Vierailija

Työttömyys on tehnyt minusta kateellisen ja katkeran. Toiset saa vakituisen työpaikan ja on varaa ostella kesämökkejä ja kaikkea. Minun päiväni kuluvat työnhaussa, tuloksettomassa.

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

Ymmärrän kyllä. Mutta katkeruus on ennen kaikkea huono asia sinulle. Minua (ja suurta osaa muista ihmisistä) ei liikuta katkeruutesi. Ehkä liikuttaisi, jos tuntisin sinut.

Vierailija

En ymmärrä. Senhän voi itse valita, mihin asioihin elämässään keskittyy ja mihin käyttää aikaa ja energiaa. Jos valitsee keskittyä kateuden tunteeseen ja vahvistaa sitä, niin fine. Itse panostaisin niihin asioihin, mistä pidän ja vahvistaisin positiivisia ajatuksia. Resurssit on jokaisella mitkä on, aika löytyy joku, jolla menee paremmin, jos sitä lähtee hakemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

En ymmärrä. Kuntoutan aivoverenvuodon saaneita ja halvaantuneita. En voi käsittää, kuinka terve ihminen viitsii katkeroitua työttömyydestä, joka ei ole tässä tilanteessa henk.kohtainen loukkaus. Mene vaikka vapaaehtoishommiin niin olet tärkeä ja suuri apu. Katkeruus tuhoaa sinut ja määrittää tulevaisuutesi, kukaan ei halua olla katkeran ihmisen kanssa tekemisissä.

Vierailija

Joillekin näköjään taas sana ymmärtää tarkoittaa tässä yhteydessä samaa kuin hyväksyä. Ja kun ei ymmärretä, tosiasiallisesti paheksutaan.

Vierailija

Niin. Minulla on vakituinen työpaikka, mutta asun vuokralla, ei ole varaa ulkomaanmatkoihin kuin ehkä kerran viidessä vuodessa jos sitäkään (olen yksinhuoltaja). Kesämökistä haaveilen minäkin, ja saankin haaveilla vielä pitkään.

Ei se työpaikka kaikkia epäkohtia elämässä korjaa. Mutta en myöskään ole katkera siitä että toisilla on noita asioita. Mulla on elämässä kuitenkin moni asia hyvin. Ollaan suht terveitä ja on hyviä ihmisiä lähipiirissä. Mullakin on ollut asiat aika surkeassa jamassa joskus. Mutta juuri silloin opin keskittymään niihin hyviin, pieniin asioihin.

Vierailija

Ihan turhaan katkeroidut. Siellä kulisseissa ei ehkä asukaan se onnellinen pikkuperhe. Moni kakku on vain päältä kaunis.

En ole muuten kenenkään kuullut kertovan olevansa unelmiensa työpaikassa tai iloitsevan hyvistä työoloista. Pääasiallisesti ollaan stressaantuneita ja uupuneita. Lisäksi joka työyhteisöstä löytyy ainakin se yksi työpaikkakiusaaja. Eli voit näitäkin varjopuolia miettiä.

Noh, kaipa sitä ottaisi sen tilipussin, vaikka kurjaa töissä olisikin. Nykyaikana vain tuo pussi on niin pieni, että joudutaan hakemaan asumis- ym. tukia, vaikka siellä töissäkin pakertaa. Onneksesi jaksat ainakin yrittää. Ja samassa veneessä sun kanssa matkaa "muutama" muukin työnhakija.

Mä lähdin hirviömäisestä työpaikasta 2vk sitten ja nyt olen vapaa, vapaa. Toinen vaihtoehto olisi ollut totaalinen sekoaminen. Töihin menen heti kun sellaista löydän, mutta mitä helev. tässä ressaamaan. Polttaa itsensä vaan loppuun ja työkyvyttömäksi. Hyvät joulut ja onnea sinulle työnhakuun! :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kertokaa vinkkejä työnhakuun ulkomailta! Olisiko tässä pelastus? Ap

Mikä sinun ammattasi on? Joidenkin ammattien osaajat viedään käsistä. Voi olla haastavampaa, jos olet suomalaisen kirjallisuuden maisteri, mutta silloinkin varmasti ei-koulutusta vastaavaa työtä löytyy.

Vierailija

Meillä molemmilla on työ, mutta ei silti ole varaa noihin mainitsemiisi asioihin. Että ole vaan katkera. Saat sentään chillailla rauhassa, toisin kuin me, joilla ei silti ole varaa mihinkää, kun idiootteja ollaan eli ollaan pienipalkkaisilla aloilla.

Vierailija

Ei ole kesämökkiä, taloa, eikä ulkomaanmatkoja, vaikka vakitöissä olen. Vuokralla vaan ja ainoa "kalliimpi" omaisuus on kännykkä. Ei tarvi olla katkera. Tsemppiä työnhakuun!

Vierailija

Hyväksyn, että olet katkera, mutta en ymmärrä miksi olet valinnut katkeroitumisen. Ainoa syy minkä näin aamutuimaan keksin on se, että elämässäsi ei ole muuta kuin työttömyys ja että määrittelet itsesi vain sen kautta. Merkitseekö "hyvä elämä" sinulle pelkkää ostelua ja mökkilaajennuksia? 

Ellei elämässäsi ole mitään muuta kuin työnhakua ja katkeruutta, hae siihen jotain muuta, joka antaa sinulle energiaa ja voimia. Esim.: kuinka paljon tapaat aikuisia ihmisiä arjessasi, vaihdat ajatuksia, saat uusia ajatuksia? Liikutko luonnossa, käytätkö kirjastoa? Harrastatko kokkailua (hyvä rahansäästökeino) tai teetkö jotain muuta luovaa? Saatko mielihyvää mistään? 

m

Vierailija kirjoitti:
Työttömyys on tehnyt minusta kateellisen ja katkeran. Toiset saa vakituisen työpaikan ja on varaa ostella kesämökkejä ja kaikkea. Minun päiväni kuluvat työnhaussa, tuloksettomassa.

Minä olen katkera kun kaikki aika menee töissä ja rahaa ei jää yhtään säästöön, ulkomailla ei ole varaa käydä, ei meillä ole mökkiäkään, autot vanhoja paskoja uusiin ei ole varaa, akka vittuilee ja kiukuttelee, onhan meillä rempattu ok-talo ja iso autotalli, mutta olo on kuin orjalla pakkotyössä.
Nytkin olen menossa seuraavaan työkohteeseen, ma pajalla ja ti taas reissuun uuteenvuoteen asti.

Vierailija

Koko elämäni pyörii tällä hetkellä työnhaussa ja työttömyydessä. Todellakin vain se määrittää minut nyt. Kun jäin työttömäksi,luisuin masennukseen. Aamu alkaa itkulla, öisin näen unia tähän liittyen ja päivisin olen passiivinen. Ainut asia mitä teen on työn haku. Kuulostaa aivan kamalalta,mutta tämä on nyt elämäni. Ainoana pelastuksena näen vain työllistymisen. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koko elämäni pyörii tällä hetkellä työnhaussa ja työttömyydessä. Todellakin vain se määrittää minut nyt. Kun jäin työttömäksi,luisuin masennukseen. Aamu alkaa itkulla, öisin näen unia tähän liittyen ja päivisin olen passiivinen. Ainut asia mitä teen on työn haku. Kuulostaa aivan kamalalta,mutta tämä on nyt elämäni. Ainoana pelastuksena näen vain työllistymisen. Ap

Et kertonut ammattiasi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nauti työttömyydestä, aapee. On aika rakentaa minä-kuvasi uudelleen. Ei ihmisen arvoa mitata työllisyyden perusteella.

Kerro vielä, miten? Ap

Vierailija

Ota rennompi asenne! Nauti siitä, että saat olla vapaalla, koska sitten kun saat töitä, ei sinulla ole enää aikaa kuin tehdä töitä. Omat isoäitini olivat koko elämänsä ajan kotiäitejä, eikä kukaan ollut heitä patistelemassa töihin. Usko kyllä, että löydät töitä, kun niitä yrität hakea, mutta älä nyt masennu sen vuoksi, että saat olla kotona. Kukaan ei pidä työtöntä huonona ihmisenä nykypäivän Suomessa, koska kaikki tietävät, että töitä ei löydy enää tekevillekään.

PS: Ei minullakaan ole varaa kesämökkiin tai muihin mukavuuksiin. Halvilla lennoilla käydään joskus ulkomailla, mutta niihin matkoihin sinullakin olisi luultavasti vara.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minä olen katkera kun kaikki aika menee töissä ja rahaa ei jää yhtään säästöön, ulkomailla ei ole varaa käydä, ei meillä ole mökkiäkään, autot vanhoja paskoja uusiin ei ole varaa, akka vittuilee ja kiukuttelee, onhan meillä rempattu ok-talo ja iso autotalli, mutta olo on kuin orjalla pakkotyössä.
Nytkin olen menossa seuraavaan työkohteeseen, ma pajalla ja ti taas reissuun uuteenvuoteen asti.

Olisit onnellinen. Sinulla on töitä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat