Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko mielestäsi hyvä ihmistuntija?

Vierailija
29.12.2015 |

Perustele.
Uskotko ensivaikutelmaan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti kukaan ei ole hyvä ihmistuntija. Jotkut vaan luulevat olevansa eikä heistä meinaa saada tätä luuloa pois vaikka rautalangasta vääntäisi.

Vierailija
2/8 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elätän itseni ihmistuntemuksella, joten pidän itseäni kohtuullisen harjaantuneena.

Ensivaikutelma on rajallinen luotettavuudessaan. Tämä johtuu siitä, että se syntyy myös sinussa ja sinusta ja vaikuttaa tätä kautta tilanteeseen. Jotta ihmisiä voisi edes joltisenkin luotettavasti arvioida ensivaikutelman pohjalta pitää olla todella tietoinen siitä millaisen ensivaikutelman tekee itse JA samaan aikaan olla tietoinen omista ennakkoluuloistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen hyvä ihmistuntija mutta hidas: olen hyvä niiden ihmisten kanssa, jotka tunnen pitkään. "Ensivaikutelmaa" en oikeastaan saa ollenkaan.

Vierailija
4/8 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielestäni keskivertoa parempi ihmistuntija. Ihmisistä muodostuu vaikutelma, jonka perusteella teen johtopäätöksiä. Sillä mitä ihminen sanoo, ei välttämättä ole merkitystä, vaan tahdostariippumaton nonverbaalinen viestintä on parempi mittari. Välillä mielikuvat ovat menneet kyllä metsäänkin.

Vierailija
5/8 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä, epäluuloisuus herää kun, sanat ja viestintä eivät kohtaa.

Vierailija
6/8 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne, jotka hehkuttavat omaa ihmistuntemustaan, ovat juuri niitä kaikkein surkeimpia..

Vierailija
7/8 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon olevani. Tähän syynä pidän vaistomaista herkkyyttäni ihmisten eleistä näkyville reaktioille ja mielialoille. Tämän ansiosta osaan esim. säätää omaa käytöstäni sen mukaan miten toinen siihen reagoi, esim. välttää arkoja tai vaivaannuttavia puheenaiheita tai olla rauhallisempi jos toista vaikuttaa ärsyttävän vilkkauteni, tai puheliaampi jos toinen vaivautuu hiljaisuudestani. 

En minä sitä toisaalta luule tietäväni mikä on heidän syvempi ajatusmaailmansa ja maailmankuvansa, paitsi hyvin tutuista. Mutta tiedän että monet pitävät minua hyvin miellyttävänä seurana siksi että vaistomaisesti mukautan käytöstäni ja itseäni toisten reaktioiden mukaan.

Vierailija
8/8 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein hyvä ihmistuntija on ihminen joka ei tiedä ketä itse on, joten onko se olennaista oikeasti olla sellainen vai olisiko hyvin tärkeää tuntea itsensä ensin hyvin ja sitä kautta tuntea muut ihmiset? Olen sitä mieltä että jälkimmäinen polku on aina merkityksellisin loppupeleissä elämässä.