Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Itseoppineena ja en mitenkään ihme hifistelijänä onnistuin omasta mielestä ja perhekin söi! kinkkua, laatikoita jne. Eniten itse pidin lasimestarin sillistä, jota maistoin vasta äsken. Kyllä oli raikasta ja hyvää! Teen aina kevytsuolatusta sillifileestä, niin ei tarvi liottaa. Itsetekemä rosolli oli myös raikasta ja hyvää sekä itsetekemä joulupulla. Vietämme joulun aina omalla perheellä, joten en voi turvautua muiden joulupöytiin. Kyllä tässä on vuosien mittaan näköjään jotain oppinut keittiössäkin. Kuulostan omahyväiseltä

Kommentit (7)

Vierailija

Höpöhöpö!! On tylsää, ettei omasta onnistumisesta saa iloita! Kiva, että teilläkin oli notkuva pöytä maistuvaa täynnä!! Itsekin sain kaiken maistumaan, mut oon jo vääntänyt niin monena vuonna, et enää ei yllätä :)

Vierailija

Teon ksikki laatikot. Hyvin onnistui. Porkkanalaatikossa 4 porkkanaa, 3 rkl mannaryynejä, 2 dl cashewpähkinärouhetta ja kermaa. Hyvää! Pähkinälripä ihanaa kinkun kanssa. Tein myös kotijuustoa jogurtista. Upeeta. Samoin kaikki ihanat kalat....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Hienoa. Mä osaan tehdä todella hyvää lanttulaatikkoa ja nyt lähtee porkkanalaatikko uuniin.
Söin eilen yhdessä paikassa kinkkua ja laatikoita.
Ei mistään kotoisin.

Vierailija

Lapset syö niin vähän laatikoita ettei ole mitään mieltä tehdä niitä. Tänä vuonna tein poikkeuksen ja tein perunalaatikon. Yllättäen hiton hyvää. Yleensä muusi korvannut sen. Kinkku kelpaa ja sen paistaminen tuo sitä joulun tuoksua. 

Vierailija

Ihanaa; hienoa, että perheellekin maistui. Kirjoita nyt ohjeet ylös, että voit onnistua ensi vuonna yhtä hyvin. Samoilla ohjeilla pärjäät vuosikymmenet. Jos halua aloittaa hifistelyn, niin lisää ruokalistalle yksi uusi juttu vuosittain. Jos se on hyvä, niin jätä listalle. Jos taas ei ole, niin vaihda uuteen seuraavalla kerralla. Kymmenen vuoden jälkeen sinulla on jo liikaa tarjottavaa! Hyvää joulua sinulle ja kaikille muillekin! Kiva lukea, että jollain muullakin menee hyvin, eikä ikävä anoppi, tyhmä puoliso, kiittämättömät lapset ja känniset sisarukset ole pilanneet aivan kaikkien joulua. Ja lopuksi: Sopivan tilaisuuden tullen kannattaa olla ylpeä myös itsestään!

Vierailija

Oon jo 18 vuotta tehnyt kaikki laatikot itse!
Voisin olla köksänä jossain ja tehdä vaan laatikoita.
Tosi edullista myös.
Lanttupussi 0,98 ja siitä tulee paljon laatikoita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oon jo 18 vuotta tehnyt kaikki laatikot itse!
Voisin olla köksänä jossain ja tehdä vaan laatikoita.
Tosi edullista myös.
Lanttupussi 0,98 ja siitä tulee paljon laatikoita.

Ei kyse ole pelkästään hinnasta vaan ajasta ja vaivasta. Kilon porkkana laatikosta jäi puolet syömättä kun lapset otti tyyliin teelusikallisen per ateria. Kyllä tekisn kaikki jos niitä syötäisi. Edistystä kuitenkin kun pieninkin halusi suolakalaa leivän illalla. Pöydässä ei kelvannut mutta karkin jälkeen halusi jotain suolaista ja maistamisen jälkeen söi sitä leivän päällä.

Olen yhdeltä ammatiltani ravintolakokki että ei tarvi epäillä osaanko tehdä. Mies jos nyt sillä sukupuolella on mitään merkitystä ruokien laitossa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat