Mitä "epämiehekkäitä" ominaisuuksia/tapoja miehelläsi on?
Siinäpä se otsikossa lukeekin eli mitä tapoja/ominaisuuksia miehelläsi on, mitkä ovat jollain tapaa epämiehekkäitä/naisellisia? :)
Omani ei seuraa lainkaan urheilua missään muodossa. Itse taas olen kova penkkiurheilija, erityisesti intohimoinen futisfani. Mies sitten aina kyselee minulta, mitä esim. Olympialaisissa on tapahtunut tai vaikka miten Valioliigassa on mennyt, että pystyy töissä kahvipöydässä juttelemaan.
Kommentit (192)
Mieheni on äärimmäisen neuroottinen hiuksistaan, niitä pitää laittaa useita kertoja päivässä. Valittaa lähes päivittäin että että nyt alkaa dieetti, kun mielestään on liian lihava. peilailee itseään joka käänteessä. On hieman yksinkertainen. Häntä ei saa katsella. En ole koskaan kuullut, että kävisi paskalla tai piereskelisi (paitsi kerran unissaan) Kyselee neuvoja ihan pienistäkin kun itse olen sellainen että pitäisi ottaa itse vähän selvää. Juoruilee, on erittäin utelias ja kehittää draamaa. Kovasti uhoaa sanovansa/tekevänsä jotain, mutta ei koskaan ole uskaltanut. Muutama hänen kaveri käyttää häntä hyväksi, valittaa niistä minulle, mutta ei uskalla sanoa heille mitään poikkipuoleista sanaa.
Mieheni tekee meillä oikeastaan kaikki kotityöt ja leipoo myös. Minä en oikeastaan koskaan, koska teen yli 10-tuntista työpäivää.
(Enkä siis itse ajattele, että kotityöt kuuluisivat vain naiselle, ja miehen työpanos näissä tekisi hänet epämiehekkääksi, mutta yleisesti ottaen tiskaaminen, ruoanlaitto ja pyykkääminen mielletään "naisten hommiksi", joten siltä kantilta mies on kyllä meidän perheessämme "emäntä".)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei osaa pitää puoliaan. Jos olen kiukkuinen antaa minun huutaa vaikka kokopäivän.
Kerran sain miehestä jonkinlaisen reaktion irti kun paiskasin hänen puhelimen seinään, mutta silloinkin hän löi kuin nainen.
Hassua, miten eri tavalla voi toinen ihminen saman asian nähdä. Pahoittelen jo etukäteen vähän sovinistiselta kalskahtavaa mielipidettäni, mutta minusta on miehekästä, jos mies ei ns. lähde mukaan muijansa hysteeriseen menkkapotkuraivarikiukutteluun, vaan asettuu viileästi sen yläpuolelle. On miehekästä, jos mies ei anna naisensa lietsoa itseään kiihdyksiin ilman painavaa syytä, vaan mies pysyy vakaana ja tasapainoisena. Mielestäni muijansa kanssa kilpaa kimittäen huutava mies on epämiehekäs, varsinkin, jos riidan aihe on pikkumainen. Totta kai miehelle on oikeutettua näyttää tunteita samalla tavalla kuin naiselle, mutta jos nyt keskustellaan siitä, mikä on miehekäs piirre ja mikä ei, niin tällaiset "sopimattomatkin" näkemykset nousevat esiin, vaikka mies voi oikeasti olla mies monella eri tavalla.
Naisten lyöminen ei ole mielestäni miehekästä. Mikäli tarkoitat naismaisella lyönnillä poskelle läppäisyä, on se kuitenkin miehekkäämpää kuin nyrkillä turpaan takominen. Minusta miehekäs mies ei käytä väkivaltaa, mutta pystyy kuitenkin tarvittaessa taltuttamaan itselleen, muille tai irtaimistolle vaarallisen, riehuvan sekopään. Yleensä kyseeseen tulee lähinnä luja kiinni pitäminen.
Näin juuri. Lisäksi häiritsee tuon sekopään ajatuksenjuoksu jos/kun hän näkee "kiukkuisen huutamisen" naisellisena, mutta miehen viileyden myös naismaisuutena. Jestas miten sairaita käsityksiä ihmisillä voi olla (hyvästä) käytöksestä ylipäätään.
T. Mies
Meillä mies itkee tv-ohjelmien "liikuttavissa tilanteissa" vuolaasti. Itse en saa tirautettua kyyneltäkään mistään esim. synnytyskohtauksesta.
Oi, kun teidän miehet kuulostaa ihanilta!! Mäkin haluan tuollaisen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epämiehekästä taitaa olla se, ettei jaksa katsoa jääkiekkoa eikä ole kiinnostunut lainkaan penkkiurheilusta tai ainakaan niistä lajeista, joita "kaikki muut" katsoo. Mun miehelle ei myöskään kelpaa perusolut tyyliin Karhu tai Karjala, pitää olla laadukkaampaa ja kalliimpaa.
Sekö on naisellista että haluaa laatukaljaa? Tykkään itsekin maistella hienommissa olutravintoloissa hyviä ulkomaisia oluita kuten Guinness vaikka peruslaageritkin menee. M22
Hienoissa olutravintoloissa hyviä ulkomaisia oluita kuten Guinness :D voi jösses
Vierailija kirjoitti:
Mun mies istuu ja kävelee kuin neiti, mutta älkää sanoko sille.
Hih, niin munkin, tai ainakin kävelee niin. :)
Oma miehekkeeni ihailee hiustenkasvatusprosessinsa edistystä harjaamalla hiuksiaan peilin edessä kaksin käsin, tulee lähinnä mieleen joku Tähkäpää laskemassa hiuksiaan alas tornista. :D
Voiko joku tosissaan ottaa loukkauksena, ettei satu omistamaan niitä stereotyyppisimpiä suomalaismiehen ominaisuuksia? Ei siinä miehekkyyttänsä menetä, jos ei ole täys suomijuntti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epämiehekästä taitaa olla se, ettei jaksa katsoa jääkiekkoa eikä ole kiinnostunut lainkaan penkkiurheilusta tai ainakaan niistä lajeista, joita "kaikki muut" katsoo. Mun miehelle ei myöskään kelpaa perusolut tyyliin Karhu tai Karjala, pitää olla laadukkaampaa ja kalliimpaa.
Sekö on naisellista että haluaa laatukaljaa? Tykkään itsekin maistella hienommissa olutravintoloissa hyviä ulkomaisia oluita kuten Guinness vaikka peruslaageritkin menee. M22
Nyt poju kaapin alle kasvamaan. Puhutaan laatuoluesta ja tuut sönkkäämään Guinnesistä. Suomalaista olutta on muuten vain Olvi ja Kukko ja sitten on lukuisia pienpanimoja, joiden tuotteitta ei saa marketista, suomalaiset oluet ovat arvostettuja muuallakin. Se 4,7% keskikura ei toki juuri ole mistään kotoisin. Guinness edustaa omassa lajissaan sitä yleisintä kaikkille sopivaksi sorvattua tusinatuotetta oikeastaan vielä pahemmin kuin suomilagerit.
Käsittämätön ajatus että ulkomaalainen olut olisi suomalaista parempaa, juontaa aikaan joskus 80 luvulle, kun pien panimoja ei Suomessa enää ollut. Oli meillä kyllä Koffin portteri maailman vanhin jatkuvasti valmistettu portteri.
Ei katso formuloita, luojan kiitos.
- korkeasti koulutettu ja siistissä sisätyössä
- lukee kirjoja ja artikkeleita iltaisin sängyssä
- tekee kotitöitä, laittaa ruokaa ja leipoo
- puhuu tunteistaan
- käy suihkussa päivittäin
- ei käy kuntosalilla
- käy teatterissa ja taidenäyttelyissä
- ei ole maahanmuuttokriittinen tai homovastainen
- käyttää kasvorasvaa
- syö myös salaattia
Eksäni oli koko ajan pakko ostella uusia merkkivaatteita ja sitten parin kuukauden päästä kyllästyttyään möi niitä kavereilleen että sai ostettua uusia. Kerran se löysi kirpparilta (jonne minä hänet pakotin kanssani) uudenveroiset merkkifarkut halvalla mutta eihän niitä voinut ostaa kun ne oli kirpparilta... Hänestä hauskinta ajanvietettä oli vaatteiden shoppailu, minä istuin sovituskoppien vieressä ja katsoin kun hän piti muotinäytöksiä...Laittoi myös koko ajan hiuksiaan ja ramppasi parturikaverinsa luona kokeilemassa uusia tyylejä. Omisti montaa eri hajuvettä ja niitä suihkutteli ahkerasti. Peilasi itseään koko ajan.
Istuu jalka toisen polven päällä. Minusta se on naismaista. Tai joo, puliukot istuu kyllä kanssa niin.
No hemmetti. Toimit juuri viimeisellä hetkellä. Onnittelut tilanteen haltuun otosta!
Pillun eteen kannattaa tehdä paljon... vaan ei koskaan uhrata omaa reviiriään, saatikka miehisyyttään.
Oma poikaystäväni/avomieheni 28v harrastaa balettia. Niin korkealla tasolla kuin mitä voi enää kutsua harrastukseksi. Äijällä mittaa 185 senttiä ja painoa lähemmäs 90.
lässyttää kissalle niin akkamaisesti. jos vieraita niin HÄVETTÄÄ!!!
Se syö suklaata aivan perkeleesti! Suklaa on naisten ja lasten heikkous, ei raavaiden miesten >: Vituttaa siksikin, etten itse siedä suklaan hajuakaan, ja mies sitäpaitsi lihoo!!!
Ei tiedä autoista mitään, ei seuraa minkäänlaista urheilua, tykkää kynttilöistä ja suitsukkeista, on kasvissyöjä, itkee avoimesti silloin harvoin kun itkettää, melkein kaikki omistamansa housut on naisten housuja, tykkää laittaa ruokaa, ja silloin kun juo, niin juo vaan viiniä. Noihin naisten housuihin vielä, että mies on todella hoikka, eikä miesten puolelta yksinkertaisesti löydy sopivan mallisia housuja joten ostaa ne naisten puolelta. :)
Hassua, miten eri tavalla voi toinen ihminen saman asian nähdä. Pahoittelen jo etukäteen vähän sovinistiselta kalskahtavaa mielipidettäni, mutta minusta on miehekästä, jos mies ei ns. lähde mukaan muijansa hysteeriseen menkkapotkuraivarikiukutteluun, vaan asettuu viileästi sen yläpuolelle. On miehekästä, jos mies ei anna naisensa lietsoa itseään kiihdyksiin ilman painavaa syytä, vaan mies pysyy vakaana ja tasapainoisena. Mielestäni muijansa kanssa kilpaa kimittäen huutava mies on epämiehekäs, varsinkin, jos riidan aihe on pikkumainen. Totta kai miehelle on oikeutettua näyttää tunteita samalla tavalla kuin naiselle, mutta jos nyt keskustellaan siitä, mikä on miehekäs piirre ja mikä ei, niin tällaiset "sopimattomatkin" näkemykset nousevat esiin, vaikka mies voi oikeasti olla mies monella eri tavalla.
Naisten lyöminen ei ole mielestäni miehekästä. Mikäli tarkoitat naismaisella lyönnillä poskelle läppäisyä, on se kuitenkin miehekkäämpää kuin nyrkillä turpaan takominen. Minusta miehekäs mies ei käytä väkivaltaa, mutta pystyy kuitenkin tarvittaessa taltuttamaan itselleen, muille tai irtaimistolle vaarallisen, riehuvan sekopään. Yleensä kyseeseen tulee lähinnä luja kiinni pitäminen.