Uskomaton manipulointitapaus paljastui: Teini esitti sairastavansa syöpää - tuhosi opettajansa elämän
Tuomari Christopher Harvey kutsui Biancon tapausta hyvin oudoksi ja erittäin epämiellyttäväksi.
- Voin totuudella sanoa, että tämä on kummallisin tapaus, jonka parissa olen aikoihin työskennellyt.
- Olit kuin kutsumaton käki, joka valtaa pajulinnun pesän. Odottamaton jälkeläinen, joka vaatii jatkuvaa huomiota, hän sanoi Biancolle.
- Manipuloit sydämettömästi rouva Retallackin syvimpiä tunteita. Mikään rangaistus ei korvaa sitä.
Elisa Bianco on tuomittiin vankeuteen kahdeksi vuodeksi ja 8 kuukaudeksi.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettaja saa kyllä tuossa myös katsoa peiliin. Edes vähän.
Tässä oli nyt hiukan eri tavalla toteutetusta huijauksesta kyse kuin jossain nigerialaiskirjeissä. Tyttö oli mm. väärentänyt lääkärinlausuntoja ja tehnyt itselleen ruhjeita. Missä kohtaa opettajan olisi pitänyt alkaa epäillä?
Viimeistään siinä kohtaa kun näytti täysin terveeltä vaikka oli muka kuolemassa syöpään.
Nyt täytyy kyllä sanoa, että itse en tiedä miltä loppuvaiheen syöpäsairas näyttää, enkä kyllä kehtaisi mennä sanomaan "Näytät liian terveeltä ollaksesi kuolemassa syöpään, kusetatko sinä?".
Minua ihmetyttää mitä tekivät, ajattelivat ja olivat ne oikeat vanhemmat koko tuon ajan. Kuinka on mahdollista että teini onnistui asumaan muualla noin kauan ilman (?) mitään kontaktia omiin vanhempiinsa tai ainakaan tapaamatta heitä/heitä ei kiinnostanut missä ja kenen luona, millaisissa oloissa tyttö asui..
Psykopaatti "haistaa" ne ihmiset, jotka haluavat tulla kusetetuiksi kuten tämä rouva tässä. Olin naimisissa persoonallisuushäiriöisen ihmisen kanssa lähes 20 vuotta ja olen nähnyt tältä alueelta kaiken. Ex pyörittää nykyistä vaimoaan ja hoviaan entiseen malliin. Olen kertonut ihmisille totuuden, mutta siltikään kukaan ei usko minua. Minusta on tullut tarinan "pahis" ja mustamaalaaja. En voi olla muuta mieltä kuin että osa ihmisistä HALUAA tulla hyväksikäytetyiksi. Se luo heidän elämäänsä tarkoituksen. Eron ottaminen tällaisesta ihmisestä on hengenvaarallista puuhaa (tiedän kokemuksesta) joten sekin saattaa pidätellä heräämistä todellisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää mitä tekivät, ajattelivat ja olivat ne oikeat vanhemmat koko tuon ajan. Kuinka on mahdollista että teini onnistui asumaan muualla noin kauan ilman (?) mitään kontaktia omiin vanhempiinsa tai ainakaan tapaamatta heitä/heitä ei kiinnostanut missä ja kenen luona, millaisissa oloissa tyttö asui..
Tai opettajan työtoverit silloin kun vielä töissä oli, miksei sen jälkeenkin, eikö kukaan puuttunut asiaan? Vai oliko opettajalla niin kovat defenssit päällä ettei mikään järjen sana päässyt läpi :(
Vierailija kirjoitti:
Teini näyttää hieman Angelina Jolielta
Ei minusta, ei edes hieman.
Vierailija kirjoitti:
Missä av-mammojen kommentit "noin kaunis tyttö, eipä olisi uskonut"
Kun sse tyttö ei ole kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai opettajan työtoverit silloin kun vielä töissä oli, miksei sen jälkeenkin, eikö kukaan puuttunut asiaan? Vai oliko opettajalla niin kovat defenssit päällä ettei mikään järjen sana päässyt läpi :(
Vai olisiko niin, ettei työtovereillekaan tullut mieleen tytön kusettavan. En itsekään osaisi lähteä siltä oletukselta, että terminaalivaiheen syöpää sairastava olisi keksinyt koko sairauden kusetusmielessä. Helppohan aina näin jälkikäteen jokaisen on ajatella, että kyllä minä vaan olisin epäillyt heti, mutta olisitko tosissaan osannut epäillä?
Kerrassaan outo juttu! On täytynyt tuon huijarin olla käsittämättömän taitava manipuloija, hyvän mielikuvituksen omaava ja uskottava saadakseen pyöritettyä jonkun noin totaalisesti pikkusormensa ympärille. Mikä lie perimmäinen motiivi ollut...? Huijatun opettajan täytyy myös olla hämmästyttävän hyväsydäminen ja todella hämmästyttävän naiivi uskoakseen kaiken tuon pajunköyden. Opettajan ollessa kyseessä heikkolahjaisuus ei kai tule kysymykseen...?
Nuo valheet voivat mennä kenelle tahansa läpi, mutta kuka tahansa ei ottaisi kotiinsa asumaan, luopuisi työstään ja menettäisi rahojaan tällaiselle. Siihen tarvitaan määrätynlaista luonteenlaatua ja kusettajat vaistoavat sen. Hyvä että sai tuomion, mutta nythän hänellä on aikaa suunnitella tulevia kusetuksia. Saattavat olla jo isommassa mittakaavassa, kun nämäkin toteutti ihan lennossa aina vallitsevan tilanteen mukaan. Paras olisi jos alkaisi kirjailijaksi tuolla mielikuvituksella.
Ihan jo ihmettelen (sairaanhoitajana), miten se on voinut tekaista itse uskottavat epikriisit uhrille esiteltäväksi. Ehkä sitten sairaalakieli maallikolle ne ei noin vain aukene?
Vierailija kirjoitti:
Palstalla on tuollaisia satujen keksijöitä vaikka millä mitalla. Pyytävät vieläpä muilta samanlaisilta vinkkejäkin provotarinoiden keksimiseen.
On täysin eri asia tekaista juttuja nimettömänä internettiin, kuin viedä höpöjutut käytäntöön!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai olisiko niin, ettei työtovereillekaan tullut mieleen tytön kusettavan. En itsekään osaisi lähteä siltä oletukselta, että terminaalivaiheen syöpää sairastava olisi keksinyt koko sairauden kusetusmielessä. Helppohan aina näin jälkikäteen jokaisen on ajatella, että kyllä minä vaan olisin epäillyt heti, mutta olisitko tosissaan osannut epäillä?
Tarkoitin että eikö kukaan ajatellut että opettajan tehtävä/velvollisuus, edes lähimmäisenrakkaudesta ei ole ilman mitään konsultointia mihinkään suuntaan (vanhemmat, hoitohenkilökunta, jne) ottaa vierasta lasta luokseen asumaan ja uhrata elämänsä. Minulle ei olisi riittänyt kirjalliset dokumentit, olisin halunnut tavata tai edes puhelimitse puhua jonkun kanssa. Vaikka en olisi epäillyt mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin että eikö kukaan ajatellut että opettajan tehtävä/velvollisuus, edes lähimmäisenrakkaudesta ei ole ilman mitään konsultointia mihinkään suuntaan (vanhemmat, hoitohenkilökunta, jne) ottaa vierasta lasta luokseen asumaan ja uhrata elämänsä. Minulle ei olisi riittänyt kirjalliset dokumentit, olisin halunnut tavata tai edes puhelimitse puhua jonkun kanssa. Vaikka en olisi epäillyt mitään.
Tarkennan vielä että ihan vastuusyistä en olisi yrittänyt yksin hoitaa tyttöä ja isoja,vakavia asioita vaikka en omaa jaksamistani ja perheeni hyvinvointia olisi ymmärtänyt. Mitä minun on vaikea uskoa, että antaisin omieni kärsiä jonkun muun kustannuksella. Tietysti tuohon on ajauduttu pikkuhiljaa ja todellisuudentaju on hämärtynyt asteittain niin ettei opettaja ole ollut "järjissään". Ja tietynlaisia ihmisiä on helppo manipuloida tunteisiin vetoamalla. Syyllistää.
Minä tiedän myös ihmisen, joka keksii itselleen sairauksia ja hakee niillä huomiota (ei kyllä läheskään yhtä sairaassa mittakaavassa kuin tämän jutun tyttö) ja voin kokemuksesta sanoa, että kun joku kertoo sairaudestaan niin ensimmäinen ajatus ei todellakaan ole, että se kusettaa. Lopulta tämän neidon jutut paljastuivat, kun alkoi itse kompuroimaan valheisiinsa, ei enää muistanut kelle oli valehdellut ja mitä sairauksia. Nykyään annan mennä jutut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, en rehellisesti usko enää yhtään mitään mitä tämä ihminen sanoo. Siinäpä sitten kärvistelee jos oikeasti sairastuu ja tarvitsisi apua, mutta kukaan ei enää usko.
Palstan pitkäaikaiset trollit ovat samaa sakkia. Kehittelevät tarinoitaan jopa kuukausia. Nettitrollaajat ovat usein psykopaattisia, tästä on tutkimuksiakin. Itse he kokevat vain olevansa neroja muiden "typerysten" rinnalla, kun nämä menenvät lankaan. Omatunto ei kolkuttele.
Kun oppilaasi opintosuoritukset laskevat yhtäkkiä ja oppilas avautuu sinulle vanhempiensa olevan alkoholisteja ja väittää äitinsä hakanneen häntä, niin mitä sinä opettajana tekisit? Antaisitko oppilaallesi rahaa ja ottaisit hänet kotiisi, vai ilmoittaisitko ehkä lastensuojeluviranomaisille??
Suomessahan opettajalla olisi lain määräämänä velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus viimeistään siinä vaiheessa, kun oppilas sanoo vanhempiensa olevan alkoholisteja. Britanniassa ilmeisesti opettajilla ei tällaista ilmoitusvelvollisuutta ole ja se altisti tämän hyväuskoisen opettajan huijaukselle. Ihmettelen kyllä, että eikö kellekään missään vaiheessa tullut mieleen ottaa yhteyttä lastensuojeluviranomaisiin. Ja miksi ei tullut mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Psykopaatti "haistaa" ne ihmiset, jotka haluavat tulla kusetetuiksi kuten tämä rouva tässä. Olin naimisissa persoonallisuushäiriöisen ihmisen kanssa lähes 20 vuotta ja olen nähnyt tältä alueelta kaiken. Ex pyörittää nykyistä vaimoaan ja hoviaan entiseen malliin. Olen kertonut ihmisille totuuden, mutta siltikään kukaan ei usko minua. Minusta on tullut tarinan "pahis" ja mustamaalaaja. En voi olla muuta mieltä kuin että osa ihmisistä HALUAA tulla hyväksikäytetyiksi. Se luo heidän elämäänsä tarkoituksen. Eron ottaminen tällaisesta ihmisestä on hengenvaarallista puuhaa (tiedän kokemuksesta) joten sekin saattaa pidätellä heräämistä todellisuuteen.
Mielenkiinnosta kysyn, miten päädyit naimisiin persoonallisuushäiriöisen kanssa ja olit peräti 20 vuotta yhdessä. Olitko sinä myös sellainen, että ikäänkuin halusit olla uhri? Vai kusetettiinko sua kuusnolla ja uskoit miestäs täysin? Miten pääsit eroon tuosta ihmisestä? Onnistuit siinä. Haluaisin kuulla lisää. Eikö kukaan usko sua?!
Olipa vastemielinen juttu. Mikäköhän mt-diagnoosi nuorella on?
Tottahan toki!
Mitä muuta näiltä Tohtoreilta ja Maistereilta voisi odottaakkaan.
Hehän ammentavat elämänkokemuksesta Salkkarit- ja Hottisketjuista, ikäänkuin pisteenä iin päälle. Päätellen ketjujen suosioista.