Vierailija

Olen aina luullut että nukkuvat. Näin kuitenkin juuri kun orava juoksi puusta toiseen kuin ei olisi pakkasta ollenkaan.

Kommentit (10)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Sä luulet, että kun lauletaan makeasti oravainen nukkuu sammalvuoteessansa niin se tarkottas talviunta. Ihana höpönassu oot... Ei ne nuku, vaan vaihtaa jopa talviturkin, kesällä männyn pinnan värinen punaruskea, talvella enemmänkin tummanharmaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
:D  Otahan ala-asteen bilsankirja käteen. Taitaa löytyä tokan luokan kirjasta.

Ne oli tylsiä tunteja. Lintsasin niistä suurimman osan.

Vierailija

Kyllä osa nukkuu, vyöhykkeestä riippuen. Yleensä menevät karhun kanssa samalle talvipesälle, jonne karhu on varannut ruokaa koko talveksi. Tällöin orava ei vaihda turkkiaan, vaan tiputtaa sen yleensä kerralla varhaiskeväästä pesästä ulos tullessaan.

Karhulla sen sijaan turkki uusiutuu talven aikana jopa kaksi kertaa, ja näistä karvoista tulee oravalle pesänrakennusainetta. Ihmeellinen on luonto!

Mä taas tykkäsin olla bilsan tunneilla! :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä osa nukkuu, vyöhykkeestä riippuen. Yleensä menevät karhun kanssa samalle talvipesälle, jonne karhu on varannut ruokaa koko talveksi. Tällöin orava ei vaihda turkkiaan, vaan tiputtaa sen yleensä kerralla varhaiskeväästä pesästä ulos tullessaan.

Karhulla sen sijaan turkki uusiutuu talven aikana jopa kaksi kertaa, ja näistä karvoista tulee oravalle pesänrakennusainetta. Ihmeellinen on luonto!

Karhuhan pyyhkii persauksensa oravalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Karhuhan pyyhkii persauksensa oravalla.

Näin on ja oravakin sen tietää. Mutta pyyhkiminen tapahtuu vasta kun orava on pudottanut karvansa, eli useimmiten se pääsee pakoon. Sen sijaan jänikset ja ketut päätyvät usein karhun uhreiksi riukupaskalla. Hätä ei lue lakia.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat