Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko elämä ilman työtä ja perhettä sulle elämisen arvoista?

Vierailija
30.12.2015 |

Miten eläisit? Mitä tekisit?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäisin itseni kiikkuun.

Vierailija
2/21 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mitä nytkin. Työtä en juurikaan edes kaipaa, mutta aika yksinäistä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos olisi työ, ämmä ja kakaria :D

Vierailija
4/21 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi. Perhettä mulla ei olekaan. Työ on. Mutta ihan hyvin voisin ilman sitäkin elää. Suomessa ei tarvi pelätä taloudellsita tilannetta kauheasti, koska katon saa pään päälle ja ruokaa tukien avulla. Jos jäisin työttömäksi, haluaisin lopulta kokeilla kirjoittaa kirjan - siihen ei ole voimavaroja työssä käydessä, ja vaativa ajattelutyö muutenkin tappaa luovuuden. 

Työttömänä sitten muuten nauttisin vaan pienestä arjesta, luonnossa kävelystä, pitkistä päiväunista, ehkä jos kaipaisin jotain yrittäisin etsiä merkityksellistä vapaaehtoistyötä itselleni.

Vierailija
5/21 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkäaikaistyötön, joka on tällä hetkellä parisuhteessa. Omia lapsia minulla ei ole. Mikäs tässä on eläessä? Taloustilanne voisi olla parempi.

Vierailija
6/21 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt työ ja perhe ovat monun elämäni tärkeimpiä osia, mutta jos niitä ei olisi, keksisin kyllä jotain muuta. Harrastaisin. Matkustelisin, kuuntelisin musiikkia ja söisin hyvää ruokaa. Lukisin paljon. Asusin muutaman kuukauden kerrallaan eri paikoissa, ikäänkuin tunnustelemassa, millaista elämä eri tavoin olisi, maalla, kaupungissa, eri maissa, kerrrostalossa, rivarissa, asuntovaunussa, jne.

Yrittäisi. Pitää yllä suhdetta muutamiin ystäviin, vaikkei nitä ehkä hirvön usein jaksaisi tai ehtisi nähdä.

Vierailija
7/21 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkään ilman työtä sekä puolisoa ja lasta ja samalla toipumassa pahasta fyysisestä sairaudesta ja henkisestikin epätasapainossa. Tuolloin kävin terapiassa, opiskelin, harrastin, hain töitä ja vietin aikaa sisarusten ja vanhempien kanssa. Ja annoin itselleni aikaa toipua ja olla heikko. Olin tuolloin 30. Nyt käyn töissä, löysin miehen ja yritämme lasta. Niin kauan kun on elämää on toivoa. Itsestään on pidettävä huolta.

Vierailija
8/21 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa olla tekemättä mitään. Menisin todennäköisesti mukaan johonkin vapaaehtoistyöhön tai alkaisin opiskeleen uutta ammattia.

Vierailija
9/21 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhettä ei ole, enkä sitä kaipaa. Työtä voisin kaivata, mutta pärjäisin kyllä työttömänäkin. Opiskelisin, urheilisin, ja yrittäisin kirjoittaa vaikka kirjan.

Vierailija
10/21 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi. Perhettä mulla ei olekaan. Työ on. Mutta ihan hyvin voisin ilman sitäkin elää. Suomessa ei tarvi pelätä taloudellsita tilannetta kauheasti, koska katon saa pään päälle ja ruokaa tukien avulla. Jos jäisin työttömäksi, haluaisin lopulta kokeilla kirjoittaa kirjan - siihen ei ole voimavaroja työssä käydessä, ja vaativa ajattelutyö muutenkin tappaa luovuuden. 

Työttömänä sitten muuten nauttisin vaan pienestä arjesta, luonnossa kävelystä, pitkistä päiväunista, ehkä jos kaipaisin jotain yrittäisin etsiä merkityksellistä vapaaehtoistyötä itselleni.

Minulla on perhe ja työ, mutta muuten tämä kuulostaa aika pitkälle omalta suunnitelmaltan. Kirjoittamista ja liikuntaa voi harrastaa pienellä budjetilla ja elämä olisi niinkin elämisen arvoista. 

Vierailija
11/21 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi ikinä kuvitellakaan kuuluvani moiseen ihmissaastaan. Aina olen töitä tehnyt ahkerasti ja lapsiakin siinä sivussa.

Vierailija
12/21 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt menettäisin perheeni, elämäni ei olisi sen jälkeen enää minkään arvoista. Mutta jos en koskaan olisi perustanut perhettä, niin ei ainakaan tämä nykyinen työni ole niin tärkeä, ettenkö ilmankin voisi elää mielekästä elämää.

Vierailija
13/21 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surulliselta ja tyhjältä elämä tuntuisi. Varmasti hankalaa olisi ilman työtä mutta onnetonta ilman perhettä. Kummastakaan en haluaisi luopua.

Vierailija
14/21 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä en kaipaisi. Olin työttömänä ja pätkätöissä siinä iässä, jolloin ulkoinen status ja se mitä muut ajattelevat on hirveän tärkeää, enkä ehtinyt siihen junaan jossa opitaan pelkäämään että jos työt loppuu niin sitten ei ole ihmisenä mitään eikä selviä elämästä. Nyt kun töitä on, minulla ei edelleenkään ole sellaista tunnetta että olisin jotenkin kunnon ihminen. Voin tehdä näitä töitä tai toisia töitä tai olla tekemättä töitä, se ei vaikuta siihen miten mielekkääksi koen elämän.

Ilman perhettä olisi vaikeampi elää, tosin silloin olisi vapautta eri lailla toteuttaa itseään, ehkä en sitä kaipaisikaan. Todennäköisesti tuntisin kuten ennen omia lapsia, että lapsiperhe-elämä on melko työlästä, ja tämän ikäisenä se varmasti tuntuisi vieläkin työläämmältä, enkä näkisi sitä mitenkään tavoiteltavana tilanteena.

Vierailija
15/21 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä minulla ei enää ole, mutta perhe on tärkein. Ilman perhettä saattaisin voida huonosti.

Vierailija
16/21 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa olla tekemättä mitään. Menisin todennäköisesti mukaan johonkin vapaaehtoistyöhön tai alkaisin opiskeleen uutta ammattia.

Entä kun opintotukea ei enää tipu toiseen tutkintoon ja vapaaehtoistyöstä joutuu karenssiin? Pakon edessä sitä kummasti oppii olemaan "tekemättä mitään". Urheilla voi tietysti, sen kuin menee ulos tai etsii jumppavideoita netistä. Avoimessa voi opiskella hyvin rajatusti (ja sekin on kallista). Kansanopiston kurssit eivät tuo riittävästi älyllistä haastetta, mutta juuri muuta ei työttömänä pääse näpertelemään. Meillä päin TE-toimiston kursseilla keskitytään pannulappujen parsimiseen tai cv:n kirjoittamiseen.

Vierailija
17/21 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi ikinä kuvitellakaan kuuluvani moiseen ihmissaastaan. Aina olen töitä tehnyt ahkerasti ja lapsiakin siinä sivussa.

No sulla ne on prioriteetit selvillä... Mut odotas kun yyteet paukahtaa päälle.

Vierailija
18/21 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten eläisit? Mitä tekisit?

Töitä ei nytkään ole,mutta perhe ja ystävät ovat tärkeitä.En sanoisi että yksin elämä ei olisi elämisen arvoista,mutta olisihan se ankeaa.Varmaan masentuisin syvästi.

Vierailija
19/21 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos olisi työ, ämmä ja kakaria :D

Opettele kirjoittamaan!

Vierailija
20/21 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole töitä eikä lapsia. Ilman puolisoa olisi kurjaa. Töihin on tarkoitus palata, mutta osa-aikaisesti. Ihmisellä on tarve kokea itsensä tärkeäksi jossain. Lahjoitan hyväntekeväisyyteen aina kun mahdollista. Tahtoisin kummilapsen köyhästä maasta jossain vaiheessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän