Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voi v.... mua ...uttaa niin PALJON!!! alkkismieheni

Vierailija
23.12.2015 |

ja lasteni isä. Se perkele oli eilen baarireissulla ja nyt tutussa paikassa juomakätkö jouluksi. Puhe on ollut että kotona ei enää juoda. No se siitä. Saako heti nakata pihalle vai pitääkö antaa joulun yli armonaikaa? Päässä kiehuu niin että meinaa räjähtää, mutta koitan pitää suuni kiinni ettei lasten joulu menis pilalle. Mun joulu on nyt jokatapaukses pilalla, en tiedä kuinka tätä vois enää pelastaa.

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme nipotusta. Kyllä alkoholi kuuluu jouluun kuten muihinkin juhliin! Meillä aloitettiin jo terästetyllä glögillä aamulla. Sitten valkoviiniä, punaviiniä, snapseja, siideriä, lonkeroa, konjakkia... Unohtui varmaan jotain :D ja hauskaa on kaikilla :) eilen saatiin siskon kanssa nauruntemakassa kuusi kaatumaan kun sitä koristeltiin siideripäissään :P pääasia että on hauskaa :D n28

Vierailija
62/95 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On iso ero sillä että suhtaudutaanko alkoholiin fanaattisesti vai normaalisti. Minun lapsuudenkodissa terrorisoitiin kaikkea alkoholinkäyttöä (yli 1 olut) sillä kun vanhempien sisaret olivat alkoholisteja. Oikeasti pullo viiniä kaksitaan tai porukassa ei tee ketään alkoholistiksi.

Ymmärrän sen että alkoholistin kanssa on todella ikävää olla, mutta toisaalta alkoholin totaalikieltäminen on sama asia kun vetää perskännit, ääripäät kun eivät koskaan ole hyvä asia.

Pitäisi siis yrittää erottaa harmiton tissuttelu ja liikakäyttö toisistaan.

Moosestaminen kun ei valitettavasti saa muuta aikaan kun kaikki ihmiset huonolle tuulelle ja se vähäkin alkoholi pitää nauttia salaa, tai kärsiä siitä ettei saa juoda lasillista viintä ruuan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis huh onneksi mulla on hyvä vaimo joka antaa mun juoda ja juo itsekin viiniä jne. Ihme tiukkapipoja te av-tädit.

Vierailija
64/95 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kuvittelevat, että ihminen yhdessä yössä muuttuu alkoholistiksi tai on sitä syntymästään saakka. Olemme olleet mieheni kanssa naimisissa melkein 10 vuotta. En mennyt naimisiin alkoholistin kanssa. En todellakaan olisi alkoholistin kanssa tehnyt lapsia. Viimeiset pari vuotta alkoholi on kuitenkin maistunut liiankin kanssa. Minua ei ole koskaan haitannut pari saunaolutta tai muutama viinilasillinen, mutta jos perheellinen mies vetää pullon viinaa illalla "rentoutuakseen", mielestäni joku on pielessä. Aina löytyy syy juoda: töissä vituttaa, töissä oli tosi hauskaa, sataa, aurinko paistaa, janojuomaksi, kotityöpalkkio yms yms. Joskus mies tahallaan vetää herneet nenään jostain normaalista sanomisestani ja taas hän saa syyn juoda.

Vierailija
65/95 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme nipotusta. Kyllä alkoholi kuuluu jouluun kuten muihinkin juhliin! Meillä aloitettiin jo terästetyllä glögillä aamulla. Sitten valkoviiniä, punaviiniä, snapseja, siideriä, lonkeroa, konjakkia... Unohtui varmaan jotain :D ja hauskaa on kaikilla :) eilen saatiin siskon kanssa nauruntemakassa kuusi kaatumaan kun sitä koristeltiin siideripäissään :P pääasia että on hauskaa :D n28

Ja lapsiahan sinulla ei taida olla?

Vierailija
66/95 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin käyttäminen on säälittävää. Jos ei tarvitse paeta mitään, ei juo. Jos on tasapainoinen ja hauska elämä, ei juo. Voimia ap:lle, on niitä raittiita miehiäkin! Ei sun tarvitse katsella tollasta sikailua.

Vierailija
67/95 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö miksi pilaisin nuoruuteni ja kauniin ulkomuotoni jollain kakkaavalla hirviöllä :D LOL

Vierailija
68/95 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö miksi pilaisin nuoruuteni ja kauniin ulkomuotoni jollain kakkaavalla hirviöllä :D LOL

Ihan tarpeeks noissa siskon kakkaavissa hirviöissä kestettävää xD

69/95 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että minä vihaan tätä alkoholikulttuuria ihan sydämestäni. Vihaan, vihaan, vihaan. Kuinka tunteeton puupökkelö täytyy olla, että ei edes omien läheistensä, vaikkapa juuri lastensa kanssa pysty seurustelemaan ja olemaan ilman alkoholia? Sehän teidän tekosyynne on sille juomiselle; rentoutuminen. Vaan siinä vaiheessa kun ensimmäinen ja toinen punaviinilasillinen on juotu ja sitä seuraa muutamat kaljat, vähän kossua, konjakkia ja vodkapaukkuja, niin teidän olonne on ehkä erittäinkin rento, mutta kaikkien kanssaolijoidenne fiilis onkin sitten astetta ahdistuneempi.

Vierailija
70/95 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sun munasarjoissa olevan "lapsen" eduksi onkin parempi, että et pilaakaan ;-)

Vierailija
71/95 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on taas vaikea ymmärtää ettei yhtään voi olla juomatta. Ei voi olla liikaa vaadittu ettei pilais perheensä joulua. Jos on niin saa mun puolesta vapaasti lähteä iskemään nuorempaa, laihempaa, kauniimpaa, mukavempaa, rennompaa, (alkoholisoituneempaa, lapsetonta) naisihmistä. Kunhan ei tuu sitten enää takaisin.

Ap.

Joo, se on aina naisen syy, kun mies juo. Nainen " ei pidä huolta itsestään" ja mitä milloinkin. Mies juo kun nainen nalkuttaa ja on liian tiukkapipoinen. Näin siinä tapauksessa, kun on vaimo joka tuota tekee. Tai sitten juo, kun ei ole edes vaimoa, vaan se akka lähti ... Kummassakin tapauksessa nainen on sama - minä.

Me emme vaan ymmärrä alkoholistien ajatusmaailmaa. Me emme ymmärrä, että heille juominen on tärkeintä eikä elämä ole ollenkaan elämisen arvoista ilman viinaa.

Vierailija
72/95 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis huh onneksi mulla on hyvä vaimo joka antaa mun juoda ja juo itsekin viiniä jne. Ihme tiukkapipoja te av-tädit.

Voi olla, että sinunkin vaimosi muuttuu tiukkapipoiseksi sitten, kun / jos on lapsia. Tai sitten sinä et voi tehdä sitä, tätä ja tuota kun olet juonut. Ja kun sinä rähjäät hänelle humalassa ja vaimosi tuntee ahdistusta jo kuulleessaan sinun askeleei, kun palaat ryyppyreissulta kotiin.

Vierailija
73/95 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisessa seurassa olisi kiva viettää joulua hieman jurrissa,mutta omien lasten kanssa en voi juoda jouluna.

oman faijan örvellystä sain kestää ihan tarpeeksi nuorempana.

Vierailija
74/95 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäpä siinä, jos kaikki juhlijat ovat aikuisia ja kaikilla on hauskaa. Lapset pääsääntöisesti vierastavat ja pelkäävät humalaisia aikuisia. Kuinka usein muuten juot ja kuinka paljon?

Vierailija
75/95 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites on juopot saaneet joulupäivän käyntiin, vai vieläkö ovat nukkumassa?

Vierailija
76/95 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pääsee jo baariin, ei tarvi kotona olla kuuntelemassa muijan nalkutusta.

Vierailija
77/95 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis aikuinen mies ei saa juoda missä itse haluaa? Edes jouluna? Ei tsiisu.. en ihmettele että on pulloon päin kallellaan kun kotona tollanen pirttihirmu!

M45

Aikuinen mies jolla on lapsia ymmärtää että joulu on erityisesti lasten juhla. Ja aikuinen mies tekee kaikkensa sen eteen että lapset tuntevat olonsa turvalliseksi. Ja aikuinen mies ei pilaa läheistensä joulua kännäämällä.

Ilmeisesti et oikeasti ole aikuinen mies. Vaan keskenkasvuinen itsekäs idiootti.

Vierailija
78/95 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä kumma, kun ei saisi kännissä olla jouluna enää nykyään. Aina on joku kitisemässä, jos jouluna juo vähän viinaa. Ei kuulu minusta kenellekkään. Juon juuri niin paljon, kuin huvittaa.

Vierailija
79/95 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ap:n mies on oikeasti alkoholisti ja piilottelee viinojaan, niin se vaatii erikoistoimenpiteitä. 

Ne viinakätkön viinat olisi pitänyt heti kaataa pois. Lapsia ei saa kuormittaa vastuulla siitä, että onnettomassa, alkoholistisessa suhteessa elävien vanhempien suhde jatkuu. Miksi sen pitäisi? Lapset kärsivät siitä, mutta se ei ole heidän syynsä tai vastuullaan. He eivät ole pyytäneet saada syntyä tuollaiseen suhteeseen. Tai maailmaan ylipäänsä. 

Alkoholisti juo, koska juominen on hänen elämänsä päämäärä (koskee kaikkia addikteja). Siinä eivät läheiset, työ tai muu paljon paina. Elämä järjestetään addiktion ympärille (esim. viinakätkö). Vastuunkantajia addiktiolle haetaan muualta: koska vaikea lapsuus, koska puoliso, koska työstressi, työttömyys tai vauva valvottaa. Totta se ei siltikään ole. Juoppo juo koska hän juo, ihan itse. 

Jokainen aikuinen voi valita itse miten elämänsä viettää, vaikka sitten kärsijänä, huokailijana ja mahdollistajana alkoholistin rinnalla, aina uskoen ja luottaen. Sekin on eräs addiktion muoto. Mutta kun kuvioissa on lapsia, joista toimintakykyinen aikuinen on vastuussa, on peli selvitettävä. Lapset ovat tarkkoja, herkkävaistoisia, heiltä ei mene mikään ohi. Ja kaikki se, minkä he havaitsevat, jää heidän sieluihinsa. 

Vierailija
80/95 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kersat on kersoja ja saa iskä ottaa vähän, että rentoutuu. Jos eivät opi rentoutumiskonsteja lapsena niin nehän saa sitten aikusena burnoutin, kun vaan tekevät töitä ja töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi