Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auton liikennevakuutuksesta, miten sen saa kun on luottotiedoissa merkintä?

Vierailija
28.12.2015 |

Liikennevakuutushan on pakollinen, mutta saako luottotied: tä muuten kuin maksamalla koko vuosi etukäteen?
Sain töitä vuoden alusta lähtien ja työpaikkaan pääsemiseksi tarvitsen autoa. Työajat ja matka on sellainen että julkisilla ei pääse.
Itse auto ei maksa paljoa, alle 500e, mutta vakuutus maksaa n. 1000e/v kun ei ole mitään bonuksia tms. Millä maksan sen vakuutuksen kun olen ollut Kelan pv rahoilla joten säästöjä ei enää ole ja ensimmäin palkka tulee vasta helmikuun 15. pv....
Sen tiedän että jos laittaa haltijaksi/omistajaksi jonkun muun joka ei sillä oikeasti ajele niin vahingon sattuessa korvauksia ei makseta....
Aika hölmö tilanne: sain töitä jotta voin maksaa velkani mutta en fyysisesti pääse sinne töihin....

Ehdotuksia?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailutapa se liikennevakuutus nyt jokaisesta yhtiöstä! Hinnat vaihtelevat hurjasti! Useinn If on edullinen, kun kyseessä on vanha auto.

Vierailija
42/42 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tottakai autolla voi olla kaksi omistajaa! Minä ja mies omistamme meidän toisen auton ihan yhdessä puoliksi joten olemme kummatkin omistajia. Kannattaa varmaan soittaa myös trafiin tai edes johonkin katsastuskonttorille noista asioista!

Hmmm meinaat että LVK valehtelee?

Suomalainen virkamies tai sen tapainen tulkitsee joskus melko vapaasti lakeja. Vilkaise esim. tullin touhuja ja käytäntöjä verrattuna esim. siihen mitä laissa ja eu-säädöksissä oikeasti lukee. Näiden kanssa käydään sitten väsytystaistelua eu-tuomioistuimessa kierros kierrokselta. Joka kerta virkamies saa turpaansa ja suomi saa huomautuksia sarjassa mutta käytäntöjä muutetaan minimaalisesti ja sitten alkaa seuraava valituskierros.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla