Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi ilman takkia

Vierailija
28.12.2015 |

Näin tutun lapsen noin 1 km kotoaan kävelemässä ilman takkia,hanskoja,kaulahuivia ja pipoja.Päällä vain pitkähihainen ja housut.Lapsi on noin 10.

Olen aiemminkin huomannut vähäisen vaatetuksen,mutta nyt on pakkasta yli 10 astetta.Mitä tekisitte tilanteessani,pitääkö tässä ilmoittaa jonnekin?Olen itse lapseton,mutta tuntuu vaaralliselta tuollainen.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lapselta miksi ei ole vaattetta enemmän?

Vierailija
2/22 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan sille lapselle ja kysy miksi vaatteita ei ole enempää. Jos kyseessä on läheinen tuttu, voit varmaan heittää hänet autolla kotiin (jos siis olet nainen tai tosi läheinen tuttu mies). Voit myös tarjoutua soittamaan hänen vanhemmilleen ja pyytää heitä hakemaan, jos lapsella ei ois kännykkää mukanaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisjärki ohoi? Voit siis tosiaan ihan kysyäkin ko. lapselta asiaa. T. Stadilainen

Vierailija
4/22 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sä niinku ilmottaisit? Vaatetuspoliisille?

Vierailija
5/22 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu.En mä voinut kysyä,en ollut niin lähellä.En myöskään autolla liikkeellä enkä tiedä vanhempien numeroa.

Vierailija
6/22 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomuus huipussaan kun pitää palstoilta kysellä miksi lapsella ei ole takkia? Miten täällä kukaan siihen pystyisi vastaamaan? 

Vierailija
7/22 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdin jo, voisiko olla meidän poika kyseessä. Kun täällä ainakin lämpötila romahti ihan kerralla ja tähän asti se on hiihdellyt juurikin mainitsemassasi asussa ulkonakin (ja tarennut kai).

Oliko se menossa kotiin vai kotoa poispäin?

Vierailija
8/22 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vanhemmat ovat kyllä tietoisia.Ap lisäsi vielä tämän ja viestin 5.

Vierailija
9/22 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus minulle on käynyt niin, että oma lapsi on lähtenyt talvella naapuriin isovanhemman luo 50 metrin päähän ilman takkia. Olisin takin toki käskenyt laittaa päälle, mutta en sattunut olemaan eteisessä kun lapsi lähti kotoa. Ja lapsi on välillä niin hajamielinen, että saattaa lähteä ilman takkia (tosin ei enää, mutta vielä vuosi sitten). 

Vierailija
10/22 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoljeditaanko siitä lapsesta kunnolla? Vai mikä on? Kuumaverienen? Huolesi voit ilmaista vanhemmille.

Vierailija
11/22 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä täällä kysele missä takkinsa on.Syksyn aikana olen huomannut,että kulkee vähissä vaatteissa,mutta ilmat ei ole olleet kovin kireitä.Silti hiukan olen ihmetellyt.Mutta jos on 10 pakkasta ja ei ole ulkovaatteissa...

Ja sille yhdelle,ehkä se oli sun poikasi?Pitäisikö alkaa miettimään tätä vaatetuspuolta jos tunnistat itsesi siitä,että lapsi ei ole ollut ulkovaatteissa oikeastaan koko syksynä ja nytkin painaa kilsan päässä kotoa metsässä ilman takkia...?Jos on sun lapsi,niin ole kiltti ja huolehdi,joohan 😞

Vierailija
12/22 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ton ikäinen pukee jos on kylmä

Vierailija
13/22 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en mä täällä kysele missä takkinsa on.Syksyn aikana olen huomannut,että kulkee vähissä vaatteissa,mutta ilmat ei ole olleet kovin kireitä.Silti hiukan olen ihmetellyt.Mutta jos on 10 pakkasta ja ei ole ulkovaatteissa...

Ja sille yhdelle,ehkä se oli sun poikasi?Pitäisikö alkaa miettimään tätä vaatetuspuolta jos tunnistat itsesi siitä,että lapsi ei ole ollut ulkovaatteissa oikeastaan koko syksynä ja nytkin painaa kilsan päässä kotoa metsässä ilman takkia...?Jos on sun lapsi,niin ole kiltti ja huolehdi,joohan 😞

No ei ole mun poikani, koska hän ei ole liikkunut ilman takkia kuin ehkä kaksi-kolme kertaa elämänsä aikana (kylmällä ilmalla).

Kurja, jos tuo on jatkunut jo noin pitkään, kannattaisiko kysellä asiasta lapselta itseltään?

Vierailija
14/22 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo...kun näen lapsen seuraavan kerran,niin pitääpä kysellä.Ap.

Vierailija
15/22 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika aggressiivisia vastauksia ap on saanut. Ilmeisesti palstalaiset eivät näe mitään syytä olettaa, että alipuettu lapsi voisi olla jotenkin heitteillä. Syitä voi olla toki muitakin, mutta kyllähän se ihmetyttää - mutta koska tilanne ei ole täysin ilmeinen, niin anonyymi keskustelupalsta on varmasti ihan hyvä paikka kysellä mielpiteitä.

Toki kannattaa varmaan suosia muita palstoja kuin AV:ta, koska täällä ei harrasteta kuin vittuilua, oli kysymys mikä tahansa. 

Vierailija
16/22 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä se, joka pohti onko kyseessä oma poika... Ikä ei ihan täsmää. Meillä kyllä on lapselle kaikki, takit pipot villasukat mutta jos en ole vahtimassa uloslähtöä niin varsinkin nyt kun ei tajua että sinne tuli oikeasti talvi saattaa lähteä vähän turhan kepeästi liikkeelle.

Mutta muistutanpa vielä tänään, mistä kaikki löytyy.

Vierailija
17/22 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin...mäkin mietin,että aikamoisia vastauksia.Musta on alkanut vaikuttaa,että tässä voi olla taustalla jokin sosiaalinen ongelma perheessä.En tiedä kun en tunne heitä sen enempää.Voihan sitä olla vanhemmilla joku ongelma,alkoholismia tai sairautta,kun lapsi puolipukeissa painaa metsässä pakkasella.

Olen itse lapseton,niin ajattelin kysellä asiantuntijoilta,että pitääkö tästä alkaa kohta huolestumaan ja ilmoitella vaikka lastensuojeluun...mutta ehkä sitten ei tartte tällasia kysellä.Ap.

Vierailija
18/22 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyö sitä

Vierailija
19/22 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina välillä (viimeisen vuoden aikana aina vain useammin) palstalla saa tosi hyökkääviä vastauksia aloitukseen kuin aloitukseen. Todennäköisesti jotkut mieleltään järkkyneet tyypit saa siitä kiksejä että pääsevät haukkumaan tuntemattomia. Tai jotkut provoilevat huvikseen. Ei kannata reagoida mitenkään näihin järjenvastaisiin kommentteihin, hakevat vain huomiota niillä.

Mutta ap:n ongelmaan, kannattaa jututtaa lasta ja jos vaikuttaa että on aihetta huoleen niin sitten lastensuojeluilmoitus. Ei ole normaalia lapsen huidella ilman päällysvaatteita 10 asteen pakkasella. On toki olemassa lapsia, jotka ovat tosi huolimattomia ja ajattelemattomia, ja saattavat lähteä liian vähissä vaatteissa ulos kun aikuisen silmä välttää, mutta yleensä tällaisten lasten vanhemmat ovat oppineet pitämään lastaan normaalia tarkemmin silmällä, eivätkä nämäkään lapset yleensä koko syksyä huitele vähissä vaatteissa ulkona, vaikka joskus satunnaisesti niin saattaa käydäkin.

Vierailija
20/22 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuuluu pojilla tohon ikään. Kiire kaverille on niin kova, että aivot ei vaan toimi.