Kysyin mieheltä että pidetäänkö pikku palaveri jouluvalmisteluista
Esim mitä ostetaan, tehdään ruokaa ym.
Vastaus:en jaksa, käyn huomenna ostamassa porukoille ässäarvat.
Ok. Emme siis tee mitään valmisteluita emmekä osta mitään. Jemmaan itselleni piiloon pariksi päiväksi kahvimaitoa :)
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
No kinkkua ette ainakaan ehdi enää sulattaa... Siis jos mies on sitä vailla
Ehtii jos ostaa 2 kilon kinkun
Voi kun ei-jouluihmiset ajattelisivat muuta kuin omaa napaansa. Lapset pitävät joulusta. Ei pelkästään lahjojen takia vaan tunnelman takia.
Meillä tytär nauttii todella paljon joulun valmisteluista. Ja hänelle haluan tuottaa samanlaisia ihania muistoja kuin mitä minä koin lapsena. Se rauha ja tunne kun kotona oli kaunista, on kyllä sellainen muisto että...
Kierrän kaukaa anoppini näin joulun alla. Hän on sellainen joulunpilaaja. Aloittaa viikkoja ennen sen marisemisen että rahaa menee ja minä en mitään rasvasia ruokia syö jne... Ihan sama mulle mutta pitäisi suunsa kiinni.
Olen kuitenkin vuosien varrella oppinut että teen omaan kotiini kivan joulun. Viis muista.
Vierailija kirjoitti:
Mulle itselleni joulu ei ole mikään must. Varsinkaan kun olen nyt paksuna. Käyn porukoilla syömässä jouluruuat (joista en hirveesti edes välitä), kuntoilen ja lepään.
Olisihan sitä tosiaan jotain voinut laittaa, vaikka lohta graaviin tai käydä ostaan mätiä, tai ruokaa yleensä millä pärjätä 3 päivää :D, mutta yksin en ala tosiaan raatamaan. Olen seurannut sukulaisnaisten joulu-urakoita ja marttyyrikohtaloita ihan tarpeeksi.
Olkoon tämä opetukseksi myös miehelle, hän ne vieraat halusi kutsua joulupäivänä, kyllä, syömään :D
Ap
Harmittaako kun jää "paksuna" ne graavilohetkin syömättä ;) ?
Taisit lukea ne jouluprovo-ohjeet liian tarkkaan?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ehdotit tätä palaveria nyt vasta? Ettekö ole MITÄÄN joulujuttuja puhunut aiemmin? No, eipä ole itse tarvinnut mitään erinäisiä palavereja pitää miehen kanssa, kun molemmat on ihan automaattisesti osannut hoitaa osansa. Typerä mies sinulla, jos olettaa, että sinä jotenkin hoitaisit kaiken yksin? Tai sitten hän vaan ei halua mitään?
Samaa mieltä, jos se olisi sinulle oikeasti tärkeää, olisi tuo palaveri pidetty jo kuukausi sitten. Me olemme lapseton pari, ensimmäistä joulua yhdessä. Olemme kotona joulun ja meille tulee sukulaisia kyläilemään. Pääpiirteittäin kaikki on suunniteltu jo viikkoja takaperin, menu lyöty lukkoon muutama viikko sitten, ruokaostokset poislukien kalat ja muut nopeasti pilaantuvat hankittu viime viikolla. Lisäksi sovittu kuka tekee mitäkin, myös molempien äidit osallistuvat hieman ruokiin niiden perinteisimpien lajien osalta. Joulu on meille tärkeä juhla ja hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
harkitsisin kyllä vielä että pitäisin sen palaverin uudelleen.
Tarkoitat varmaan, että miehen olisi syytä ottaa asia uudelleen puheeksi. Ap:han jo yritti, huonoin tuloksin, joten nyt pallo on miehellä.
Sitä voi tehdä itse elämästään joko vaikeaa tai helppoa. Voi toki odotella vaikka maailman tappiin asti, että toinen tekee aloitteen ja valitella sitten vaikka av:llä kun mies ei tee sitä eikä tätä eikä tuota eikä tajua mistään mitään... Tai sitten voi itse olla se aloitteellinen osapuoli ja panna toimeksi.
Jos ottaa tuon linjan saa "panna toimeksi" seuraavat x vuotta kunnes ero tai kuolema korjaa.
Heh :D Ei siihen itseasiassa mennyt kuin reilu puoli vuotta. Nyt on voi sitten naatiskella :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
harkitsisin kyllä vielä että pitäisin sen palaverin uudelleen.
Tarkoitat varmaan, että miehen olisi syytä ottaa asia uudelleen puheeksi. Ap:han jo yritti, huonoin tuloksin, joten nyt pallo on miehellä.
Sitä voi tehdä itse elämästään joko vaikeaa tai helppoa. Voi toki odotella vaikka maailman tappiin asti, että toinen tekee aloitteen ja valitella sitten vaikka av:llä kun mies ei tee sitä eikä tätä eikä tuota eikä tajua mistään mitään... Tai sitten voi itse olla se aloitteellinen osapuoli ja panna toimeksi.
Tietty, mutta miksi tässä tapauksessa tekisi niin: vieraat on miehen, ap ei ole muutenkaan kiinnostunut jouluruuista ja hänhän on jo aloitteen tehnyt. Ap:lle tuntuu sopivan, jos joulua ei tehdä. Ja näköjään miehellekin, joten kaikki ovat tyytyväisiä?
No eihän tuo tilanne vaikuta olevan ap:lle ok, koska hän pitää tätä "näpäytyksenä" miehelle. Ei normaali arki ja business as usual mitään näpäyttämistä ja opetuksen antamista ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle itselleni joulu ei ole mikään must. Varsinkaan kun olen nyt paksuna. Käyn porukoilla syömässä jouluruuat (joista en hirveesti edes välitä), kuntoilen ja lepään.
Olisihan sitä tosiaan jotain voinut laittaa, vaikka lohta graaviin tai käydä ostaan mätiä, tai ruokaa yleensä millä pärjätä 3 päivää :D, mutta yksin en ala tosiaan raatamaan. Olen seurannut sukulaisnaisten joulu-urakoita ja marttyyrikohtaloita ihan tarpeeksi.
Olkoon tämä opetukseksi myös miehelle, hän ne vieraat halusi kutsua joulupäivänä, kyllä, syömään :D
ApHarmittaako kun jää "paksuna" ne graavilohetkin syömättä ;) ?
Ei kaikki ole ruokahysteerikkoja. Olen syönyt vakuumipakattua graavia koko raskauden ajan. Nyt ajattelin että olisi voinut panostaa ja tehdä tuoreesta, mutta käyn vanhemmilla ne osaa graavata ihan hyvin. Elämä on täynnä riskejä ja ne alkaa jo ensi minuuteilla...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki ole ruokahysteerikkoja. Olen syönyt vakuumipakattua graavia koko raskauden ajan. Nyt ajattelin että olisi voinut panostaa ja tehdä tuoreesta, mutta käyn vanhemmilla ne osaa graavata ihan hyvin. Elämä on täynnä riskejä ja ne alkaa jo ensi minuuteilla...
Ap
Onneksi et ole todellinen.
Muuten itkisin kyyneleen syntymättömän lapsesi puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin joulun viettämisen 15-vuotiaana, mutta hampaat irvessä piti sietää vanhempien höösäämistä.
Muutettuani omilleni sai olla rauhassa eikä tarvinnut lotkauttaa korvaansa mihinkään suuntaan jouluna.
Ensimmäinen joulu rouvan kanssa meinasi olla samalla viimeinen - menin ns omalla tyylilläni ja vaikka kerroin hänelle etukäteen, hän silti hikeentyi jouluaattona kun ei saanut lahjaa minulta enkä muutenkaan nostanut ko päivää jalustalle. 18 vuotta kimpassa oltu, edelleen en ole jouluihmisiä mutta nyt joutuu lasten vuoksi sietämään tätä hössäämistä.
Tuntuuko että jouluna kaikki kaatuu päälle ? Tuntuuko siltä että vanne kiristäisi päätä ja otsalohkoa tekisi mieli hieroa.
Jouluna on enemmän kuin yksi asia tehtävänä ja se saattaa tuntua joistakin kivuliaaalta. Tuntuu tuskalliselta kun on kinkku ja kaikkia laatikoita lyödään eteen ja vielä lahjatoiveet ja ihmisten erilaiset tarpeet. Tulee riittämättömyyden tunteita ja sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jaaha, tähän se sitten kusahti. Muuten oli kyllä ihan hyvä. En tajua miksi pilasit jutun näin epäolennaisella yksityiskohdalla.
Eikö muka kukaan muu syö normaalisti raskauden aikana?
Kävin raskauden alussa yhdellä erikoislääkörillä tutkimuksessa, hän sanoi että kaikkea voi syödä paitsi ei alkoa. Suomessa kuulema niin hyvä ruokahygienia. Mielestäni ihan hyvä neuvo. Ei raskauden takia voi lopettaa elämistä.
Ap joka kävi äsken kaupoilla ja syö..pastoroimattomasta maidosta tehtyä juustoa leivän päällä !!!
Vierailija kirjoitti:
Reilu meininki. Jos ei kumppania kiinnosta, niin ei tarvitse kenenkään yksinään olla jouluorjana.
Joulu on lempijuhlani, en tajua miksi miehen pitäisi väkisin innostua joulusta ja sen järjestelystä. Tykkään ostaa lahjat, käydä jouluostoksilla, teen meillä kinkun, koristelen ja laitan ruuat. Mies hakee kuusen, koska painaa liikaa. En näe ongelmaa.
Minä olen syönyt raskaudet ihan normaalisti ja jouluviinitkin juonut. Ärsyttänyt aina kaikki hössötys.
Jos miehistä olisi kiinni niin mitään juhlapyhiä ei pidettäisi, kitattaisiin vain kaljaa kaikki pyhät. :D
Jep, eli 22.12. alat suunnitella joulunviettoa ja jouluruokia? Onnea vaan. Älä ainakaan yhtään aiemmin. Uudenvuoden rakettejakin voisit alkaa palaveerata esim. 31.12. klo 17:55.
Vierailija kirjoitti:
Eikö muka kukaan muu syö normaalisti raskauden aikana?
Kävin raskauden alussa yhdellä erikoislääkörillä tutkimuksessa, hän sanoi että kaikkea voi syödä paitsi ei alkoa. Suomessa kuulema niin hyvä ruokahygienia. Mielestäni ihan hyvä neuvo. Ei raskauden takia voi lopettaa elämistä.
Ap joka kävi äsken kaupoilla ja syö..pastoroimattomasta maidosta tehtyä juustoa leivän päällä !!!
Millä erikoislääkärillä kävit? Simälääkärillä? Psykiatrilla?
Järjetön määrä alapeukkuja jokaiseen kommenttiin, josta käy ilmi, että joulu on suunniteltu etukäteen. Ettekö te todella osaa tehdä mitään etukäteen, vaan 23.12. ruvetaan miettimään, mitäs sitä syötäisiin ja ostetaankos sitä lahjoja ja ottijatuota. Meillä ruoat on hankittu ja valmistettu ihan itsestään selvästi. Enää huomenna haen maitoja ja leipää. Todellakaan tässä vaiheessa rupeaisi enää miettimään, pitäisikö sitä jotain tehdäkin.
Meillä mieheni on jouluihminen, kunhan sen joulun valmistelee joku muu kuin hän. Luettuani tämän ketjun tein jo suunnitelmani ensi jouluksi... eikä stressi enää vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOnneksi et ole todellinen.
Muuten itkisin kyyneleen syntymättömän lapsesi puolesta.
Mäkin olen syönyt graavilohta kolmen raskauden aikana, jätin joka kerta ottamatta influenssa- ja muut ylimääräiset rokotukset, matkustin jokaisen raskauden aikana ja söin etelän lomakohteissa normiruokia jne.
Ymmärsin riskit mutta raskaus ei ole minusta "sairaus". Elin muuten kuin ennenkin, vain alkoholi jäi pois ja tupakkaa (tai alkoholin lisäksi muita päihteitä) en käytä.
No kinkkua ette ainakaan ehdi enää sulattaa... Siis jos mies on sitä vailla