Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskomaton manipulointitapaus paljastui: Teini esitti sairastavansa syöpää - tuhosi opettajansa elämän

Vierailija
22.12.2015 |

Tuomari Christopher Harvey kutsui Biancon tapausta hyvin oudoksi ja erittäin epämiellyttäväksi.

- Voin totuudella sanoa, että tämä on kummallisin tapaus, jonka parissa olen aikoihin työskennellyt.

- Olit kuin kutsumaton käki, joka valtaa pajulinnun pesän. Odottamaton jälkeläinen, joka vaatii jatkuvaa huomiota, hän sanoi Biancolle.

- Manipuloit sydämettömästi rouva Retallackin syvimpiä tunteita. Mikään rangaistus ei korvaa sitä.

Elisa Bianco on tuomittiin vankeuteen kahdeksi vuodeksi ja 8 kuukaudeksi.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015122120867171_ul.shtml

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos vanhemmat kerran MEILITSE pyytää niin hell yeah, tietty otan vieraan tytön kotiini terminaalihoitoon.

Eiku en.

Aivan samaa minäkin ajattelin. Mutta en olekaan opettaja, en edes millään tavalla akateeminen joten olen ehkä vähän yksinkertainen kun ei minulle riittäisi mikään sähköpostiviesti noin suuressa asiassa.

Mailitse sovittiin siis tuosta, että tyttö saisi viipyä jonkin aikaa. Tuolloin tyttö ei ollut vielä "terminaalivaiheessa". Ilmeisesti on rakentanut tarinaan niin, että vanhemmat ovat todella välinpitämättömiä ja henkisesti sairaita. Jos kuolemaa tekevä rukoilee sinulta, että älä ota yhteyttä hänen vanhempiinsa, he ovat väkivaltaisia hulluja ja pelkäät heitä, niin ottaisitko, ihan oikeasti? Te jotka kauhistelette tämän naisen tyhmyyttä, olette niitä hyväuskoisia. Okei naisen lähimmäisenrakkaus meni täysin överiksi, mutta on aivan eri asia lukea tarina tässä vaiheessa ja taputella itseään selkään, "kyllä minä vaan heti oisin tajunnut! !!!1"

Olet ymmärtänyt minut väärin. En varmaan olisi heti tajunnut mutta en olisi lähtenyt tuollaiseen yksin vaan olisin halunnut edes jonkun tukihenkilön (muun kuin naapurin Liisan) itselleni ja selvitellyt asioita hiukan syvemmin. Alussa ei ollut mistään syövästä puhetta. Syöpähoitoihin olisin ihan varmati mennyt joskus mukaan (ei tietenkään toimenpiteissiin mutta sairaalaan) ja halunnut keskustella lääkärin ja hoitajien kanssa. Ainakin yrittänyt vaikka en virallinen huoltaja olisikaan. Kyllä tässä on omituisia seikkoja vaikka kuinka paljon. Miksi aviomies ei hakenut apua mistään, vaikka koko perhe kärsi..

Taisit myös ymmärtää minut väärin. Kerroun vain, että ope luuli sopineensa tytön viipymisestä jonkin aikaa, ei terminaalihoidoista. Viestini loppuosa oli kaikille oman rinnan röyhistelijöille, jotka ovat nyt (koko tarinan kuultuaan) niin näppärää, tiedostavaa ja kriittistä.

Vierailija
62/85 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko briteissä todellakin sellainen järjestelmä että jos oppilaan koulumenestys romahtaa ja hän eristäytyy, kertoo vanhempiensa olevan alkoholisteja ja tulee kouluun silmä mustana ei ole mitään virallista väylää jonka kautta auttaa vaan jonkun yksityishenkilön on otettava tämä omaan kotiinsa ja kustannettava koko elämä? Kukaan viranomainen ei sekaannu asiaan missään vaiheessa, mitään ilmoituksia ei tehdä mihinkään ja koko opettajakunta hyväksyy?

Ei, kyllä siellä on sossut, lastensuojelu ja verorahoilla kustannettavia kokonaisia kerrostaloja, joista asukkaan ei tarvitse maksaa ollenkaan vuokraa (council house) ja tottakai sosiaalituet. Jostain syystä tämä opettaja vaan päätti leikkiä laupiasta samarialaiset ja olla ottamatta yhteyttä mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihka oikea narsisti työssään

Vierailija
64/85 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat. Sekä tyttö että opettajansa. Narsismi voi esiintyä yllättävästikin. Joskus ne kiltit uhrautujat ovat mitä kovimpia narsisteja ja hyvyydellä manipuloijia.

Vierailija
65/85 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt on varmaan sanottu jo kertaan jos toiseenkin mutta ihmettelen että KUKAAN ei reagoinut mihinkään (paitsi mies lähtemällä) eikä ilmoittanut mihinkään eikä hakenut tietoa, tukea, apua, avustusta yhtään mistään. Todella omituinen tapaus, kaikkien kohdalla. Ilman mitään oman sädekehän kiillotusta, ihan varmasti olisin jotain tenhyt alusta asti täysin toisin.

Vierailija
66/85 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat. Sekä tyttö että opettajansa. Narsismi voi esiintyä yllättävästikin. Joskus ne kiltit uhrautujat ovat mitä kovimpia narsisteja ja hyvyydellä manipuloijia.

Enpä tullu ajatelleeksi että narsismia on monenlaista

Vierailija
67/85 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan jo ihmettelen (sairaanhoitajana), miten se on voinut tekaista itse uskottavat epikriisit uhrille esiteltäväksi. Ehkä sitten sairaalakieli maallikolle ne ei noin vain aukene?

Minä taas en ihmettele yhtään. Opettajalla tuskin on ollut mitään lääketieteen opintoja taustallaan, joten samalla viivalla on ollut kaikkien muidenkin maallikoiden kanssa. Eli ei tarvitse muuta kuin uskottava selonteko ja googlesta parit hienot latinankieliset termit sekaan, niin saa jo ihan läpimenevää tekstiä.

Ja kyllä, sairaalakieli ei tosiaan maallikolle noin vaan aukene. Sen luulisi sinun sairaanhoitajana tietävän.

Vierailija
68/85 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on muuten myös oiva esimerkki siitä, miksi moni suhtautuu noihin joululahjakeräyksiinkin niin kyynisesti. Kun valitettavasti se vaan menee niin, että niitä hyviä ja auttavia ihmisiä vedätetään ihan 6-0 jos siitä saa mitään rahallista hyötyä.

Eiköhän jossain jouluapukeräyksessäkin ole paljon niitä, jotka pärjäävät ihan normaalisti mutta tekaisevat surkeat nyyhkytarinat päästäkseen jouluna halvemmalla lahjoitusten avulla..

Vierailija
69/85 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan oli itse asiassa aika esimerkillinen keissi, siis sen suhteen, miten hyvin opettaja huolehti tytöstä. Tuohon suuntaan meidänkin täytyy tulevaisuudessa mennä, kun sosiaalipalveluita joudutaan karsimaan. Harmi että tyttö paljastui huijariksi lopussa.

Kokoomuksen äänestäjä

Vierailija
70/85 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan oli itse asiassa aika esimerkillinen keissi, siis sen suhteen, miten hyvin opettaja huolehti tytöstä. Tuohon suuntaan meidänkin täytyy tulevaisuudessa mennä, kun sosiaalipalveluita joudutaan karsimaan. Harmi että tyttö paljastui huijariksi lopussa.

Kokoomuksen äänestäjä

sarkasmi - lajityyppinä vaikeaa

Vierailija
71/85 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissa on eras vahan samalla tavalla huijattu, ei tosin mennyt noin pitkalle. Kuvioon kuului juuri sairauksista ja vaikeista taustoista valehteleminen, ilman mainittavaa taloudellista hyotya. On ennen tehnyt saman muille ja tekee nyt varmasti taas saman jollekin uudelle. Tosiaan ihmetyttaa mitka mielenterveysongelmat tuossa on taustalla...

Vierailija
72/85 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
73/85 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhosi elämän - entä jos olisikin ollut oikeasti syöpäsairas? Silloin elämä ei olisikaan ollut pilalla?

Vierailija
74/85 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä av-mammojen kommentit "noin kaunis tyttö, eipä olisi uskonut"

Minä arvasin, että kyseessä on joku huomionkipeä pikkuprinsessa.

Vierailija
75/85 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuolla tytöllä täytyy olla joku oikeasti hätänä kun manipuloi ja valehtelee noin valtavista asioista..

No eihän sillä mikään hätänä ole.. Korkeintaan valtava huomion puute. Noita tapauksia sanotaan psykopaateiksi ja narsisteiksi. Tämä tarinoiden sepittäjä on malliesimerkki sellaisesta.

Vierailija
76/85 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas likka.

Vierailija
77/85 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up+

Vierailija
78/85 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minus kiinnostaisi tietää tytön kotikasvatus ja miten hänen vanhempansa reagoivat. Nauravatko räkäisesti, että olipa tyhmä opettaja?

Vierailija
79/85 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää mitä tekivät, ajattelivat ja olivat ne oikeat vanhemmat koko tuon ajan. Kuinka on mahdollista että teini onnistui asumaan muualla noin kauan ilman (?) mitään kontaktia omiin vanhempiinsa tai ainakaan tapaamatta heitä/heitä ei kiinnostanut missä ja kenen luona, millaisissa oloissa tyttö asui..

Tai opettajan työtoverit silloin kun vielä töissä oli, miksei sen jälkeenkin, eikö kukaan puuttunut asiaan? Vai oliko opettajalla niin kovat defenssit päällä ettei mikään järjen sana päässyt läpi :(

Vai olisiko niin, ettei työtovereillekaan tullut mieleen tytön kusettavan. En itsekään osaisi lähteä siltä oletukselta, että terminaalivaiheen syöpää sairastava olisi keksinyt koko sairauden kusetusmielessä. Helppohan aina näin jälkikäteen jokaisen on ajatella, että kyllä minä vaan olisin epäillyt heti, mutta olisitko tosissaan osannut epäillä?

Minä lähden siitä että jokainen huijaa kaikessa koko ajan jokaista ellei toisin todisteta joka ikinen kerta.

Vierailija
80/85 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää mitä tekivät, ajattelivat ja olivat ne oikeat vanhemmat koko tuon ajan. Kuinka on mahdollista että teini onnistui asumaan muualla noin kauan ilman (?) mitään kontaktia omiin vanhempiinsa tai ainakaan tapaamatta heitä/heitä ei kiinnostanut missä ja kenen luona, millaisissa oloissa tyttö asui..

Tai opettajan työtoverit silloin kun vielä töissä oli, miksei sen jälkeenkin, eikö kukaan puuttunut asiaan? Vai oliko opettajalla niin kovat defenssit päällä ettei mikään järjen sana päässyt läpi :(

Vai olisiko niin, ettei työtovereillekaan tullut mieleen tytön kusettavan. En itsekään osaisi lähteä siltä oletukselta, että terminaalivaiheen syöpää sairastava olisi keksinyt koko sairauden kusetusmielessä. Helppohan aina näin jälkikäteen jokaisen on ajatella, että kyllä minä vaan olisin epäillyt heti, mutta olisitko tosissaan osannut epäillä?

Minä lähden siitä että jokainen huijaa kaikessa koko ajan jokaista ellei toisin todisteta joka ikinen kerta.

it get´s one to know one