Nainen voisitko seurustella miehen kanssa joka on käynyt pelkän peruskoulun
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän peruskoulun päättäneistä sen verran, että nykymaailmassa ne, jotka eivät peruskoulun jälkeen muihin kouluihin jatka, ovat melko syrjäytynyttä porukkaa. Voi olla neurologista vaivaa, mielenterveysongelmia, tai muuten normiyhteiskunnan ulkopuolella. Ne, joilla on edes jossain määrin elämä hanskassa, jatkavat kaikki vähintäänkin oppisopimuskoulutukseen. Eikä asialla ole mitään tekemistä rahan kanssa. Mielenterveysongelmainen syrjäytynyt mies ei ihan muista syistä ole hyvää puolisomateriaalia kenellekään.
Ei kaikilla syrjäytyneillä ole mielenterveysongelmia, ei kaikki ole ''lassukoita'', peräkammarin poikia, friikkejä. Itse olen absolutisti, tikissä kunnossa, armaania ja dolcea päällä, huoliteltu ulkonäkö, en erotu massasta, naiset katsoo kadulla hymyillen. Olen oman elämäni herra, vapaa mies.
Olen työelämässä oikeasti sellaisessa paikassa, että näen näitä tyyppejä, jotka eivät minnekään jatka. Mikäs siinä, jos olet omaan elämääsi tyytyväinen, mutta oman tyttäreni toivoisin pysyvän sellaisista tyypeistä kaukana. Aika jännä muuten haukkua muita rahanahneiksi, jos oma onnistumisesi mitta on jotkut merkkivaatteet:) Monelle muulle se on esim kyky toimia yhteiseksi hyväksi.
Joo sun tytär kuitenkin vilkaisee olkansa yli märkänä kun kävelen hänen ohi. Annan aina rahaa jos on käteistä ja joku minua vähempi osainen tulee pyytämän, annatko sinä spurgulle tai jollekkin jota elämä raiskannut rahaa omasta pussista? En mittaa onnistumista merkkivaatteissa, 100€ laatu farkut sattuu säilymään vähän pitempään, kuin robin hoodin pappa farkut.
Onko ne satasen farkut dolcet vai armanit? Ja oisko kannattanut tinkiä siellä torilla vähän pitempään?
Ei kuulu etikettiin noissa liikkeissä tinkiä, sori. Osta sinä kirpparilta niitä muiden paskaraita farkkuja.
Tai sitten sinulle tuossa vähän naurettiin. Ei noista liikkeistä satasella farkkuja saa.
Oli vaan esimerkki ja kyllä saa.
No ihan varmasti Armania ei saa. Jotain Armani Jeans-halpislinjaa voi saadakin.
Vaikea. Lähtökohtaisesti en, mutta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän peruskoulun päättäneistä sen verran, että nykymaailmassa ne, jotka eivät peruskoulun jälkeen muihin kouluihin jatka, ovat melko syrjäytynyttä porukkaa. Voi olla neurologista vaivaa, mielenterveysongelmia, tai muuten normiyhteiskunnan ulkopuolella. Ne, joilla on edes jossain määrin elämä hanskassa, jatkavat kaikki vähintäänkin oppisopimuskoulutukseen. Eikä asialla ole mitään tekemistä rahan kanssa. Mielenterveysongelmainen syrjäytynyt mies ei ihan muista syistä ole hyvää puolisomateriaalia kenellekään.
Ei kaikilla syrjäytyneillä ole mielenterveysongelmia, ei kaikki ole ''lassukoita'', peräkammarin poikia, friikkejä. Itse olen absolutisti, tikissä kunnossa, armaania ja dolcea päällä, huoliteltu ulkonäkö, en erotu massasta, naiset katsoo kadulla hymyillen. Olen oman elämäni herra, vapaa mies.
Olen työelämässä oikeasti sellaisessa paikassa, että näen näitä tyyppejä, jotka eivät minnekään jatka. Mikäs siinä, jos olet omaan elämääsi tyytyväinen, mutta oman tyttäreni toivoisin pysyvän sellaisista tyypeistä kaukana. Aika jännä muuten haukkua muita rahanahneiksi, jos oma onnistumisesi mitta on jotkut merkkivaatteet:) Monelle muulle se on esim kyky toimia yhteiseksi hyväksi.
Joo sun tytär kuitenkin vilkaisee olkansa yli märkänä kun kävelen hänen ohi. Annan aina rahaa jos on käteistä ja joku minua vähempi osainen tulee pyytämän, annatko sinä spurgulle tai jollekkin jota elämä raiskannut rahaa omasta pussista? En mittaa onnistumista merkkivaatteissa, 100€ laatu farkut sattuu säilymään vähän pitempään, kuin robin hoodin pappa farkut.
Onko ne satasen farkut dolcet vai armanit? Ja oisko kannattanut tinkiä siellä torilla vähän pitempään?
Ei kuulu etikettiin noissa liikkeissä tinkiä, sori. Osta sinä kirpparilta niitä muiden paskaraita farkkuja.
Tai sitten sinulle tuossa vähän naurettiin. Ei noista liikkeistä satasella farkkuja saa.
Oli vaan esimerkki ja kyllä saa.
No ihan varmasti Armania ei saa. Jotain Armani Jeans-halpislinjaa voi saadakin.
Kyllä saa.
Ei välttämättä ole. Jos on ihana ihminen, samoja kiinnostuksenkohteita, arvoja ja luonteet natsaa, niin mikäs siinä.
Tiedän yhden reilusti yli 30.v miehen, jolla on pelkkä peruskoulu käytynä, mutta on ollut aina sellainen mielenkiintoinen elämäntapaintiaani, peruskoulun jälkeen jätti lukion kesken ja päätti lähteä matkustelemaan, eli nomadina monta vuotta, volunteerasi ekokylissä ja oppi siellä omavaraisuus- ja erätaitoja ja nyt elää tuoreen perheensä kanssa onnellista, hyvin pitkälle omavaraista ja luonnonmukaista elämää Suomen korvessa. Ei koe kärsineensä tai jääneensä mistään siinä paitsi, ettei jäänyt elämään Suomen normien mukaan, vaan lähti seuraamaan omaa sisäistä paloaan ja toteuttamaan unelmiaan, vaikka sukulaiset ovatkin kovin kauhistelleet.
Kyllä voisin aivan hyvin, jos huomaan, että mies on muuten älykäs ja meillä olisi myös yhteistä keskusteltavaa. Ei koulutus ole mikään älykkyysmittari ainakaan minulle, voihan korkeakoulutaustainenkin olla keskivertoa tyhmempi, jos on oltu nenä pelkästään kirjassa kiinni eikä tiedä muuten elämästä yhtään mitään.
Riippuu vähän siitä, mistä kouluttamattomuus johtuu.
Jos mies on nuori ja koulut ovat toistaiseksi käymättä vaikean elämäntilanteen tms. takia, niin mikä ettei.
Jos peruskoulusta on päässyt suoraan työelämään - no, en osaa sanoa. Olisi mukavaa, jos kiinnostusta omaa alaa tai sivistystä kohtaan kuitenkin riittäisi sen toisen asteen koulutuksen verran.
Jos syy on laiskuus/vihamielisyys maailmaa kohtaan/jokin vastaava... En varmaankaan.
Kouluttamattomuus ei välttämättä kerro mitään sivistyksen tasosta. Itseään voi tietenkin kehittää myös vapaa-ajalla, mutta tämän lisäksi peruskoulussa tarjotaan oikeastaan aika hyvä yleissivistys. En tosin ole vielä tavannut ketään nuorta (itseni mukaan lukien), joka kykenisi arvostamaan asiaa. Käytännössähän ihmiset joko jättävät opiskelematta (saavat hyviä numeroita ilmankin tai eivät piittaa niiden tasosta) tai opiskelevat koenumeroita/tulevaa opiskelupaikkaa varten.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa annetaan aika paljon arvoa koulutukselle ja työn teolle. Elämme edelleen melko työpainoitteisessa kulttuurissa ja häpeä leimaamme kylmästi ja ajattelemattomasti työttömäksi jääneitä. Meillä vallitsee kova kilpailun ja suorittamisen kulttuuri. Eikä tämä tee välttämättä ihmisiä ollenkaan onnelliseksi ja vaikuta positiivisella tai kohentavalla tavalla ihmisten terveyteen. Mutta maailmassa on muutakin. Jo Pohjolassa on erilaisia kulttuureja maiden välillä, esim. Tanskassa on aika eri meininki, suvaitsevaisempi ja leppoisampi, entä Suomessa, siitä huolimatta vaikka verottavatkin ilmeisesti maailmassa kaikista eniten kansalaisiaan.
Nyt ei puhuta työttömäksi jääneistä. Jossakin taisi olla asiaa koskeva erillinen keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
olen naimisissa miehen kanssa jolla koulutuksena pelkkä peruskoulu. Perusti oman yrityksen jolla lyö rahoiksi paljon paremmin kuin minä. Olen itse amk-tason koulutuksen hankkinut. Kaiken lisäksi miehellä tuntuu olevan älyä ja maalaisjärkeä enemmän ku mulla ni en nää syytä miksen vois elää hänen kanssaan.
Tuossahan se tuli. Ei se kouluttautuminen ole tärkein. Jos miehellä tai naisella on halua voi perustaa yrityksen. Taikka muuten päästä työelämään kiinni. Kunhan on halua tehdä elämällään muutakin kuin juoda kahvia päivät pitkät ja elää muiden siivellä.
Suomessa annetaan aika paljon arvoa koulutukselle ja työn teolle. Elämme edelleen melko työpainoitteisessa kulttuurissa ja häpeä leimaamme kylmästi ja ajattelemattomasti työttömäksi jääneitä. Meillä vallitsee kova kilpailun ja suorittamisen kulttuuri. Eikä tämä tee välttämättä ihmisiä ollenkaan onnelliseksi ja vaikuta positiivisella tai kohentavalla tavalla ihmisten terveyteen. Mutta maailmassa on muutakin. Jo Pohjolassa on erilaisia kulttuureja maiden välillä, esim. Tanskassa on aika eri meininki, suvaitsevaisempi ja leppoisampi, entä Suomessa, siitä huolimatta vaikka verottavatkin ilmeisesti maailmassa kaikista eniten kansalaisiaan.