Mikä paino oikein ois hyvä 163,5cm pitkälle pätkälle? :E
Lihasmassaa vähän enemmän kuin kanssasisarilla, mutta tunnen itteni edelleen 57 kiloisena lihavaksi..oon pudottanu painoa 80 kilosta. Aikaa meni yli vuosi, ja oon sinänsä ihan hyvän mallinen; mikään kropan osa ei oo liioiteltu tms. On tissit perse ja lantio, mutta silti liikaa rasvaa. Ajattelin sillon 80 kilosena että 55 ois bueno, mutta paino kävi jo 56 kilossa ja en usko että se yks tiputettu kilo ois autuaaksi tehny. Vaatekoko yläosa s-m, alaosa 36/m.
Miksei sitä koskaan osaa olla tyytyväinen?! Tai kertokaa ihmeessä samanpituiset että mikä on se maaginen kilomäärä joka saa hymyn huulille ja peiliin katsomisen miellyttäväksi? Vai näänkö mä itteni edelleen 80 kiloisena? Vaihtelee kyllä ihan syömisten mukaan se millaisena peilikuvani nään. Jos en oo syöny juuri mitään, näytän mielestäni ihan hyvältä mutta jos oon syöny vaikka pizzaa niin nään itteni helvetin isona. Järjetöntä.
Kommentit (46)
Olen saman pituinen ja painan 50 kg. Olen kiireinen pienten lasten opiskeleva äiti ja joudun välillä muistuttamaan itseäni syömisestä, miten sen voi välillä unohtaa koululla... Olen alkanut nyt kantaa aina välipalaa mukanani ja vaikka ei nälätä tehtäviin keskittyessä, silti napsin välipalan säännöllisesti. Minulle sopivin paino olisi 52-53 kg.
Mun vartalo on tosi hyvännäköinen. Olen 168 cm ja 61 kg. Niin kuin kaikki tiedämme, että lihas painaa enemmän kuin rasva niin kaikki ihmiset eivät näytä samalta tietyn painoisina (joten vertailu on aika epärealistisella pohjalla) . Paremman vertailutuloksen saat mittojen kanssa. Mittojen ja painon yhteisvertailussa on ulkonäön hahmottaminen palhon helpompaa. Jos kuitenkin luotetaan siihen mitä omat silmät peilistä näkee, niin sekin näkemys on ok, paitsi itse katsoo itsestään vain niitä huonoja puolia.
Yksi hyvä mitta ulkonäölle on mittanauha. Jos vyötärön ympärys on yhtä suuri kuin lantion ympärys niin siinä olisi jotain treenaamista. Onhan tietenkin otettava huomioon, että on monia syitä, mitkä aiheuttavat tiettyjä piirteitä ja ominaisuuksia ja vaikuttavat ulkoiseen olemukseen. Kaikki ei siis olekaan niin yksinkertaista: pituus ja paino.
Minulle on monesti miehet sanoneet naisista: että jokainen nainen on kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Ole muuten tosi tosi varovainen lisäpudotuksen kanssa. Itse onnistuin laihtumaan 78 kilosta 63 kiloon, mutta jotenkin minusta tuntui että aina vaan olen läski. Ja muistelin että nuorena painoin 48 kiloa vain, joten onhan se 63 liikaa varmaankin nelikymppisellekin.
No miten mulle kävi? Kroppa ja mieli alkoi tosikapinaan lisälaihtumista vastaan. Paino ei pudonnut enää edes 1200 kcal dieetillä. No minäpä päätin että perkele, se laitetaan putoamaan, 55 kiloa oli tavoite. Aloitin nutrilett-kuurin ja paino alkoi taas laskea. Ainoa vaan, että siitä tuli parin viikon päästä niin heikko olo, että työkyvyn säilyttääkseni söin. Ja kun aloin "nälkäkuurin" jälkeen syömään, söin, ja söin, ja söin. Ahmein.
Nyt tuosta on puolitoista vuotta, ja painan 83 kiloa. Minulla on diagnosoitu BED, ahmimishäiriö. Olisi todellakin pitänyt olla tyytyväinen siihen 63 kiloon, eikä ainakaan yrittää "pakkokeinoin" laihtua alle sen mitä kroppa sanoi.
Mulle kävi ihan samalla tavalla!
Voisi olla minun kirjoittama.
Ainut vaan että painan lähemmäs 90 kiloa nyt. Nyt yritän laihduttaa hyvin pienillä muutoksilla mutta on tosi vaikeeta kun on tää ahmimishäiriö. En ole saanut apua siihen mistään lääkkeistä tms mutta nyt koen että parempaan ollaan menossa. Pahoja ahmimisia ei enää ole ollut kuukausiin.
Ole ap tyytyväinen siihen mitä olet nyt! Käy vaikka ahkerammin salilla koska laihduttamalla pelkästään et tule olemaan koskaan tyytyväinen
Mä olen 161/57 suunnilleen. Just hyvä, vähän voisi tietty löysempiä kohtia timmiyttää. Mulla on E-kupin rinnat ja oon myös persevä eli se jo tuo rasvaa kehoon. Olen jo päälle 40 eli olisi kyllä aika kuivan kesän orava, jos painaisi alta 50 kg tai edes lähelle sitä. Riippuhan se myös ruumiinrakenteesta, miltä kukin näyttää missäkin painossa. Mä olen tiimalasimallia, joten keho näyttää ok:lta myös normipainon ylärajalla. Laskinkin just BMI:n ja se on 22,8.
Mä oon 164 cm ja 60 kiloa. Muistan vielä ajat, jolloin painoin 50 kg, ja olin silloin kalpea ruikelo vailla lihaksia. En haluaisi takaisin tuohon aikaan en millään. Lihaksia olen saanut kasvatettua kovalla työllä, ja näytän nyt muodokkaammalta ja terveemmältä kuin koskaan. Kroppa on timmi eikä rasvaprosenttikaan ole korkea. Joten en pitäisi painoa kaiken mittarina.
Olen myös 163 cm ja painan nyt noin 55 kiloa. Olen mielestäni sopivan siro, silti naisellinen, ja viihdyn nahoissani erinomaisesti!