Vierailija

Olen opiskelemassa toista ammattiani ja tämäkään ei ole sitä, mikä kiinnostaa. Työharjoittelussa palan loppuun, kun en osaa ja kaikki on liian hankalaa. Olen nyt sopinut, että opiskelen enää yhden ainoan ammatin ja sen täytyy nyt olla "se oikea", jota oikeasti jaksan tehdä. Eli tällaiset kriteerit minulla olisi, ehdotelkaa sopivaa:

- Hyvä palkka
- Ei vaadi matemaattista älykkyyttä
- Ei asiakaspalvelua (ainakaan pääosassa)
- Hyvä työllisyystilanne
- Työ ei saa olla liian stressaavaa
- Koulutus toimii myös muissa maissa eli ei sido minua Suomeen loppuiäkseni
- Sopii ujolle ihmiselle, joka ei tykkää esiintymisestä

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei tommoisia ammatteja ole enää olemassa.
En keksi mikä olisi aiemminkaan täyttänyt kaikkia noita kriteerejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kelloseppä. Vaatii melkoisesti kädentarkkuutta ja kärsivällisyyttä.
Vaatii kuitenkin matemaattista/teknistä älykkyyttä, eli poissuljettu apn listan perusteella.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatii kuitenkin matemaattista/teknistä älykkyyttä, eli poissuljettu apn listan perusteella.
Kelloseppä on marginaali-ammatti, joka työllistää täysipäiväisesti ehkä kourallisen ihmisiä Suomessa. Palkka ei ole hyvä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei mielestäni erityisemmin, itselläni oli peruskoulussa kutosen matikka. Painin tuon Ap:n ongelman kanssa viitisen vuotta ja tämä ammatti on kuin minulle luotu.

Löytyi, kun tein AVO:n ammatinvalintatestiä sadatta kertaa ja päätin epätoivoisena lukea ammatit kuvauksineen todella tarkasti ja kuvitella itseni kyseisissä hommissa mahdollisimman yksityiskohtaisesti.

Suuntaisin Ap:n tuohon testiin joka tapauksessa. Pitää vaan muistaa lukea ajatuksella eikä vaan plärätä sitä listaa. Kaikkihan tästä ovat kai vähintään kuulleet, mutta moni epävarma ja eksynyt ei yksinkertaisesti osaa hyödyntää tuota testiä kunnolla.

https://www.mol.fi/avo/

Vierailija

Varastolle tarvitaan aina työvoimaa, ylitöitäkin riittää jos haluaa. Työssä ei tarvitse olla sosiaalinen jos ei kiinnosta, palkka on alkuun huono duunarin palkka, mutta siitä sitten vähitellen nousee ja kun on vahvasti osa taloa -> palkasta voidaan lähteä neuvottelemaan. Hyvällä tuurilla pitkällä kokemuksella pääset jopa esimiestehtäviin, tosin sillon työ ei enää ole stressaamatonta. 

ja ok... on mulla kokemusta myös paskasta varastopalkasta :'D riippuu kauheesti siitäkin missä on, mitä tekee, millasia esimiehet ja muu ilmapiiri on jne jne.

Entäs farmaseutti tai proviisori? kemiaa siinä kyllä tarvitaan. Ja ok farmaseutti yleensä tekee asiakaspalvelua.

LOL EI SUN KRITEEREIHIN SOVI MIKÄÄN. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sanoisin opettaja, mutta ei se kyllä ujolle sovi? Taiteilija? :D

Taiteilija? Hyvä työtilanne? Hyvä palkka? Lisäksi taiteilijaksi ei niin vain ruveta. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin opettaja, mutta ei se kyllä ujolle sovi? Taiteilija? :D

Taiteilija? Hyvä työtilanne? Hyvä palkka? Lisäksi taiteilijaksi ei niin vain ruveta. 

maalaa yhen Mona-Lisan niin siitä se ura sitte lähtee nousuun.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Asianajaja. EI täytä kaikkia kriteerejäsi sitten todellakaan, kunhan ehdotin :D

Itse asiassa paras ehdotus tähän mennessä. Ei taida löytyä ammattia, joka nuo kaikki kriteerit täyttäisi. Suht läheltä saattaisi liipata myös psykologi.

Sitten niihin koulutuksiin päitäisi vielä päästä...

Vierailija

LOGISTIIKKA.

Esim. rekkakuski on ammatti, jota ei mikään uhkaa lähitulevaisuudessa. Saat ajaa ympäri maata ja maailmaa, ei tartte tavata ihmisiä kuin määränpäissä ja palkka on hyvä. Stressiä sen verran, mitä aikataulussa pysyminen ja raskaan ajoneuvon kuljettaminen vaatii. Jos se on sulle liikaa, niin ehkä et sovi työelämään ollenkaan.

Vierailija

Lennonjohtaja sopisi muuten, mutta työllisyystilanne on surkea, muut kriteerit täyttyisi. Stressaavuus on niin henkilökohtainen juttu, joku stressaa vaikkei tekisi yhtään mitään, toinen ei vaativissakaan tehtävissä.

Vierailija

Tutkijat eivät todellakaan saa hyvää palkkaa ainakaan automaattisesti. Pienillä apurahoilla yritetään painaa duunia. Ja psykologiassa vaaditaan ainakin tilastomatikkaa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat