Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatekaupan myyjää vituttaa eniten..

Vierailija
29.12.2015 |

Nyt kun eletään tätä jokaisen rättikaupan myyjän lempivuodenaikaa, niin ajattelin aloittaa keskustelua siitä, mikä vaatekaupan myyjiä vituttaa eniten. Myyjät pääsee avautumaan ilman asiakkaille räjähtämistä ja ehkä keskutelu avaa edes yhden asiakkaan silmiä siitä, mikä myyjiä vituttaa ihan saatanasti.

- Vaatteet sovituskopin lattialla. Mulle on ihan sama, jos pyörität vaikka pikkuhousujas siinä likaisella lattialla, mutta älä tee niin meidän vaatteille. Ja kyllä, ne on meidän niin pitkään, kunnes lunastat ne kassalla. Sovareiden lattiat kyllä siivotaan yleensä päivittäin, mutta lattialla on kuitenkin pölyä ja hiekkaa asiakkaiden kengistä. Vaatteita voi laittaa myös penkille tai useamman vaatteen samaan naulaan, joten turha narista naulakoiden vähyydestä.

- Onko ne nätisti viikatut vaatekasat pakko myllätä? Jos et helposti löydä kokoasi, niin pyydä myyjältä apua. Siistit vaatepinot = enemmän aikaa myyjillä palvella asiakkaita.

- Rahat voi myös antaa käteen. Jos isket ne pöydälle, niin on mahdollista, että huitaisen ne 'vahingossa' vaatteitasi viikatessa lattialle ja sitten joudut noukkimaan ne itse.

- Vahdi lapsiasi. Me emme ole lastenhoitajia ja jos lapsesi eivät osaa käyttäytyä (etkä jaksa niitä komentaa), niin jätä lapset suosiolla kotiin. Lapsille olisi myös ehkä fiksua opettaa, että kaupan peilejä ei ole tarkoitettu nuoltavaksi.

- Ai sait extra-alennusta kuukausi sitten joltain toiselta myyjältä? No se ei tarkoita, että saat alennusta minulta juuri nyt.

Muita?

Kommentit (182)

Vierailija
1/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska palkka kannattaa nostaa listan kärkeen. Selittää myös paljon myyjien muuta käytöstä.

Vierailija
2/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sun duuniin sit kuuluu, jos ei vaatteiden viikkaaminen? Vai oletko niin hienossa kaupassa ettei vaatteisiin saa edes koskea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, muistinkin miksen osta vaatteita uusina kuin pakon edessä. Nokkavat puotipuksut eivät ymmärrä olevansa palvelemassa asiakasta.

Vierailija
4/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritit sitten Iltalehteen vai?

- Vaatteet sovituskopin lattialla. Mulle on ihan sama, jos pyörität vaikka pikkuhousujas siinä likaisella lattialla, mutta älä tee niin meidän vaatteille. Ja kyllä, ne on meidän niin pitkään, kunnes lunastat ne kassalla. Sovareiden lattiat kyllä siivotaan yleensä päivittäin, mutta lattialla on kuitenkin pölyä ja hiekkaa asiakkaiden kengistä. Vaatteita voi laittaa myös penkille tai useamman vaatteen samaan naulaan, joten turha narista naulakoiden vähyydestä.

Ei ole sulla latiakaan kiinni noissa omaa rahaa. Voit toki vittuuntua jos tahdot :D

- Onko ne nätisti viikatut vaatekasat pakko myllätä? Jos et helposti löydä kokoasi, niin pyydä myyjältä apua. Siistit vaatepinot = enemmän aikaa myyjillä palvella asiakkaita.

Ja seuraava myyjä laittaa vitutuslistalle asiakkaat, jotka ei osaa itte ettiä omaa kokoaan...

- Rahat voi myös antaa käteen. Jos isket ne pöydälle, niin on mahdollista, että huitaisen ne 'vahingossa' vaatteitasi viikatessa lattialle ja sitten joudut noukkimaan ne itse.

Kuka muka maksaa vielä käteisellä? Kai sä sen 1/50 osan asiakkaista vielä jotenkin kestät.

- Vahdi lapsiasi. Me emme ole lastenhoitajia ja jos lapsesi eivät osaa käyttäytyä (etkä jaksa niitä komentaa), niin jätä lapset suosiolla kotiin. Lapsille olisi myös ehkä fiksua opettaa, että kaupan peilejä ei ole tarkoitettu nuoltavaksi.

Enpä ole koskaan vaaterekkien takana tai taukotilassa lusmuavan vaatemyyjän nähnyt ottavan minkäänlaista vastuuta kenenkään lapsista jostain huonovointiselta vaikuttavasta mummosta puhumattakaan.

- Ai sait extra-alennusta kuukausi sitten joltain toiselta myyjältä? No se ei tarkoita, että saat alennusta minulta juuri nyt.

Eli sitä ei saa kysyä koska neitiä vituttaa kun sitä kysyy.

Vierailija
5/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on nykyisessä työpaikassa ohjeistettu, että jokainen asiakas pitää huomioida/jokaista asiakasta pitää ainakin tervehtiä. Eniten raivostuttavaa on se, jos asiakas ei vastaa mitään vaikka selkeästikin kuulee, mitä hänelle on sanottu (katsoo suoraan silmiin tms)... Tulee fiilis, että enkö ole ihmisarvoltani riittävä edes vastattavaksi... Yleensä tässä tilanteessa kohotankin hiukan ääntäni ja menen suoraan ko ihmiseltä kysymään tarvitseeko apua, jolloin asiakkaan on 'pakko' vastata. Ehkä hiukan passiivisagressiivista, mutta...

Vierailija
6/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että omaa kokoa ei saisi etsiä pinosta, vaan pitäisi etsiä myyjä ensin tekemään se? Tuo nyt on jo kaiken huippu.

Vierailija
7/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että omaa kokoa ei saisi etsiä pinosta, vaan pitäisi etsiä myyjä ensin tekemään se? Tuo nyt on jo kaiken huippu.

SAA, jos se onnistuu ilman että koko vaatepinkka on ihan sikinsokin pitkin pöytää ja lattioita. Pointti oli se, että jos et pysty oman kokosi etsimiseen ilman sotkemista, niin pyydä myyjältä apua.

Ap

Vierailija
8/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ne nätisti viikatut vaatepinot on pakko myllätä, jos haluaa oikeasti siitä vaatteen ostaa. Itse pyrin taittelemaan ne takaisin, mutta en vain valitettavasti osaa. Eipä ole tullut mieleenikään, ettei niihin pinoihin saa itse koskea, vaan pitää pyytää myyjää, jos siitä aikoo jotain ostaa.

Vierailija
9/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SAA, jos se onnistuu ilman että koko vaatepinkka on ihan sikinsokin pitkin pöytää ja lattioita. Pointti oli se, että jos et pysty oman kokosi etsimiseen ilman sotkemista, niin pyydä myyjältä apua.

Ap

Laittakaa sinne pinkkojen eteen kylttejä: "Älä sotke pinkkaa!"

Vierailija
10/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

AHHAHHAAAHHAAA!!! Jouluruuhkista ja välipäivien tunkutäysistä alepäivistä tulee aivan toooooodella mielenkiintoisia tapahtumia jos ihmiset alkaa noudattaa tota sun "ideaa" :D :D

Vierailija
11/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vittu sä olet sekaisin. Ei pinojen siisteys ole asiakkaan vastuulla.

Vierailija
12/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti miettinyt, että olisiko sovittamisen jälkeen parempi nakata vaate vain kasan päälle kuin viikata se sinne. Kun kuitenkaan sitä ei täysin samanlain saa viikattua, niin myyjä joutuu sen kohta uudelleen taittelemaan. Toki muita asiakkaita kohtaan varmasti mukavampaa, kun kaikki eivät ole läjässä.

Saisiko tähän mielipiteen?

Vierailija
13/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joku vitriini voisi olla kätevämpi.

Vierailija
14/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne pinot täytyy sotkea? Itse olen löytänyt oikeaa kokoa olevan vaatteet hyvinkin nopeasti ilman, että täytyy levittää koko pino pöydälle, mutta kaikille ei tunnu olevan ihan selvää, mistä se vaatteen kokonumero löytyy tai että se on jokaisessa samanlaisessa puserossa samassa kohdassa, ei esimerkiksi osassa niskassa ja osassa hihassa.

Vierailija
15/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joku vitriini voisi olla kätevämpi.

Totta. Avaimet vaan myyjillä ja jonotusnumerot niinkuin pankissa.

Vierailija
16/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne pinot täytyy sotkea? Itse olen löytänyt oikeaa kokoa olevan vaatteet hyvinkin nopeasti ilman, että täytyy levittää koko pino pöydälle, mutta kaikille ei tunnu olevan ihan selvää, mistä se vaatteen kokonumero löytyy tai että se on jokaisessa samanlaisessa puserossa samassa kohdassa, ei esimerkiksi osassa niskassa ja osassa hihassa.

Koska usein se tuote täytyy nähdä tai sovittaa, ennen kuin tietää, että se on sopivan kokoinen. Usein pitää sovittaa kahta eri kokoa. Myöskään esimerkiksi puseron leikkaus tai hihan pituus ei näy siitä pinosta suoraan. Jos se oma koko on siellä pinossa alempana, niin myös niitä päällimmäisiä pitää nostaa.

Vierailija
17/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin alapeukun tuolle asiakkaan rahojen tönimisestä lattialle. Aika kurjaa touhua, varsinkin kun itse joskus maksan käteisellä ja laitan rahan siihen pöydälle joskus. Ihan siksi, että saatan vaikka vahtia sitä lastani samalla.

Joskus olen viikannut paidat takaisin pinoon, mutta enää en sitä tee.

Vierailija
18/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isojen joukkojen ollessa kyseessä ainoa tapa estää jokin epätoivottu toiminta on rajoittaa sitä fyysisesti (esim. laittaa pinkat lukkojen taakse) tai ohjeistaa paikan päällä (esim. kyltit). On nimittäin olemassa vaatekauppoja, joissa tuotteiden penkominen on sallittua ja tuotteiden järjestäminen on myyjien tehtävä. Yhtenäistä käytäntöä ei ole ilmoitettu virallisesti julkisesti tai lain säädännön kautta.

Näin ollen yksittäisen myyjän esittämät valitukset kaupankäyntiprosessin suhteen ovat järjettömiä varsinkin kun hän ei kerro missä kaupassa on töissä eikä ovatko hänen esittämänsä käytännöt yrityksen virallisen politiikan mukaisia.

Ap:n pitäisi ensimmäiseksi olla yhteydessä työnantajaansa ja vaatia toimia tämän tilanteen korjaamiseksi.

Vierailija
19/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri vaatemerkkien mitoitus vaihtelee, joten yritän silmämääräisesti arvioida, onko juuri tässä merkissä kokoni m vai l, ennen kuin vien vaatteen sovituskoppiin. Säästän omia vaivojani mieluummin kuin myyjän, koska vain myyjä saa vaivoistaan palkkaa.

Vierailija
20/182 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monesti miettinyt, että olisiko sovittamisen jälkeen parempi nakata vaate vain kasan päälle kuin viikata se sinne. Kun kuitenkaan sitä ei täysin samanlain saa viikattua, niin myyjä joutuu sen kohta uudelleen taittelemaan. Toki muita asiakkaita kohtaan varmasti mukavampaa, kun kaikki eivät ole läjässä.

Saisiko tähän mielipiteen?

Mä viikkaisin edes sinnepäin. Näin asiakkaan näkökulmasta on ihan kamalaa mennä shoppailemaan, jos pöydät on vaan yksi iso kasa vaatteita (niinkuin Forumin Vero Modassa tuntuu olevan aina).... Sinnepäin on aina parempi, kuin ihan päin sitä itseään :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän