Kysyin mieheltä että pidetäänkö pikku palaveri jouluvalmisteluista
Esim mitä ostetaan, tehdään ruokaa ym.
Vastaus:en jaksa, käyn huomenna ostamassa porukoille ässäarvat.
Ok. Emme siis tee mitään valmisteluita emmekä osta mitään. Jemmaan itselleni piiloon pariksi päiväksi kahvimaitoa :)
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Annoin alapeukun, koska piilottelet maitoa.
Se on sitä oikeaa joulumieltä ;)
Ap
No huhhuh. Jos tämä on teidän suhdetta kuvaava tilanne, ni sulla tulee olemaan aika rankka vauvavuosi. Tsemppiä ensi vuoteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiastahan ei olisi tietenkään kannattanut keskustella aikaisemmin...
Asista alustavasti sovittiin, ja että tänään hoidetaan ostokset, tai siis päätetään mitä tehdään ym. Hän on nyt tullut tähän tulokseen.
Noh onneksi omat.porukat asuu samalla paikkakunnalla voin pujahtaa sinne aina joulunviettoon. Epäilen että se huomisen "joulun täsmäisku" josta hän puhui kohdistuu... Alkoon!
Ap
Alustavasti sovitte, että suunnitellaan sitten viime tingassa?
Niin makaat, kuin petaat...
Vierailija kirjoitti:
Noh menköön tämä joulu näin. Ensi vuonna kun on vauva, lähdetään sen kanssa viettämään kahdestaan joulua jonnekin muualle. Käydään me nytkin aattona sukulaisissa. Joilupäivnä meille on tulossa vieraita. Odotan mielenkiinnolla :)
Ap
Keitä teille on tulossa kylään? Tulevatko oikein syömään? Mitä miehesi ajatteli tarjota heille?
Vierailija kirjoitti:
Alko on huomenna kiinni.
Ei ole. Normaali arkipäivä on huomenna.
No huhhuh... eihän se tietenkään reilua ole, että yksin joutuisi tekemään aina kaiken suunnitelusta lähtien. Mutta jos teille on kerran vauvakin tulossa, niin harkitsisin kyllä vielä että pitäisin sen palaverin uudelleen. Onko mies ennen suunnitellut päivän syömisiä ja pohtinut syömisiä ja kauppareissuja? Ei ainakaan kuulosta siltä että olisi, koska ei kai noin totaalisesti voi unohtaa kaikkea jouluruokaakaan.
Vierailija kirjoitti:
harkitsisin kyllä vielä että pitäisin sen palaverin uudelleen.
Tarkoitat varmaan, että miehen olisi syytä ottaa asia uudelleen puheeksi. Ap:han jo yritti, huonoin tuloksin, joten nyt pallo on miehellä.
No kyllhän sitä nyt huomennakin ehtii vallan mainiosti hoitaa joulun ostokset, vielä aattoaamunakin ehtisi. Mutta ei se joulun suunnittelu ole yksin miehenkään asia. Eli huomenna menette, kuten mies suunnitteli, tekemään sen täsmäiskun vaikka ensin sinne Alkoon. Sitten kun olette siellä saaneet ostoksenne tehtyä ja mies on kurvaamassa kotiin, niin muistutat että tosiaan, pitäisiköhän sitä syödänkin jotain ja kun vieraitakin olisi tulossa...
Minkä vuoksi te stressaatte joulusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta antaapas olla jos miehen tytär parin sadan kilometrin päässä tarvitsee apu kivennäisvesipullon avaamiseen, niin isä porhaltaa heti paikalle. Esimerkki on kärjistetty, mutta tyyli on tämä. Minua ei auteta missään, mutta tytärtä kyllä. Onneksi mies kittaa sitä kaljaa niin tolkuttomasti, että saatan olla iloinen leski jo piankin.
Tyttärellä voi olla nivelreuma ja siksi kivennäisvesipullon saattaminen juomakuntoon on hänelle hankalaa. Ikävää sinulta soimata sairasta.
Tytär on terve kuin pukki, mutta tykkää kiusata minua juoksuttamalla isäänsä apuun pienissäkin asioissa. On tyttärellä yksi sairaus, hän on uskis.
Mulle itselleni joulu ei ole mikään must. Varsinkaan kun olen nyt paksuna. Käyn porukoilla syömässä jouluruuat (joista en hirveesti edes välitä), kuntoilen ja lepään.
Olisihan sitä tosiaan jotain voinut laittaa, vaikka lohta graaviin tai käydä ostaan mätiä, tai ruokaa yleensä millä pärjätä 3 päivää :D, mutta yksin en ala tosiaan raatamaan. Olen seurannut sukulaisnaisten joulu-urakoita ja marttyyrikohtaloita ihan tarpeeksi.
Olkoon tämä opetukseksi myös miehelle, hän ne vieraat halusi kutsua joulupäivänä, kyllä, syömään :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat varmaan, että miehen olisi syytä ottaa asia uudelleen puheeksi. Ap:han jo yritti, huonoin tuloksin, joten nyt pallo on miehellä.
Sitä voi tehdä itse elämästään joko vaikeaa tai helppoa. Voi toki odotella vaikka maailman tappiin asti, että toinen tekee aloitteen ja valitella sitten vaikka av:llä kun mies ei tee sitä eikä tätä eikä tuota eikä tajua mistään mitään... Tai sitten voi itse olla se aloitteellinen osapuoli ja panna toimeksi.
Vierailija kirjoitti:
No kyllhän sitä nyt huomennakin ehtii vallan mainiosti hoitaa joulun ostokset, vielä aattoaamunakin ehtisi. Mutta ei se joulun suunnittelu ole yksin miehenkään asia. Eli huomenna menette, kuten mies suunnitteli, tekemään sen täsmäiskun vaikka ensin sinne Alkoon. Sitten kun olette siellä saaneet ostoksenne tehtyä ja mies on kurvaamassa kotiin, niin muistutat että tosiaan, pitäisiköhän sitä syödänkin jotain ja kun vieraitakin olisi tulossa...
Lähdemme huomenna aamusta (minä piipahdan töissä ja ukko hakee mut sieltä matkalla) yksien sukulaisten luo satojen kilometrien päähän, ja tullaan jouluaattona päivästää pois. Eli eipä ostokset enää onnistu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä voi tehdä itse elämästään joko vaikeaa tai helppoa. Voi toki odotella vaikka maailman tappiin asti, että toinen tekee aloitteen ja valitella sitten vaikka av:llä kun mies ei tee sitä eikä tätä eikä tuota eikä tajua mistään mitään... Tai sitten voi itse olla se aloitteellinen osapuoli ja panna toimeksi.
Jos ottaa tuon linjan saa "panna toimeksi" seuraavat x vuotta kunnes ero tai kuolema korjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietty, mutta miksi tässä tapauksessa tekisi niin: vieraat on miehen, ap ei ole muutenkaan kiinnostunut jouluruuista ja hänhän on jo aloitteen tehnyt. Ap:lle tuntuu sopivan, jos joulua ei tehdä. Ja näköjään miehellekin, joten kaikki ovat tyytyväisiä?
Taitaa olla keksitty juttu. Mutta viihdyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla keksitty juttu. Mutta viihdyttävä.
Hämmästyisit kun tietäisit kuinka tavallista tällainen on parisuhteissa.
Lopetin joulun viettämisen 15-vuotiaana, mutta hampaat irvessä piti sietää vanhempien höösäämistä.
Muutettuani omilleni sai olla rauhassa eikä tarvinnut lotkauttaa korvaansa mihinkään suuntaan jouluna.
Ensimmäinen joulu rouvan kanssa meinasi olla samalla viimeinen - menin ns omalla tyylilläni ja vaikka kerroin hänelle etukäteen, hän silti hikeentyi jouluaattona kun ei saanut lahjaa minulta enkä muutenkaan nostanut ko päivää jalustalle. 18 vuotta kimpassa oltu, edelleen en ole jouluihmisiä mutta nyt joutuu lasten vuoksi sietämään tätä hössäämistä.
Joulua voi viettää ja siitä nauttia ilman mitään ylimääräistä kikkailua. Miehellesi sopii pelkistetty joulu ja se ei ole yhtään sen huonompi kuin pitkän kaavan mukaan vietetty joulu.