Voi ei, nyt tytär pilasi meidän joulun (onko kohtalotovereita)
Totuus tyttären "opiskelusta" paljastui eilen: onkin koko syksyn shoppaillut, bilettänyt ja sekoillut jonkun uuden tuttavuutensa kanssa. Koko vuodeksi varatut rahat on käytetty, lisäksi on ottanut kulutusluottoja ja pikavippejä ja nyt on kämppä täynnä karhukirjeitä. Koulukirjoja ei ole edes ostanut ja myynyt meiltä saadun läppärinkin pois. Kehtas vielä multa pyytää satasta ja sanoi huoraavansa sitten!
Neiti järjesti aikamoisen kohtauksen eikä ymmärrä mitenkään mun pettymystä.
Miten tuollaisesta kasin - ysin tytöstä voi tulla tuollainen luuseri?
Kommentit (106)
Vastaus: syntiinlankeemus. Tyttösi on nyt turmion tiellä, tuhlaajapojan kertomus sopii tähän oikein hyvin.
Mikä tilanne aloittajalla? Joko päätti miten etenet? Toivottavasti et anna rahaa ettei mee vääriin kohteisiin vaan oot tukena ja ohjaat ja annat neuvoja muuten. Toivottavasti tilanne selviää.
Maksat ne vipit pois ja kysyt miltä nyt vittuvtuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai lasta autetaan! Millaisia ihmishirviöitä täällä on neuvoja antamassa?
Kaikkihan ovat kehoittaneet auttamaan eli neuvomaan ja tukemaan. Rahan antaminen ei ole sama kuin auttamine
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus tyttären "opiskelusta" paljastui eilen: onkin koko syksyn shoppaillut, bilettänyt ja sekoillut jonkun uuden tuttavuutensa kanssa. Koko vuodeksi varatut rahat on käytetty, lisäksi on ottanut kulutusluottoja ja pikavippejä ja nyt on kämppä täynnä karhukirjeitä. Koulukirjoja ei ole edes ostanut ja myynyt meiltä saadun läppärinkin pois. Kehtas vielä multa pyytää satasta ja sanoi huoraavansa sitten!
Neiti järjesti aikamoisen kohtauksen eikä ymmärrä mitenkään mun pettymystä.
Miten tuollaisesta kasin - ysin tytöstä voi tulla tuollainen luuseri?
Huumeet..?
Huumeita veikkaisin minäkin, kannabis ja join bilehuumeita.
Vaikka viettäisi aamusta iltaan pilveä poltellen, siihen ei saa kuukaudessa muutamaa satasta enempää käytettyä. Ei niinkään paljoa, jos itse tai kaverit kasvattaa. Kannabiksen käyttöön ei siis rahojaan saa tuhlattua kukaan. Jos huumeisiin rahansa kuluttaa niin silloin kyse on piristä tai heroiinista/sen johdannaisista. Muut ei juuri maksa tai niitä ei saa niin paljoa kulumaan että menisi omat ja lainatut rahat.
No, ei niin, mutta kun ne huumeet aiheuttaa otteen lipsumisen todellisuudesta ja siihen tulee mukaan mm. hillitöntä shoppailua ja muuta älyvapaata rahan tuhlausta.
Sitä kautta ne aiheuttaa velkaongelman.
Päihdeongelmaisilla ei ole kykyä enää ajatella pitkäjänteisesti oikein mistään.
Huh. Kerro toki tarkemmin mikä huume aiheuttaa "hillitöntä shoppailua ja muuta älyvapaata rahan tuhlausta" - tällaista sivuvaikutusta kun ei ainakaan virallinen päihdetutkimus tunnista. Onko se se sama huume, joka aikaansaa itsensä kuorimisen appelsiinina?
Ainakin alkoholi. Nettikaupat ovat tunnistaneet ilmiön, ns. happy hour shopping. Osa ostajista tulee kauppaan tiettyinä aikoina ja ostelee humalassa.
Mun on ny kyl ihan pakko sanoo että jos mun vanhemmat olis hylännyt mut sillon ku olin nuori ja käytin laittomia päihteitä niin syöksy pohjalle olis ollu varmaan aika jyrkkä. Mut pelasti kuitenkin se että kotiin olin aina tervetullut, olin mimmosessa kunnossa tahansa. Tiesin että mua rakastetaan kaikesta huolimatta, niin se anto kimmokkeen hakeutua hoitoon. Nykyään oon ihan normaali aikuinen asuntolainoineen päivineen. Mutta jos vanhemmat olis pistäny välit poikki niin tuskin olisin tässä nyt, sehän olis ollu vaan yks syy lisää vetää kamaa.