Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huonot lääkärikokemukset

Vierailija
25.12.2015 |

Kertokaapa tänne huonoja kokemuksia lääkärikäynneistä.

Itse menin muutama vuosi sitten lääkäriin vatsaongelmieni takia. Lääkäri oli mies ja suurinpiirtein minun ikäiseni eli varmastikin juuri valmistunut noin 25-vuotias, joten minua tietysti hävetti kovasti. Eikä hävetystä yhtään auttanut se, että mies käytti hyvin arkista termistöä. Sen sijaan että olisi kohteliaasta puhunut ilmavaivoista ja ulostamisesta hän käytti sanoja, kuten paskantaa ja piereskellä. En tiedä ajatteliko hän, että voi oman ikäiselleen nuorelle ihmiselle puhua noilla termeillä. Mutta minua otti oikeasti päähän. Kyllä oletan, että lääkäri voi käyttää vähän hienotunteisempaa sanastoa.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lääkärillä. Lääkäri ei kysynyt mikä minua vaivaa, kertoi tietävänsä (ajanvarauksen perustella) ja piti 20 minuutin monologin. Yritin keskeyttää monologin muutamia kertoja, mutta en onnistunut, koska lääkäri korotti ääntään haluten pitää kiinni pitkästä puheenvuoronsa. Lopulta lääkäri kysyi yhden kysymyksen, mutta se ei liittynyt käynnin aiheeseen. Muutamaa vuotta aikaisemmin sama lääkäri oli käyttäytynyt asiallisesti vastaanotollansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla