Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Merkkilompakko ummikolle - mikä on "pissistä" ja "noloa" aikuiselle, mikä ei?

Vierailija
30.12.2015 |

Etsin uutta lompakkoa vanhan superkuluneen eBaystä tilatun lompakon tilalle. Olen aina ostanut halpaa, ja nyt ties kuinkamonennen rispaantuneen ja rähjääntyneen rahapussin jälkeen olen valmis investoimaan vähän enemmän.

Olen katsellut merkkejä Michael Kors, Tommy Hilfiger, Guess, DKNY yms.

En ole merkkitietoinen, mutta haluaisin hyvän lompakon, jossa laatu saisi myös esim. logolla näkyä. Muuten pukeudun kyllä Vero Modan rytkyihin, mutta kuitenkin. En halua "pissistavaraa", olenhan 30v. ;)

Onko muuten noloa, jos on muuten pukeutunut halpisvaatteisin, mutta sitten laukusta kaivautuu Vouitton?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sellainen kuin tykkäät äläkä ajattele muita. Laatuun ja ajattomuuteen tosin kannattaa panostaa.

Itselläni on yksinkertainen musta Tiger of Swedenin lompakko. Kunpa olisin tajunnut aikaisemmin että hyvä rahapussi helpottaa elämää! Kaikki ne vuodet jotka tuli tuhrattua liian pienten ja huonolaatuisten muovi- ja tekstiiliviritelmien kanssa nyhrätessä -argh!

Vierailija
22/30 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä lompakon pitäisi olla jotain merkkiä? Jos tarkoitat "merkkilompakolla" laadukasta, niin osta kotimainen nahkalompakko. Ne ovat kestäviä ja myös ulkonäöltään kestävät aikaa, toisin kuin logoa kirkuvat "luxus"lompakot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pissistä on Michael Korssissa? Itse käytän ajattelee muut mitä vaan.

T. 45v

Michael Korshan on yhtä pissistä koko mies itsessäänkin :D

Vierailija
25/30 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viisi vuotta sitten ostettu DKNY:n lompakko ja miksikään ei ole mennyt. Suosittelen. 

terv. 31v.

Vierailija
26/30 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei olisiko tämä ok aikuiselle naiselle työpapereiden kanniskeluun?

https://www.zalando.fi/lauren-ralph-lauren-crawley-shopping-bag-l4251h0…

Näkyy saaneen yhden tähden ja arvostelun "ser ut som en billig kopia, värre kan det inte bli".

Vierailija
27/30 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Guess ei missään nimessä se on tosi pissis eikä edes mitenkään hieno tai hyvä. En pidä oikeen hilfigeristä tai DKNY myöskään ovat ns "parempaa" junttia. Michael by michael kors on pissis mutta oikea Michael Kors ei eli ei kannata puhua teinien halpislaukuista oikeina michael korseina vähän sama kun versace jeans ei ole sama kun versace. Itsellä perus ruskea lv-logo lompakko hyvin kestänyt ja mahtuu kivasti kaikki tarvittava. Sinuna ostaisin ehkä jonkun vähän suuremman lompakon jos kerran haluat panostaa sillä sitä voi käyttää tarvittaessa jopa iltalaukkuna! Lv on feikkiteollisuuden myötä menettänyt vähän imagoaan ja suurin osa laukuista ei ole edes hienoja mutta ainakin Suomessa ihmiset ostaa niitä aika paljon imagon takia. Loppujen lopuksi samapa se mikä merkki on kyseessä jos itseä miellyttää mutta jos arvon haluaa säilyttää mahd pitkään silloin varmaan lv, chanel ym ois paras vaihtoehto...

Aika juntin kuvan minusta itsestään antaa ihminen, joka ostaa tuhansilla euroilla itselleen logoa, kun tavaran todellinen arvo on alle kymmenesosa siitä. Jos ihminen on hyvin rikas, on hinta tietysti yhdentekevää, mutta keskituloinen tai pienituloinen Chanelin laukun kanssa antaa kyllä itsestään tyhmän ja laumasieluisen kuvan. Nuoren kohdalla sen vielä sietää, mutta aikuinen minusta voi jo ohittaa nämä höpötykset, ja ostaa niitä juttuja, joista itse tykkää, ja jotka omaan budjettiin istuvat.

Vierailija
28/30 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin käsityömessuilta suomalaisen nahkalompakon. Kaunis ja kestävä, muutama vuosi mennyt, eikä ole mennyt miksikään.

Vierailija
29/30 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vuosi sitten laivalta isokokoisen, mutta mielestäni ihan tyylikkään Guessin lompakon. Maksoi vain 50€ ja on ollut käytössä erittäin hyvä!! On edelleen kuin uusi. Olen aiemmin pärjäillyt milloin milläkin räppänällä. Tämä on tosi hyvä!!

Vierailija
30/30 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Guess ei missään nimessä se on tosi pissis eikä edes mitenkään hieno tai hyvä. En pidä oikeen hilfigeristä tai DKNY myöskään ovat ns "parempaa" junttia. Michael by michael kors on pissis mutta oikea Michael Kors ei eli ei kannata puhua teinien halpislaukuista oikeina michael korseina vähän sama kun versace jeans ei ole sama kun versace. Itsellä perus ruskea lv-logo lompakko hyvin kestänyt ja mahtuu kivasti kaikki tarvittava. Sinuna ostaisin ehkä jonkun vähän suuremman lompakon jos kerran haluat panostaa sillä sitä voi käyttää tarvittaessa jopa iltalaukkuna! Lv on feikkiteollisuuden myötä menettänyt vähän imagoaan ja suurin osa laukuista ei ole edes hienoja mutta ainakin Suomessa ihmiset ostaa niitä aika paljon imagon takia. Loppujen lopuksi samapa se mikä merkki on kyseessä jos itseä miellyttää mutta jos arvon haluaa säilyttää mahd pitkään silloin varmaan lv, chanel ym ois paras vaihtoehto...

Aika juntin kuvan minusta itsestään antaa ihminen, joka ostaa tuhansilla euroilla itselleen logoa, kun tavaran todellinen arvo on alle kymmenesosa siitä. Jos ihminen on hyvin rikas, on hinta tietysti yhdentekevää, mutta keskituloinen tai pienituloinen Chanelin laukun kanssa antaa kyllä itsestään tyhmän ja laumasieluisen kuvan. Nuoren kohdalla sen vielä sietää, mutta aikuinen minusta voi jo ohittaa nämä höpötykset, ja ostaa niitä juttuja, joista itse tykkää, ja jotka omaan budjettiin istuvat.

Minuakin hieman huvitti tuo "jos arvon haluaa säilyttää mahd pitkään". Vuittonin lompakolla ei ole järin suuri jälleenmyyntiarvo viiden vuoden käytön jälkeen. Ja on siinä jotakin hieman surullista, kun henkkamaukan kertakäyttövaatteisiin ja muovikenkiin sonnustautunut ihminen kaivaa esille 400 euron rahapussin ja selittää, että tämä on tosi laadukas ja kestää kauan.