Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin kaikkeen muuhun piparkakkutaikinaa voi käyttää kuin itse piparkakkujen tekemiseen?

Vierailija
21.12.2015 |

Pikaisen googletuksen perusteella ainakin piirakkapohjana, mutta onko muita ideoita?

Saatiin naapurilta kaupan pakastetaikinaa 2 kg kun ei itse kuulemma tarvitse ja piparkakut olen jo leiponut itse tehdystä taikinasta. Mielelläni noi taikinat johonkin muuhun kuin itse piparkakkuhuihin käyttäisi.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö. Se on hyvää.

Vierailija
2/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee joku rakennelma koristeeksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö. Se on hyvää.

Ei ole. itse tehty piparkakkutaikina on hyvää mutta noi valmiit ihan mauttomia ennen paistamista.

Vierailija
4/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee joku rakennelma koristeeksi. 

Ollaan tehty peruspipareiden lisäksi piparkakkutalo, piparikuusia ja piparkakkulaatikoita täytettyinä pikkupipareilla. Siis ihan jotain muuta olisi hakusessa. Piparkakkupullien ohjeen huomasin myös kun googletin mutta lisää ideoita saa laittaa. ap

Vierailija
5/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehtyä piparitaikinaa on vaikea leipoa, mutta pakastan sitä rasioihin ja syömme jäätelön päällä :) Mutta ei ehkä toimi kaupan taikinoiden kanssa?

Vierailija
6/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparkakkutalo, kuusenkoristeita, kynttilälyhty, ikkunakoriste, "himmeli", kakun päällyste marsipaanin tapaan......

Vierailija
7/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tehdä siitä nätin ikkunakoristeen. Kaulit ohueksi, painelet ikkunaan, painelet piparkakkumuoteilla vaikka kauniita tähtiä. :)

Vierailija
8/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö. Se on hyvää.

Ei ole. itse tehty piparkakkutaikina on hyvää mutta noi valmiit ihan mauttomia ennen paistamista.

Kyllä sekin paremman puutteessa menee. Ainakin se on parempaa raakana kuin paistamisen jälkeen.

Vierailija
9/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparkakkutalo tai pieni kylä, linna...

Piparkakkukrassi oveen tai useampaan.

Joulukuusenkoristeita.

Voisikohan sitä notkistaa maidolla/kermalla ja tehdä kakkutaikinan pehmeään piparkakkuun?

Tai syötte raakana.

Vierailija
10/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulata taikina tee 10x10x4cm levy ja paina se alapäähäsi, näin saat kätevästi kopion pimpistäsi. Laita uuniin, mutta älä polta, palanut pipari ei ole hyvää. Anna halua mallesi ystävälle, naapurille tai työkaverille.

Tai voihan siitä tehdä keksipeniksen ja voi joulunpyhien ajan nautiskella. :)

Vierailija
11/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukkimaan korvat joululauluäänisaasteelta ja kuulutuksilta kaupassa.

Vierailija
13/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparitaikina on parhaan makuista silloin, kun se on vielä jäässä. Jos sen antaa sulaa ennen syömistä niin makuelämys heikkenee.

Toisaalta jos sitä syö kovin isoja määriä niin leivinjauhe saattaa aiheuttaa lieviä vatsaoireita.

Vierailija
14/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä koiria? Meillä on tapana viedä koirat ulos ja tehdä piparitaikinasta iso pallo, jota pyöritellään pitkin asunnon lattioita niin että hajujana johtaa moneen paikkaan. Sitten piparipallo paistetaan (vaatii vähän tarkkuutta ettei jää keskeltä raa'aksi), paiskataan lattialle ja muruset ja palaset piilotellaan hajujanan johdattamiin paikkoihin (esim. wc-pöntön taa, sängyn alle, kenkiin, tiskikoneeseen, mattojen alle jne.). Sitten vain päästetään koirat sisälle temmeltämään ja herkkuja etsimään! Ihanaa joulukatseltavaa kun hauvat nuolevat piparin toivossa asunnon läpi <3

Vierailija
15/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylijääneestä piparkakkutaikinasta saa kätevästi kudottua sukkahousut.

Vierailija
16/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusesta tulee nätti kun siihen ripustaa punaisia palloja ja piparikoristeita eikä mitään muuta.

Vierailija
17/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinainen ongelmataikina....naapurilla on 2kg, siis 4 pakettia taikinaa jota ei käytä. Miksi? Sinä otat sen vastaan vaikka tiedät ettet tee sillä mitään. Anna eteenpäin, seuraavalle uhrille. Tai pidä pakkasessa ja palauta naapurille vuoden kuluttua.

Vierailija
18/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan säilyy? Säilyykö ensi jouluun? En mäkään oo käyttänyt kuin pipareihin ja juustokakun pohjana. Tulee muuten ihana pohja glögi-juustokakkuun :P

Vierailija
19/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä sitä naapuin pihalle sopivan kokoisia kikkareita, oppiipahan laskemaan sen rakkinsa joka paikkaan paskomaan. Liukumiinayllärit.

Vierailija
20/22 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparkakkukakku!! Yhteen menee n. 500g joten tee vaikka neljä ja anna lahjaksi. Tosi hyvää! Jes ja paras ehdotus ;)

http://www.maku.fi/blogit/perinneruokaa-prkl/joulun-paras-leivonnainen-…