Vierailija

Siis en edes tiennyt että joku voi olla noin tono! Se leuhki Thaimaan matkallan, joo äidin kanssa reissussa. Kysyin siltä että millä lentoyhtiöllä niin mutisi että suomalaisella. Sitten kysyin että mitä kautta bookkasi hotellin ni se ei tiennyt edes että hotelleja voi varata eri svustoilta. Hän vaan osti jonkun säälittävän pakettimatkan. Sanoin että nojoo onhan neki ihan kivoja jollekkin eläkeläisille mutta me ei matkusteta jos koskaan millään chartereilla. Meni sitte vähän hiljaisemmaksi. Myöskään se ei tiennyt että matka voi olla muutakin kuin viikon tai kaksi. Että niinkin kansainvälinen joo.

Sivut

Kommentit (34)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kuka ylipäätään enää nykyään leuhkii matkustamisella? Sehän on ihan joka-Pirkon ulottuvilla nykyään halpalentoineen kaikkineen.

Vierailija

Mulla ei oo varaa pakettimatkoihin, joskus ois kiva tilata vaan yksinkertaisesti se paketti eikä nuohota nettiä läpi! T: 18 maassa ja lähes joka mantereella matkaillut

Vierailija

Kiersin kaikki maanosat läpi ja joka kerta etsin parhaat lennot ja hotellit. Mieletön työ! Nykyisin pääasiassa käytän matkatoimistojen paketteja. Lennot on aina suoria ja hotellit ok. Hintakin sama kuin jos ottaisi lennot ja hotellit itse. En ymmärrä miksi joku alkaa enää tänä päivänä etsimään itse halvimpia matkoja, kun joku toinen voi tehdä sen työn puolestasi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiersin kaikki maanosat läpi ja joka kerta etsin parhaat lennot ja hotellit. Mieletön työ! Nykyisin pääasiassa käytän matkatoimistojen paketteja. Lennot on aina suoria ja hotellit ok. Hintakin sama kuin jos ottaisi lennot ja hotellit itse. En ymmärrä miksi joku alkaa enää tänä päivänä etsimään itse halvimpia matkoja, kun joku toinen voi tehdä sen työn puolestasi.

Juuri näin. Lennot ja hotelli on valmiina ja kuljetus kentältä hotellille. Eihän siellä kohteessa sitten tarvitse mennä sen ryhmän mukana vaan voi mennä minne lystää omalla aikataululla.

Vierailija

Mulla samanlainen työkaveri, joka piti helvatanmoista meteliä hänen "matkoistaan" ja "kuinka on aina niiin hyvää palvelua aurinkomatkoilla saanut". Aurinkomatkat sanottiin sillain vähän painokkaammiin, että olisi kait pitänyt ymmärtää että sillä pakettimatkoilla-kuin-sillit-suolassa-ylihinnoilla matkustaminen on jotain hienompaa.

Haastattelin häntä hieman näistä valtavan kansainvälisistä matkoista ja sehän ei edes tiennyt että lentolippuja voi ostaa eri reiteillä ja vaihdoilla? "Jaa minä lennän aina suorillalennoilla". Ei tiennyt oikeestaan mitään mistään eri lentoyhtiöista tai reittivaihtoehdoista.

Vähän sitten hijeni se Me-mennään-Sideen-Turkissa-kun- se- on-niin-hieno-alue-kaakatus. 

Mainitsin ihan huolellisesti ja selkesti, miten me matkustamme ja miten ja minne. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla samanlainen työkaveri, joka piti helvatanmoista meteliä hänen "matkoistaan" ja "kuinka on aina niiin hyvää palvelua aurinkomatkoilla saanut". Aurinkomatkat sanottiin sillain vähän painokkaammiin, että olisi kait pitänyt ymmärtää että sillä pakettimatkoilla-kuin-sillit-suolassa-ylihinnoilla matkustaminen on jotain hienompaa.

Haastattelin häntä hieman näistä valtavan kansainvälisistä matkoista ja sehän ei edes tiennyt että lentolippuja voi ostaa eri reiteillä ja vaihdoilla? "Jaa minä lennän aina suorillalennoilla". Ei tiennyt oikeestaan mitään mistään eri lentoyhtiöista tai reittivaihtoehdoista.

Vähän sitten hijeni se Me-mennään-Sideen-Turkissa-kun- se- on-niin-hieno-alue-kaakatus. 

Mainitsin ihan huolellisesti ja selkesti, miten me matkustamme ja miten ja minne. 

Kyse on ihan matkustusmukavuudesta; miksi vaihtaa konetta, jos voi mennä suorallakin lennolla. Vai nauttiiko joku erityisesti lentokentillä odottelusta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos en työskentele naisvaltaisella työpaikalla 😈
Äiti työskenteli ja totesi ettei voi juuri mustään omista asioistaan puhya, koska sitä pidetään leuhkintana. Erityisen no-no aihe oli koulussa hyvin pärjäävät lapset 😨

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis en edes tiennyt että joku voi olla noin tono! Se leuhki Thaimaan matkallan, joo äidin kanssa reissussa. Kysyin siltä että millä lentoyhtiöllä niin mutisi että suomalaisella. Sitten kysyin että mitä kautta bookkasi hotellin ni se ei tiennyt edes että hotelleja voi varata eri svustoilta. Hän vaan osti jonkun säälittävän pakettimatkan. Sanoin että nojoo onhan neki ihan kivoja jollekkin eläkeläisille mutta me ei matkusteta jos koskaan millään chartereilla. Meni sitte vähän hiljaisemmaksi. Myöskään se ei tiennyt että matka voi olla muutakin kuin viikon tai kaksi. Että niinkin kansainvälinen joo.

Ehkä sillä on vähän paremmin hilloa kuin sulla?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyse on ihan matkustusmukavuudesta; miksi vaihtaa konetta, jos voi mennä suorallakin lennolla. Vai nauttiiko joku erityisesti lentokentillä odottelusta?

Ainahan suora lento on parempi. Jos on pakko mennä useammalla lennolla, niin mielummin saman yhtiön tai yhteistyötätekevien koneilla, ettei tarvi chekata laukkuja uudelleen jossain vinkuintian kentällä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä halusit nolata toisen?
Eikö voi vaan iloita toisen matkoista vaikka itse tekee toisin?
Ystäväni on pienituloinen yh. Pääsivät pakettimatkalla Turkkiin. Toisen kerran Kreetalle. Iloitsin hänen puolestaan. Kolmannen matkan tekivät Barcelonaan. Autoin etsimään lentoja ja hotellia

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

ja mitäs vikaa on suorissa lennoissa? Bookkaan nykyään  aina sellaiset, jos se vain on mahdollista. Suosin myös kohteita, joihin on suora lento. Miksi ihmeessä ihmisten pitää päteä ja osoittaa, että toinen ei tiedä kaikkea. Mitä ihmeen vikaa ja nolottavaa on siinä, jos matkustaa Aurinkomatkoilla? Miksi pitäisi tietää eri reittivaihtoehdoista, jos on tyytyväinen siihen matkaan, minkä on valinnut? Miksi ihmeessä joillain ihmisillä on tarve ns. näpäyttää sen sijaan, että olisi iloinen toisen matkasta?

terveisin maailmaa ympäri ämpäri kolunnut, ulkomailla vuosia asunut, jota ei yhtään nolota välillä varata Aurinkomatkoilta pakettimatkaa. Usein omassa elämäntilanteessa on se tilanne, että haluaa hoitaa koko reissun yhdellä puhelinsoitolla, lisäksi valmismatkoissa on hyvät peruutusehdot (joskus tulee joku yllättävä työjuttu, jonka takia reissua pitääkin siirtää). Nuorempana jaksoin enemmän miettiä reitityksiä, majoitusvaihtoehtoja jne. Ja vinkki: vaikka se itse matka olisi valmismatka, ei siellä perillä tarvitse sen joukon kanssa kulkea "vink vink".

Toinen vinkki: sille omalle henkiselle kehitykselle tekee hyvää, jos jossain vaiheessa ymmärtää, ettei se oma tapa toimia ole aina se paras eikä ainakaan se ainoa vaihtoehto. Jokainen toimii tavallaan, turha hukata omaa energiaa muiden matkajärjestelyjen pohtimiseen.

Vierailija

Ai niin, mitä vikaa on Sidessä? Siellähän on valtavasti historiaa, siksi erittäin mielenkiintoinen kohde. Muuten en Turkkiin lähtisi, mutta Sideä voisin harkita.

Vierailija

Ette ehkä ole koskaan työskennelleet naisvaltaisessa toimistohommissa. Jossa juuri mainittu kaakattaja ja toisten päällepuhuja joka pitää sitä meteliä omasta erinomaisuudestaan päivästä toiseen kahvihuoneessa. Joka määrää puheenaiheet ja joka on nostanut itsensä joksikin ylijohtajaksi,kun mies on ihan joku rakennusmestari??
Ja joka ei sitten pitänyt minua, viimeksi tullutta nuorempaa naista minäkään.

Jolle sitten tein muutaman kerran hieman mieleen jonkun ajatuksensiemenen, ettei hän ihan niin Loistava Aurinkokunnan Napa ollutkaan...terveisiä Turkuun..

Vierailija

Välillä tulee huomattavasti halvemmaksi varata erikseen lennot ja hotelli ja silloin on myös enemmän valinnanvaraa kuin pakettimatkojen tarjonnassa. MUTTA, oikein iso MUTTA, jos on ostanut vaikkapa Norwegianita lennot ja lento peruutetaan tai viivästyy huomattavasti, on itse vastuussa perillä ostettjen palveluiden kuluista.
Norski ei edes re-routtaa asiakkaitaan toisten yhtiöiden lennoille ja yleensä kieltäytyy maksamasta korvauksiakaan. Se, että saa satasen takaisin käyttämätyömästä lennosta ei lohduta, jos uusi menolippu toisella yhtiöllä maksaa 500 euroa. Jos et pääse perille ollenkaan, hotellin peruutuskulut voivat olla jopa 100%.

Parhaimman turvan itserakennetuille matkoille saa käyttämällä esim. Ebookersia tai vastavaa, joka on vastuussa valmismatkalain mukaisesti koko paketista.

Kivoja reissuja kaikille, niin aurinkomatkalaisille kuin omien polkujensa kulkijoille!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat