Tavoroiden tilaaminen halvalla Kiinasta
Olen jongin verran tilannut viimeaikoina tuotteita aliexpressistä:
http://www.aliexpress.com/
Tuotteet tulevat noin 10 - 20 päivän toimitusajalla luotettavasti lähimpään Postin pisteeseen.
Suosittelen että käytte katsomassa viimeistä ostostasi tuolta ja vertaa hintaa.
Onko jollain ollut jotain ongelmia tuolta tilattaessa ?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla ei ole varaa ostaa kotimaista.
Suurimmalla osalla on, varsinkin, jos ostaa vain välttämättä tarvitsemansa.
Hieman ihmetyttää joidenkin ihmisten kiukkuinen suhtautuminen kiinasta tilaamiseen. Jos saman tuotteen saa montakertaa halvemmalla, niin miksi se on niin väärin tilata se sieltä. Ei se että joku kauppias tilaa sen sieltä ja sitten veloittaa siitä monin kertaisen hinnan Suomen taloutta auta vaan se että ostat itse sen sieltä ja käytät ylijäävät rahat vaikka johonkin Suomalaisen tuottamaan palveluun vaikka ravintola iltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin en tilaa.
Ensinnäkään en mielelläni käytä Kiinassa tehtyjä kiinalaisia tuotteita, niissä on liian usein ollut tuotteeeseen kuulumattomia ainesosia, useimmiten myrkyllisiä.
Toisekseen, vientimme on juuri ja juuri vasta viime aikoina ollut suurempi kuin tuonti, millä on suuri merkitys koko kansantaloudellemme. Varsinkin Kiinantuonti on kasvanut valtaviin mittasuhteisiin.
Kolmanneksi, en ostele otamisen ilosta. Ostan vain tarpeeseen ja silloinkin laatutavaraa, mieluiten EU:n sisäpuolelta. Suomalaista suosin, jos mahdollista ja edellyttäen, että on myös valmistettu Suomessa.
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa. Eikä ne suomalaiset tuotteetkaan aina laadukkaita tai turvallisia edes ole.
Moni suomalainen firma myös myy kiinatavaraa ihan kivalla katteella - mieluummin ostan samat tavarat Kiinasta ilman välikäsiä.
Huijaat siis itseäsi. Valmistusmaa on useimmiten näkyvissä. Minä osaan lukea. Tiedän myös sen tosiasian, että suomalaiset valmistajat noudattavat piiruntarkasti EU:n direktiivejä ja sääntöjä (kuten Suomessa yleensäkin), joten huolettomalla mielellä voin suomalaista ostaa.
Mikäli ostamasi tuotteen valmistusmaa Kiina, olet osasyyllinen maamme huonoon vientitaseeseen, vaikka mitä väität.
Jaksatte kyllä narista, mutta itse kuitenkin kuoppaa kaivatte.
Anna kun arvaan: olet joku kiinakrääsää myyvä "yrittäjä" joka kitisee, kun asiakkaat karkaavat? Kyllä minä suomalaisiakin työllistän, nimittäin Postia: teen viikottain tilauksia Kiinasta, lähinnä sisustusjuttuja ja muuta pientä - ei tulisi mieleenikään ostaa mitään sähkölaitteita tai muovikippoja tms. sieltä. :-) Ja paskaako oikeesti nariset, kun suuret suomiyritykset samaan aikaan jättävät verot maksamatta Suomeen, olen kuule pisara meressä siihen verrattuna. :D
Älysi ei ilmeisesti riitä ymmärtämään,että me kaikki suomalaiset emme ole kuin sinä.
Jo kirjoitustyylisi kertoo sinusta paljon. Siksipä ymmärränkin, että älysi ei riitä kokonaisuuksien hahmottamiseen vaan ainoastaan oman napasi tuijotteluun. Siinä taitaa olla lävistys, navassasi siis. Tai sitten sen alapuolella tatska...
Voi jestas, mikä asperger. :D Ei vieläkään mitään järjellistä vastinetta. Yritä vielä kerran.
Suomalaisen Työn Liitto: 10 000 uutta työpaikkaa 10 eurolla kuukaudessa
Perjantai 4.12.2015 klo 10.23
Perjantaina vietetään Osta työtä Suomeen -päivää.
(RIITTA HEISKANEN)
Joulukuun ensimmäisenä perjantaina vietetään ensi kertaa Osta työtä Suomeen -päivää.
- Osta työtä Suomeen -päivänä tavoitellaan muutosta, sillä silloin ostetaan vain suomalaisia tuotteita ja palveluita. Toivomme, että päivä herättää myös pidempiaikaista pohdintaa omien valintojen vaikutuksesta. Parhaimmassa tapauksessa suomalaisen työn ostamisesta voi tulla jopa tapa, toimitusjohtaja Tero Lausala Suomalaisen Työn Liitosta ehdottaa.
Hän muistuttaa, että vahvalla kotimaisella kysynnällä on keskeinen rooli elinvoimaisten kotimarkkinoiden toimivuudessa: kuluttamalla suomalaisia tuotteita ja palveluita luodaan Suomeen uusia työpaikkoja.
- Laskelmiemme mukaan meille syntyisi vuositasolla 10 000 uutta työpaikkaa, mikäli jokainen suomalainen käyttäisi 10 euroa kuukaudessa enemmän suomalaisiin tuotteisiin. Omien valintojen työllistävä merkitys on tärkeä tiedostaa sekä oman että lähipiirin hyvinvoinnin kannalta.
Lausala muistuttaa, että kun ostaa esimerkiksi paikallisten yrittäjien lähellä valmistettuja tuotteita tai käyttää heidän tuottamiaan palveluja, voi hyvin käytännönläheisesti tukea näiden yrittäjien mahdollisuuksia työllistää.
Lausalan mukaan monilla aloilla, esimerkiksi elintarviketeollisuudessa, työllisyys on vahvasti riippuvainen siitä, miten suomalaiset kuluttajat valitsevat ostoksensa.
- Palveluammateissa tilanne on vielä merkittävämpi, sillä käytännössä melkein koko palvelusektori on kotimaan kysynnästä riippuvainen. Myös kaupan alan työllisyystilanne nojaa vahvasti kotimaiseen menekkiin.
Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjalla on pyritty paitsi muistuttamaan valintojen merkityksestä, myös helpottamaan suomalaisten tuotteiden löytämistä kaupan valikoimasta.
Ebaysta olen tilannut auton osia, harrastus tarvikkeita ja leluja,vituttaa että kaikki pitää tilata jostain kiinasta mistä voi tulla ihan mitä paskaa tahansa.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/index.asp
tuolta älkää tilatko mitään,paska kauppa,takuita ei oikeasti ole,kusettavat,mulle ei tullut koko tilausta enkä saanut rahoja takaisin ja vedättivät paypalin valitusajan yli.
jos käytätte paypalia,tehkää se dispute ehdottomasti ennen kuin aika menee umpeen sanokoot lähettäjä/myyjä ihan mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin en tilaa.
Ensinnäkään en mielelläni käytä Kiinassa tehtyjä kiinalaisia tuotteita, niissä on liian usein ollut tuotteeeseen kuulumattomia ainesosia, useimmiten myrkyllisiä.
Toisekseen, vientimme on juuri ja juuri vasta viime aikoina ollut suurempi kuin tuonti, millä on suuri merkitys koko kansantaloudellemme. Varsinkin Kiinantuonti on kasvanut valtaviin mittasuhteisiin.
Kolmanneksi, en ostele otamisen ilosta. Ostan vain tarpeeseen ja silloinkin laatutavaraa, mieluiten EU:n sisäpuolelta. Suomalaista suosin, jos mahdollista ja edellyttäen, että on myös valmistettu Suomessa.
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa. Eikä ne suomalaiset tuotteetkaan aina laadukkaita tai turvallisia edes ole.
Moni suomalainen firma myös myy kiinatavaraa ihan kivalla katteella - mieluummin ostan samat tavarat Kiinasta ilman välikäsiä.
No mut halvalla saa esimerkiksi Saksastakin. On lisäksi EU:n sisältä, niin säästyy monelta ylimääräiseltä kommervenkiltä. Lisäksi saksalaisilla tuotteilla on laatu ja maine kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin en tilaa.
Huijaat siis itseäsi. Valmistusmaa on useimmiten näkyvissä. Minä osaan lukea. Tiedän myös sen tosiasian, että suomalaiset valmistajat noudattavat piiruntarkasti EU:n direktiivejä ja sääntöjä (kuten Suomessa yleensäkin), joten huolettomalla mielellä voin suomalaista ostaa.
Mikäli ostamasi tuotteen valmistusmaa Kiina, olet osasyyllinen maamme huonoon vientitaseeseen, vaikka mitä väität.
Jaksatte kyllä narista, mutta itse kuitenkin kuoppaa kaivatte.
Anna kun arvaan: olet joku kiinakrääsää myyvä "yrittäjä" joka kitisee, kun asiakkaat karkaavat? Kyllä minä suomalaisiakin työllistän, nimittäin Postia: teen viikottain tilauksia Kiinasta, lähinnä sisustusjuttuja ja muuta pientä - ei tulisi mieleenikään ostaa mitään sähkölaitteita tai muovikippoja tms. sieltä. :-) Ja paskaako oikeesti nariset, kun suuret suomiyritykset samaan aikaan jättävät verot maksamatta Suomeen, olen kuule pisara meressä siihen verrattuna. :D
Älysi ei ilmeisesti riitä ymmärtämään,että me kaikki suomalaiset emme ole kuin sinä.
Jo kirjoitustyylisi kertoo sinusta paljon. Siksipä ymmärränkin, että älysi ei riitä kokonaisuuksien hahmottamiseen vaan ainoastaan oman napasi tuijotteluun. Siinä taitaa olla lävistys, navassasi siis. Tai sitten sen alapuolella tatska...
Voi jestas, mikä asperger. :D Ei vieläkään mitään järjellistä vastinetta. Yritä vielä kerran.
Mielelläni.
Balsvik, Jensen ja Salvanes (2014) tutkivat Kiinan kaupan työmarkkinavaikutuksia Norjassa. Kuten
Yhdysvalloissa, tuonti Kiinasta on Norjassa kasvanut voimakkaasti viime vuosikymmeninä samalla kun teollisuuden työvoimaosuus on laskenut.
David Autorin, David Dorninja Gordon Hansonin (2013) tutkimus tarkastelee, miten Kiinasta tapahtuneen
tuonnin voimakas kasvu viimeisenä parina vuosikymmenenä on vaikuttanut työllisyyteen Yhdysvalloissa.
Tulokset osoittavat, että tuontikilpailu Kiinasta vähentää työllisyyttä, lisää työttömyyttä ja pienentää palkkoja alueilla, joilla on toimialoja, jotka kilpailevat Kiinantuonnin kanssa.
Nyt olisi hyvä tilaus tutkimukselle, joka selvittäisi,kuinka paljon tuontikilpailun kasvu Kiinasta on vaikuttanut Suomen työmarkkinoihin.
Tämä on myös asia, jota ajattelen keskittäessäni ostokseni suomalaisiin yrityksiin ja suomalaisiin tuotteisiin. Minusta 360 000 - 500 000 työtöntä suomalaista on aivan liikaa. Mitä mieltä sinä olet?
Suomessa hinnat nousevat nousemistaan, mutta palkka ei. Siispä on pakko ostaa tavaraa jostakin muualta, kiitos ihanan hallituksen. Ei tähän tarvita mitään tutkimuksia, kun on itsestään selvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin en tilaa.
No mut halvalla saa esimerkiksi Saksastakin. On lisäksi EU:n sisältä, niin säästyy monelta ylimääräiseltä kommervenkiltä. Lisäksi saksalaisilla tuotteilla on laatu ja maine kunnossa.
Niin saa, ite tilaan apteekkituotteita Saksasta (ja joo, on luotettava verkkokauppa). Suomen apteekin hinnoissa on noin puolet ilmaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin en tilaa.
Niin saa, ite tilaan apteekkituotteita Saksasta (ja joo, on luotettava verkkokauppa). Suomen apteekin hinnoissa on noin puolet ilmaa...
Arvaapa vain, kuinka paljon säästää vaikka kodin elektroniikassa tai viihde-elektroniikassa, jos ostaa Saksasta? Säästö voi olla jopa satoja euroja. Postimaksut/toimituskulut ehkä vain 30 euroa, tullia ei joudu maksamaan, koska Suomi ja Saksa ovat molemmat EU-maita. Lisäksi yhteensopivuus sähköverkossa taattu ja takuut toimivat, koska kyseessä on EU:n sisäinen kauppa.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin en tilaa.
Ei tule itselle montaa tuotetta mieleen mitä ei olisi ainakin osittain tuotettu kiinassa...Jos nyt ruokaa ja satunnaisia vaatteita ei lasketa.
Saako sieltä ostoksen suoraan (kerrostalo)postilaatikosta kotiin, jos on tarpeeksi pieni, vai meneekö automaattisesti postista haettavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Hieman ihmetyttää joidenkin ihmisten kiukkuinen suhtautuminen kiinasta tilaamiseen. Jos saman tuotteen saa montakertaa halvemmalla, niin miksi se on niin väärin tilata se sieltä. Ei se että joku kauppias tilaa sen sieltä ja sitten veloittaa siitä monin kertaisen hinnan Suomen taloutta auta vaan se että ostat itse sen sieltä ja käytät ylijäävät rahat vaikka johonkin Suomalaisen tuottamaan palveluun vaikka ravintola iltaan.
Tottakai tämä tilanne harmittaa suomalaista kiinakrääsä-"yrittäjää". :-)
Vierailija kirjoitti:
Saako sieltä ostoksen suoraan (kerrostalo)postilaatikosta kotiin, jos on tarpeeksi pieni, vai meneekö automaattisesti postista haettavaksi?
Pienet paketit tulee kyllä postiluukusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin en tilaa.
Kerroppas liikkeen nimi?
Vierailija kirjoitti:
Niin no riippuu ihan siitä, mitä sieltä tilaa. Jonkin kalliimpi tuote tilauksena sieltä voi tulla Suomeen tilattuna sen verran kalliiksi ja vaivalloiseksi, että ennemmin kannattaa ostaa vaikka Suomesta, kun siihen voi tulla kalliit kuljetusmaksut ja tullimaksut päälle. Vielä jos kyseessä on vaikka Suomen oloihin sopimaton tuote (kuten vaikka Suomen sähköverkkoon sopimaton laite) tai ettei takuu pelaa Suomessa, niin se on vähän vähemmän hauskaa silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alilla ei voi käyttää paypalia. Minä olen maksanut visalta ja pari kertaa reklamoinut. Kerran saapumattomasta tuotteesta ja kerran ompeluvirheestä (jonka korjasin itse käsin). Alilla on takuu, että saa rahansa takaisin, jos tuote ei saavu ja niin myös lävi minun kohdalla.. itse tuote löysi minun postilaatikkoon 4 kk:n kuluttua siitä kun sain rahani takaisin (ei ollut kuin 6 euron tuote). Ompeluvirhe reklamaatiossa sain puolet mekon hinnasta (12 eurosta 6 euroa takaisin) hyvitettynä visaluotolle.
Alista löytyy oikeasti hyvääkin tavaraa eikä kaikkea kannata tilata vain halvan hinnan vuoksi. Harkinta, kriittisyys ja huolellinen tuotteeseen/myyjään tutustuminen pelastaa pettymyksiltä. Nykyisin 98% tekemistäni kaupoista on positiivisia tuotteen laadun suhteen. Tytölle olen ostanut pieniä ja kapeita hiuspompuloita, sillä 100 kpl sellaisia maksaa pari euroa posteineen kun Suomessa maksaa huomattavasti enemmän. Kestävyydeltään vastaavat Suomesta kaupasta ostettuja.. mutta eipähän itketä kun niitä katoilee koko ajan päiväkodissa ja kotona. Eilen tuli postissa 2 kpl kurasuojia autoihin etupenkin selkämyksiin. Todella siistit ja hyvälaatuiset siihen nähden, että maksoivat yht. 10 euroa posteineen.
Lapsille tilaan Aliexpressiltä roolileikkeihin asuja.. frozen mekko maksaa 13 euroa kun vastaava br leluissa 30 euroa eikä laadussa ole eroa ja tuotteet lähes identtiset (ja alkuperämaakin sama). Feikkituotteita en osta, sillä ne minä ostan aitoina mieluummin. Alista löytyy niin paljon muutakin kuin feikkiä.
Olen tänä syksynä pistänyt yli 1000 euroa suomessa valmistettuihin lasten vaatteisiin ja tuotteisiin ja haluan tukea suomalaista yrittäjyyttä. Mutta kyllä minä otan ilon irti myös netin mahdollisuuksista silloin kun siitä on hyötyä kukkarolle.
Miten sinä uskallat lapsesi käyttää ihoa vasten Kiinasta tulleita halpistekstiilejä, muovitavaroita jne. joiden valmistusaineista ei voi olla mitenkään varma? Ftalaatti on yksi myrkky, joka aiheuttaa syöpää ja kaikkien pintakäsittely- ym. muiden aineiden vaikutuksista ei ole edes kaikkea tietoa. Ihan järkyttävää, mille kaikille ihmiset altistavat lapsensa. Kun ostat sen naamiaisasun jostain eurooppalaisesta, mieluummin suomalaisesta kaupasta, voit edes ottaa selvää, onko tuote tutkittu myrkkyjen varalta.
Olen nähnyt Aliexpressissä myynnissä H&M, Jonathanin, Lassien, Noshin ja Nextin lasten vaatteita. Onkohan nämä jotenkin huonompia ja myrkyllisiä vaatteita tai jotain kopioita, kun ovat Kiinassa halvalla myynnissä?
Jonathanin haalari oli joitain vuosia vanhaa mallistoa, kun tutkin asiaa. Ja Nextiltä oli samoja vaatteita niiden omassa nettikaupassa myynnissä. Noshinkin vaatteet näyttivät aivan normaaleilta. Suomeksi oli pesulaput, luomupuuvillasta tehtyjä ja tutkitusti haitta-aineettomia.
Että luultavasti Suomessa myytävät vaatteet ovat yhtä vaarallisia, kuin ulkomaillakin. Pitää vain osata katsoa mitä tilaa, että saa kunnon tuotteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin en tilaa.
Mistä apteekista tilaat? Minuakin kiinnostaa.
MInusta on OK tilata Kiinasta, vaikka siellä ei ole mitään työaikoja, työterveyhuoltoa jne. vaan porukka tekee hikipajoissa henkensä kaupalla myrkyllisiä tuotteita halvalla. EU:n direktiivit ovat tiukat, mutta ainahan ne voi kiertää tilaamalla suoraa kuluttajalle ja unohtamalla, että siellä tuotteita on tehneet 7v pikkutytöt.
Tilailin joskus paljon kiina"krääsää", lähinnä vaatteita. Varsinkin talvi- ja syystakit ovat olleet huomattavasti tyylikkäämpiä, paremmin istuvia, lämpimämpiä ja kestävämpiä kuin Suomesta ostamani.
Olen käyttänyt yhtä nyt viitisen vuotta ja ihmiset ihastelevat ja kyselevät siitä aina välillä. Huokailevat, että kunpa heilläkin olisi välillä varaa pistää useampi satanen takkiin, ja sitten järkyttyvät, kun paljastan takin maksaneen kokonaiset seitsemän euroa.
Ostan takkini Suomesta sitten, kun ne eivät ole niin pirun rumia ja kalliita.
Vierailija kirjoitti:
MInusta on OK tilata Kiinasta, vaikka siellä ei ole mitään työaikoja, työterveyhuoltoa jne. vaan porukka tekee hikipajoissa henkensä kaupalla myrkyllisiä tuotteita halvalla. EU:n direktiivit ovat tiukat, mutta ainahan ne voi kiertää tilaamalla suoraa kuluttajalle ja unohtamalla, että siellä tuotteita on tehneet 7v pikkutytöt.
Niin. Että kun menen Kiinassa Henkka Maukalle, Zaraan, Gap:iin, Mark&Spencerille, Sephoraan, Mujiin, Old Navyyn, Forever 21:n, Victoria's Secretiin, Nike, Adidas, Converse, Vans, Burberry, Mulberry, Guess, Vuitton jne. niin saan jotenkin saastuneempaa ja kemikaaleilla kyllästyneempää kuin Suomessa. Vilkaise joskus niitä H&M vaatteitasi. Onko ne valmistettu Suomessa? Tai edes Euroopassa? Meinaat että ne on jotenkin eettisesti oikeudenmukaisemmin tuotettuja vain siksi, että ne myydään Suomessa liikkeessä? Suomalaisetkin brändit teettävät nykyisin vaatteet isolta osin muualla, mm. Marimekko.
Kiinassa on paljon kaikenlaista sontaa, se on aivan tosi, mutta yhtälailla kaikenlaisia ihmeellisiä luuloja liikkuu. Kuten just vaikka tää, että vaikkapa GAP myisi eri tuotantoa Kiinassa ja muualla. Suomestahan niitä vaatteita ei saa ollenkaan, paitsi... niin ulkomailta verkkokaupasta suoraan kuluttajalle.Ja mistä ne tulee? Niin...Kiinasta.
Mielelläni.
Balsvik, Jensen ja Salvanes (2014) tutkivat Kiinan kaupan työmarkkinavaikutuksia Norjassa. Kuten
Yhdysvalloissa, tuonti Kiinasta on Norjassa kasvanut voimakkaasti viime vuosikymmeninä samalla kun teollisuuden työvoimaosuus on laskenut.
David Autorin, David Dorninja Gordon Hansonin (2013) tutkimus tarkastelee, miten Kiinasta tapahtuneen
tuonnin voimakas kasvu viimeisenä parina vuosikymmenenä on vaikuttanut työllisyyteen Yhdysvalloissa.
Tulokset osoittavat, että tuontikilpailu Kiinasta vähentää työllisyyttä, lisää työttömyyttä ja pienentää palkkoja alueilla, joilla on toimialoja, jotka kilpailevat Kiinantuonnin kanssa.
Nyt olisi hyvä tilaus tutkimukselle, joka selvittäisi,kuinka paljon tuontikilpailun kasvu Kiinasta on vaikuttanut Suomen työmarkkinoihin.
Tämä on myös asia, jota ajattelen keskittäessäni ostokseni suomalaisiin yrityksiin ja suomalaisiin tuotteisiin. Minusta 360 000 - 500 000 työtöntä suomalaista on aivan liikaa. Mitä mieltä sinä olet?