Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei, nyt tytär pilasi meidän joulun (onko kohtalotovereita)

Tästä syystä valvoin:
22.12.2015 |

Totuus tyttären "opiskelusta" paljastui eilen: onkin koko syksyn shoppaillut, bilettänyt ja sekoillut jonkun uuden tuttavuutensa kanssa. Koko vuodeksi varatut rahat on käytetty, lisäksi on ottanut kulutusluottoja ja pikavippejä ja nyt on kämppä täynnä karhukirjeitä. Koulukirjoja ei ole edes ostanut ja myynyt meiltä saadun läppärinkin pois. Kehtas vielä multa pyytää satasta ja sanoi huoraavansa sitten!

Neiti järjesti aikamoisen kohtauksen eikä ymmärrä mitenkään mun pettymystä.

Miten tuollaisesta kasin - ysin tytöstä voi tulla tuollainen luuseri?

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meistäkin tuli yllättäin syypäät kaikkeen pahaan, kun lapsi oli ottanut pikavippejä ja jättänyt laskunsa maksamatta. Lapsen mielestä olimme olleet niin huonot vanhemmat, että hän sen vuoksi oli holtiton. Uskokoon ken tahtoo, mutta sen voin ainakin sanoa, että huonoa rahankäyttöä, juopottelua ja ilkeyttä ei ole ainakaan meiltä oppinut.

Miten ihmiset voi olla noin kylmiä?? Tottakai teidän äiti-lapsi suhteessa on jotain mennyt vikaan jos lapsi käyttäytyy noin. Se on Avunhuuto!! Äiti voisitko rakastaa minua? Äiti olen sinun lapsesi!!

Ette ole rakastaneet lastanne, kaikki ihmiset eivät pysty tuntemaan tai näyttämään rakkauttaan edes omille lapsilleen. Nyt et hyväksy virheitä itsessäsi. Pahinta tässä on, että alunperin viaton lapsi tässä kärsii. Näin niitä yhteiskunnan ongelmatapauksia syntyy.

No onneksi elämä opettaa vielä sinuakin. Tiput noista lapsellisista luuloistasi. Toivottavasti kohdallesi osuu sitten lisäksi kaltaisesi lyödynlyöjä.

On kyllä opettanut. Itse olen hyvässä asemassa ja olenkin maksanut sisarusteni laskuja, kun itsekkäät vanhempani istuvat rahakasan päällä eivätkä välitä.

Se on toi tietty ikäpolvi jotka eivät kykene rakastamaan ketään, eivät hyväksy ihmisten virheitä. Heti jos on vähänkään jotain mikä poikkeaa siitä kiiltokuvamallista millä leuhkitaan muille, niin ei enää hyväksytä perheeseen. Sairasta toimintaa sanon minä!

Jos minulla joskus on lapsi niin rakastan häntä ehdoitta virheistä huolimatta ja autan ongelmissa, enkä koskaan hylkää heitä.

Vierailija
62/106 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä hävettää, paikkaa sen kiukuttelemalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talous- ja velkaneuvonta

Hämeentie 31 A, 4. krs, 00500 Helsinki

Kartta ja liikenneyhteydet

PL 8670, 00099 Helsingin kaupunki

Avoinna ma-pe klo 8.15-16

Asiakasohjaus ja neuvonta 

Puh. 09 3104 3887 ma-to klo 9-12

Palvelualue koko Helsinki

Ajankohtaista

Talous- ja velkaneuvonnassa annetaan tietoja ja neuvontaa talouden ja velkojen hoidosta ja taloudenpidon suunnittelusta, avustetaan eri ratkaisumahdollisuuksien selvittämisessä sekä hakemisessa.

Tavoitteena on auttaa selvittämään vaihtoehtoja velallisen talouteen liittyvien ongelmien ratkaisemiseksi. Lisäksi avustetaan selvittämään mahdollisuudet tehdä velkojien kanssa sovintoratkaisu.

Avustetaan sosiaalisen luoton ja opintososiaalisen luoton hakemisessa.

Avustetaan Takuusäätiön takauksen hakemisessa.

Autetaan velkajärjestelyn hakemisessa käräjäoikeudesta; velkajärjestelyhakemuksen laatimisessa, tarvittavien asiakirjojen hankkimisessa sekä lausumien ja vastineiden laatimisessa.

1.1.2015 alkaen velkajärjestely on mahdollinen laissa määriteltyjen kriteerien täyttyessä myös yksityisille ammatin- ja elinkeinonharjoittajille elinkeinotoiminnan velkojen järjestelyyn. Edellytyksenä on mm. toiminnan pienimuotoisuus, riittävä kannattavuus ja kirjanpidon ajan tasalle saattaminen. Talous- ja velkaneuvonnan asiakkuuden edellytyksenä on, että elinkeinonharjoittajalla on Yritys-Suomen Talousapu-neuvontapalvelusta saatu kirjallinen arvio yritystoiminnan edellytyksistä velkajärjestelyn kannalta.

Vierailija
64/106 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti älä tee aikuisen puolesta sellaista mitä tämän tulee itse tehdä! Raha-asiat oppii vain hoitamalla raha-asiat.

Pahin virhe olisi maksaa tai lainata tyttärelle, koska silloin hän ei vieläkään oppisi rahan arvoa.

Neuvo selviämään omillaan ja etsimään töitä. Kyllä hän vielä aikuistuu, kunhan vain katkaiset napanuoran.

Elämä on laiffii.

Perheneuvoja

Vierailija
65/106 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narkomaania ei voi jelpata eikä hän ymmärrä.

Taas on jenkkisarjaa katottu telsusta ja "elämäm viisautta" opittu. Se kaiken varastava rappionarkkari on se kaikkein pahin ja rankin vaihtoehto. Päihdeongelmaa on monta tasoa. Nuorella ihmisellä kun alkavat päihteet haitata elämänhallintaa on usein vielä paljon tehtävissä ennen pohjaa.

Mikä viisaus siinä ajatuksessa on, että jos lapsi alkaa sählätä huumeiden kanssa, niin se ainoa neuvo on sitten heti, että 100% toivoton tapaus ja kaikki välit poikki??? Tällasta paskaa jauhavat ihmiset, joilla ei ole omia lapsia. Tuolta löytyy sosiaalitoimesta alkaen vaikka minkälaista palvelua, joilta voi pyytää apua lapselle.

Meillä rupesi teini sähläämään kannabiksen kanssa 15-vuotiaana. En aiheesta juuri mitään tiennyt ennenkuin sitten siivotessa löysin "pussukan", jonka sisältö ei jättänyt mitään arvailun varaan. Olisiko minun siis pitänyt:

A) Heittää teini pihalle ja katkaista kaikki yhteydet kun tuli kotiin?

B) Hypätä katolta koska olen niin paska vanhempi?

No, en tehnyt kumpaakaan vaan alun shokista toivuttuani soittelin useammankin puhelun ja mm. "ilmiannoin" itseni lastensuojeluun eli pyysin sieltä suoraan apua. Useamman tahon toimin puututtiin teinin tekemisiin raskaalla kädellä heti aluksi ja suoraan sanoen pelästytettiin se siinä samalla jalattomaksi. Mikä oli kyllä tarkoituskin. Ja ne syyt käytölle..? Oltiinko oltu rakkaudettomia tai muuten huonoja? Paskat. Sopivat kaverit, sopivat kiinnostuksen kohteet ja sopiva tilaisuus ja koska "katu-uskottavuus". Siitä se sählääminen oli lähtenyt liikkeelle. Teinit tekevät typeryyksiä ja ovat aina tehneet.

Lapsi on nyt 22-vuotias ja sillä on perhe ja oma lapsi. Pärjää hyvin maailmassa ja on minulle kovin rakas.

PS

Tämä ei ole kommentti "kannabiskeskusteluun". Olen kouluttanut itseäni asiasta varmasti enemmän kuin 90% rivikansalaisista ja tyydyn toteamaan, että 15-vuotiaan ei kuulu käyttää mitään päihdettä Suomen lain mukaan. Laittomien päihteiden suhteen saatte olla mitä mieltä tahansa niiden vaarallisuudesta, mutta niiden ympärillä pyörivä sosiaalinen verkosto on 15-vuotiaalle tuhoisa samoin kuin päihde, josta "ei tule krapulaa" ja jota voi ottaa vaikka kesken koulupäivän.

Vierailija
66/106 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä tarvitse olla mitään huumejuttuja. Kyllä mäkin sain joskus ihan tajuttomat määrät rahaa palamaan ihan baareissa käymällä, pari-kolme kertaa viikossa. Homma lähti vähän lapasesta omilleen muuton jälkeen, koska kotona asuessa oli niin tiukka kuri, ettei koskaan saanut mennä mihinkään. Ei sitä silti monta vuotta jaksanut ja onneksi silloin ei vielä ollut pikavippejä keksittykään.

Vierailija
67/106 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on neuvottu jo täällä, mutta toistanpa vielä samaa perässä:

- ÄLÄ anna rahaa, vaan keräätte tytön kanssa yhdessä kaikki laskut ja menette velkaneuvojalle. Tyttö uhmaa varmasti koska on häpeissään ja ahdistunut, mutta älä kuuntele kiukuttelua vaan laita kuuntelemaan. Ohjaa tyttöä eteenpäin että pääsee ITSE korjaamaan virheensä. Jos haluat auttaa jonkunverran rahallisesti, voit vaikka antaa ruokakassin kerran kuussa missä on perusjuttuja kuten pastaa, jauhoja jne.

Tietenkin jos tyttö kieltäytyy kaikesta avusta, niin älä auta. Ei ole mitään väärää nostaa kädet ylös ja käskeä sitten pärjäämään omillaan jos järkipuhe ei kelpaa. Koittakaa nyt nauttia joulunajasta mitä pystytte.

Vierailija
68/106 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siellä on teidän perheessä opittu suuria elämäm viisauksia tyyliin "meillä näin, voin neuvoa kaikkia ja tiedän kaikki ja tehkää näin tai olette lässyti lää".

Teidän tilanne oli ensinnäkin erilainen, jos lapsi asui vielä kotona ja oli alaikäinen.

Kaikilla ei mene niin hyvin sillä osa jää koukkuun ja kunnolla. Ja silloin elämä on rumaa, myös niillä lähimmillä, jotka yrittävät pitkään. Ei haittaa, vaikka mummon käsilaukusta viedään rahat, ei haittaa, vaikka kotoa viedään telkkari ja myydään. Yritetään silti.

Näitä surkeita kokemuksia voi kuulla kun tutustuu huumeriippuvaisten läheisiin. Siellä ei ehkä ole kauniita tarinoita siitä kuinka Jere-Pirkko poltti yhden jointin, mutta sitten hän ryhdistäytyi.

Vierailija
69/106 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vi7 erailija kirjoitti:

Meistäkin tuli yllättäin syypäät kaikkeen pahaan, kun lapsi oli ottanut pikavippejä ja jättänyt laskunsa maksamatta. Lapsen mielestä olimme olleet niin huonot vanhemmat, että hän sen vuoksi oli holtiton. Uskokoon ken tahtoo, mutta sen voin ainakin sanoa, että huonoa rahankäyttöä, juopottelua ja ilkeyttä ei ole ainakaan meiltä oppinut.

Miten ihmiset voi olla noin kylmiä?? Tottakai teidän äiti-lapsi suhteessa on jotain mennyt vikaan jos lapsi käyttäytyy noin. Se on Avunhuuto!! Äiti voisitko rakastaa minua? Äiti olen sinun lapsesi!!

Ette ole rakastaneet lastanne, kaikki ihmiset eivät pysty tuntemaan tai näyttämään rakkauttaan edes omille lapsilleen. Nyt et hyväksy virheitä itsessäsi. Pahinta tässä on, että alunperin viaton lapsi tässä kärsii. Näin niitä yhteiskunnan ongelmatapauksia syntyy.

No onneksi elämä opettaa vielä sinuakin. Tiput noista lapsellisista luuloistasi. Toivottavasti kohdallesi osuu sitten lisäksi kaltaisesi lyödynlyöjä.

On kyllä opettanut. Itse olen hyvässä asemassa ja olenkin maksanut sisarusteni laskuja, kun itsekkäät vanhempani istuvat rahakasan päällä eivätkä välitä.

Se on toi tietty ikäpolvi jotka eivät kykene rakastamaan ketään, eivät hyväksy ihmisten virheitä. Heti jos on vähänkään jotain mikä poikkeaa siitä kiiltokuvamallista millä leuhkitaan muille, niin ei enää hyväksytä perheeseen. Sairasta toimintaa sanon minä!

Jos minulla joskus on lapsi niin rakastan häntä ehdoitta virheistä huolimatta ja autan ongelmissa, enkä koskaan hylkää heitä.

Istuvat rahakasan päällä eivätkä välitä! Siis mitä? Ne vanhempien rahat on heidän eikä heidän tarvi antaa niitä yhtään kenellekään jos ei halua. Ei edes niille aikuisille lapsille. Sinulla on hiukan vääristynyt käsitys mitä välittäminen on. Säälin vanhempiasi.

Vierailija
70/106 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dojoo mulle kävi vähän samoin kun olin 18-19v. Äitini sitten takas mulle pankkilainan pikavippien maksamiseen. Olin jo siinä vaiheessa niin suossa, että luottotiedot meni kuitenkin. Joka oli hyvä ja parasta mitä mulle on tapahtunut. Oppipahan elämään taloudellisesti järkevästi.

Vierailija
71/106 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siellä on teidän perheessä opittu suuria elämäm viisauksia tyyliin "meillä näin, voin neuvoa kaikkia ja tiedän kaikki ja tehkää näin tai olette lässyti lää".

Teidän tilanne oli ensinnäkin erilainen, jos lapsi asui vielä kotona ja oli alaikäinen.

Kaikilla ei mene niin hyvin sillä osa jää koukkuun ja kunnolla. Ja silloin elämä on rumaa, myös niillä lähimmillä, jotka yrittävät pitkään. Ei haittaa, vaikka mummon käsilaukusta viedään rahat, ei haittaa, vaikka kotoa viedään telkkari ja myydään. Yritetään silti.

Näitä surkeita kokemuksia voi kuulla kun tutustuu huumeriippuvaisten läheisiin. Siellä ei ehkä ole kauniita tarinoita siitä kuinka Jere-Pirkko poltti yhden jointin, mutta sitten hän ryhdistäytyi.

Joten kaikki välit poikki ja ilmoitus poliisille on aina oikein? Tämähän oli se asia, jota kritisoin ja totesin ettei se aina ole näin. Mutta siis joopa joo... Jaxuhalit sulle.

Vierailija
72/106 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon jaxuhalit auta enää kun tie on menty liian pitkälle. Hienoa, että jaksaa uskoa ja yrittää ja nousta taas ylös. Mutta jossain vaiheessa oman itsensä ja muiden kannalta kannattaa pysähtyä ja miettiä, että tuhoutuuko tässä useamman henkilön elämä yhden mukana, vai voisivatko loput selvitä suht normaaleina eteenpäin. Ilman sitä yhtä.

Vierailija
73/106 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narkomaania ei voi jelpata eikä hän ymmärrä.

Narkkari tuli minullekin mieleen AP:n kuvauksesta. Eli taustalla saattaa olla hyvin vakava riippuvuus jostain huumeesta. En minä muuten ymmärrä läppärin myymistä, noin suurta rahan menoa ja reiän myymistä, jos aikaisemmin ollut kuin herran enkeli.

On olemassa toinenkin mahdollisuus. Rahalle perso poikkis kavereineen kuppaa tyttöä ja likka on sulaa vahaa tämän jännämiehen käsissä.

Vierailija
74/106 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus tyttären "opiskelusta" paljastui eilen: onkin koko syksyn shoppaillut, bilettänyt ja sekoillut jonkun uuden tuttavuutensa kanssa. Koko vuodeksi varatut rahat on käytetty, lisäksi on ottanut kulutusluottoja ja pikavippejä ja nyt on kämppä täynnä karhukirjeitä. Koulukirjoja ei ole edes ostanut ja myynyt meiltä saadun läppärinkin pois. Kehtas vielä multa pyytää satasta ja sanoi huoraavansa sitten!

Neiti järjesti aikamoisen kohtauksen eikä ymmärrä mitenkään mun pettymystä.

Miten tuollaisesta kasin - ysin tytöstä voi tulla tuollainen luuseri?

taidat itse olla luuseri kun et tuon vertaa ole puoleen vuoteen lapsestasi tiennyt. katso peiliin, siellä on vika. etkö ole kun nyt vasta jouluna ollut hänen kanssaan tekemisissä....aika julma äiti olet ollut. tyttö on ollut oman onnensa nojassa....ja puuhaillut näemmä kunnolla ihan omiaan. tai sitten olet kasvattanut hänestä patologisesti valehtelevan manipuloijan. koittakaa pärjätä.

Vierailija
75/106 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piearaise sen naamalle :D

Vierailija
76/106 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko heittää pihalle heti kun täytti 18?

Vierailija
77/106 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teidän ole todellakaan mikään pakko maksaa niitä. Ette ole millään tavalla velvollisia. Pistät vain tytön ongelmaksi!

Vierailija
78/106 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tollasen tyttären tarvi antaa pilata mitään. Sanot että voi voi tuo on sinun ongelma. Ja juhlitte joulua kaikessa rauhassa ilman tytärtä.

Vierailija
79/106 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sinun päänsärky!

Vierailija
80/106 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä kukaan vanhempi tietenkään epäile miksi opiskelevalle ilmestyy aina uutta, kallista vaatetta ja muuta silloin kun häntä näkee......?

Ei sitä lasta välttämättä näe. Mä aloitin syksyllä yliopistossa Tampereella, en mä oo sen jälkeen kotona Oulussa käynyt kuin vasta nyt lauantaina tulin jouluksi. Periaatteessa voisin vanhempien tietämättä kusta elämäni miten tahdon, kaukaa olis helppo valehdella että ei en oo käynyt baarissa tai juu luennoilla oon istunut joka päivä, ne ei sais sitä ihan äkkiä tietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä