Kun viihdyn sinkkuna, en ole enää kunnon mies
Lyhyestä virsi kaunis, eräs naispuolinen tuttuni heitti siitä miten olin joskus kunnon mies, kun olin aina parisuhteesta enkä hakenut ollenkaan irtosuhteita. Nykyään olen kuulemma samanlainen pillun perässä juokseva tomppeli kuin muutkin.
Nainen nyt toki on sellainen suorapuheinen tapaus, joka ei piikeillään tarkoita pahaa. Silti ihmettelen tuota ajatusmallia. Se on meinaa täyttä paskaa. Aiemmin olin hyvin epävarma itsestäni ja siksi hakeuduin parisuhteeseen mahdollisimman pian edellisen päätyttyä. En kestänyt olla yksin ja kuvittelin riippuvaisuuteni olevaan ihastusta ja rakkautta. Mitään yhdenillanjuttuja en voinut harkitakaan, koska häpesin itseäni ja seksuaalisuuttani. Tarvitsin parisuhdeseksissä sen tunteen, että nainen ei ikinä jättäisi minua jos mokaan tai en ole kiihottava. Kärsinkin hyvin usein erektiohäiriöistä. En ollut todellakaan kunnon mies, sillä epävarmuuteni aiheutti paljon epävakaata käytöstä parisuhteessa.
Käytyäni tiiviisti terapiassa reilu viisi vuotta sitten, opin elämään sinkkuna ja kehityin tasapainliseksi ihmiseksi. Tajusin olevani ok tyyppi ja että minun ei tarvitse sitoutua yhtään kehenään naiseen, jos en halua. Se ei liity mitenkään arvooni miehenä, olenko parisuhteessa. Viimeiset viisi vuotta olenkin ollut villi ja vapaa. Kykenen ihan eri tavalla tutustumaan ihmisiin ja elämään ihan oikeaa sosiaalista elämää. Olen myös sinut seksuaalisuuteni kanssa enkä häpeä sitä, jos haluan pelkkää seksiä joltain naiselta. Yhdenillanjuttuja onkin ollut paljon. Tämä elämäntapa nyt on vaan paljon nautinnollisempaa kuin mikään mitä koin parisuhteessa.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämmöset asenteet on kyllä ihmeellisiä. Se että mies seurustelee ei kyllä kerro mistään mitään, toisin kuin monet naiset luulevat. Todella monella miehellä parisuhde toimii egon pönkittäjänä ja se että mies on kovasti parisuhteen perään voi kertoa siitä että mies ei ole kunnollinen vaan hyvinkin viallinen.
Kyllä se miltei aina jotain hyvää kertoo jos miehellä on takana yksi tai lukumäärältään vähän pitkäaikaisia parisuhteita. Jossainhan se vika on jos jatkuvasti on uusi suhde ja tulee aina jätetyksi naisen taholta.
Sama pätee siis myös naisiin.
Yhtä hyvin voi kertoa siitä, että osapuolilla on niin pahoja ongelmia etteivät osaa lähteä suhteesta. Paljon ihmisiä jotka ottavat vuosikausia vastaan huonoa kohtelua. Jo omasta lähipiiristä tulee mieleen vaikka kuinka monta.
Yleisellä tasolla seurustelu ja pitkät suhteet todennäköisemmin ovat hyviä kuin huonoja. Todennäköisemmin aina jätetyksi tulleella on puutteelliset parisuhdetaidot, jne.
...aika huvittavaa että niitä kutsuja alkoi tulla siinä vaiheessa kun eivät olleet vielä tavanneet (uutta) naisystävääni tai vahingossa kylillä tuli törmättyä & moikattua.
Aloinkin aika nopeasti vastaamaan "ei ehdi, muuta menoa" kun äkkäsin missä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Ja silti olet valitsemastasi tiestä niin epävarma, että tunnet tarvetta puolustella sitä täällä. Jos olisit oikeasti sinut asian kanssa, tuskin todistelisit ihan noin kiihkeästi. Ettei villakoiran ydin olisi kuitenkin se, ettei sinua kukaan nainen kelpuuta pitemmäksi aikaa ja sinun on pakko valehdella itsellesi, että kyseessä on oma valintasi?
ottamatta ap:hen kantaa, niin hyväitsetuntoisilla ihmisillä ei ole tarvetta tulla vittuilemaan toisille av:lle.
Vierailija kirjoitti:
...aika huvittavaa että niitä kutsuja alkoi tulla siinä vaiheessa kun eivät olleet vielä tavanneet (uutta) naisystävääni tai vahingossa kylillä tuli törmättyä & moikattua.
Aloinkin aika nopeasti vastaamaan "ei ehdi, muuta menoa" kun äkkäsin missä mennään.
Ja tietenkään ketään naispuolista ystävää ei sorsita, vaikka tämä olisi millainen miestennielijä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä suurin miehiin liittyvä valhe on, että miehessä on automaattisesti jotain vikaa, jos ei kiihkeästi hae parisuhdetta tai jos haluaa toistaiseksi "seikkailla". Taito se on sekin että osaa olla yksin ja kertoo varmasti parempaa miehestä kuin jos on heti löydyttävä uusi nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tietenkään ketään naispuolista ystävää ei sorsita, vaikka tämä olisi millainen miestennielijä.
Erona (sinkku)miehillä on se, ettei kamun naista aleta ihan heti hännystelemään, vaan ne huvitukseen kelpaavat panopuut hoidetaan muilta mestoilta kuin kaveripiiristä. Henkkoht minua suorastaan ällötti nuo kamujen rouva-wannabeet, parikymppiset niiiiiiiiiin aikuiset naiset, ettei todellakaan ollut mitään seksuaalisia haluja heidän suuntaansa. Heille taas tuntui olevan suuri ongelma minun partnerieni vaihtuvuus, ilmeisesti se ei vaan ollut soveliasta vaan "lapsellista". Ties vaikka heidän siippansa olisi voinut saada vaikutteita ja villiintyä.
Sen sijaan pariutunut nainen kokee sinkkukaverinsa uhaksi, erityisesti jos sinkku tykkää vaihtaa miestä useammin kuin rintsikoitaan. Sehän voi vaikka varastaa pelkällä seksillä sen oman hanibanin?
Jotenkin uskon pysyväni jatkossakin erossa miehistä jotka käyvät terapiassa kiitti AP paljon motivaatiopäljäyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erona (sinkku)miehillä on se, ettei kamun naista aleta ihan heti hännystelemään, vaan ne huvitukseen kelpaavat panopuut hoidetaan muilta mestoilta kuin kaveripiiristä. Henkkoht minua suorastaan ällötti nuo kamujen rouva-wannabeet, parikymppiset niiiiiiiiiin aikuiset naiset, ettei todellakaan ollut mitään seksuaalisia haluja heidän suuntaansa. Heille taas tuntui olevan suuri ongelma minun partnerieni vaihtuvuus, ilmeisesti se ei vaan ollut soveliasta vaan "lapsellista". Ties vaikka heidän siippansa olisi voinut saada vaikutteita ja villiintyä.
Sen sijaan pariutunut nainen kokee sinkkukaverinsa uhaksi, erityisesti jos sinkku tykkää vaihtaa miestä useammin kuin rintsikoitaan. Sehän voi vaikka varastaa pelkällä seksillä sen oman hanibanin?
Nojoo totta tämäkin. Eipä ole tarvinnut pelätä että kukaan naistenmieskaverini yrittäisi tyttöystävääni. Eräs entinen, pitkissä suhteissa viihtyvä ex-kaverini taas yritti, ollessaan parisuhteessa itsekin. Ne epälojaalit mulkerot itse asiassa harvoin pystyvät edes iskemään paljoa naisia koska kaksinaamaisuus näkyy päällepäin, elleivät sitten ole täysiä sosiopaatteja.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin uskon pysyväni jatkossakin erossa miehistä jotka käyvät terapiassa kiitti AP paljon motivaatiopäljäyksestä.
Päivän aivopieru. Terapiassakäynti usein kertoo siitä, että ihminen on valmis kohtaamaan ongelmansa. Ne mielenvikaisimmat moraalIsesti paatuneet tai täysin katkeroituneet tapaukset pysyvät kaukana psykiatreista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nojoo totta tämäkin. Eipä ole tarvinnut pelätä että kukaan naistenmieskaverini yrittäisi tyttöystävääni. Eräs entinen, pitkissä suhteissa viihtyvä ex-kaverini taas yritti, ollessaan parisuhteessa itsekin. Ne epälojaalit mulkerot itse asiassa harvoin pystyvät edes iskemään paljoa naisia koska kaksinaamaisuus näkyy päällepäin, elleivät sitten ole täysiä sosiopaatteja.
Tossahan on muuten se hyvä pointti, että näissä ns. Naistenmiehissä on (jos jätetään ne täysin vinksahtaneet narsistit sun muut valehtelemalla etenijät pois laskuista) tyypillistä,.että ovat ns. hyviä miehiä. Rehellisiä, suoraselkäisiä, kavereille lojaaleja, sanansa mittaisia miehiä, jotka eivät sorru selittelyihin. Se jykevä rehellisen tosimiehen olemus vetää ihan kaikenlaisia naisia puoleensa, toisin kuin limaisen manipuloijan olemus.
Yhtä hyvin voi kertoa siitä, että osapuolilla on niin pahoja ongelmia etteivät osaa lähteä suhteesta. Paljon ihmisiä jotka ottavat vuosikausia vastaan huonoa kohtelua. Jo omasta lähipiiristä tulee mieleen vaikka kuinka monta.