Voi ei, nyt tytär pilasi meidän joulun (onko kohtalotovereita)
Totuus tyttären "opiskelusta" paljastui eilen: onkin koko syksyn shoppaillut, bilettänyt ja sekoillut jonkun uuden tuttavuutensa kanssa. Koko vuodeksi varatut rahat on käytetty, lisäksi on ottanut kulutusluottoja ja pikavippejä ja nyt on kämppä täynnä karhukirjeitä. Koulukirjoja ei ole edes ostanut ja myynyt meiltä saadun läppärinkin pois. Kehtas vielä multa pyytää satasta ja sanoi huoraavansa sitten!
Neiti järjesti aikamoisen kohtauksen eikä ymmärrä mitenkään mun pettymystä.
Miten tuollaisesta kasin - ysin tytöstä voi tulla tuollainen luuseri?
Kommentit (106)
Meistäkin tuli yllättäin syypäät kaikkeen pahaan, kun lapsi oli ottanut pikavippejä ja jättänyt laskunsa maksamatta. Lapsen mielestä olimme olleet niin huonot vanhemmat, että hän sen vuoksi oli holtiton. Uskokoon ken tahtoo, mutta sen voin ainakin sanoa, että huonoa rahankäyttöä, juopottelua ja ilkeyttä ei ole ainakaan meiltä oppinut.
Vierailija kirjoitti:
Ottakoon itse vastuun. Muutoin ei opi.
Niin mekim aiemmin ajattelimme mutta todellisuus on muuta. Jos emme olisi pakotettuna auttaneet rahallisesti niin nuoremme olisi jo kadulla. Suututtaa aivan äärettömästi joutua maksamaan toisen käsittämättömiä juttuja.
Jep, kyllä tuo velkaneuvojalle kiikuttaminen oli järkevin neuvo auttaa. Rahaa ei missään nimessä pidä antaa...
Vierailija kirjoitti:
Meistäkin tuli yllättäin syypäät kaikkeen pahaan, kun lapsi oli ottanut pikavippejä ja jättänyt laskunsa maksamatta. Lapsen mielestä olimme olleet niin huonot vanhemmat, että hän sen vuoksi oli holtiton. Uskokoon ken tahtoo, mutta sen voin ainakin sanoa, että huonoa rahankäyttöä, juopottelua ja ilkeyttä ei ole ainakaan meiltä oppinut.
Meillä aivan sama juttu. Olemme sydänjuuria myöten loukattuja juuri samoista asioista. Emme voi käsittää miten meidän lapsemme voi olla niin paha ja ilkeä. Ja niin äärettömän tyhmä idiootti. Pilannut kaiken itseltään ja meiltä koko perheeltä.
Mun pikkuveli ryssi asiansa kans just noin vaikka on jo reilusti yli parikymppinen. Vuokrat, sähköt, netti vakuutukset kaikki maksamatta. Pikavippiä toisensa perään. Käyttää vielä kaiken huipuks jotain huumeita, en tiedä sen paremmin mitä. Mitä tekee meidän vanhemmat? Pelastaa sen kerta toisensa jälkeen maksamalla kaiken ja vielä tuputtaa lisää rahaa ja ostelee sille uusia autoja jne. En jaksa enää ymmärtää mutta olen ottanut kannan että en välitä, tuhotkoon elämänsä ihan rauhassa.
Huumeet, huumeet. Niillä on pilattu monta elämää - myös ulkopuolisten.
En mä lapselle selkää kääntäisi tuossakaan tapauksessa. Vaan jelppaisin häntä ottamaan selvää, että mitäs nyt tekee.. miten haluaa hoitaa asian. Tietenkin olisin pettynyt toimintaan ja ehkä kiukkuinenkin, lapset on kasvatettu fiksummiksi, mutta oppirahat on jokaisella maksussa. Toivottavasti lapsi ymmärtää mokansa.
Joulu ei tuosta voi pilalle mennä.
Ota tyttö takaisin kotiin asumaan, älä anna muita vaihtoehtoja. Maksa velat pois. Näin pystyt varmistamaan ettei tyttäresi tapa itseään huumeilla ja myy itseään saadakseen rahaa. Ei se kasvatusvastuu lopu siihen, että lapsi on aikuinen ja muuttaa pois.
Sinä äitinä olet aiheuttanut tämän tilanteen välinpitämättömyydelläsi, kun tyttäresi ei ole kokenut saavansa tarpeeksi rakkautta ja on siksi joutunut hakemaan sitä vääristä asioista.
Kaikki sympatiani ovat tytön puolella. <3 toivottavasti hän pääsee jaloilleen ja osaa rakastaa tulevia lapsiaan. Yleensä jos on tunteettomasta perheestä niin oppii itse olemaan parempi äiti lapsilleen.
Narkomaania ei voi jelpata eikä hän ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on täysi-ikäinen anna laittaa ranttaliksi, oppii vastuuta ottamaan. Tietty peiliin pitäis nyt vilkaista kanssa...
Mä vaihtaisin lukot kotiin ja sanoisin, että palataan asiaan kun osaa olla ihmisiksi.
-neljä teiniä kasvattanut-
Kyllä meillä lapset on aina tervetulleita kotiinsa, olivat sitten kuinka veloissa tai ongelmissa tahansa. Kommenttisi kertoo sinusta kaiken tarvittavan.
Jos kyse on pienehköstä velasta, jota on tehnyt, niin maksakaa se pois, jos vain pystytte. Kun tyttärenne luottotiedot menee, niin se vasta hankaloittaakin elämää, mm. vuokra-asunnon saantia, vakuutuksien ja lainojen saantia ym. Hänestä tulee kakkosluokankansalainen.
Vierailija kirjoitti:
Ota tyttö takaisin kotiin asumaan, älä anna muita vaihtoehtoja. Maksa velat pois. Näin pystyt varmistamaan ettei tyttäresi tapa itseään huumeilla ja myy itseään saada7kseen rahaa. Ei se kasvatusvastuu lopu siihen, että lapsi on aikuinen ja muuttaa pois.
Sinä äitinä olet aiheuttanut tämän tilanteen välinpitämättömyydelläsi, kun tyttäresi ei ole kokenut saavansa tarpeeksi rakkautta ja on siksi joutunut hakemaan sitä vääristä asioista.
Kaikki sympatiani ovat tytön puolella. <3 toivottavasti hän pääsee jaloilleen ja osaa rakastaa tulevia lapsiaan. Yleensä jos on tunteettomasta perheestä niin oppii itse olemaan parempi äiti lapsilleen.
Todella sairasta tekstiä. Pahoittelut aloittajalle jos satuit tuon yllä olevan lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Narkomaania ei voi jelpata eikä hän ymmärrä.
Narkkari tuli minullekin mieleen AP:n kuvauksesta. Eli taustalla saattaa olla hyvin vakava riippuvuus jostain huumeesta. En minä muuten ymmärrä läppärin myymistä, noin suurta rahan menoa ja reiän myymistä, jos aikaisemmin ollut kuin herran enkeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota tyttö takaisin kotiin asumaan, älä anna muita vaihtoehtoja. Maksa velat pois. Näin pystyt varmistamaan ettei tyttäresi tapa itseään huumeilla ja myy itseään saada7kseen rahaa. Ei se kasvatusvastuu lopu siihen, että lapsi on aikuinen ja muuttaa pois.
Todella sairasta tekstiä. Pahoittelut aloittajalle jos satuit tuon yllä olevan lukemaan.
Olet tainnut itsekin pilata lapsesi elämän kylmällä sydämelläsi?
Tällainen ap-kiltti on iso juttu. Minne hävis kunnianhimo? Bileteet voi joskus karata käsistä mutta ei opintosuorituksia. Ellei tämä provo?vielä huolestuttavampaa epätoivo saada rahaa. Tyttäresi luultavasti käyttää muutakin kuin skumppaa. Neuvoni olisi, keskustelu opintojen jatkosta, onko ala oikea? Auttaa setvimään raha-asiat, ja tärkein viikottainen huumeseula. Sen saa päihteettömyyden tueksi terv.huollosta, kun pyytää lähetteen. Varaa oikeus nähdä seulat vkottain. Ei muita terv.tietoja, voit kannasta katsoa. Nuorilta mm otetaan sp-testejä jne, se yksityistä. Auta setvimään talous. Voin olla väärässä mutten usko, jos tiedot nyt antaminasi ok. Mielenterveyspulma pojalla voi johtaa samaan.. Toimi. Älä syyllistä, älä hyysää, älä panikoi. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
AV:n JouluProvo numero 103?
Eihän kukaan oikea vanhempi voi olla noin pahasti pää pyllyssä ettei mitään havaintoa lapsensa elämästä ja opiskelusta! :D
Vanhemmillani ei ollut mitään asiaa elämääni muutettuani omilleni. Tiesivät kyllä että opiskelin insinööriksi mutta eivät sitä esim että valmistumisen jälkeen jatkoin korkeakouluun hakemaan dipat. Eivätkä tienneet sitäkään, että vietin värikästä poikamieselämää ja vasta yhteenmuuton jälkeen siskoni "kärväsivät" että nyt olisi vakvampi naisjuttukin.
Vanhempien ei kuulu tietää mitään jälkikasvunsa elämästä, jos täysi-ikäinen niin päättää.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset voi olla noin kylmiä?? Tottakai teidän äiti-lapsi suhteessa on jotain mennyt vikaan jos lapsi käyttäytyy noin. Se on Avunhuuto!! Äiti voisitko rakastaa minua? Äiti olen sinun lapsesi!!
Ette ole rakastaneet lastanne, kaikki ihmiset eivät pysty tuntemaan tai näyttämään rakkauttaan edes omille lapsilleen. Nyt et hyväksy virheitä itsessäsi. Pahinta tässä on, että alunperin viaton lapsi tässä kärsii. Näin niitä yhteiskunnan ongelmatapauksia syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset voi olla noin kylmiä?? Tottakai teidän äiti-lapsi suhteessa on jotain mennyt vikaan jos lapsi käyttäytyy noin. Se on Avunhuuto!! Äiti voisitko rakastaa minua? Äiti olen sinun lapsesi!!
Ette ole rakastaneet lastanne, kaikki ihmiset eivät pysty tuntemaan tai näyttämään rakkauttaan edes omille lapsilleen. Nyt et hyväksy virheitä itsessäsi. Pahinta tässä on, että alunperin viaton lapsi tässä kärsii. Näin niitä yhteiskunnan ongelmatapauksia syntyy.
No onneksi elämä opettaa vielä sinuakin. Tiput noista lapsellisista luuloistasi. Toivottavasti kohdallesi osuu sitten lisäksi kaltaisesi lyödynlyöjä.
Lähetä tyttös mun luokse, oppii tavoille :)
Ottakoon itse vastuun. Muutoin ei opi.