähdä sellasia ihmisiä. 

Sinne laitetaan kaikki sekaisin. On päihderiippuvaisia, psykoosisairaita, fyysisesti sairaita, rikollisia, ns. normaaleja jne. Kaikki vaan samaan paikkaan. Toivot, ettei kukaan ala sekoilla aineissa tai viekkareissa. Hauskaa on.

Vierailija
16/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään. Minulla on alkoholistivanhempi ja sen takia ahdistaa kauheasti olla päihderiippuvaisten kanssa tekemisissä. Karenssin uhalla pakotetaan.

Vierailija
17/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa aina että lain mukaan ei voi pakottaa kuin 4h viikossa tuota.

Minun kohdallani lakia ei noudatettu. Oikeusasiamiehen huomautuksista ei välitetä. Työttömän oikeusturva on surkea.

Vierailija
18/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tuollaista tarvitaan? Olin puoli vuotta kuntouttavassa ja siellä askarreltiin kehtileikkeistä haavekarttoja ja satuiltiin sosiaalipsykologille siitä mitä teos esittää. Sakset olivat tylppäkärkiset ettemme loukkaisi itseämme.

Vierailija
19/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen tarkoituskin on saada ihminen tuntemaan itsensä niin huonoksi kun vaan voi olla. Täysin edesvastuutonta vaan, koska osa ihmisistä ei nouse tästä nöyryytyksestä ja maahan painamisesta koskaan. 

Varmasti moni on päättänyt päivänsä. Täysin moraalitonta.

Vierailija
20/38 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku oli jollain nuorten aikuisten bändipajalla. En ymmärrä, miten se edistää työllistymistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä