Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kahvihuoneessa nyt ei tietenkään saa käväistä edes mikrottamassa ruokaansa, mutta ihmettelen miksei edes pukuhuonetta saa käyttää. Kiva vaihtaa vaatteita jossain wc-kopissa. Useissa terveydenhuoltokohteissa tällaisia sääntöjä, en ymmärrä...

Kommentit (18)

Vierailija

Höpö höpö. Meillä laikkarit istuu ihan samassa kahvihuoneessa ja pukevat samassa pukkarissa.
Mullakin on viereisessä pukukaapissa laitoshuoltaja ja hänen toisella puolellaan lääkäri. Ja kaikki osataan vaihtaa yhtäaikaa työkamppeet päälle.

Terv sh/tays

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Meillä laikkarit istuu ihan samassa kahvihuoneessa ja pukevat samassa pukkarissa.
Mullakin on viereisessä pukukaapissa laitoshuoltaja ja hänen toisella puolellaan lääkäri. Ja kaikki osataan vaihtaa yhtäaikaa työkamppeet päälle.

Terv sh/tays

Luulin ettei tätä tarvitsr erikseen mainita, mutta en ole kiinnostunut kuulemaan keiden kaikkien työpaikalla on asiat toisin. Minä haluaisin nyt kuulla rehellisiä perusteluita niiltä jotka tällaista ylläpitävät. Tuo höpö höpö-kommentti nyt varsinkin on täysin turha, kai minä tiedän millaisissa paikoissa olen ollut töissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Enpä ole koskaan kuullutkaan tuommoisesta ja n. Kymmenessä paikassa hoitajana ollut. Missä tämmöinen sääntö?

Yhdessä keskussairaalassa, yhdessä yksityisessä hoitolaitoksessa ja kahdessa vanhainkodissa tullut toistaiseksi vastaan. Tajuat varmaan etten tuon tarkemmin erittele, työnantaja tuskin arvostaa vauva.fi-julkisuutta.

Vierailija

Itse myös keikkaa laikkarina tehneenä voin kertoa, että useammin oon vaatteet vaihtanut vessassa tai jopa lukottomassa siivouskomerossa kuin ihan oikeassa pukuhuoneessa. Kerran kun lopulta sain avaimen pukuhuoneeseen, eräs hoitaja alkoi kyselemään että eikös laikkareiden kuuluisi vaihtaa vaatteensa jossain muualla......eli tällaista tapahtuu kyllä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole koskaan kuullutkaan tuommoisesta ja n. Kymmenessä paikassa hoitajana ollut. Missä tämmöinen sääntö?

Yhdessä keskussairaalassa, yhdessä yksityisessä hoitolaitoksessa ja kahdessa vanhainkodissa tullut toistaiseksi vastaan. Tajuat varmaan etten tuon tarkemmin erittele, työnantaja tuskin arvostaa vauva.fi-julkisuutta.

.Et tietenkään erittele, koska provosi kosahtaisi siihen-

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei ole provo. Kiva että sinulla on elämä jossa tällainen kohtelu ei ole mahdollista, mutta kaikilla ei ole. Tarvitsee tästä alkaa lähteä että ehdin sinne vessakoppiin vaihtamaan vaatteita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kerro edes paikkakunta

Jos kertoo paikkakunnan ja yksi kohteista oli keskussairaala, se on aika tarkkaan eritelty.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sulla tais kopsahtaa itsetunnolle? :D   Ja ap:n kera samaa mieltä. "Höpö höpön" tarkoitus oli varmaankin näyttää ap:lle asemansa...  ohis

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kerro edes paikkakunta
ei se voi kertoo. Koska eihän me ääliöt voida tajuta miks se ei voi kertoo. Ap vastailee täälläkin niin mukavasti etten ihmettele yhtään että joutuu töissäkin vaihtamaan vaatteet vessassa.

Vierailija

Höpö höpö uudestaan. Jos ei löydy asiallisia tauko- ja sosiaalitiloja, niin niistä kannattaa keskustella esimiehen kanssa.

Ja täällä Tampereella ainakin hyvää laikkaria arvostetaan korkealle, eika taatusti laiteta vessaan nakertamaan eväitään.

sh/tays

Vierailija

Tämä pitää täysin paikkansa. Suomessa esitetään tasa-arvoisia, mutta tällaisista asioista näkee, ettei sitä tosiasiassa ole saavutettu. Itse työskentelen opettajana, ja opettajille on eri pukuhuoneet kuin siistijöille ja keittäjille. Nämä pukuhuoneet eivät sijaitse opettajien työtilojen yhteydessä, joten erottelun syy ei voi olla esim. tietoturva.

Vierailija

Mulla taas on käynyt niin,,että työmatkapyöräilijänä etsin valtion virastotalon suihku/pukuhuoneen (tämä oli Tampereella ja voin sanoa, koska en enää ole enkä aio olla siellä töissä). Parin aamun jälkeen kuitnkin huomasin, että siivoojat olivat ottaneet sen omakseen ja pitivät siellä myös kahvitunteja - ja katsoivat minua sillä silmällä, että olisi syytä häipyä. Niinpä minä sitten aloin vaihtaa vaatteet vessassa.

Oli siis totta, että siivoojilla oli eri (tai siis oma) pukuhuone ja kahvihuone. Oletin, että tämä liittyi lähinnä siihen, että meillä muilla ei oikeastaan ollut varsinaista kahvihunetta tai taukotilaa: oli neukkarit, joissa saattoi kyllä keittää kahvin ja mikrottaa eväät, mutta ne oli pääasiassa tarkoitettu aina joka viraston tai laitoksen omaan neukkarikäyttöön. Mekin kävimme kahvilla ja syömässä amican työpaikkaruokalassa. En tiedä sairaaloista mitään, mutta jos siellä on osastot samalla lailla kun virastotalossa oli joka virasto omaa porukkaansa omissa itselle vuokratuissa tiloissa - te- toimisto oli oma systeeminsä, ympäristövalvontakeskus omansa jne - niin siivoojathan ovat myös oma organisaationksa, oma yhteisönsä ja heillä pitäisi olla omat tilansa - eivät osa osastoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro edes paikkakunta
ei se voi kertoo. Koska eihän me ääliöt voida tajuta miks se ei voi kertoo. Ap vastailee täälläkin niin mukavasti etten ihmettele yhtään että joutuu töissäkin vaihtamaan vaatteet vessassa.

Mikäs sinua riepoo? Jo ekassa viestissä ylimielinen hoitaja kuittaa siivoojan kokemukset höpöhöpönä ja sitten syytellään provoksi kun ei mainitse nimeltä työpaikkaa, mutta ongelma tässä on ap:n..
Öö, niin mikä?

Vierailija

Miksi ap valittaa täällä? Työnantajan tehtävä on huolehtia, että sosiaalitilat ovat asianmukaiset, näin sanoo työsuojelulaki. Yhteys esimieheen ja jos se ei auta, työsuojeluun. Mikään toinen ammattiryhmä ei voi kieltää tilojen käyttöä, jos työnantaja on ne kaikille osoittanut. Joku aiemmin pohti tietosuojaa ja salassapitoa. Samat määräykset koskevat kaikkia ammattikuntia, jos työssä on salassapidettävää. Ja aika asiatonta olisi keskustella esim. potilasasioita pukukopilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro edes paikkakunta

Mikäs sinua riepoo? Jo ekassa viestissä ylimielinen hoitaja kuittaa siivoojan kokemukset höpöhöpönä ja sitten syytellään provoksi kun ei mainitse nimeltä työpaikkaa, mutta ongelma tässä on ap:n..
Öö, niin mikä?

No samaa ylimielisyyttä on siivoojalla, kun laittaa kaikki hoitajat samaan nippuun ;)
Mutta mun puolesta olkoon tämä tässä, Joulurauhaa jokaiselle joka on hoitohommissa

ylimielinen sh/tays

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat