PARAS säästövinkki lapsiperheille!!
Nyt kannattaa erota kirkosta, niin ei tarvitse maksaa kirkon jäsenmaksua
Jäsenmaksu on 1500 euroa kuukaudessa tienaavalle noin 20 euroa kuukaudessa. Ja jos teitä on kaksi, niin se tekee 40 euroa kuukaudessa.
Jos haluatte hyväntekeväisyyttä tukea, niin lahjoittakaa vaikka summa oman valinnan mukaiseen kohteeseen, jossa se ei mene virkamiehien ja hallinnon palkkoihin.
Kommentit (13)
No mikähän kohde on sellainen ettei lahjoitusvaroista osa mene hallinnon pyörittämiseen? Minä maksan kyllä ihan mielelläni siitä, että seurakunnassa on diakoneja ja nuorisotyöntekijöitä pitämässä kerhoja ym. aktiviteetteja.
Ei ole hyvä vinkki. Kun ottaa huomioon, että kirkolta saa vastineeksi lasten kerhot, IP-kerhon, harrastukset liki ilmaiseksi kokkikerhosta sählykerhoon, vauvamuskariin ja moniin muihin, riparin vain ruokien hinnalla, kasteet, hautaamiset, häätoimitukset jne. Hengen ruokaa on myös tarjolla ja muutakin tukea. On parisuhdeterapiaa, taidekursseja, musiikkikonsertteja laidasta laitaan, elämänkaarikurssia, vanhuksille kahvilaa mikä on monelle heistä ehkä ainoa paikka mistä löytää välittävää seuraa... Koko elämänkaaren mittaisen tuen uskon kasvun puitteiden lisäksi ihan myös muissa inhimillisissä tarpeissa, niin hinta on kyllä tosi pieni!!!
Muistakaapa sitten kirkosta eronneet olla loisimatta kirkon järjestämissä kerhoissa yms kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hyvä vinkki. Kun ottaa huomioon, että kirkolta saa vastineeksi lasten kerhot, IP-kerhon, harrastukset liki ilmaiseksi kokkikerhosta sählykerhoon, vauvamuskariin ja moniin muihin, riparin vain ruokien hinnalla, kasteet, hautaamiset, häätoimitukset jne. Hengen ruokaa on myös tarjolla ja muutakin tukea. On parisuhdeterapiaa, taidekursseja, musiikkikonsertteja laidasta laitaan, elämänkaarikurssia, vanhuksille kahvilaa mikä on monelle heistä ehkä ainoa paikka mistä löytää välittävää seuraa... Koko elämänkaaren mittaisen tuen uskon kasvun puitteiden lisäksi ihan myös muissa inhimillisissä tarpeissa, niin hinta on kyllä tosi pieni!!!
Niin siis nämähän palvelut saa vaikkei kuuluisi kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapsi kuuluu kirkkoon, vaikka itse olen eronnut, eli hänellä on kerhot sun muut käytössä.
Tässä minun mielestäni lapsiperheen paras säästövinkki: Ruokaostokset. Älkää ostako ollenkaan eineksiä älkääkä liikaa herkkuja. Tehkää ruoat itse, kasvispainotteiset ovat halpoja. Nauriit, lantut, kurpitsat, pavut, kurkut, paprikat, bataatit, perunat, porkkanat, sellerit ja sipulit, sekä jauhot, pastat, couscousit, puurohiutaleet, hiivat ja muut sellaiset kun pitää jatkuvasti ostoslistalla, niin niistä saa tehtyä vaikka mitä. Ruokavalio pysyy vaihtelevana, terveellisenä ja vieläpä halpana. Siihen sitten kylkiäisiksi lihatiskiltä joku siivu tai kimpale, kylmäkaapista kermaa, säilykehyllyltä jotain purkkeja ja se on siinä. Limpparit aina isoissa pulloissa, leivonnaisia kun tekee mieli niin leipokaa itse.
Miten tämä on halpaa ja miksi? Se on ensinnäkin ekologisesti halpaa, sillä kasvispainotteisella ruokavaliolla tulee vähemmän energiahäviötä. Mutta niille, keitä ei nuo hippistelyt kiinnosta, sanon että tämä tulee myös kukkarolle halvaksi. Perusaineksista saa tehtyä kerralla paljon täyttävää ruokaa, ja jos ruokailut on kunnossa, niin ei tee koko ajan mieli kalliita välipaloja ja herkkuja. Hyvällä ruokavaliolla pysyy helpommin terveenä, joten sillä voi välttää terveydenhuoltokuluja. Lapset kasvavat terveemmiksi ja sehän on siis kaikin puolin niin hyvä investointi, että vain hölmö jättää väliin. Lisäksi siitä tulee itselle hyvä mieli. Kun käyttää päivittäin hieman aikaa tarjotakseen perheelleen ravitsevaa ja monipuolista ruokaa, niin voi aivan aiheellisesti tuntea olonsa hyväksi siitä, että tekee jotain oikein!
En ole koskaan käyttänyt yhtäkään noista "palveluista", ainoastaan kutsuttuna kirkossa häissä ja hautajaisissa mutta nekin voin jättää välistä jos se uskovaisia kirkkoveronmaksajia häiritsee.
Tunnen useamman pariskunnan jotka ensin menee reteesti kirkossa naimisiin ja sen jälkeen kirkosta eroaminen. Noloja 😅
Noloa. Palvelu kelpaa, kunhan toiset sen maksavat. Kohtele muita kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan? Mielelläänhän tuota veroa maksaa, sillä kirkko tekee niin paljon hyvää juuri noiden palvelujen kautta. Ettekö ymmärrä, että kerhoista yms. on pakko säästää jos tulot ehtyvät.
maksan sen hinnan mielelläni kaikesta siitä hyvästä, mitä kirkko tekee <3 ehkä sinäkin joskus kaipaat sielunhoitoa? Elämä on siitä vänkä, että se laittaa tarvittaessa aika koviinkin paikkoihin...;)
Mä jättäisin ne sidukat, visdet ja röökit maksamatta... Mut hei mitä vain, kunhan ei vaan auta muita, sillä minäminäminä...
Miten tää on nimenomaan lapsiperheiden säästövinkki?