Vierailija

Aamun keskusteluja seuranneena rupesin pohtimaan onko tämä asenne yleinenkin että kun lapsia tehdään niin äidin pitää pysyä kotona kunnes lapsi on 18 ja isä saa juosta minkä ehtii?

Vai onko näin ajattelevien miehet kykenemättömiä hoitamaan lasta?

Itse kun kerran vuoteen, puoleentoista lähden ulos niin ihan luottavaisin mielin jätän lapset isälleen. Meillä isä ei ole satunnainen lastenhoitaja vaan tasavertainen vanhempi.

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Mulle tulee mieleen sellainen nainen joka on lapset saatuaan jumittunut sinne kotiin, unohtanut kaverinsa ja jota ei kukaan enää kutsukaan mihinkään. Sitten siitä on tehty hyve eli minä Parempi Äiti tarjoan lapsille ne oikeat juhlapyhät olemalla paikalla joka jumalan hetki. Onneksi omassa kaveripiirissäni tuon tyylin äitsyköitä ei tapaa vaan molemmat puoliskot käyvät ulkona ihan yksikseenkin toisen vahtiessa jälkeläisiä. Ja ihan ilman mutinoita.

Vierailija

Tietenkin naiset haluavat että miehet käyvät "ulkona". Mitä iloa siitä olisi naisille jos baareissa olisi pari miestä ja kymmeniä naisia, verrattuna tilanteeseen jossa siellä on pari naista ja kymmeniä miehiä näistä parista kilpailemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minulla on ystävä joka pääsee joskus harvoin ulos syömään ystäviensä kanssa, ja silloin hän kertoo kuinka hänen lastensa isä on kotona lastenvahtina. En ole koskaan ymmärtänyt miten isä voi olla lapsenvahti, mielestäni isällä on yhtä suuri vastuu lapsesta kuin äidillä. Ja silloin kun isä jää lasten kanssa yksin kotiin on hän edelleen isä eikä mikään lastenvahti.  

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tietenkin naiset haluavat että miehet käyvät "ulkona". Mitä iloa siitä olisi naisille jos baareissa olisi pari miestä ja kymmeniä naisia, verrattuna tilanteeseen jossa siellä on pari naista ja kymmeniä miehiä näistä parista kilpailemassa.

Mieluummin iloitsen baarien sinkkumiehistä kuin varatuista iltaloman saaneista perheenisistä. Ukkomiehiä ei baarissa kaivata.

Vierailija

Omien ystävieni pitää ulkona ollessamme aina erikseen kysyä, että ihanko se isä on jäänyt lasta hoitamaan. Tuntuu alle kolmekymppisillä lapsettomillakin olevan outo käsitys ettei isä kykene lastaan hoitamaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mieluummin iloitsen baarien sinkkumiehistä kuin varatuista iltaloman saaneista perheenisistä. Ukkomiehiä ei baarissa kaivata.

Perheenisät baarissa luovat kilpailua joka pakottaa sinkkumiehet panemaan parastaan. Lisäksi voi ajatella sinkkujen kykenevän näin ottavan mallia voittajamiehistä, jotka ovat jo saaneet naisen ja perheen, ja se mallioppiminenkin parantaa niiden sinkkumiesten tasoa, verrattuna siihen että matkisivat vain niitä kapakoiden kaljasieppoja.

Vierailija

Meillä käy kumpikin kun tahtoo, eli mies käy näin talvisin viikoittain pelaamassa jääkiekkoa ja mä käyn noin kerran kuussa kaupungilla ja syömässä kaksossiskoni kanssa. Minusta on oikeasti jopa hyvä, että kummallakin vanhemmalla on välillä kahdenkeskistä aikaa lapsen kanssa ja lapsikin tykkää. Varmaan muuttuu tilanne jos toinen vielä tulee, mutta nyt toimii näin. Tyttö on ollut aina mieheni kanssa tosi läheinen, hän itse asiassa vauvanakin hoiti paljon enemmän, kun mä jouduin olemaan sairaalassa 4kk, ja olin kotona vain noin kuukauden lapsen syntymän jälkeen ja he kävivät päivittäin katsomassa mua siellä. Oli oikeastaan koko vauva-ajan se jonka syliin rauhoittui helpoimmin ja vieläkin jos näkee vaikka painajaista tai kaatuu ja satuttaa itsensä niin isi on se jonka syliin tahtoo.

Vierailija

Jos nyt on näin, niin millaista on muutaman vuoden kuluttua, kun nykyisen naisen aseman rinnalle on vakiintunut islamin kulttuuri, jossa nainen ei todellakaan käy juhlimassa, on alistettuna. Voi väittää itselleen ken tahtoo, ettei vaikutusta ole..

Vierailija

Tuo on kyllä ihan naisista itsestään kiinni. Siis jos pitää oikein erikseen ihmetellä että isä on lastenvahtina. Silloin kun lapsia alkaa tulla niin miehelle pitää antaa ja vaatia vastuuta lapsista. Ihan yhtä suurta osuutta kuin naisetkin ottavat.

Itse en edes kysele ystäviltäni että hoitaako isä tänään lapsia. Ihan sama mulle, pääasia että ystäväni on siinä nyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä käy kumpikin kun tahtoo, eli mies käy näin talvisin viikoittain pelaamassa jääkiekkoa ja mä käyn noin kerran kuussa kaupungilla ja syömässä kaksossiskoni kanssa. Minusta on oikeasti jopa hyvä, että kummallakin vanhemmalla on välillä kahdenkeskistä aikaa lapsen kanssa ja lapsikin tykkää. Varmaan muuttuu tilanne jos toinen vielä tulee, mutta nyt toimii näin. Tyttö on ollut aina mieheni kanssa tosi läheinen, hän itse asiassa vauvanakin hoiti paljon enemmän, kun mä jouduin olemaan sairaalassa 4kk, ja olin kotona vain noin kuukauden lapsen syntymän jälkeen ja he kävivät päivittäin katsomassa mua siellä. Oli oikeastaan koko vauva-ajan se jonka syliin rauhoittui helpoimmin ja vieläkin jos näkee vaikka painajaista tai kaatuu ja satuttaa itsensä niin isi on se jonka syliin tahtoo.

Tässä oli kyse lähinnä juhlimisesta. Itsekin käyn viikoittain jumpassa 4x ja kerran pariin viikkoon lounaalla ystäväporukalla. :) niitä en laske "ulos lähtemiseksi". Mies käy myös omissa harrastuksissaan ja pelaamassa poikiemme kanssa jääkiekkoa, kun taas vastavuoroisesti minä käyn silloin tyttöjen kanssa ratsastamassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tässä oli kyse lähinnä juhlimisesta. Itsekin käyn viikoittain jumpassa 4x ja kerran pariin viikkoon lounaalla ystäväporukalla. :) niitä en laske "ulos lähtemiseksi". Mies käy myös omissa harrastuksissaan ja pelaamassa poikiemme kanssa jääkiekkoa, kun taas vastavuoroisesti minä käyn silloin tyttöjen kanssa ratsastamassa.

Okei. :D Mulla taas noi on sitä ulos lähtemistä, oon töissä yhdessä ravintolassa mikä järjestää keikkoja useamman kerran viikossa, niin ei tuu sitten enää illalla vapaa-ajalla lähdettyä mihinkään juhlimaan kun töissä iltavuoroissa jo kuulee niin paljon artisteja yms ettei jaksa enää hälyä. Mies taas on sitä sorttia, ettei sitä oikeasti enää kiinnosta baareissa kulkeminen.
-7

Vierailija

Ihanko vuonna 2015 vielä joku nainen uskoo, että joku nainen tieten tahtoen omisi lapset, että saisi olla vankina kotona seuraavat 18 vuotta?

Onko niin vaikea uskoa, että jotkut miehet eivät suostu jäämään yksin hoitamaan lapsiaan, koska se on vaikeaa ja epämukavaa? Ja ovesta uloskävely ei tässä asiassa auta mitään, koska silloin lapsia kohdellaan julmasti niin, että lapset itkevät jo etukäteen ajatusta, että joutuisivat jäämään isänsä "hoitoon". Eroaminenkin siinä tilanteessa on vaikeaa, koska silloin ne lapset sitten olisivat isällään nauttimassa tästä "hoidosta" min. Joka toinen viikonloppu.

Mutta voi sitä isä ressua, joka fyysisesti vahvempi äiti noin vain tuuppaa aina pois tieltä, kun vaippa pitäisi vaihtaa tai herätä yöllä hoitamaan vauvaa. Taas on mies vieraannutettu julmasti lapsestaan.

Ja turha kuvitella, ettei asiasta olisi miehen kanssa keskusteltu ennen ja jälkeen lapsen syntymän. Kaikkiin ei järkipuhe tehoa, jos toisessa vaakakupissa on oma mukavuus ja menemisen vapaus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sen kun perustat kapakan joka toimii hyväntekeväisyydelläsi eikä asiakasvirralla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä ihan naisista itsestään kiinni. Siis jos pitää oikein erikseen ihmetellä että isä on lastenvahtina. Silloin kun lapsia alkaa tulla niin miehelle pitää antaa ja vaatia vastuuta lapsista. Ihan yhtä suurta osuutta kuin naisetkin ottavat.

Itse en edes kysele ystäviltäni että hoitaako isä tänään lapsia. Ihan sama mulle, pääasia että ystäväni on siinä nyt.

No juuri näin meillä on ollutkin, että molemmat hoitavat ja kantavat vastuun. Minkä minä sille voin että se ystävilleni vaikuttaa olevan ihmetyksen aihe. Eiväthän he ole meidän arkeamme tietenkään näkemässä.
-5

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä käy kumpikin kun tahtoo, eli mies käy näin talvisin viikoittain pelaamassa jääkiekkoa ja mä käyn noin kerran kuussa kaupungilla ja syömässä kaksossiskoni kanssa.
Et tapaa koskaan ystäviäsi? Onko sinulla edes enää sellaisia?

Ei kelpaisi tuollainen elämä minulle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sama. Eivät voisi vähempää kiinnostaa ystävien lastenvahtiärjestelyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No mitäs olisit tehnyt, jos mies olisi lupauksiensa vastaisesti luistellut hommasta? Jäänyt esim. ylitöihin ilmoittamatta sun jumppailtana? Hoitanut ala-arvoisesti lapsia, kun olet viihteellä (ei ruoki, ei vahdi, ei nukuta, ainoastaan huutaa)? Oisko ollut mielestäsi oma vika?

En ole tuttavapiirissä kuullut yhdestäkään isästä, joka ei ennen lasten syntymää aikonut olla tasaveroinen vanhempi. Ikävä kyllä monella miehellä toteutus on ollut huono ja erot tämän vuoksi yleisiä.

Vierailija

Ainakin minun kaveripiirissä miehet pitävät iltalomana/ viikonloppuvapaana myös sitä, kun nainen on jossain muualla. Totta kai äidit lähtiesssään höseltävät, että miten ne miehet sitten pärjää, mutta monille isyyden parasta aikaa on juuri se, ettei äiti ole koko ajan kontrolloimassa lapsen ja isän suhdetta. Sitten nämä höseltäjät luovat ympärilleen kuvaa, miten he ovat korvaamattomia ja ivallisella sävyllä epäilevät sitä, miten mies siellä kotona pärjää. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No mitäs olisit tehnyt, jos mies olisi lupauksiensa vastaisesti luistellut hommasta? Jäänyt esim. ylitöihin ilmoittamatta sun jumppailtana? Hoitanut ala-arvoisesti lapsia, kun olet viihteellä (ei ruoki, ei vahdi, ei nukuta, ainoastaan huutaa)? Oisko ollut mielestäsi oma vika?

En ole tuttavapiirissä kuullut yhdestäkään isästä, joka ei ennen lasten syntymää aikonut olla tasaveroinen vanhempi. Ikävä kyllä monella miehellä toteutus on ollut huono ja erot tämän vuoksi yleisiä.

Meillä sama juttu. Ennen lapsia puhuttiin ja puhuttiin asiasta ja kaikki oli niin selvää. No, eipä ollutkaan, kun tosipaikka koitti. Myös appivanhemmat selittivät innoissaan miten he sitten auttavat vauvan kanssa. Ajattelin raskausaikana miten onnellisessa asemassa olen, kun on niin ihana mies ja isovanhemmatkin aikovat osallistua. Appivanhemmat ovat hoitaneet seitsemän vuoden aikana keskimäärin yhden illan vuodessa, vaikka ovat terveitä ja eläkkeellä. Heillä on melkein joka illalle menoja, joten heille ei koskaan sovi. Mies on ehkä kerran kahteen viikkoon yksin vastuussa lapsista. Joskus oli enemmänkin, mutta totesin etten uskalla hänelle enempää antaa vastuuta. Hän syöttää lapsille pelkkää jugurttia ja leikkeleitä, ei koskaan oikeaa ruokaa. Lapset katsovat koko ajan piirrettyjä tai katsovat, kun mies pelaa väkivaltaisia pelejä. Jos on viikonloppu, mies todennäköisesti juo kaljaa, yleensä niin paljon ettei ole todellakaan ajokunnossa. Toki mies saa hoitaa omalla tavallaan, mutta koen lasten olevan heitteillä, jos jätän heidät miehen "hoitoon".

Ennenkuin joku alkaa huutamaan, miksi lisäännyit tuollaisen kanssa niin kerron pari asiaa. Kun aloimme seurustelemaan, ihmettelin miten siisti ja hyvin sisustettu miehen asunto oli. Ei, anoppi eikä ex touhunnut siellä. Mies siivosi tunnollisesti lasten syntymään asti. Mies ei edes omistanut pelikonsoleita, vaikka nykyään hänellä on useita erilaisia. Mies teki terveellistä ja hyvää ruokaa. Hän saattoi kotona juoda pari olutta. Baarissa kävi harvoin, jolloin otti enemmän. Mies halusi pitää perhevapaita. Hänelle tosin riitti kaksi viikkoa isyyslomaa. Mies ei huolehdi lasten päiväunista vaan antaa heidän nukkua tai olla nukkumatta, joten illat ovat aivan kamalia. En todellakaan olisi tehnyt hänen kanssaan lapsia, jos olisin etukäteen tämän tiennyt. Ilmeisesti perhe-elämä ei ollutkaan sitä, mitä hän odotti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Meillä sama juttu. Ennen lapsia puhuttiin ja puhuttiin asiasta ja kaikki oli niin selvää. No, eipä ollutkaan, kun tosipaikka koitti. Myös appivanhemmat selittivät innoissaan miten he sitten auttavat vauvan kanssa. Ajattelin raskausaikana miten onnellisessa asemassa olen, kun on niin ihana mies ja isovanhemmatkin aikovat osallistua. Appivanhemmat ovat hoitaneet seitsemän vuoden aikana keskimäärin yhden illan vuodessa, vaikka ovat terveitä ja eläkkeellä. Heillä on melkein joka illalle menoja, joten heille ei koskaan sovi. Mies on ehkä kerran kahteen viikkoon yksin vastuussa lapsista. Joskus oli enemmänkin, mutta totesin etten uskalla hänelle enempää antaa vastuuta. Hän syöttää lapsille pelkkää jugurttia ja leikkeleitä, ei koskaan oikeaa ruokaa. Lapset katsovat koko ajan piirrettyjä tai katsovat, kun mies pelaa väkivaltaisia pelejä. Jos on viikonloppu, mies todennäköisesti juo kaljaa, yleensä niin paljon ettei ole todellakaan ajokunnossa. Toki mies saa hoitaa omalla tavallaan, mutta koen lasten olevan heitteillä, jos jätän heidät miehen "hoitoon".

Ennenkuin joku alkaa huutamaan, miksi lisäännyit tuollaisen kanssa niin kerron pari asiaa. Kun aloimme seurustelemaan, ihmettelin miten siisti ja hyvin sisustettu miehen asunto oli. Ei, anoppi eikä ex touhunnut siellä. Mies siivosi tunnollisesti lasten syntymään asti. Mies ei edes omistanut pelikonsoleita, vaikka nykyään hänellä on useita erilaisia. Mies teki terveellistä ja hyvää ruokaa. Hän saattoi kotona juoda pari olutta. Baarissa kävi harvoin, jolloin otti enemmän. Mies halusi pitää perhevapaita. Hänelle tosin riitti kaksi viikkoa isyyslomaa. Mies ei huolehdi lasten päiväunista vaan antaa heidän nukkua tai olla nukkumatta, joten illat ovat aivan kamalia. En todellakaan olisi tehnyt hänen kanssaan lapsia, jos olisin etukäteen tämän tiennyt. Ilmeisesti perhe-elämä ei ollutkaan sitä, mitä hän odotti.

Kun elämänlaatu laskee lasten myötä, sitä koettaa saada edes vähän takaisin pelien ja hauskanpidon kautta.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat