Tuli todella paha mieli :( Kävin ostamassa..
yksityishenkilöltä kirjan fb-kirpputorin kautta. Kirjan hinta oli 10e, ja olin vahingossa unohtanut bussikortin kotiin joten jouduin maksamaan bussilipun käteisellä, kun menin noutamaan kirjaa hänen kotoaan.
Mieheni on vast'ikään menehtynyt ja kirja käsitteleekin mm. tätä aihetta, on elämänhallinta(?)kirja kokonaisuudessaan.
Minulta puuttui siis bussilipun takia euro erehdyksen takia, selitin tämän ystävällisesti ja pahoittelin asiaa, mutta tämä myyjä, nuori naisihminen sätti useaan otteeseen kuinka tämä on todella tympeää, että se euro puuttuu. Tätä asiaa hän toisti vähintään kolmesti inhottavaan sävyyn, ja sanoi että kai sä sen kirjan nyt saat. Lähdin itkien menemään. Miten jotkut ihmiset on noin kapeakatseisia ja empatiakyvyttömiä mitä tulee noin inhimilliseen erheeseen??
Kommentit (39)
No kun niitä on noilla fb-kirppareilla kaikenlaista selittäjää. Ja tuota bussilippuhuijausta käytetään yleisesti muutenkin pummimiseen. En nyt sano, että näin oli ap:n tapauksessa, mutta Naamiksessa ja siellä kirppareilla varsinkin saa varautua kyllä kaikkeen. Aivan kaikkeen.
Ei tuollaisen takia kannata itkeä. Ehkä sillä oli huono päivä ja rahat joulun alla tiukoilla.
Itse oon alennusta antanut pyydettäessä ja oon köyhä pätkätyöläinen, mutta älä nyt hyvä ihminen tollasen takia mieltäsi pahoita. Meitä on niin moneen junaan.
Mä tunnen sun kirjoitustyylin, jaksat näitä paskoja provoja väsäillä tänne?
Rahalla ei ole tunteita. Aivan sama, jos itket palkankorotusta, niin ei sitä itkemällä tule.
Juuri tämän takia vältän tekemästä kauppaa naisten kanssa. Tuntuu että miehille on itsestään selvyys se että tuotteessa on aina vähän tinkivaraa..
Hyvää joulua ap:lle! Jaksamishalauksia ja ihmettelyni, miten melkein kaikki kommentit ilkeitä. Mäkin olisin antanut kirjan ilmaiseksi ja pyytänyt ap:n kahville, jos olisin tiennyt tilanteen.
Ap, minua taas kammottavat ihmiset, jotka jo sovitusta kaupasta alkavat viime hetkillä tinkiä lisää alennusta. Olisit palannut kotiin hakemaan bussilipun.
Sinänsä symppaan kyllä tilannettasi, mutta ehkä sillä myyjällä oli ihan riittämiin ikäviä kokemuksia valehtelevista ostajista niin, ettei enää usko kenenkään selityksiä.
Itse olisin ilman muuta antanut kirjan sinulle vajaalla hinnalla, mutta ajatellut mielessäni kyllä, että jo on saita ihminen, kun tuollaisen kertomuksen keksii saadakseen vielä tinkiä hinnasta. Asiasta on kumminkin turha kuittailla asiakkaalle, voihan hän olla myös täysin rehellinen - ja jos ei halua alkaa myyntiruljanssia alusta euron takia, niin pakkohan sitä hintaa on alentaa.
Joo, olen varmaan epäluuloinen paska, mutta minäkin olen tavannut ihan liikaa hyväuskoisuutta ja kiltteyttä hyväksikäyttäviä huijareita.
Tyypillinen provo, ap ei vaivaudu kommentoimaan tai vastaamaan mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin. Miksi se antoi sen kirjan sinulle? Minä olisin kertonut lähimmän pankkiautomaatin sijainnin ja sanonut, että hinta on kiinteä.
Muuten: aika hintava kirja, yleensä nettikirppiksillä hinnat on 1-4 euroa.
Riippuu kuule kirjasta. Mielestäni esim. kallista ammattikirjallisuutta ei voi luokitella samaan tapaan kuin Harlekin-romantiikkaa. Jos kirja maksoi uutena kaksi vuotta sitten 70 euroa, niin vain äärimmäisen ahne huutis-ostaja haluaa sen eurolla.
Tulitko ajatelleeksi, että myyjälläkin saattoi olla meneillään henkilökohtainen kriisi: hän saattoi olla tienaamassa vaikkapa ruokarahojaan? Silloin painaa jokainen euro.
En tiedä, kävikö jo ilmi, mutta mikset mennyt nostamaan lisää rahaa lähimmältä automaatilta, rikkonut sen kiskalla ja antanut puuttuvan rahan myyjälle?
Hmm. En yleistä mutta itse paljon tavaraa myyneenä oon törmännyt hyvinkin monesti tuohon samaan ilmiöön, tullaan ostamaan tuote mukana liian vähän rahaa että josko saisi halvemmalla. En ole antanut periksi vaan olen pyytänyt sovitun kauppasumman vaikka sitten automaatin kautta MUTTA tässä tilanteessa olisin kyllä sen euron verran joustanut (omissa kokemuksissani kyse kympeistä), euro sitte tai tänne el nyt maata kaada.
Vierailija kirjoitti:
Oho, nyt ollaan jännän äärellä. Mistä kaikkialta saa 10% alennusta, jos vetoaa bussilippuun tai läheisen kuolemaan? Kelpaisi itsellekin.
Uuh kun olit nokkela. Ihan itekö keksit? Tajuutko paskapää muuten et joku kympin kirja on eri ku esim. talo??
Jeesus on Jeesus ja
bisnes ion bisnes.
Vanha Viidakon Sananlasku
( Etukäteen sovituista hinnoista ostajan on tottakai pidettävä kiinni saapuessaan noutamaan tavaraa omakseen.
Ei niin että "oho mulla ei ookkaan sitä rahaa, anna hei silti se tavara mulle.")
Tämmösten takia myyn vain postin välityksellä. Ovelle tinkimään tulijoita ja näitä "mulla on nyt vaan tämän verran rahaa"-tyyppejä riittää!
Mulla ois tuossa pari saatananpalvontakirjaa joista on tarjottu 500 euroa enkä ole myynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin. Miksi se antoi sen kirjan sinulle? Minä olisin kertonut lähimmän pankkiautomaatin sijainnin ja sanonut, että hinta on kiinteä.
Muuten: aika hintava kirja, yleensä nettikirppiksillä hinnat on 1-4 euroa.
Riippuu kuule kirjasta. Mielestäni esim. kallista ammattikirjallisuutta ei voi luokitella samaan tapaan kuin Harlekin-romantiikkaa. Jos kirja maksoi uutena kaksi vuotta sitten 70 euroa, niin vain äärimmäisen ahne huutis-ostaja haluaa sen eurolla.
Näinpä. Esim. itse uutena ostamani 2600 sivuinen ammatti kirja maksoi uutena yli 130 euroa ja myin sen pois, kun halusin ostaa uusimman painoksen.
Vierailija kirjoitti:
Tämmösten takia myyn vain postin välityksellä. Ovelle tinkimään tulijoita ja näitä "mulla on nyt vaan tämän verran rahaa"-tyyppejä riittää!
*vetää oven hiljaa kiinni perässään*
mIKSI ET MENNYT KOTIIN, JA SOPINUT UUTTA NOUTOAIKAA?
Joo, näitä mitä ihmeellisempien tarinoiden kanssa puliveivaavia tulee vastaan niin paljon että melko luottavainenkin muuttuu ennen pitkää kyyniseksi kaikenmaailman nyyhkytarinoille tai vaihtoehtoisesti lopettaa kaupankäynnin kokonaan ja heittää ylimääräiset kamat mieluummin roskiin. Hajotettuna ensin käyttökelvottomaksi.