Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

on saanut tahtonsa läpi jossain tai miten häntä hemmotellaan? Eli on kiertänyt monia ihmisiä pikkusormensa ympärille.
Itse olen aika jalat maassa -tyyppi, enkä koskaan kehtaisi tuommoisia ääneen laukoa.

Kommentit (10)

Vierailija

Joku joka kokee oikeudekseen olla vähän muiden yläpuolella? Joku joka ottaa, mutta ei itse ole kykenevä antamaan toisille mitään?

Vierailija

Miten hemmottelu on paha asia? Tai oman tahdon läpi saaminen (jos siis sitä ei tapahdu jokaikisessä asiassa, vaan satunnaisesti)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Siis onko toisen ihmisen hemmottelukin perisynti tällä palstalla?

T: joku, jota hemmotellaan ja joka hemmottelee myös muita ihmisiä.

Vierailija

Entinen itsekeskeinen tuttu julisti joskus kekkereissä, miten hän on aina tottunut saamaan tahtonsa läpi. Eipä onnistunut aina enää sen julkilausuman jälkeen, ainakaan siinä kaveriporukassa.

Vierailija

No ei ihme, että parisuhteet voi huonosti ja mammat ovat kuin perseeseen ammuttuja karhuja, kun oma tahto ja hemmottelukin on hävettävä asia, josta ei kehtaa puhua.

Vierailija

Kuten avauksesta käy ilmi, ap ei tunne tuollaisia ihmisiä. Eihän hän muuten kysyisi. Ehkä hän on lukenut kys. tyypeistä, tai nähnyt telkkarissa? No, minä olen tavannut muutaman,  mutta lähipiiristä ei löydy. 

Suppean kokemukseni mukaan on kyse joko turhamaisuudesta tai vallanhalusta ja molempien pohjalla on huono itsetunto. 

Jos keskustelussa joskus heittää (itse-)ironisesti "ja tietysti mä voitin" tai "ne palvo mua", niin sehän on vain läppää, huumoria. Tai kyseessä voi olla mielihyvän jakaminen. Turhamaisilta, vallanhaluisilta ja itsetunnottomilta ihmisiltä puuttuu yleensä huumorintaju kokonaan. Koska he ovat oma maailmansa, "itse oma kaikkensa", heillä ei ole suhteellisuudentajua ja sitähän huumorintaju on. Kykyä nähdä itsensä suhteessa muihin ja maailmaan. 

Hemmottelu on aina hyvästä, mutta jatkuva, johdonmukainen elvistely kolmansille osapuolille ei ole. Se kertoo, että hemmotellulle on tärkeämpää se elvistely ("TAAS MUA hemmoteltiin"). 

Ja oletan, että ap tarkoittaa tyyppejä jolle tällaiset kertomukset ovat jatkuvia, osoitus asenteesta/ luonteesta, eivät satunnaista, kivan kuulumisen jakamista ystävien kanssa. Avaus oli tyypilliseen AV-tapaan niin niukka, että piti yrittää kattaa kaikki vaihtoehdot. En nyt jaksa ottaa käsittelyyn sitä, että onko kyse ap:n kokemuksesta, vaan jostakin ihan objektiivisesta asiasta.

Vierailija

En tiedä. Tunnen sen sijaan ihmisen, joka on erittäin tottunut siihen, että ovat vanhemmat tekevät kaiken hänen puolestaan, hoitavat lapset, maksavat talon, ostavat kaiken, mitä aikuinen lapsi tarvitsee. Mutta muualla tämä nainen on ongelmissa, koska kohtaa inhottavia ihmisiä mm töissä, missä häneltä odotetaan aikuisen käytöstä, eivätkä appivanhemmatkaan tehneet taloon remonttia heidän puolestaan, vaikka olisivat osanneet. Eli minä luulen, ettei oikeasti pilalle hemmoteltu ihminen edes tunnista hemmottelua, saati sitä tunnista, vaan pahoittaa mielensä, jos ei jossain olekaan prinsessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Tunnen sen sijaan ihmisen, joka on erittäin tottunut siihen, että ovat vanhemmat tekevät kaiken hänen puolestaan, hoitavat lapset, maksavat talon, ostavat kaiken, mitä aikuinen lapsi tarvitsee. Mutta muualla tämä nainen on ongelmissa, koska kohtaa inhottavia ihmisiä mm töissä, missä häneltä odotetaan aikuisen käytöstä, eivätkä appivanhemmatkaan tehneet taloon remonttia heidän puolestaan, vaikka olisivat osanneet. Eli minä luulen, ettei oikeasti pilalle hemmoteltu ihminen edes tunnista hemmottelua, saati sitä tunnista, vaan pahoittaa mielensä, jos ei jossain olekaan prinsessa.

Siis saati siitä ylpeile.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat