Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työsi oikeasti tärkeää? Perustele?

Vierailija
29.12.2015 |

Eikä mitään "kaikki työ on tärkeää" -scheissea. Mitä teet työksesi ja menettäisikö yhteiskunta paljon jos työtehtäväsi tai koko paikka lakkautettaisiin?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkapuhelinverkot toimisivat ainakin huonommin. Tiedä sitten olisiko se suuri vahinko...

Vierailija
2/23 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä elintarviketeollisuudessa. Olen oikeasti ylpeä hyvistä tuotteistamme, mutta oikeastaan on ihan paskanhailee valmistetaanko niitä vai ei :D ilmankin pärjättäisiin. Moni suomalainen alkutuotantopaikka ja kuljetusyritykset varmaan kyllä kärsisi seurakset jos tuo pulju pistettäisiin kiinni. Tärkeää siksi että työllistää niin monia suoraan ja välillisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pikaruoan saaminen on jollekin merkityksellistä, niin siinä tapauksessa työni on tärkeää.

Vierailija
4/23 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja, joka hoitaa erittäin huonokuntoisia vanhuksia. Mielestäni työ on tärkeää, mutta olen huomannut että ihmisten suhtautuminen lähihoitajiin on todella negatiivinen ja vanhustenhoidosta edelleen nipistetään rahaa, vaikka pohja on jo saavutettu. Ilmeisesti siis olisi parempi jos tämä työ lakkautettaisiin eikä sitä tekisi enää kukaan.

Vierailija
5/23 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mahdollistan työlläni sen, että äidit ja isät voivat tehdä tärkeitä töitään ilman, että heidän on otettava lapsensa mukaan.

Vierailija
6/23 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosiaalityöntekijä aikuissosiaalityössä ja onhan se tärkeä. Ilman työtäni moni olisi kokonaan ilman rahaa tai vaihtoehtoisesti toimeentulotukeen varatut verorahat käytettäisi väärin (ilman kontrollia).

Vierailija
7/23 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan tärkeää. Tai siis jos en tekisi työtäni, niin sitten joku muu tekisi ja vaikka jäisi tekemättä niin eipä siitä mitään maailmanloppua tulisi.

6500€/kk brutto, johdon konsultti.

Vierailija
8/23 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan muu ei tekisi minun hommiani, jäisi taloja rakentamatta ja korjaamatta. Pidemmän päälle siitä koituisi ongelmia, vaikka muutama vuosi voisi mennä ilman että kukaan edes huomaa muusta kuin siitä, ettei työmaita ole käynnissä. Osan töistäni voisi tosin tehdä insinöörin koulutuksellakin. Arkkitehti.

Vierailija
9/23 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollenkaan tärkeää. Tai siis jos en tekisi työtäni, niin sitten joku muu tekisi ja vaikka jäisi tekemättä niin eipä siitä mitään maailmanloppua tulisi.

6500€/kk brutto, johdon konsultti.

Ei tässä palkkaa kysytty, pöljä.

Vierailija
10/23 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taksinkuljettaja ja pidän työtäni tärkeänä. Moni ihminen ajattelee minun vain kuskaavan päihtyneitä ihmisiä. Tämä ei pidä ollenkaa paikkaansa. Esimerkiksi normipäiväni alkaa koulukuljetuksista, sen jälkeen käytän asiakkaita fysioterapiassa ja muissa terveydenhuollon palveluissa (aika usein esim. syöpähoidoissa). Käytän myös kaupassa syrjäkylällä asuvaa mummoa, jolle minä olen se viikon ainoa juttukaveri (tästä tulee useimmiten todella surullinen olo). Asiakkaat takaisin kotiin, jonka jälkeen kukaan vielä työmatkalaisia kotiin/lentokentälle. Huom nämä asiakkaat ovat päivän ainoat asiakkaat joilla on edes jonkinlainen mahdollisuus päästä määränpäähänsä muulla kuin taksilla. Ei se taksi ihan turha ole :)

Vierailija
11/23 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähihoitaja, joka hoitaa erittäin huonokuntoisia vanhuksia. Mielestäni työ on tärkeää, mutta olen huomannut että ihmisten suhtautuminen lähihoitajiin on todella negatiivinen ja vanhustenhoidosta edelleen nipistetään rahaa, vaikka pohja on jo saavutettu. Ilmeisesti siis olisi parempi jos tämä työ lakkautettaisiin eikä sitä tekisi enää kukaan.

Raadollisesti ajateltuna työn tarve lähentelisi nollaa muutamien viikkojen tauon jälkeen. Jos ei olisi kyse ihmisistä niin kyllä oltaisiin piikillä melko nopeasti.

Minä vain ajan toimistolle ja myyn tuotteita joita kukaan ei oikeasti tarvitse eli vakuutuksia

Vierailija
12/23 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin työkseni äitinä lapsille, joiden vanhemmat ei kykene pitämään niistä huolta. Työni on tärkeää.

Vierailija
13/23 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työni ja jokaisen työ on todella tärkeää. Yhteiskunta menettäisi työni kadotessa veronmaksajan, joka ylläpitää yhteiskuntaa sen sijaan, että olisi sille kuormittajana. Työni ja kenen tahansa työ, oli se mitä oli, tuo toimeentulon ainakin yhdelle ihmiselle, usein useammallekin ja siinä samalla mahdollistaa kaikkea koulutuksesta katuvaloihin, eli niitä hyvinvointiyhteiskunnan parjattuja elementtejä, joista saamme kaikki osamme.

Työn arvon mittari tuossa mielessä on mittauskelvotonta. Onko lääkäri arvokkaampi kuin esimerkiksi hän, joka mahdollistaa lääkärin ammatin harjoittamisen? Siihen kouluttautumisen? Ammatissa toimimisen? Lääkäri tarvitsee välineitä, lääkkeitä, tietoa ja tiloja hoitaa potilaitaan, joten kokonaisuutena "lääkäröinti" on monen muun työtään tekevän panoksen lopputuote. Ota sieltä palikat pois ja ollaan takaisin lääketieteen alkumetreillä.

Ja tämä lääkäri oli sitten vaan esimerkki.

Vierailija
14/23 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lääkäri, erikoistun parhaillaan endokrinologiaan. Tärkeä ammatti, sanomattakin selvää.

Mutta on mullakin hetkiä jolloin se mäkkärin kassa on maailman tärkein ammatti, joskus on vaan pakko saada mäkkiruokaa :) Arvostan kaikkia rehellistä työtä tekeviä.

Vierailija
15/23 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa, että työtehtäväni lakkauttaminen ei merkitsisi mitään yhteiskunnalle ja toivon, että se lakkautetaan tulevien sote/itsehallintouudistuksen mukana.

Vierailija
16/23 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman minua/meitä laitospaikkoihin tulisi tunkua.  Pääsisivät ulos ehkä kerran viikossa, nyt kerran päivässä.  ja siis nyt voivat asua kotona, jossa elo on kuitenkin mielekkäämpää kuin kalsassa laitoksessa.  Henk.koht.av.

Vierailija
17/23 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työ ei oo tärkeää. Tyhjänpäiväistä näpertelyä. En itsekään koe mielekkääksi.

Vierailija
18/23 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua joskus vituttaa ajatella että teen tehdastyötä jolla ei ole muuta merkitystä kun tuottaa firmalle tulosta ja jos en sitä tekisi niin sen tekisi ihan yhtä hyvin melkein kuka tahansa, toisaalta tuotan sillä perheelleni elannon eli on sillä jotain merkitystä. M30

Vierailija
19/23 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa kraanasta juomakelpoista vettä tai ylipäätään vettä kraanasta, niin ei kandee lopettaa kokonaan tätä ammattikuntaa.

Vierailija
20/23 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen taksinkuljettaja ja pidän työtäni tärkeänä. Moni ihminen ajattelee minun vain kuskaavan päihtyneitä ihmisiä. Tämä ei pidä ollenkaa paikkaansa. Esimerkiksi normipäiväni alkaa koulukuljetuksista, sen jälkeen käytän asiakkaita fysioterapiassa ja muissa terveydenhuollon palveluissa (aika usein esim. syöpähoidoissa). Käytän myös kaupassa syrjäkylällä asuvaa mummoa, jolle minä olen se viikon ainoa juttukaveri (tästä tulee useimmiten todella surullinen olo). Asiakkaat takaisin kotiin, jonka jälkeen kukaan vielä työmatkalaisia kotiin/lentokentälle. Huom nämä asiakkaat ovat päivän ainoat asiakkaat joilla on edes jonkinlainen mahdollisuus päästä määränpäähänsä muulla kuin taksilla. Ei se taksi ihan turha ole :)

Joopajoo, tyhmiä ja kouluttamattomia juntteja ootte kaikki. Taksia ajaa ne jotka ei muualle pääse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi