Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Onko kokemuksia ja havaintoja, että ruskeista hiuksista olisi tulleet tummanvaaleat kouluiässä? Mietin vain, että onko yksi tuttu värjännyt lapsensa hiuksia. Sehän on nykyään niin moitittavaa.

Kommentit (8)

Vierailija

Voi. Molemmin päin. Suora tukka voi kihartuakin. Mikään muutos ei tule yhtäkkiä vaan ajan kanssa. Meidän tytöllä on vaaleita raitoja. Varmasti joku luulee että on tehtyjä ja paheksuvat. Siinähän paheksuvat aurinkoa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tiedän että tummuu melkein kaikilla mutta vaaleneminen, paitsi auringon vaalentama on minulle uutta. Siksi epäilen, että väripurkkia on käytetty.

Vierailija

Minulla on ollut sukuni miekestä tummemmat hiukset pienenä. Nyt ne on sellaiset tummanvaaleat. Pojallani oli hyvin punertavanruskeat, nyt punaisuus on melkein hävinnyt.

Vierailija

Voi vaalentua, varsinkin auringossa. Omalla pojallani on tukka vaalentunut vauvaiän jälkeen. Vauvana oli tummahko tukka, nyt vaalea.

Vierailija

Meidän silloin 7-v tytöllä meni maantiestä lähes blondiksi toissakesänä. Oli ne hullut jelteet, ja vietettiin koko kesä puistollen, rannalla ja mökillä. Tuli ihan juurikasvua. Mutta oltiin oikeasti jatkuvasti pihalla.
Viime kesänä ei vaalentunut.

Lapsi nyt 2lk ja aivan varmasti ainakin kahden luokkakaverin hiuksia raidoitetaan. Vaaleat raidat on sinäänsä ihan ok, kun eivät koske päänahkaan. Tummaksi värjääminen voi olla jopa hengenvaarallista, värit imeytyvät elimistöön.

Vierailija

Itse synnyin lähes mustilla hiuksilla ja n. 3v kohdalla ne alkoivat olla tummanruskeat ja n. 12-vuotiaasta asti minulla on ollut kullanruskeat hiukset. En ole koskaan värjännyt :)

Vierailija

Minä synnyin tummanruskein hiuksin ja tänä päivänä ne on noin 5-sävyiset ruskeat. Lapsuuden piikkisuoraa hiuslaatua voisi kutsua nykyisin lähinnä taipuisaksi. Eli kyllä voi muuttua. Nykyään värjään hiuksiani tummanruskeiksi...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat