Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsooko lapsenne youtubesta Minecraft-videoita?

Kummi
30.12.2015 |

Kolmasluokkalainen poika oli meillä hoidossa pari päivää. Tylsinä hetkinä hän otti puhelimen esiin. Kyselin mitä hän katsoo, niin Minecraft-pelejä. Siis sitä että joku on pelannut peliä, nauhoittanut sen ja laittanut nettiin. Onko tämä yleistäkin? Ja onko ne ihan turvallisia videoita?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50 v äiti, ja minäkin ymmärrän, mikä Minecraftissa koukuttaa. Kannattaa kokeilla joskus lasten kanssa, se on helppoa ja hauskaa, ja sitä voi tehdä yhdessä. Rakentakaa vaikka yhteinen kylä tai tukikohta, ja valloittakaa tuntematon manner.

Videoita katsotaan samasta syystä kuin meikki-ja kokkausvideoita, jotta saisi taitavammilta vinkkejä.

Vierailija
22/25 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Jostain syystä tuo laatikko-maailma näyttää kovasti koukuttavan. En kyllä pysty ymmärtämään mikä tuossa kiehtoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä katsoo paljonkin noita vloggaajia vai mitä hittoja ne nyt on :) Osoitanpa kalkkisuuteni nyt justiin :) Mutta joo, monet pojat (aikuisetkin) pelaa Minecraftia ja vastaavia ja pienemmät idolisoi heitä ja katsoo. Täällä on teinillä haaveena joku isompi peliporukka jolla saisi rahaakin jollain tavalla...

Mieluummin mä noita annan kattoa kuin jotain random-videoita youtubesta tai pyöriä jossain netin teinien keskustelupalstoilla.

Minun oma lapseni alkoi tehdä Minecraft-videoita YouTubeen kymmenvuotiaana. Ei ole ikinä tullut mieleenkään, että siinä olisi jotain pahaa. Minecraft on kuin Legoilla leikkisi.

Vierailija
24/25 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt sivusta olen kuunnellut, niin Jyksedillä tuntuu olevan ihan hauskoja Minecraft-videoita.

Vierailija
25/25 |
27.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Jostain syystä tuo laatikko-maailma näyttää kovasti koukuttavan. En kyllä pysty ymmärtämään mikä tuossa kiehtoo.

Mun lapset ovat luoneet ihan mielettömän hienoja kyliä rakennuksineen ja ne rakennuksetkin on tosi taitavasti mietittyjä ja tehtyjä. Taatusti kehittää avaruudellista hahmotuskykyä, harmi vaan, ettei kehitä sorminäppäryyttä kuten Legoilla rakentelu (joku vertasi Legoihin). Ja vaikka nuo omat muksut kähinöi säännöllisesti keskenään tuolla pelimaailmassa osaavat olla hämmästyttävän yhteistyökykyisiä (pelaavat kolmella ohjaimella).

Meillä mine pelivideoita katsoo vain 13v, täytyykin kysellä ketä seuraa. Ei ole tullut mieleenkään, että noissa voisi olla rajua kielenkäyttöä, peli itsessään on niin harmiton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi