Seksikohtauksia ei pian enää nähdä Game of Thronesissa
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1450752545436.html
Erityisherkät sosiaalisen oikeuden soturit saivat taas tahtonsa läpi. :/
Kommentit (88)
Hahaa, en usko. Tuntuu että tämä kohu ja järkytys on vaan ruokkinut sarjan tekijöitä entistä rajumpiin kohtauksiin.
Tuossa mainitussa kohtauksessa ei ole edes kyse seksikohtauksesta. Se on väkivaltainen raiskauskohtaus. Raiskaus ei ole seksiä. Seksi ei ole raiskausta. Raiskaus on väkivaltaa.
Sarjasta voisi hyvin poistaa nämä "kuvataanpa tarkkaan ja oikein kaikkien kasvoja nyt kun raiskaillaan neitsyttä" ja "leikataanpa vielä tältä kidutelta uhrilta penis pois ja tehdään siitä alistettu orja" ja "minut kastroinut mies on nyt tuossa laatikossa ja rääkkään sitä joka päivä" väkivaltajutut. Riittää että niistä mainittaisiin - kaikkea ei tarvitse näyttää hittosoikoon.
Se että joku hyppelee tissisillään ja pipari paljaana on yks hailee, tosin hieman outoa on se, että miesten munia ei ole kertaakaan vilahtanut missään. Edes sitä irtileikattua.
Raiskauksia, insestiä ja pedofiliaa tuossa on näytetty, eikä seksiä niinkään.
Heti ekassa jaksossa oli raiskauskohtaus, insestiä, lapseen kohdistuvaa väkivaltaa ja ilotyttöilyä sekä tissien ja perseen zoomausta mielin määrin. Yhtään alastonta miestä ei kyllä näkynyt. Ai niin ja päitä katkottiin ja veri roiskui. Välissä joku taisi sanoa "Winter is coming" muutaman kerran. Kutsukaa vaan feministiksi, mutta pisti miettimään, miksi tuo sarja oikeasti onkaan niin suosittu. Ainakaan ei oltu turhalla sisällöllä pilattu.
Vierailija kirjoitti:
Sarjasta voisi hyvin poistaa nämä "kuvataanpa tarkkaan ja oikein kaikkien kasvoja nyt kun raiskaillaan neitsyttä" ja "leikataanpa vielä tältä kidutelta uhrilta penis pois ja tehdään siitä alistettu orja" ja "minut kastroinut mies on nyt tuossa laatikossa ja rääkkään sitä joka päivä" väkivaltajutut. Riittää että niistä mainittaisiin - kaikkea ei tarvitse näyttää hittosoikoon.
Eihän tuota raiskauskohtausta juuri näytetty? Eikä näytetty kuin sen sivustaseuraajan naamaa, ei muiden, vain äänet kuului. Mielestäni se oli ihan hyvällä maulla toteutettu, ei yhtään mässäilevästi eikä uhria/tekijää edes näytetty.
Kumpi meistä nyt muistaa ihan väärin?
Siinä kohtauksessa näytetiin enemmän kasvoja kuin itse aktia. Silti täysin turhaa pitkitystä.
Onkos siinä jotain muitakin kohtauksia ollut?
Vierailija kirjoitti:
Heti ekassa jaksossa oli raiskauskohtaus, insestiä, lapseen kohdistuvaa väkivaltaa ja ilotyttöilyä sekä tissien ja perseen zoomausta mielin määrin. Yhtään alastonta miestä ei kyllä näkynyt. Ai niin ja päitä katkottiin ja veri roiskui. Välissä joku taisi sanoa "Winter is coming" muutaman kerran. Kutsukaa vaan feministiksi, mutta pisti miettimään, miksi tuo sarja oikeasti onkaan niin suosittu. Ainakaan ei oltu turhalla sisällöllä pilattu.
Mitä mitä, ON näkynyt yksi TÄYSIN ALASTON MIES heti 1 kaudella! Penis heiluen käveli hevosten perässä, oli köytettynä käsistään muistaakseni :D Mihin te oikein kiinnitätte huomionne, tisseihin, pipareihin ja perseisiin? :D
Se on kyllä totta, että tuossa raiskauskohtauksessa ei oikeasti näytetty itse sitä raiskausta. Mun mielestä Game of Thronesissa on ollut lukuisia paljon pahempiakin kohtauksia.
-
Mitä tulee siihen, miksi Game of Thrones on niin suosittu sarja - voin ainoastaan vastata omalta kohdaltani. Kun katsoimme mieheni kanssa ekan jakson, en oikein lämminnyt sarjalle juuri siksi, että siinä oli niin paljon väkivaltaa ja mielestäni aika itsetarkoituksellisia seksikohtauksia. Katsoin kuitenkin sarjaa eteenpäin ja aloin pitää siitä. Siinä on hyvä ja mukaansatempaava tarina, juonenkäänteitä, jotka ovat kaukana kliseistä ja hahmoja, jotka eivät ole joko hyviä tai pahoja, vaan jotain siltä väliltä. Sarjassa hyvät aikomukset johtavat usein karmeisiin lopputuloksiin.
-
On totta, että sarjassa on "rohkeita" seksi- ja alastonkohtauksia (mielestäni niitä voisi kyllä miettiä uudelleen, koska ne ovat sarjassa sitä kliseisintä osuutta) ja väkivaltaa. Mutta ne ovat vain yksi ulottuvuus. Varmasti jotkut katsovat sarjaa niiden vuoksi, mutta Game of Thronesissa on paljon muutakin. Kirjoissa ei muuten mässäillä seksillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mitä, ON näkynyt yksi TÄYSIN ALASTON MIES heti 1 kaudella! Penis heiluen käveli hevosten perässä, oli köytettynä käsistään muistaakseni :D Mihin te oikein kiinnitätte huomionne, tisseihin, pipareihin ja perseisiin? :D
Joo, tää jäi viestistäni: sarjassa on kyllä näytetty alastomia miehiä. Ei tosin läheskään niin paljon kuin naisia. Pitää kuitenkin muistaa, että full frontal male nudity on tuollaisissa suurissa tuotannoissa aika harvinaista. Eipä tule montaa amerikkalaista sarjaa mieleen, jossa kikkelit olisivat heilahdelleet, itse asiassa ainoa muistamani sarja on Oz (Kylmä rinki).
10
Niin, kaikkea tätä on ollut sarjassa ja pitäisi olla jatkossakin juuri siitä syystä. Se joka ei voi sellaista katsoa voi valita muita sarjoja itselleen. Minä ainakin haluan, ettei mitään aleta kaunistelemaan. Sarjassa on parasta juuri se, että; kuka tahansa voi kuolla, myös tarinan sankari. Onnellisesta lopusta ei ole takeita ja mitään ei kaunistella. En tiedä mitään muuta sarjaa, jossa näin on. Tämä on ainoa!
Oikeasti on tapahtunut paljon pahempaakin kuin mitä sarjassa on näytetty. Se joka ei kestä ajatusta voi katsoa sarjoja, joissa on aina onnellinnen loppu ja kaikki todellisen maailman ikävät asiat kaunistellaan pois näkyvistä. Sellaisia sarjoja on loputtomasti, eikä tästä pidä tehdä yhtä lisää.
On se nyt perkele kun kaikesta pitää ruveta itkemään, sarja on hyvä kaikkine "kauheuksineen", tisseineen, jne. Vaikka ei seuraakaan uskollisesti kirjaa, mikä on itseäni ärsyttänyt suunnattomasti. Mm tätä Sansan raiskausta ei edes tapahdu ja sama pätee sen prinsessan (mikä sen nimi nyt olikaan) polttamiseen.
Prkle, samantien voivat sitten lakkauttaa koko sarjan jos pitää ruveta kukkahattuja mielistelemään! :D Eihän GoT mikään lasten ja herkkisten sarja ole! Menkää katsomaan vaikka sitä typerää sex and the cityä, vai mikä se sarja onkaan nimeltään.
No nii. Kiitti vaan naiset JÄLLEEN KERRAN on yks asia pilattu :(((
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä totta, että tuossa raiskauskohtauksessa ei oikeasti näytetty itse sitä raiskausta. Mun mielestä Game of Thronesissa on ollut lukuisia paljon pahempiakin kohtauksia.
-
Mitä tulee siihen, miksi Game of Thrones on niin suosittu sarja - voin ainoastaan vastata omalta kohdaltani. Kun katsoimme mieheni kanssa ekan jakson, en oikein lämminnyt sarjalle juuri siksi, että siinä oli niin paljon väkivaltaa ja mielestäni aika itsetarkoituksellisia seksikohtauksia. Katsoin kuitenkin sarjaa eteenpäin ja aloin pitää siitä. Siinä on hyvä ja mukaansatempaava tarina, juonenkäänteitä, jotka ovat kaukana kliseistä ja hahmoja, jotka eivät ole joko hyviä tai pahoja, vaan jotain siltä väliltä. Sarjassa hyvät aikomukset johtavat usein karmeisiin lopputuloksiin.
-
On totta, että sarjassa on "rohkeita" seksi- ja alastonkohtauksia (mielestäni niitä voisi kyllä miettiä uudelleen, koska ne ovat sarjassa sitä kliseisintä osuutta) ja väkivaltaa. Mutta ne ovat vain yksi ulottuvuus. Varmasti jotkut katsovat sarjaa niiden vuoksi, mutta Game of Thronesissa on paljon muutakin. Kirjoissa ei muuten mässäillä seksillä.
Pakko tarttua kyllä tähän. Ootko lukenut ihan eri kirjat kuin minä? Kirjoissahan on paljon enemmän seksi/raiskauskohtauksia kuin sarjassa, ja on tasan 2 asiaa jota Martin tuntuu kuvailevan yksityiskohtaisesti, ruoka ja naisten rinnat. Hitto mä oon ihan varma että luin varmaan puol sivua kestävän kuvailun jossain niistä kirjoissa jonkun naisen rinnoista, nännipihoja ja nännejä myöden.
Kyllä mä niistä tykkään, mutta oon myös valmis arvioimaan niitä erittäin kriittisestikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että yksi penis näkyi. Vertaa sitä nähtyjen pimperoiden määrään ja palaa takaisin..
Kyllä nuo "seksi"kohtaukset ja väkivallalla mässäily on siinä mielessä minusta turhaa tuossa sarjassa, että juoni olisi koukuttava ilman niitäkin ja nuo tuntuu vähän päälleliimatulta ja sellaiselta "nytpäs kauhistutetaan katsojat". Kai ne sitten osalle ihmisistä tekee tästä sarjasta niiin erilaisen, että siksi tästä tykkäävät. Muuten kai sitä joutuisi myöntämään että periaatteessa ihan tavallista saippuaoopperaa vähän hienommissa lavasteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-
-
Pakko tarttua kyllä tähän. Ootko lukenut ihan eri kirjat kuin minä? Kirjoissahan on paljon enemmän seksi/raiskauskohtauksia kuin sarjassa, ja on tasan 2 asiaa jota Martin tuntuu kuvailevan yksityiskohtaisesti, ruoka ja naisten rinnat. Hitto mä oon ihan varma että luin varmaan puol sivua kestävän kuvailun jossain niistä kirjoissa jonkun naisen rinnoista, nännipihoja ja nännejä myöden.
Kyllä mä niistä tykkään, mutta oon myös valmis arvioimaan niitä erittäin kriittisestikin.
Oonkohan mä hypännyt ne yli... mä en oikeasti muista yksityiskohtaisia seksikohtauksia juurikaan. No, onhan siitä jo vuosia, kun oon kirjat lukenut.
Vierailija kirjoitti:
-
-
Juu, ensimmäinen jakso oli minullekin "järkytys" nimenomaan noiden raiskausten ja insestien takia. Mutta, katsoin sinnikkäästi jakson loppuun, kakkos jakson jälkeen tykästyin sarjaan ja katsoin koko tuotantokauden putkeen! :D Luin kirjatkin kahlaten läpi odotellessani uutta kautta.
-13
Ai ruoka ja naisten rinnat? Miksi sarjassa ei sit panosteta ruokaan? Muistan vain sen kuinka lohistyttö (joka muuten pakkonaitettiin kans ja raiskattiin ja hupsista heijaa sit rakastui siihen raiskuriin) joutui syömään raa'an kokonaisen hevosen sydämen.
Eipä silti, tykkään sarjasta. Erityisesti siitä etteivät hahmot ole mustavalkoisia vaan jopa insestisisaruksista on alkanut pitää. Ai niin ja lohikset.
Feminazit voitti taas.