voi v.... mua ...uttaa niin PALJON!!! alkkismieheni
ja lasteni isä. Se perkele oli eilen baarireissulla ja nyt tutussa paikassa juomakätkö jouluksi. Puhe on ollut että kotona ei enää juoda. No se siitä. Saako heti nakata pihalle vai pitääkö antaa joulun yli armonaikaa? Päässä kiehuu niin että meinaa räjähtää, mutta koitan pitää suuni kiinni ettei lasten joulu menis pilalle. Mun joulu on nyt jokatapaukses pilalla, en tiedä kuinka tätä vois enää pelastaa.
Kommentit (95)
Mahdollisesta väkivallasta voi (riski huomioonottaen) olla se hyöty, että se vaimo todellakin tajuaa sen pahoinpitelyn jälkeen lähteä siitä suhteesta...
Ap. Ei tarvitse odottaa. Voit lähteä lasten kanssa tai heittää miehen pihalle. Seuraamukset ovat mys miehestä kiinni eli jatkaako juomista vai lähteekö lääkäriin/päihdeneuvojalle tms. Myös sinä voit tarvita apua esim. lähtemiseen tai jaloillesi nousemiseen.
Olen tehnyt tuon, hajottanut koko pakan, ja tilanne muuttui parempaan. Me emme eronneet, mutta minun kotonani ei enää juoda yhtään. Haimme kumpikin apua itsellemme erikseen.
Ei tarvita fyysistäkään väkivaltaa. Pelkkä kertariehuminen avaa silmät tehokkaasti. Parempi tietysti liikahtaa ennen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkas meni retkuilta joulu?
Taisivat viettää putkassa, kun ovat niin hiljaa...
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätön on tuo palstamysteeri! Kun ottaa kännääjän niin saakin kännääjän. Minä otin onneksi raittiin.
Onneksi onnistuit raittiin saamaan.
Luuletko sinä, että me kaikki olemme oikeasti vapaaehtoisesti kännääjän ottaneet?
Ei, emme suinkaan vaan otimme sellaisen tavallisen " silloin tällöin vähän ottavan". Totuus valkeni meille vasta sitten, kun oltiin naimisissa, ensimmäinen lapsi oli tulossa ja / tai olimme asuneet jo yhdessä jonkun aikaa.
Me emme uskoneet, että mies ei pysty olemaan selvin päin edes yhtä viikkoa vaan luulimme, että tämähän on sellaista nuoruuteen kuuluvaa ja kyllä se sitten on juomatta kun on perhettä ja vanhenee...
Sitä vanhenemista tässä sitten odotellaan, ja nyt kännäävät isänsä mallin mukaan jo lapsetkin! Hip hurraa - en minä tätä tilannut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme nipotusta. Kyllä alkoholi kuuluu jouluun kuten muihinkin juhliin! Meillä aloitettiin jo terästetyllä glögillä aamulla. Sitten valkoviiniä, punaviiniä, snapseja, siideriä, lonkeroa, konjakkia... Unohtui varmaan jotain :D ja hauskaa on kaikilla :) eilen saatiin siskon kanssa nauruntemakassa kuusi kaatumaan kun sitä koristeltiin siideripäissään :P pääasia että on hauskaa :D n28
Ja lapsiahan sinulla ei taida olla?
Öö miksi pilaisin nuoruuteni ja kauniin ulkomuotoni jollain kakkaavalla hirviöllä :D LOL
Parempi pilata sitten juomalla? No, on se ainakin hauskempaa.
Onko juopot taas hyvitelleet joulun ajan juomistaan ja selvinneet "tipattoman tammikuun" täristen läpi? Kohta on helmikuu ja saa taas vetää kaksin käsin viinaa. =)
Missään kohtaa aloitusta ap ei selventänyt onko mies alkoholisti vai "alkoholisti"
Yksi akka kerran sanoi, että jos juo yhden kaljan saunan päälle kerran viikossa, on alkoholisti, koska käyttö on säännöllistä.
Noin hullulta kannattaisi piiloutua itse.
Montako sataa euroa mahtoi kaataa maahan?
En ihmettele suomalaisten erotilastoja yhtään.
N31
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä kumma, kun ei saisi kännissä olla jouluna enää nykyään. Aina on joku kitisemässä, jos jouluna juo vähän viinaa. Ei kuulu minusta kenellekkään. Juon juuri niin paljon, kuin huvittaa.
Ei kuulu, ei - jos ei ole lapsia, jotka vielä aikuisinakin muistavat ne joulut, jotka jonkun juominen pilasi.
Ei kuulu, jos ei ole puolisoa, vanhempia eikä ketään muutakaan, jota sinun juomisesi ja siitä aiheutuva sekapäisyytesi ja rähjääminen häiritsee.
Miten aloittaja joulusta selvisi?
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätön on tuo palstamysteeri! Kun ottaa kännääjän niin saakin kännääjän. Minä otin onneksi raittiin.
Niin mäkin, mutta viinaongelmaisesta erosin.
Vierailija kirjoitti:
Missään kohtaa aloitusta ap ei selventänyt onko mies alkoholisti vai "alkoholisti"
Yksi akka kerran sanoi, että jos juo yhden kaljan saunan päälle kerran viikossa, on alkoholisti, koska käyttö on säännöllistä.
Noin hullulta kannattaisi piiloutua itse.
Montako sataa euroa mahtoi kaataa maahan?
En ihmettele suomalaisten erotilastoja yhtään.
N31
Otan 1-2 kertaa kuukaudessa lauantaina pullon viiniä. Saan kuulla olevani alkoholisti.
m35
Alkoholismille on ihan hyvät määrittelyt. Säännöllisyys ja säännöllisyys on kaksi eri asiaa. Jos tarve on pakottava, eikä säännöllisyyttä voi sen takia rikkoa, on kyse riippuvuudesta. Alkoholisti voi kuitekin olla pitkiäkin aikoja juomatta, kunnes taas sokka lentää.
Koko kansan suosikkialkoholisti Nykänen on hyvä esimerkki. Joka avioliitto on kestäny 2 vuotta. Alun kuherruskuukauden jälkeen kun pitää kohdata arki selvinpäin, niin sepä ei juopolta onnistu.
alkoholistin viinakätkön hävittämisestä ei ole mitään muuta seurausta kuin iso riita ja alkoholistin temperamentista riippuen mahdollista väkivaltaakin. viinojen poiskaato ei paranna alkoholistia eikä tuo tätä askeltakaan lähemmäs alkoholista luopumista, vaan aiheuttaa vain lisätuhoa.