Vierailija

Ollaan vietetty joulua oman perheen kesken ja toivoin, että olisimme saanet kutsun vaikka kahville vanhemmilleni aattona tai joulupäivänä. Muut sisarukset on kutsuttu ja käyneet jo vanhemmillani. Tänään äitini soitti illalla ja sanoi, että tulisitteko käymään Tapaninpäivänä. Taidan olla vähän lapsellinen, kun tulee tunne, että en haluakaan enää mennä koska muut kutsuttu aikaisemmin. Tämä sama kuvio on toistunut useana jouluna ja jotenkin tulee tunne, että kutsutaan ikäänkuin vain velvollisuudentunnosta sitten Tapaninpäivänä.

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Niin tulis mullekin. En menisi. Miksi vanhempasi eivät tahdo kaikkia lapsiaan samaan aikaan kylään? Vai onko tilat rajalliset tai teitä lapsia ja lapsenlapsia jotenkin järjetön määrä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

En menisi, jos muut viettävät joulua heidän kanssaan kutsuttuina ja meitä ei kutsuttaisi. Voisitko kysyä vanhemmiltasi, mistä tämä johtuu?

Vierailija

Kaikesta ihminen jaksaa loukkaantua. Olkaa onnellisia ,että teidät kutsutaan ja menkää iloisin mielin . Ihmiset kangistuu helposti samoihin kaavoihin ja tulee aina tehtyä samat jutut ja samassa järjestyksessä. Ei se tarkoita,että olisitte vähemmän toivottuja vieraita kuin aattona kävijät.

Vierailija

Minä kysyisin miksi vasta nyt ja sanoisin haluavani nähdä myös sisaruksiani ja heidän perheitään, eli miksi en saa tulla samaan aikaan.
Toki minä soittaisin myös sisaruksilleni ja kysyisin asiaa heiltä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin tulis mullekin. En menisi. Miksi vanhempasi eivät tahdo kaikkia lapsiaan samaan aikaan kylään? Vai onko tilat rajalliset tai teitä lapsia ja lapsenlapsia jotenkin järjetön määrä?

Vaikea sanoa, miksi ei haluta samaan aikaan. Toki tilat ovat rajalliset, mutta kyse ei ole siitä, että ketään pitäisi majoittaa tms. Meillä välimatkaa alle 10 km eli sen puolesta ehtisi piipahtaa kyllä jossain vaiheessa päivää. Kahta sisaruksistani ovat tavanneet sekä aattona että tänään. Jotenkin vaan toivoisi edes jonkinlaista tasapuolisuutta omilta vanhemmiltaan, vaikka aikuinen onkin. Itsellä fiilis, että meidän kutsuminen huomenna on pakollinen paha, joka nyt pitää sitten suorittaa. Ei taideta mennä. Lapsi tänään kyseli, että eikö mennä mummolle ollenkaan. Oli pakko vastata, että ei ole kutsuttu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse olen niin läheinen vanhempieni kanssa, että voin mennä vierailulle silloin kun haluan, ilman kutsua.

Tätä minäkin toivoisin. Ap

Vierailija

Menisin tapaninpäivänä. Nauttisin aatosta ja 1. joulupäivästä omalla tyylilläni kotona/ystävien kanssa ja menisin tapanina kutsusta vanhemmilleni herkuttelemaan. Ei kannata miettiä miksi kukakin kutsutaan minäkin päivänä. Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi sellaiseen ja itse vaan tulet kärttyiseksi miettiessäsi moisia. Maailma on täynnä mänttejä ihmisiä ja useimmat on sitä tajuamatta itse. Siunattua joulun jatkoa!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä kysyisin miksi vasta nyt ja sanoisin haluavani nähdä myös sisaruksiani ja heidän perheitään, eli miksi en saa tulla samaan aikaan.
Toki minä soittaisin myös sisaruksilleni ja kysyisin asiaa heiltä.

Minä taas olisin ottanut asian puheeksi jo ennen joulua ja kutsunut itseni kylään. Nyt on tämän joulun osalta sekä myöhäistä että typerää alkaa tivata ja syytellä. Luulisi, että vanhempien luo olisi aina tervetullut tai ainakin pystyisi asiasta keskustelemaan etukäteen jälkipuheiden sijasta.

Vierailija

Et sitten soittanut ja kysynyt, että sopiiko tulla kahville? Ehkä muut sisarukset toimivat näin, jolloin äitisi olettaa että haluatte olla joulun perheen kesken?
Ei mua kyllä haittaisi muutenkaan, menisin hyvillä mielin tapanina.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En menisi, jos muut viettävät joulua heidän kanssaan kutsuttuina ja meitä ei kutsuttaisi. Voisitko kysyä vanhemmiltasi, mistä tämä johtuu?

Äitini on kyllä osoittanut muillakn tavoin, ketkä ovat hänen "suosikkejaan". Ei tämä sinänsä yllätä, mutta kirpaisee silti. Ehkä jouluun latautuu vaan tunteita eri tavalla ja toivoi vaan salaa mielessään, että ehkä tänä vuonna olisi toisin. Välit ovat ihan sinänsä neutraalit eli missään riidoissa ei olla.
Ap

Vierailija

Mitä jos vanhempasi ovat saaneet jostain käsityksen, että haluatte viettää aaton perheen kesken? Asutteko lähempänä vai kauempana vanhempia, mitä muut sisarukset? Mitä jos ensi vuonna sanot vanhemmillesi, että haluaisitte tulla aattoa viettämään heidän luokseen? Oletko läheinen sisaruksiesi kanssa? Ovatko he myös ihmetelleet asiaa vai luulevatko myös he, että haluatte viettää aaton omassa porukassa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksei kaikki mene samaan aikaan? Ettekö sisarukset ole väleissä/tekemisissä vai miksi näin erilliset vierailuajat?

Joskus kilpailu on erittäin kovaa, mutta en ole kilpailussa mukana.
Myhäilen vain tyytyväisenä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat