Vierailija

Minkä ikäinen lapsi on rasittavin ja miksi?
*
Itse koen rasittavana erään alle 2-vuotiaan, joka ei vielä puhu, mutta kommunikoi vahvasti osoittamalla mitä haluaa. Itse pitäisi kaikki saada tehdä, ja järkipuhetta ei ymmärrä (ymmärtää siis jotain, mutta ei perusteluja miksei saa seistä pöydällä tms). Koko ajan saa vahtia.

Sivut

Kommentit (25)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Alle 2-vuotiaat ovat vielä ihania, ei niille pysty olla vihainen, koska ovat vielä niin pieniä. Ne on helppo napata kainaloon kun on aika lähteä tai kiinnittää huomio johonkin muuhun. Ovat toki työläitä vahdittavia. 

Itse koen rasittavana 4-8v. Järkeä on mutta sitten sitä kuitenkaan ei ole, eivät ole vielä itsenäisiä mutta ovat kuitenkin jo "isoja". Jatkuvaa jankkaamista ja kinuamista joka asiasta. Vilkkaat pojat tuossa iässä ovat toooooodella rasittavia. Pari vilkasta poikaa ja muutama sadepäivä sisällä niin tiedät, mikä on rasittava ikä.

Vierailija

Ehdottomasti teinit. Kontaktin saaminen (ja  asiallisen keskustelun avaaminen) on ponnistelujen takana, niitä ei saa osallistumaan yhtään mihinkään ja verbaalisesti heidän palaute on aina samaa "viemäriosastoa", yhtä sontaa ja törkyä vaan. Odotan hartaasti, että tämä vaihe menisi mahdollisimman nopeasti ohi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti teinit. Kontaktin saaminen (ja  asiallisen keskustelun avaaminen) on ponnistelujen takana, niitä ei saa osallistumaan yhtään mihinkään ja verbaalisesti heidän palaute on aina samaa "viemäriosastoa", yhtä sontaa ja törkyä vaan. Odotan hartaasti, että tämä vaihe menisi mahdollisimman nopeasti ohi.
Voi ei :( meillä on nyt 17-vuotias ja tuota ei ole tullut.- vieläköhän se on odotettavissa? Uhmaikä taas hänellä oli hirmuinen.

Vierailija

Tällä hetkellä juuri tämän ikäinen. Ei puhu ja kaikki pitää saada nyt ja heti. Lapsi on kuitenkin rakas ja suurimman osan ajasta oikein ihana. t. 1v3kk lapsen äiti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Alle 2-vuotiaat ovat vielä ihania, ei niille pysty olla vihainen, koska ovat vielä niin pieniä. Ne on helppo napata kainaloon kun on aika lähteä tai kiinnittää huomio johonkin muuhun. Ovat toki työläitä vahdittavia. 

Itse koen rasittavana 4-8v. Järkeä on mutta sitten sitä kuitenkaan ei ole, eivät ole vielä itsenäisiä mutta ovat kuitenkin jo "isoja". Jatkuvaa jankkaamista ja kinuamista joka asiasta. Vilkkaat pojat tuossa iässä ovat toooooodella rasittavia. Pari vilkasta poikaa ja muutama sadepäivä sisällä niin tiedät, mikä on rasittava ikä.

Lapsikohtaista. Meillä 4- ja 6-vuotiaat tytöt, ja elämä on PALJON helpompaa kuin pari vuotta sitten. Tänä jouluna hermo sen sijaan meni sukulaisperheen 3-vuotiaaseen ainokaiseen (poika), joka meillä kyläillessä olisi ominut tyttöjemme lelut itselleen ja päälle päätteeksi hajotti miehelleni kuuluvan hyvin arvokkaan harrastusesineen. Sama vilperi rikkoo joka reissulla joka kyläpaikassa jotain. Voipi olla, että hetkeen ei tuota perhettä meille kutsuta...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Lapsikohtaista. Meillä 4- ja 6-vuotiaat tytöt, ja elämä on PALJON helpompaa kuin pari vuotta sitten. Tänä jouluna hermo sen sijaan meni sukulaisperheen 3-vuotiaaseen ainokaiseen (poika), joka meillä kyläillessä olisi ominut tyttöjemme lelut itselleen ja päälle päätteeksi hajotti miehelleni kuuluvan hyvin arvokkaan harrastusesineen. Sama vilperi rikkoo joka reissulla joka kyläpaikassa jotain. Voipi olla, että hetkeen ei tuota perhettä meille kutsuta...

Niin, minullakin on poikien lisäksi tyttö, joka oli 6-vuotiaana oikein ihana, sopuisa, rauhallinen ja ennen kaikkea hiljainen ja pysyi jopa hetken aikaa paikallaankin. Nuo pojat on vain olleet eri planeetalta. 

Vierailija

Aika ihme, että lapset on erilaisia ja vieläpä eri ikäisinä erilaisia. Ja uskotteko niin rauhallisia ainoita lapsia, ja vieläpä poikiakin on. Voihan se kyllä olla liian vaikeaa tajuta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meidän teinillä riitti yhtä sontaa ja törkyä, kunnes eräänä aamuna neiti puki värikkäät vaatteet päällensä ja mustakausi oli ohi ja nyt aivan ihana ja järkevä nuorinainen. Kaikesta se luoja on helpottanutkin, kyllä se oli kauheaa aikaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
teini, jos angstit päällä.

Samaa mieltä. Rasittavuutta lisää ehdottomuus jossa kaikki muut on väärässä eivätkä tajua.

Vierailija

Alle 3-vuotiaat. Arvostan lapsissa omatoimisuutta ja kommunikaatiotaitoja. Omani ovat nyt 6-14, sekä tyttöä että poikaa (enemmän kuin kaksi) ja mielestäni he vain paranevat vuosi vuodelta. Olen erityisen kiitollinen tällä hetkellä siitä että kaikki lapseni käyvät itse vessassa, saavat itselleen voileivän ja osaavat pukea ja riisua. Kaikki ongelmatilanteet voi hoitaa puhumalla, ketään ei tarvi napata kainaloon niin kuin joku sanoi. Tiukimmillaan tilanteet on sellaisia että joudun vähän korottamaan ääntä ja esittämään uhkauksen, viimeistään sen jälkeen hommat toimii - joka ikisen kanssa. Saattaa tosin olla että minulla on hieman keskimääräistä kiltimmät lapset, sen perusteella mitä olen kuullut ja lukenut.

Vierailija

Meillä on 15-vuotias.Murkkuikä oli ja meni ja teiniys on ärsyttävää, mutta pientä verrattuna siihen kivirekeen, joka tyttö oli ollessaan 6. Missään ei ikinä varoiteta 6 vuoden uhmasta. Meillä se oli helvettiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Alle 2-vuotiaille ei pysty olemaan vihainen?! Minulla paloi jatkuvasti pinna lapsen kanssa kun hän oli alle 2v. :(

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat