Vierailija

Tapasimme ensi kertaa vajaa 10 vuotta sitten. Klikkasi todella hyvin ja tykkäsimme olla yhdessä. Viimeisten ehkä noin kolmen vuoden aikana ystävyytemme on ruvennut muuttumaan. Itse olen yhä se sama hölmöilijä, mutta ystäväni on jotenkin muuttunut tylsäksi. Hän on minua jonkin verran vanhempi, että en tiedä, onko ikä sitten jotenkin vaikuttanut siihen, että hänestä on tullut suoraan sanottuna tylsä. Mitään kivaa ei voi enää tehdä. Emme enää juurikaan naura yhdessä. Hengaile yhä yhdessä, mutta meillä on enää harvoin oikeasti hauskaa. Minulla ei ole muita ystäviä, joten en haluaisi tätä ystävyyttä lopettaa, kun minun on muutenkin hankala kokea tällaista samankaltaisuutta muiden ihmisten kanssa. Mutta tuntuu tylsältä hengailla vain muodon vuoksi. Olen aiheesta puhunut ystäväni kanssa, mutta hän ei kuitenkaan haluaisi tämän vuoksi "erota". En vaan oikein tiedä, onko mitään tehtävissä... Voiko ystävyyssuhdetta parantaa/pelastaa kuten parisuhdetta?

Kommentit (8)

Vierailija

Mulla useampi ystävyyssuhde jäänyt elämässä, kun ollaan kasvettu eri suuntiin. Joskus vähän harmittanut, mut mielestäni luonnollista, kuuluu elämään.

Vierailija

Toista ei voi muuttaa ja kasvu kuuluu elämään. Jokainen aikuistuu omaan tahtiinsa. Ja sitten kiinnostutaankin eri jutuista. Ei teidän ystävyys välttämättä ole menetetty. Aika sen näyttää. Puhu ystävällesi tunteistasi. Ja miksi et etsisi lisää ystäviä elämääsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voiko ystävyyssuhdetta parantaa/pelastaa kuten parisuhdetta?

Tottakai voi. Ystävyyssuhde terapiaa voi tosin olla vaikea saada. Toisaalta onnistumisen edellytys on melko pitkälle sama kuin parisuhteessa toista ei voi muuttaa, eikä toista voi estää muuttumasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla useampi ystävyyssuhde jäänyt elämässä, kun ollaan kasvettu eri suuntiin. Joskus vähän harmittanut, mut mielestäni luonnollista, kuuluu elämään.

Kuullostaa tutulta täälläkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toista ei voi muuttaa ja kasvu kuuluu elämään. Jokainen aikuistuu omaan tahtiinsa. Ja sitten kiinnostutaankin eri jutuista. Ei teidän ystävyys välttämättä ole menetetty. Aika sen näyttää. Puhu ystävällesi tunteistasi. Ja miksi et etsisi lisää ystäviä elämääsi?

Minulle ystävystyminen on aina ollut kauhean hankalaa. Lisäksi tiedän, että jos löytäisin uuden hyvän ystävän, niin se olisi viimeinen niitti tälle ystävyydelle. Tämä ystäväni on minun kaltaiseni ujo  ihminen. Olen hänen ainut ystävänsä, kun hän minunkin. Tavallaan minusta siis tuntuisi pahalta hylätä hänet uuden ystävyyden myötä. Mutta jos löytäisin uuden ystävän, niin en minä enää haluaisi millään yrittää pitää yllä tätä meidän ystävyytta, kun yhteiset hetket ovat vain niin tylsiä. -ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minulle ystävystyminen on aina ollut kauhean hankalaa. Lisäksi tiedän, että jos löytäisin uuden hyvän ystävän, niin se olisi viimeinen niitti tälle ystävyydelle. Tämä ystäväni on minun kaltaiseni ujo  ihminen. Olen hänen ainut ystävänsä, kun hän minunkin. Tavallaan minusta siis tuntuisi pahalta hylätä hänet uuden ystävyyden myötä. Mutta jos löytäisin uuden ystävän, niin en minä enää haluaisi millään yrittää pitää yllä tätä meidän ystävyytta, kun yhteiset hetket ovat vain niin tylsiä. -ap

Kuulostaa siltä, että sinä olet kasvanut eri suuntaan ystävästäsi, kun pidät ystävääsi nykyisin tylsänä. Hänhän haluaa kuitenkin edelleen olla ystäväsi, mutta sinä et, jos löydät paremman ystävän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että sinä olet kasvanut eri suuntaan ystävästäsi, kun pidät ystävääsi nykyisin tylsänä. Hänhän haluaa kuitenkin edelleen olla ystäväsi, mutta sinä et, jos löydät paremman ystävän.

No minä kyllä olen pysynyt ihan omana itsenäni. Ystäväni on vaan jotenkin kai aikuistunut eikä enää jaksa kanssani tehdä kaikkea hauskaa, mitä aiemmin tehtiin. Minulle ne vanhat jutut yhä kelpaisivat, hän ei enää halua niitä. En tiedä, miksi hän ei halua erota. Hänelle kai kelpaa ne jutut, mitä nykyisin teemme, vaikka minulle ne nykyiset jutut ovat vain tylsiä. -ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat