krav maga

Onko täällä ketään krav maga harrastajaa? Kiinnostaisi aloittaa laji mutta sopiiko se huonokuntoiselle ja vähän ylipainoiselle (painoindeksi 23)? Kuinka paljon liikkeitä peruskurssilla opitaan? Onko ryhmissä yleensä kaikki huippukunnossa? Muutenkin, millaista peruskurssilla on? Voi suositella myös treenipaikkaa pääkaupunkiseudulla?

Sivut

Kommentit (38)

krav maga

Niin luin Krav maga sivuilta että sopisi kaikille, mutta miten se käytännössä onnistuu jos ryhmässä on huippukuntoisia ja sitten yksi tällainen rapakuntoinen?  Hauskan näköistä touhua mitä olen videoita netistä katsonut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Krav maga

Vierailija kirjoitti:
Onko ylipainon raja jotain 22 nykyään?

Olisi ehkä pitänyt muotoilla niin että olen vähän ylipainoinen vaikka painoindeksi on 23. Rasvaprosentti oli tosi korkea (en nyt muista paljonko) eli olen ylipainoinen vaikka periaatteessa painoa ei tarvitsisi tiputtaa vaan ennemmin korvata rasva lihaksella.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko ylipainon raja jotain 22 nykyään?

Painoindeksi on väestötason suurre. Yksittäinen ihminen voi olla ylipainoinen käytännössä millä tahansa painoindeksillä.

Mutta asiaan, mukaan vaan. Kunto kyllä kasvaa kohisten treenatessa, eikä peruskurssi tosiaan vaadi mitään palomiehen ja maratoonarin yhdistelmäfysiikkaa.

Vierailija

Voi hyvä sylvi tätä logiikkaa, BMI 23 omaava ei millään mittapuulla voi olla ylipainoinen. Pömppömahainen yms kylläkin,   ei ylipainoinen.

Vierailija

Kiva laji, jossa ei tarvitse pokkuroida eikä kumarrella eikä käyttää hirveitä kaapuja. Ei myöskään tarvitse potkia ilmaan vaan otetaan kontaktia. Eikä mitään älyttömiä liikesarjoja tai termejä ulkoa opeteltavaksi. Toimiva itsepuolustuslaji.

Itse harrastanut nyt 2 vuotta ja tykännyt todella paljon! (N, 20v) liikkeet tehokkaita ja helppo oppia ja kunto kasvaa myös treeneissä eli ei tarvitse olla huippukunnossa aloittaaksesi lajin ;-) tehokkaat ja toimivat tekniikat perustuvat "tosielämän tilanteisiin" mitä voi käydä (naisilla esim raiskausuhat etc). Rohkeasti vain aloittamaan :-)

Vierailija

Eiköhän sinne peruskurssille voi mennä ihan katsomaan, sopiiko laji itselle vai ei. Itse en ole lajia ikinä harrastanut, mutta sellainen mielikuva on, ettei olisi paras valinta ensimmäiseksi budolajiksi.

Vierailija

Kyllä se kunto siellä paranee. Peruskursseilla on tavallisia ihmisiä, kuten ap, ja siellä tehdään perusjuttuja ja jumpataankin. Omasta peruskurssista on aikaa, mutta muistaakseni tekniikkavalikoima oli ihan sopiva, jotta kaiken ehti kurssin aikana omaksua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sinne peruskurssille voi mennä ihan katsomaan, sopiiko laji itselle vai ei. Itse en ole lajia ikinä harrastanut, mutta sellainen mielikuva on, ettei olisi paras valinta ensimmäiseksi budolajiksi.

Ihan just hyvä vaikka ensimmäiseksi lajiksi. Siitä taas voi olla montaa mieltä, onko se "budoa".

Vierailija

Yksi hiukan ylipainoinen tuttavani aloitti lajin muutama vuosi sitten ja on tykännyt ja edistynyt. Mutta aika huikeita mustelmia on myös saanut :D 

Vierailija

Eri asia ottaa sudentappajaa ekaksi koiraksi.  Mitä vaan liikuntamuotoa voi aloittaa koska jokainen aloittaa alusta ja omasta lähtökohdasta. Missään ei vaadita mitään yleiskuntoa tai tiettyä tasoa jotta voidaan mennä mukaan. 

Vierailija

Se on peruskiva massoille tarkoitettu jumppa ja itsepuolustuslaji. Nykyään markkinointi taitaa keskittyä enemmän siihen arjen itsepuolustukseen, aiemmin oli aika kommandokulma touhussa. Suurin arvo on että antaa itsevarmuutta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ihan just hyvä vaikka ensimmäiseksi lajiksi. Siitä taas voi olla montaa mieltä, onko se "budoa".

Ei ole budoa, eikä missään nimessä halua olla. Tutustu lajin historiaan. Laji on suoraviivainen itsepuolustuslaji, joka on lähtenyt israelin armeijasta. Myös Suomessa tietyt ammattikunnat ovat treenanneet lajia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei ole budoa, eikä missään nimessä halua olla. Tutustu lajin historiaan. Laji on suoraviivainen itsepuolustuslaji, joka on lähtenyt israelin armeijasta. Myös Suomessa tietyt ammattikunnat ovat treenanneet lajia.

Kamppailulajien mielikuva markkinointi on kyllä hauskaa :D "tietyt ammattiryhmät", "suoraviivainen", "Israelin armeija" :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kamppailulajien mielikuva markkinointi on kyllä hauskaa :D "tietyt ammattiryhmät", "suoraviivainen", "Israelin armeija" :D

Niin kuin mikä markkinointi? Nuo ovat suoraan lajikuvauksesta.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat