Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tavoroiden tilaaminen halvalla Kiinasta

Talous vatupassissa
23.12.2015 |

Olen jongin verran tilannut viimeaikoina tuotteita aliexpressistä:
http://www.aliexpress.com/
Tuotteet tulevat noin 10 - 20 päivän toimitusajalla luotettavasti lähimpään Postin pisteeseen.
Suosittelen että käytte katsomassa viimeistä ostostasi tuolta ja vertaa hintaa.
Onko jollain ollut jotain ongelmia tuolta tilattaessa ?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jongin verran tilannut viimeaikoina tuotteita aliexpressistä:

http://www.aliexpress.com/

Tuotteet tulevat noin 10 - 20 päivän toimitusajalla luotettavasti lähimpään Postin pisteeseen.

Suosittelen että käytte katsomassa viimeistä ostostasi tuolta ja vertaa hintaa.

Onko jollain ollut jotain ongelmia tuolta tilattaessa ?

Oliko kovakin tulli? Entä lisäverot?

Vierailija
62/79 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulli ja alvi riippuu tuotteen hinnasta koosta, yleensä pienet paketit tulevat suoraan kotiin vaikka olisivat kalliitakin ja isot halvatkin jää helposti tulliin.

Tullimaksu on muutama prosentti, suomi kusettaakin alvissa sitten oikein kunnolla, tuote+rahti+tulli ja siitä lasketaan alvi 24%

Minkä vitun takia suomelle pitää maksaa arvonlisävero jonkun ulkomaalaisen rahtifirman palveluksista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Lisää kehnoa rihkamaroskaa Suomeen tarvitaankin.

Vierailija
64/79 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alilla ei voi käyttää paypalia. Minä olen maksanut visalta ja pari kertaa reklamoinut. Kerran saapumattomasta tuotteesta ja kerran ompeluvirheestä (jonka korjasin itse käsin). Alilla on takuu, että saa rahansa takaisin, jos tuote ei saavu ja niin myös lävi minun kohdalla.. itse tuote löysi minun postilaatikkoon 4 kk:n kuluttua siitä kun sain rahani takaisin (ei ollut kuin 6 euron tuote). Ompeluvirhe reklamaatiossa sain puolet mekon hinnasta (12 eurosta 6 euroa takaisin) hyvitettynä visaluotolle.

Alista löytyy oikeasti hyvääkin tavaraa eikä kaikkea kannata tilata vain halvan hinnan vuoksi. Harkinta, kriittisyys ja huolellinen tuotteeseen/myyjään tutustuminen pelastaa pettymyksiltä. Nykyisin 98% tekemistäni kaupoista on positiivisia tuotteen laadun suhteen. Tytölle olen ostanut pieniä ja kapeita hiuspompuloita, sillä 100 kpl sellaisia maksaa pari euroa posteineen kun Suomessa maksaa huomattavasti enemmän. Kestävyydeltään vastaavat Suomesta kaupasta ostettuja.. mutta eipähän itketä kun niitä katoilee koko ajan päiväkodissa ja kotona. Eilen tuli postissa 2 kpl kurasuojia autoihin etupenkin selkämyksiin. Todella siistit ja hyvälaatuiset siihen nähden, että maksoivat yht. 10 euroa posteineen.

Lapsille tilaan Aliexpressiltä roolileikkeihin asuja.. frozen mekko maksaa 13 euroa kun vastaava br leluissa 30 euroa eikä laadussa ole eroa ja tuotteet lähes identtiset (ja alkuperämaakin sama). Feikkituotteita en osta, sillä ne minä ostan aitoina mieluummin. Alista löytyy niin paljon muutakin kuin feikkiä.

Olen tänä syksynä pistänyt yli 1000 euroa suomessa valmistettuihin lasten vaatteisiin ja tuotteisiin ja haluan tukea suomalaista yrittäjyyttä. Mutta kyllä minä otan ilon irti myös netin mahdollisuuksista silloin kun siitä on hyötyä kukkarolle.

Miten sinä uskallat lapsesi käyttää ihoa vasten Kiinasta tulleita halpistekstiilejä, muovitavaroita jne. joiden valmistusaineista ei voi olla mitenkään varma? Ftalaatti on yksi myrkky, joka aiheuttaa syöpää ja kaikkien pintakäsittely- ym. muiden aineiden vaikutuksista ei ole edes kaikkea tietoa. Ihan järkyttävää, mille kaikille ihmiset altistavat lapsensa. Kun ostat sen naamiaisasun jostain eurooppalaisesta, mieluummin suomalaisesta kaupasta, voit edes ottaa selvää, onko tuote tutkittu myrkkyjen varalta.

Olen erittäin tietoinen näistä riskeistä ja olen lukenut paljon aiheesta. Sen verran paljon, etten tiedä mistä ostettuna vaate olisi myrkyttömin. Flataateista sen verran, että meidän lasten vaatteista ei löydy muovipainatuksia ja sillä ei ole merkitystä onko ne ostettu suomalaisesta vai ulkomaisesta kaupasta. Tämän vuoksi meillä pestään kaikki vaatteet teknisiä ulkovaatteita lukuunottamatta ennen käyttöönottoa. Suosin myös kirppikseltä ostettuja vaatteita, sillä niitä on pesty useamman kerran edellisessä kodissa jolloin kemikaalikuorma on jo ostohetkellä pienempi. Sen lisäksi jos vaate on kestänyt siistinä edellisellä käyttäjällä niin on todennäköistä, että se kestää myös omien lasten käyttöä hyvin.

Kauppoihin tulevat vaatteet saapuvat Suomeen laivoissa merikonteissa. Suosittelen lukemaan turun yliopiston julkaisun merikonteissa käytettävistä tuholaismyrkyistä ja homeenestoaineista ja siitä millaisia turvatoimia kontteja avaavat henkilöt joutuvat tekemään etteivät altistuisi myrkyille. Aliexpressiltä tilatut tulee vaatteet lentopostina, joten ainakin kosketus merikonteissa käytettäville aineille jää välistä.

Yhteenvetona sanotaanko näin, että suo siellä vetelä täällä. Yksittäisenä kuluttajana on vaikeaa ottaa selvää mikä on kodissa se lapsille eniten vaaraa tuottava lähde myrkkyjen suhteen.. muoviset ruoanlaittovälineet, aliexpressiltä tilatut vaatteet, h&m:n muovipainatus paita, finlaysonin petivaatteet, viinirypäleet vai lelut. Sama koskee eettisyyttä ja työolosuhteita joissa vaatteita, kulutustavaraa ja ruokia tuotetaan. Ehkä lasten aliexpressiltä tilatun mekon tehtaassa on inhimilliset olosuhteet, mutta suklaa jota syödään päivällä on alunperin orjamaisissa olosuhteissa olevien lasten keräämää. Minä en voi tietää eikä kukaan meistä voi tietää.

Vierailija
65/79 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lahjaksi laturisarjan. Pystyin lataamaan ns patterin ja sitten vaikka lakka latasin patterista puhelimeen. Latasin tämän akun kerran, toimi hyvin. Tämän jälkeen latasin toisen kerran ja tämän jälkeen akku ei enää täyttynyt ja puhelimeni ei latautunut. Vein puhelimen huoltoon, sattumoisin tämä matka-akku oli laukussa mukana, sanoivat tämä tuhoaa puhelimen akun. Piti pitää puhelin latauslaittaassa vuorokauden ja jossain vaiheessa alkoi lataamaan.

Pieni puhelinsoitto lahjan antajalle.

Työkaverin mies oli tilannut jonkun elektroniikkalaitteen, jossa oli vain 2 toimintoa n kymmenestä mitä piti olla.

Mieheni tilasi lapsellemme paidan. 2 pesua ja roskiin.

En tilaa mitään tälläisestä kaupasta ikinä. Käyn töissä , minulla on varaa ostaa mistä haluan.

Vierailija
66/79 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
67/79 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jkoi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alilla ei voi käyttää paypalia. Minä olen maksanut visalta ja pari kertaa reklamoinut. Kerran saapumattomasta tuotteesta ja kerran ompeluvirheestä (jonka korjasin itse käsin). Alilla on takuu, että saa rahansa takaisin, jos tuote ei saavu ja niin myös lävi minun kohdalla.. itse tuote löysi minun postilaatikkoon 4 kk:n kuluttua siitä kun sain rahani takaisin (ei ollut kuin 6 euron tuote). Ompeluvirhe reklamaatiossa sain puolet mekon hinnasta (12 eurosta 6 euroa takaisin) hyvitettynä visaluotolle.

Alista löytyy oikeasti hyvääkin tavaraa eikä kaikkea kannata tilata vain halvan hinnan vuoksi. Harkinta, kriittisyys ja huolellinen tuotteeseen/myyjään tutustuminen pelastaa pettymyksiltä. Nykyisin 98% tekemistäni kaupoista on positiivisia tuotteen laadun suhteen. Tytölle olen ostanut pieniä ja kapeita hiuspompuloita, sillä 100 kpl sellaisia maksaa pari euroa posteineen kun Suomessa maksaa huomattavasti enemmän. Kestävyydeltään vastaavat Suomesta kaupasta ostettuja.. mutta eipähän itketä kun niitä katoilee koko ajan päiväkodissa ja kotona. Eilen tuli postissa 2 kpl kurasuojia autoihin etupenkin selkämyksiin. Todella siistit ja hyvälaatuiset siihen nähden, että maksoivat yht. 10 euroa posteineen.

Lapsille tilaan Aliexpressiltä roolileikkeihin asuja.. frozen mekko maksaa 13 euroa kun vastaava br leluissa 30 euroa eikä laadussa ole eroa ja tuotteet lähes identtiset (ja alkuperämaakin sama). Feikkituotteita en osta, sillä ne minä ostan aitoina mieluummin. Alista löytyy niin paljon muutakin kuin feikkiä.

Olen tänä syksynä pistänyt yli 1000 euroa suomessa valmistettuihin lasten vaatteisiin ja tuotteisiin ja haluan tukea suomalaista yrittäjyyttä. Mutta kyllä minä otan ilon irti myös netin mahdollisuuksista silloin kun siitä on hyötyä kukkarolle.

Miten sinä uskallat lapsesi käyttää ihoa vasten Kiinasta tulleita halpistekstiilejä, muovitavaroita jne. joiden valmistusaineista ei voi olla mitenkään varma? Ftalaatti on yksi myrkky, joka aiheuttaa syöpää ja kaikkien pintakäsittely- ym. muiden aineiden vaikutuksista ei ole edes kaikkea tietoa. Ihan järkyttävää, mille kaikille ihmiset altistavat lapsensa. Kun ostat sen naamiaisasun jostain eurooppalaisesta, mieluummin suomalaisesta kaupasta, voit edes ottaa selvää, onko tuote tutkittu myrkkyjen varalta.

Olen erittäin tietoinen näistä riskeistä ja olen lukenut paljon aiheesta. Sen verran paljon, etten tiedä mistä ostettuna vaate olisi myrkyttömin. Flataateista sen verran, että meidän lasten vaatteista ei löydy muovipainatuksia ja sillä ei ole merkitystä onko ne ostettu suomalaisesta vai ulkomaisesta kaupasta. Tämän vuoksi meillä pestään kaikki vaatteet teknisiä ulkovaatteita lukuunottamatta ennen käyttöönottoa. Suosin myös kirppikseltä ostettuja vaatteita, sillä niitä on pesty useamman kerran edellisessä kodissa jolloin kemikaalikuorma on jo ostohetkellä pienempi. Sen lisäksi jos vaate on kestänyt siistinä edellisellä käyttäjällä niin on todennäköistä, että se kestää myös omien lasten käyttöä hyvin.

Kauppoihin tulevat vaatteet saapuvat Suomeen laivoissa merikonteissa. Suosittelen lukemaan turun yliopiston julkaisun merikonteissa käytettävistä tuholaismyrkyistä ja homeenestoaineista ja siitä millaisia turvatoimia kontteja avaavat henkilöt joutuvat tekemään etteivät altistuisi myrkyille. Aliexpressiltä tilatut tulee vaatteet lentopostina, joten ainakin kosketus merikonteissa käytettäville aineille jää välistä.

Yhteenvetona sanotaanko näin, että suo siellä vetelä täällä. Yksittäisenä kuluttajana on vaikeaa ottaa selvää mikä on kodissa se lapsille eniten vaaraa tuottava lähde myrkkyjen suhteen.. muoviset ruoanlaittovälineet, aliexpressiltä tilatut vaatteet, h&m:n muovipainatus paita, finlaysonin petivaatteet, viinirypäleet vai lelut. Sama koskee eettisyyttä ja työolosuhteita joissa vaatteita, kulutustavaraa ja ruokia tuotetaan. Ehkä lasten aliexpressiltä tilatun mekon tehtaassa on inhimilliset olosuhteet, mutta suklaa jota syödään päivällä on alunperin orjamaisissa olosuhteissa olevien lasten keräämää. Minä en voi tietää eikä kukaan meistä voi tietää.

Vanha juttu, mut ite pohtinu näitä viime aikoina, kun tuli tilattua kiinasta ja sit törmäsin noihin myrkkyjutuuihin ja kun monet sanoo just noin, että myydäänhän suomessakin, mutta suomen kauppoihin tulevat kiinalaiset tuotteet testataan ennenkuin tulee myyntiin.

Ja esim, aliexbressillä on kaikkia ihan pienyrittäjiä ties mistä tulee heidän tuotteet sitten. Kivahan noita olis tilata mut tosiaa nää arveluttaa ja sain jo aikavarmaan yhdestä akryylikorusta allergisen reaktion. Pidin sitä kyllä yli viikon putkeen.

Vierailija
68/79 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua ostaa turhaa krääsää, en Kiinasta enkä Suomesta, aivan sama mitä se maksaisi.

Kaikkien ihmisten pitäisi miettiä tätä järjetöntä tuhlaustamme maapallolla, tavaran, muovin ja tarpeettoman hilavitkuttimen määrää, että tarvitsemmeko oikeasti kaikkia tätä. Ja tuntuu aivan järjettömältä lennättää lentokoneella tänne tavaraa toiselta puolelta maapalloa. Mieleni tekisi huutaa, että lopettakaa se järjetön haluaminen ja tavarapaljous!

Tulee ihan paha olo, kun ajattelenkin sitä krääsän määrää mitä Kiinasta tilataan vain koska se on niin halpaa. Eli välii vaikka olis ihna paskaakin, kun oli niin halpaa. Miettikää kulutustanne. Se, että ostaa paljon halpaa ei ole mitään säästöä, osta vähän ja hyvää tarpeeseesi. Säästöä on se, että säästämme maapalloamme roskalta ja turhalta tavaralta.

Vierailija
69/79 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin en tilaa.

Ensinnäkään en mielelläni käytä Kiinassa tehtyjä kiinalaisia tuotteita, niissä on liian usein ollut tuotteeeseen kuulumattomia ainesosia, useimmiten myrkyllisiä.

Toisekseen, vientimme on juuri ja juuri vasta viime aikoina ollut suurempi kuin tuonti, millä on suuri merkitys koko kansantaloudellemme. Varsinkin Kiinantuonti on kasvanut valtaviin mittasuhteisiin.

Kolmanneksi, en ostele otamisen ilosta. Ostan vain tarpeeseen ja silloinkin laatutavaraa, mieluiten EU:n sisäpuolelta. Suomalaista suosin, jos mahdollista ja edellyttäen, että on myös valmistettu Suomessa.

Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa. Eikä ne suomalaiset tuotteetkaan aina laadukkaita tai turvallisia edes ole.

Moni suomalainen firma myös myy kiinatavaraa ihan kivalla katteella - mieluummin ostan samat tavarat Kiinasta ilman välikäsiä. 

Huijaat siis itseäsi. Valmistusmaa on useimmiten näkyvissä. Minä osaan lukea. Tiedän myös sen tosiasian, että suomalaiset valmistajat noudattavat piiruntarkasti EU:n direktiivejä ja sääntöjä (kuten Suomessa yleensäkin), joten huolettomalla mielellä voin suomalaista ostaa.

Mikäli ostamasi tuotteen valmistusmaa Kiina, olet osasyyllinen maamme huonoon vientitaseeseen, vaikka mitä väität.

Jaksatte kyllä narista, mutta itse kuitenkin kuoppaa kaivatte.

Kyllä sitä kuoppaa kaivaa nykyinen hallitus, joka pitää huolen siitä, että kansalaisten ostovoima pienenee koko ajan, suorastaan romahtaa silmissä. Täytyy siis ostaa sieltä, missä on halvinta.

Olen itsekin harkinnut tähän Aliin tutustumista. Ehkäpä jo tänään...

Vierailija
70/79 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostan mieluummin tarvitsemani paikallisista kaupoista, jotta he voivat jatkossakin pitää ihmisiä siellä duunissa, ettei kaikkien tarvitse lähteä kiinaan töiden perässä.

Vierailija
71/79 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa just katteltiin wish.com sivustoa. Sieltä saa ostettua 11€ otsalampun mitä huudetaan huutokaupassa 70€, ellei enemmänki. Hyvät katteet saa kyllä joku.

Vierailija
72/79 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jongin? Onko se joku kiva kiinalainen sana?

Jongin verran? Jongun verran? Jonkin verran? Jonkun verran? 

Ohis, mutta auttakaa nyt, kielitietäjät. Mulle tuli oikosulku... :(

Vierailija
73/79 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Ruotsissahan ne oli tilanneet noita Canada Goosen kopioita, avanneet ne ja katsoneet mitä täytteistä löytyy. Löytyi paskaisia kananhöyheniä, kananjalkoja, nokkia ja muita kananosia. 

Ettö tilatkaa vaan piraatteja.

Aidot Canada Gooset tulevat varmaan samasta tehtaasta ja niissä on samoja kananjalkoja yms.

Vierailija
74/79 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostan askartelujuttuja, maksaa murto-osan Esimerkiksi ostin ison pussillisen irtosilmiä n. eurolla, kolmea ei kokoa, yhteensä useita satoja. Suomessa yhtä kokoa oleva silmäpussi 2,5e ja biitä taisi olla siinä hurjat 60 kappaletta. Myös piippukrassi tosi halpaa, tosi monen värin nippu pilkkahinnalla. Ja ihan samoja kuin ne mitä askartelukaupoissa myydään.

Vierailija
75/79 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku tietäs mitä uskaltaa ja mitä ei tilata..joidenki juttuja ku lukee ni ei juuri mitää. Tilasin vielä lapsillekin kaikkee ja sit miettii ku noita juttuja luki et uskaltaako antaakaan esim. Tämä juttu

https://lrs.fi/terveydelle-vaarallista-kosmetiikkaa-koruja-ja-leluja-se…-―-tulli-muistuttaa-verkkokaupan-varjopuolista/

Et kankaat, muovi ja rihkamakorut ny ainaki pitäs tuon ym juttujen mukaa jättää pois

Ja just niitä melkee kaikessa.

No puuhelmissä ei ehkä mitää

Vierailija
76/79 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinalaiset on kommareita ja mamuja. Osta tavarat suomesta ja tuo kotimaatamme rakentajia.

Suomessa on liian kallista. Ei ole varaa ostaa uutta suomesta. Ja kyllä, käyn töissä.

Vierailija
77/79 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ostan askartelujuttuja, maksaa murto-osan Esimerkiksi ostin ison pussillisen irtosilmiä n. eurolla, kolmea ei kokoa, yhteensä useita satoja. Suomessa yhtä kokoa oleva silmäpussi 2,5e ja biitä taisi olla siinä hurjat 60 kappaletta. Myös piippukrassi tosi halpaa, tosi monen värin nippu pilkkahinnalla. Ja ihan samoja kuin ne mitä askartelukaupoissa myydään.

Ja sulla on tarve nimenomaan useille sadoille irtosilmille? 

Vierailija
78/79 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella järkevää puhetta, me viedään laatua ja kiinasta tuodaan roskaa. Sen haistaa jo halpakaupoissa kun menee ovesta. Kaatopaikalta kerätyistä muovikasseista tehtyjä työkaluja.

Vierailija
79/79 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata enää tilata.