Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaateostoksia inhoavat, miten hoidatte homman?

Vierailija
30.12.2015 |

Minä siis inhoan vaateshoppailua. Se on ihan käsittämättömän typerää hommaa. Olen ratkaissut ongelman ostamalla nettikirppiksiltä tietyn merkkisiä vaatteita, joiden sopivuuden olen oppinut arvioimaan. Niitä sitten käytän keskimäärin tyytyväisenä.

Nyt työ vaatii vähän siistimpää lookia eikä yhtään huvita lähteä ostoksille. Ja joku pukeutumisneuvoja - hyi olkoon.

Miten te muut toimitte kun shoppailu ei kiinnosta mutta pukeutua pitäsi?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Tiedä mitä haet

2. Valitse ruuhkaton ajankohta

3. Ota pari todennäköisesti sopivaa vaatetta

4. Nopea kokeilu ja valitse paras

5. V..n nopeasti kassalle ja ulos

Vierailija
2/26 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan nettikaupoista tuttuja merkkejä, joiden mitotuksen tiedän. Välillä tulee kuitenkin epäistuvia vaatteita, mutta tilaan vain paikoista joissa on maksuton palautus.

En tiedä miten siistejä vaatteita tarvitset, mutta jos ihan jakkupukulinjalla mennään, käy Stockalta ostamassa esim. yksi jakku- ja yksi housupuku arkipäivänä heti kun se aukeaa. Kauluspaitoja, neuletakkeja, huiveja jne. voi ostaakin sitten netistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittanauha ja nettikauppa ovat ystäviäni.

Vierailija
4/26 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen kaupan, jossa suurin mahdollisuus onnistua, teen sinne täsmäiskun ja raahaan sovituskoppiin kasan vaatteita ja ostan ne jotka sopii päälle, max puoli tuntia. Myös verkkokaupat, silloin vaan on se palautusrumba, jos ei olekaan sopivia.

Vierailija
5/26 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan netistä. Välillä joutuu palauttamaan jotain, mutta voittaa se silti live-shoppailukokemuksen.

Vierailija
6/26 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputorilta pari kertaa vuodessa kahdessa eri kaupungissa kaikki mikä tuntuu kiinnostavalta...

Vierailija
7/26 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pitkään ostanut uudet vaatteet ulkomailta. Saan paremmin aikuisell naiselle sopivia. Enemmän tilaa rintojen kohdalla. Usein ne kestävät käytössä niin kauan, että kyllästyn. Vanhat vaatteet vien kirppikselle, alusvaatteet roskiin.  Myös sieltä kirppikseltä olen löytänyt tosi hienoja juhlavaatteita, joudun jonkun verran edustamaan mieheni aseman tähden.  Siis en osta nykyisin mitään vaatteita Suomen tavaratalosta. Myös sukulaiset tuovat ihania silkkipuseroita Aasiasta, joskus koko matkalaukullisen, joita me suvun naiset sitten valkkaamme. Työtovereiden kanssa toimii hyvin kenkien ja vaatteiden vaihtelu.

Vierailija
8/26 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan pääasiassa netistä. Seuraan myös joitain blogeja ja katselen ympärilleni. Kun näen kivan vaatteen, googletan samanlaisen/samantyylisen.

Vierailija
9/26 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun löytyy hyvä vaate, ostan heti useammat samanlaiset. Esim hyvät farkut. Ongelmallisinta on juhlapukeutuminen, mutta onneksi juhlia ei ole kovin usein.

Vierailija
10/26 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi inhoat vaateshoppailua? Ja minkätyylistä vaatetusta uusi työsi vaatisi? Noin yleisesti ottaen pitäisi riittää 1-2 siistiä jakkua (yksi musta ja vaikka yksi tummansininen/harmaa/ruskea). Näitten kanssa rennommin farkut tai sitten suoria housuja. Nappipaitojakin voi hankkia?

Jos sulla on ongelmavartalo mutta rahaa niin voit tilata perusvaatteita hyvältä ompelijalta helposti. Hyvätuloisenakin tämä onnistuu helposti. Joko annat ompelijan tehdä kaavat kokonaan alusta tai jos sulla on jo valmis hyvin-istuva vaate voit viedä sen malliksi. Mittojen jälkeen voi ompelija tehdä näitä sulle vaikka kuinka paljon :)

Rahattomammalle helppoa on tosiaan jos löytyy joku peruskauppa (esim Lindex) jonka vaatteet istuu hyvin. Jos tiedät jonkun tietyn vaateleikkauksen mikä toimii sulla niin pyri ostamaan samanlaista lisää.

Ps. Itse rakastan vaatteita, vaateshoppailua jne ja tekisin tätä mielellään myös muille :D

Vierailija
11/26 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta minäkin inhoan shoppailua. Ei löydy vaatteita, joista pitäisi. Ei tiedä mikä näytäisi kivalta. Ei tiedä pitäisikö tästä oikeasti ja tulisi sitten käytettyä ja jos jotain sovittaan, näyttää kamalalta päällä.

Itsellä on tosi vähän vaatteita ja vaikka aina sanotaan, että vähällä pärjää, tulee ongelmaksi se, että vaatteet kuluvat. Ei nykypäivänä tiedä edes merkin perusteella kestääkö vaate jatkuvaa käyttöä ja  pesua. 

Tämä johtaa siihen, että monta vaatetta pitää kuitenkin uusia vuoden aikana, varsinkin, jos töihin pitää pukeutua siististi. 

Vierailija
12/26 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän shoppailusta, en vain oikein ehdi sitä tekemään. Siksi ostan minäkin netistä tuttuja tuotemerkkejä. Helppoa.

Vierailija
13/26 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vakiokaupat, joissa käyn, joiden merkkejä olen käyttänyt, joten tiedän jo valmiiksi, että sieltä löytyy jotain. Tietyt vaatemerkit olen todennut minulle sopiviksi ja istuviksi. Niitä saatan tilata myös netistä, koska tiedän, mikä koko siinä merkissä istuu minulle. Kun jonkun merkin tietyt mallit sopivat, leikkaukset pysyvät uusissakin malleissa aika samanlaisina.

Alusvaatteet ostan aina samasta paikasta, niin tiedän, mikä malli ja koko on hyvä, ei tartte sovitella.

Ongelmia tulee, kun joku kauppa lopettaa tai merkki loppuu tai mallit muuttuu totaalisesti - silloin on etsittävä uusi kauppa tai merkki.

Yksi kenkämerkki on sellainen, että se sopii minun jalkaani erinomaisesti ja tiedän, mikä koko siitä merkistä on hyvä. Muutamat kengät olen tästä merkistä tilannut jopa netistä.

Jos jostain syystä olen vaatekaupassa, ja vastaan tulee esim. erityisen hyvin minulle sopiva hame tai housut, ostan ne aina, vaikka en juuri silloin niitä kipeästi tarvitsisikaan. Sopivia kuin on niin vaikea löytää sitten, jos oikein varta vasten lähtee etsimään.

Vierailija
14/26 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parista ulkomailla toimivasta verkkokaupasta olen saanut apua tähän omaan ostosinhooni. Pitkien kokeilujen jälkeen tiedän myös merkit, jotka minulle sopivat koon ja tyylinsä puolesta. Tietysti ruokakauppareissuilla saatan ostaa perustrikoopaitoja marketista, jos niitä tarvitsen. Asun pienessä kaupungissa, ja täällä on lähinnä niitä pikamuotivaateketjujen kauppoja, jotka inhottavat kaikin tavoin, joten verkkokauppa pelastaa mun tilannettani paljon. Aikaisemmin ostin joskus vaatteita myös kirpputorilta, mutta tein niin paljon hutiostoja, että vähensin kirppisostelua. Ostan vaatteita aika harvoin ja vähän, sillä en mielestäni tarvitse isoa vaatevarastoa.

Vierailija
15/26 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten te muut toimitte kun shoppailu ei kiinnosta mutta pukeutua pitäsi?"

Ompelen itse.

Vierailija
16/26 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä tilaan lähes kaikki, paitsi farkut pitää käydä sovittamassa. Kun sitten hyvät löytyy, niin jatkossa tilaan samanlaisia netistä. Kenkien osto netistä on vähän hakuammuntaa, mutta lähes aina on mennyt heti nappiin sekä koko että malli. Juur tilasin Englannista kaksi mekkoa aivan uudesta tuttavuudesta, niitä odotellessa!

Vierailija
17/26 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä siis inhoan vaateshoppailua. Se on ihan käsittämättömän typerää hommaa. Olen ratkaissut ongelman ostamalla nettikirppiksiltä tietyn merkkisiä vaatteita, joiden sopivuuden olen oppinut arvioimaan. Niitä sitten käytän keskimäärin tyytyväisenä.

Nyt työ vaatii vähän siistimpää lookia eikä yhtään huvita lähteä ostoksille. Ja joku pukeutumisneuvoja - hyi olkoon.

Miten te muut toimitte kun shoppailu ei kiinnosta mutta pukeutua pitäsi?

Ostan vain mustia vaatteita. Kelpaa arkeen ja juhlaan ja on kaiken lisäksi muodissa vähintään kerran vuodessa.

Vierailija
18/26 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen työ, että en voi ihan missä vaan kulahtaneissa verkkareissa mennä sinne. Pakko olla siisti ja vähän edustava. Suhtaudun vaatteiden ostoon vähän niinkuin mihin tahansa pakolliseen askareeseen, se on vaan hoidettava niin kuin siivous tai pyykin pesu tai vessan pesu. En nauti erityisesti kampajallakaan istumisesta, mutta sekin on pakko välillä tehdä, jotta ulkoinen olemus on ok.

Kuten edelliset, teen niin, että kun hyvä ja sopiva merkki ja malli löytyy, tilaan sitä netistä. Erinomaisen hyvät kengät totesin hiljattain uusimisen tarpeessa oleviksi, tilasin netistä täysin samanlaiset ja samankokoiset uudet.

Vierailija
19/26 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta minäkin inhoan shoppailua. Ei löydy vaatteita, joista pitäisi. Ei tiedä mikä näytäisi kivalta. Ei tiedä pitäisikö tästä oikeasti ja tulisi sitten käytettyä ja jos jotain sovittaan, näyttää kamalalta päällä.

Itsellä on tosi vähän vaatteita ja vaikka aina sanotaan, että vähällä pärjää, tulee ongelmaksi se, että vaatteet kuluvat. Ei nykypäivänä tiedä edes merkin perusteella kestääkö vaate jatkuvaa käyttöä ja  pesua. 

Tämä johtaa siihen, että monta vaatetta pitää kuitenkin uusia vuoden aikana, varsinkin, jos töihin pitää pukeutua siististi. 

Itse suosin luonnonmateriaaleja, jotka voi käytön jälkeen tuulettaa puhtaaksi ulkona (jos ei siis ole mitään oikeita tahroja tullut). Näin ei tarvitse pestä niin usein ja vaate säilyy hyvänä. En tiedä onko tällä vaikutusta, mutta silitän myös kaikki vaatteet (siis siistimmät vaatteet). Jonkun marttojen ohjeen mukaan parantaa kuulemma vaatteiden lian ja kosteuden hylkimistä. Nin ei siis tarvitse kauhean paljon vaatteita.

Kannattaisiko sun mennä kerran ihan ajan kanssa kauppaan ja sanoa myyjälle, että kaipaisit neuvoja pukeutumiseesi. Hän sitten voisi tuoda soviteltavaksi sovituskoppiin erilaisia asuyhdistelmiä. Itse tein tuollatavalla kerran YourFacessa ja tuli kyllä kivoja ideoita siistimpään pukeutumiseen.

Vierailija
20/26 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus on Della Marga . Ostan sieltä ehkä kerran tai korkeintaan kaksi vuodessa täydennystä vaaterekille.

Eli hyvät, laadukkaat vaatteet säilyvät vuodesta toiseen. Tänä vuonna ostin yhden asukokonaisuuden, housut, lyhyempi ja pidempi hame sekä jakku, kaikki siis samaa sarjaa. En muistaakseni mitään muuta alusvaatteita lukuunottamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi