Vierailija

Liikennevakuutushan on pakollinen, mutta saako luottotied: tä muuten kuin maksamalla koko vuosi etukäteen?
Sain töitä vuoden alusta lähtien ja työpaikkaan pääsemiseksi tarvitsen autoa. Työajat ja matka on sellainen että julkisilla ei pääse.
Itse auto ei maksa paljoa, alle 500e, mutta vakuutus maksaa n. 1000e/v kun ei ole mitään bonuksia tms. Millä maksan sen vakuutuksen kun olen ollut Kelan pv rahoilla joten säästöjä ei enää ole ja ensimmäin palkka tulee vasta helmikuun 15. pv....
Sen tiedän että jos laittaa haltijaksi/omistajaksi jonkun muun joka ei sillä oikeasti ajele niin vahingon sattuessa korvauksia ei makseta....
Aika hölmö tilanne: sain töitä jotta voin maksaa velkani mutta en fyysisesti pääse sinne töihin....

Ehdotuksia?

Sivut

Kommentit (42)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
ei saa muuten kuin maksamalla vuoden vakuutusmaksut.

Ja itselläni oli muuten sama tilanne, sain töitä pitkän työttömuyden jälkeen ja auto oli pakollinen kun julkisilla ei työpaikalle päässyt. Vanhempani onneksi lainasivat minulle sen tonnin mitä vuoden vakuutukset olivat. Mutta siis soittelin vakuutusyhtiöt läpi, ja jokaisessa sanottiin että vuosi pitää etukäteen maksaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei saa muuten kuin maksamalla vuoden vakuutusmaksut.

Ja itselläni oli muuten sama tilanne, sain töitä pitkän työttömuyden jälkeen ja auto oli pakollinen kun julkisilla ei työpaikalle päässyt. Vanhempani onneksi lainasivat minulle sen tonnin mitä vuoden vakuutukset olivat. Mutta siis soittelin vakuutusyhtiöt läpi, ja jokaisessa sanottiin että vuosi pitää etukäteen maksaa.

Ja sitä vielä, että oikeastaan kaikissa muissa vakuutusyhtiöissä paitsi tuossa josta vakuutuksen otin, asiakaspalvelun laatu laski huomattavasti sanojen "luottotiedoissa merkintä" jälkeen. :,D 

Vierailija

Valitettavasti vanhemmilta en voi lainata. Kysyin jo, mutta ei heillä ole lainata.
Kukaan kavereistani ei myöskään ole niin rikas että voi lainata kys. summan ihan heti. Mitään niin arvokasta myytävääkään ei ole että viikossa saisin summan kasaan...
Paska tilanne... oma moka tavallaan, itsehän olen jättänyt laskuja maksamatta kun ei ollut mistä maksaa ja maksuaikoja ei saanut enää sovittua...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
voisko tässä hyödyntää sossun harkinnanvaraista?

Tuskin, koska sossu vaatii yleensä, että autokin myydään jos hakee toimeentulotukea esim

Vierailija

"Sen tiedän että jos laittaa haltijaksi/omistajaksi jonkun muun joka ei sillä oikeasti ajele niin vahingon sattuessa korvauksia ei makseta..."

Pitääkö tämä nyt oikein paikkansa? Minulla on auto, jolle olen ottanut vakuutukset. Autolla ajaa myös mieheni ja joskus olen sitä lainannut jollekin kaverille ja vakuutus kattaa nämä. Auto voisi olla myös mieheni nimissä, joka sitten olisi ottanut vakuutuksen ja minä vain ajaisin autolla. Bonuksien osalta vakuutukset ovat henkilökohtaisia (per auto?) ja jos kuka vaan mällää autoni ja joudun käyttämään omaa vakuutustani, niin minun bonukset tippuvat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
voisko tässä hyödyntää sossun harkinnanvaraista?

En ole sossun asiakas ja aikaa ei saa niin nopeasti kuin tarvis olisi. Työt alkaa siis ensi maanantaina...
Toki voin ajella kaaralla joka ei ole nimissäni saati vakutuuksissa mutta lasku siitä on vielä isompi kuin vuoden vak.maksut.
Autoa ei siis saa siirrettyä nimiin ENNEN kuin on vakuutus...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
"Sen tiedän että jos laittaa haltijaksi/omistajaksi jonkun muun joka ei sillä oikeasti ajele niin vahingon sattuessa korvauksia ei makseta..."

Pitääkö tämä nyt oikein paikkansa? Minulla on auto, jolle olen ottanut vakuutukset. Autolla ajaa myös mieheni ja joskus olen sitä lainannut jollekin kaverille ja vakuutus kattaa nämä. Auto voisi olla myös mieheni nimissä, joka sitten olisi ottanut vakuutuksen ja minä vain ajaisin autolla. Bonuksien osalta vakuutukset ovat henkilökohtaisia (per auto?) ja jos kuka vaan mällää autoni ja joudun käyttämään omaa vakuutustani, niin minun bonukset tippuvat.

Perheen sisällä noin voidaan tehdäkin. Sen sijaan luottotiedottomien porsaanreikä, jossa haltijaksi ja vakuutuksenottajaksi haettiin dementoitunut mummo tai vastentahtoinen eksä ei enää voi käyttää vaan vakuutusyhtiöt näitä kohdatessaan kieltäytyvät myymästä etukäteismaksullakin ja jos joskus vakuutus on näin huijaamalla saatu tehtyä, ei siitä korvata. Se myös voidaan päättää ilman vahinkoakin, jos tilanne huomataan. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Liikennevakuutushan on pakollinen, mutta saako luottotied: tä muuten kuin maksamalla koko vuosi etukäteen?
Sain töitä vuoden alusta lähtien ja työpaikkaan pääsemiseksi tarvitsen autoa. Työajat ja matka on sellainen että julkisilla ei pääse.
Itse auto ei maksa paljoa, alle 500e, mutta vakuutus maksaa n. 1000e/v kun ei ole mitään bonuksia tms. Millä maksan sen vakuutuksen kun olen ollut Kelan pv rahoilla joten säästöjä ei enää ole ja ensimmäin palkka tulee vasta helmikuun 15. pv....
Sen tiedän että jos laittaa haltijaksi/omistajaksi jonkun muun joka ei sillä oikeasti ajele niin vahingon sattuessa korvauksia ei makseta....
Aika hölmö tilanne: sain töitä jotta voin maksaa velkani mutta en fyysisesti pääse sinne töihin....

Ehdotuksia?

Et tietenkään saa. Jos on luottotiedot menny niin et saa autonvakuutusta nimiisi, et luottokorttia, et vuokra-asuntoa ym.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuo koskee siis sellaista tilannetta jossa auton omistaja/haltija ei välttämättä edes asu samassa osoitteessa kuin se joka autoa pääasiallisesti käyttää. Ei siis sitä että esim. lainaa kaverille tms autoa silloin tällöin.
Esim jos apn auto laitettaisiin hänen isänsä nimiin ja isä asuu vaikkapa 500km päässä ja ap maksaa ne vak.maksut. vahingon sattuessa vak.yhtiö voi näyttää toteen että omistaja/haltia ei olekkaan oikeasti auton käyttäjä ja sillä syyllä eväävät korvaukset...

Vierailija

Luottotietojen menettänyttä rankaistaan kovemmin kuin jos olisi tappanut jonkun. Suurempi luopio yhteiskunnassa kuin raiskaaja. Jos otat hengen joltain ensikertalaisena istut n. 4v ja siitäkin puolet on ehdonalaista, mutta jos jättää laskun maksamatta saa 15v. roikkua löysässä hirressä

Vierailija

Niin. En tarkoita ilkeillä, mutta olisiko pitänyt aikoinaan elää varojen mukaan? Luottotiedot eivät ihan hetkessä mene. Ensin perseillään ja sitten kitistään, kun ei saa lainaa. Niin makaa kuin petaa, valitan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ehdotuksia?

Et tietenkään saa. Jos on luottotiedot menny niin et saa autonvakuutusta nimiisi, et luottokorttia, et vuokra-asuntoa ym.

Niin oliko sulla jotain uutta kerrottavaa? Vuokra-asunto on, luottokorttia ei ole koskaan ollutkaan (en tarvitse), puhelinliittymäkin löytyy. Muuten ei merkinnästä ole ollut haittaa normaali elämässä ennen kuin nyt vasta....
Olen laskenut että kun saan palkkaa x-määrän niin ulosottoon menee x-määrä ja silti pärjään, tiukilla, mutta saanpahan velat maksettua

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin. En tarkoita ilkeillä, mutta olisiko pitänyt aikoinaan elää varojen mukaan? Luottotiedot eivät ihan hetkessä mene. Ensin perseillään ja sitten kitistään, kun ei saa lainaa. Niin makaa kuin petaa, valitan.

Juu ei mene hetkessä mutta jos ei pysty maksamaan edes maksusuunnitelman mukaan niin mikä on vaihtoehto?
Minulle tuli eteen parikin elämänmuutosta JOIDEN takia tulot putosivat radikaalisti mutta menot eivät samassa suhteessa, eli menoja karsimallakaan en saanut taloutta ajoissa kuriin. Säästöt kuluivat ihan silmissä, vaikka mielestäni piti olla riittävät. (2kk tulot). Tulopuoli kun rupesi venymään eri instassien kanssa niin johan rupes laskutkin kerääntymään. Ja laskuttajalle EI kelvannut se että maksan sitten joskus kun saan päätöksiä, tarkkaa päivää saati kuukautta kun en voinut antaa.
Voitko vielä vähän ilkkua....

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Perheen sisällä noin voidaan tehdäkin. Sen sijaan luottotiedottomien porsaanreikä, jossa haltijaksi ja vakuutuksenottajaksi haettiin dementoitunut mummo tai vastentahtoinen eksä ei enää voi käyttää vaan vakuutusyhtiöt näitä kohdatessaan kieltäytyvät myymästä etukäteismaksullakin ja jos joskus vakuutus on näin huijaamalla saatu tehtyä, ei siitä korvata. Se myös voidaan päättää ilman vahinkoakin, jos tilanne huomataan. 

Edellinen on ihan oikeassa. Eli jos käytetään bulvaania, ei vakuutusyhtiö ole korvausvelvollinen. Bulvaanitilanteessahan kys. bulvaani ei käytä autoa, vaan antaa vain nimensa papereihin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat