Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Eli, muutin puoli vuotta sitten 19-vuotiaan naisen kanssa yhteiseen kämppään. Itse olen 18v. Meillä on siis omat huoneet ja keittiö/olohuone on yhteinen. Hän ei pidä yhtään kiinni siivousvuoroista ja minä saan tehdä suunnilleen kaiken. Hänen oma huoneensa on kuin pommin jäljiltä ja se ei minua liikuttaisi muuten mutta HAJU! vanhoja ruuantähteitä sängyn alla ja ties missä, kasaa roskapussit huoneensa seinustalle kun ei jaksa viedä ulos.

Sitten olohuoneessa on pilannut vaalean mattoni kaatamalla siihen kaljat. Ei ole käskystä huolimatta pessyt, käytin itse pesulassa ja annoin laskun. Ei ole maksanut kun kaljan kaatuminen oli vahinko.

Jääkaapissa ruokien suhteen sama juttu ettei jaksa katsoa päiväyksiä ja jos heitän jotain tyyliin homeista pois niin vinkuu että olisi sen vielä voinut syödä. Jos hänellä ei ole ruokaa, syö minun ruokiani (vaikka merkkaisin ne kissan kokoisin kirjaimin ja seitsemän huutomerkkiä perään)

Jos hänellä käy yhden illan hoitoja, panevat sohvalla kun ei kehtaa viedä heitä huoneeseensa.

Lupautuu "hoitamaan" silloin tällöin kavereidensa lemmikeitä mutta jättää koirat kävelyttämättä ja ruuaksi heittää jotain halvinta nappulaa vaikka on saanut rahat kunnon ruokaan. Kissojen on antanut kusta minne tahansa. Minä niitä koira-raasuja sitten olen lenkittänyt kunnes olen saanut omistajat kiinni ja kertonut mihin tyyliin kämppis niitä "hoitaa"

Sanomattakin selvää että pidän oman huoneeni oven lukossa. Eilen tapahtui viimeinen niitti, unohdin huoneen oven auki siksi aikaa kun kävin alaovella moikkaamassa kaveriani, n. 10 min. Tällä välin huomasin että takkini taskusta oli kadonnut 20€. Sen olin tarkoittanut pikkusiskon syntymäpäivälahjaan. Sanoin asiasta vihaisesti ja hän tokaisi takaisin vain että varmaan joku hänen kaveri ottanut, ei ole hänen murheensa.

Soitin kotiin ja kerroin tapahtumat, sanoivat että ilman muuta tulet takaisin kotiin ja etsimme minulle yksiön.
Helpotuksen huokaus... Ei kai tässä muuta kun oli pakko avautua, kertokaa vaikka omista karmeista kämppiksistänne.

Kommentit (12)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Huonoja omenia sattuu joskus. Itse oon asunut 3 vuotta soluasunnoissa, osan aikaa kolmen hengen ja yhden uoden 8 hengen soluissa. Ulla ehti olla 10 kämppistä.näistä vain yksi oli mitenkään ongelma. Eikä sekään mulle, koska ongelmansa omassa huoneessaan. En edes tietäisi niistä, ellei poliisi olisi kysellyt tiedänkö jotain.

Vierailija

Minulla ei onneksi ole kokemusta kimppakämpästä, mutta poikaystäväni asui kolmen kämppiksen kanssa kun aloimme seurustella. Toinen niistä äijistä oli ihan hirveä tyyppi, juuri tuollainen sotkija ja muiden ruokien syöjä. Hän raahasi sisälle polkupyöränraatoja "kunnostettavaksi" (joo arvatkaa vaan tapahtuiko niille mitään...), roskasi ei vain oman huoneensa vaan myös keittiön ja olohuoneen, jos jotain kokkasi niin kaikki paskat jäivät just siihen mihin sattuivat tipahtamaan. Kerran unohdin paistinpannuni sinne ja parin päivän päästä tämä neropatti oli naarmuttanut sen pilalle. Joka viikonloppu toi kaverinsa jatkoille kämppään ja sehän oli mukavaa herätä viideltä aamuyöstä siihen, kun remuava känniporukka änkeää sisälle ja alkaa huudattamaan stereoita. Voitte arvata millaisessa kunnossa oli kööki ja olkkari niiden bileiden jälkeen, onneksi ei ollut mun poikaystävän sohva siellä. Jostain kumman syystä vietimme paljon aikaa mun yksiössäni.

Jos AP:lle tarjoutuu mahdollisuus muuttaa pois, niin muuta. Jos vieläpä varastelee, niin hän on ihmisroskaa joka tuskin muuttuu läksyttämällä.

Vierailija

Tulosta sellaaset sata kpl "kämppikseni on varas, sotkija ja kohtelee eläimiä huonosti" lappua ja laita niitä ikkunoihinne niin et ulkonaolijat näkevät. Ja joka kerta kun kämppiksesi repii edellisen pois, uusi vaan tilalle. Sano että tämä jatkuu kunnes hän antaa varastamansa rahan takaisin. Tämä tietty toimii vain jos et ole maininnut että olet jo muuttamassa pois.

Tai hyväksy rahallinen tappiosi ja ole iloinen että pääset pois tuosta tilanteesta.

Vierailija

Pumpulissa kasvaneet kultamussukat uskovat, että paskoja kämppiksiä on vain Porvoossa. Itselle sattui sellaiset, etten uskaltanut olla yhtään yötä ja tämä jo 80-luvulla. En ala tarkemmin selittää, sanoin irti ja maksoin 2 viikon vuokran, ettei tartte olla missään tekemisissä. Jo vuokranantaja vaikutti vähän oudolta. Miehelleni oli käynyt niin, että olisi pitänyt nukkua samassa sängyssä vuokranantajan (miespuolisen) kanssa, tämä toki vasta kun oli mennyt katsomaan...ei ottanut kämppää. 

Vierailija

Taas kerran kiitän itseäni siitä, että olen tylsä ja tavallinen ja elänyt niin, että opiskelemaan lähteville lapsille on voitu ostaa asunnot. Eipä ole ollut riesaa kämppiksistä.

Vierailija

Ota siltä se 20 € pois. Vaikka väkisin. Omansa saa ottaa takaisin. Tai vastaavasti viet siltä kämppikseltä jotain tavaraa tilalle.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat