Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vastaatte kun joku kysyy mitä sinulle kuuluu?

Vierailija
21.12.2015 |

Minua ärsyttää tuo kysymys koska on vaikea keksiä vastausta kun kaikki polkee paikallaan eikä ole oikeastaan koskaan mitään kerrottavaa. Onko muita samanlaisia? :D Tuntuu jotenkin typerältä vastata vaan jotain että hyvää tai ei erikoisempia ja sitten kysellä samaa siltä toiselta. Jotain sitten sopertelen aina että töissä on vähän kiirettä ollut tai muuta joutavaa. Joo minulla ei ole elämää :D

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin vastaaminen on vaikeaa, kun on todellisia huolia. Pitäisikö vastata, että hyvää kuuluu ja hymyillä, vaikka itkettäisi.

Vierailija
22/35 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon "Kiitos, ihan hyvää. Mitäs sinulle?" ja hymyilen. 

Juuri näin minäkin. Näin on lapsena opetettu.

Tavallaan kummallista että robottimainen fraasien toistelu=hyvää käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaa ihan pokkana totuus, tylsää samaa paskaa ja ...... ja sitten kysyt mitäs sulle kuuluu

Vierailija
24/35 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tapaan ihmisen, niin jotenkinhan siinä on keskustelun alkuun päästävä. Kuulumisten kysyminen on ihan normaali tapa päästä alkuun. Jos tuo tapa ärsyttää, niin kerro, mikä mielestäsi olisi vaihtoehto. Olet kyllä mielestäni löytänyt aivan hyvän tavan päästä kysymyksestä eteenpäin. Mikä tuossa vastauksessasi on mielestäsi huonoa?

Sen kyllä kieltämättä voin sanoa, että on hämmentävää, kun toinen vastaa jotain tyyliin "en tiedä, hyvää kai sitten". Tuossa en tiedä pitäisikö kysellä lisää, vai antaa vain olla.

Voit sanoa että "haluatko keskustella siitä?"

Vierailija
25/35 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä, töitä.

Yhtä ja samaa. 

Eipä mitään erityistä. 

Jos olisi vasta tapahtunut jotakin yhdellä lauseella kerrottavaa pientä hauskaa, kuten että olisin voittanut arpajaisissa avaimenperän tms. niin voisin kertoa, mutten mitään merkityksellisempää. 

Vierailija
26/35 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä ihmeempiä, vastaan. Ja se on totuus. En jaksa avautua mistään, vaikka jotain olisikin mielen päällä. Sitten taas tuntuu oudolta alkaa selittämään jotain arkipäiväistä "kävin ostamassa lisää pyykinpesuainetta ja menenpä tästä jatkamaan pyykkäystä". Työstä ei ole mitään kerrottavaa, sielläkään ei tapahdu mitään, sitä samaa vaan. Ei ole matkoja. Ei muuttoja, rakentamista, remppaa. Ei juhlia. Ei mitään. 

Vierailija
27/35 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tässä, kesää odoetellessa.

Vierailija
28/35 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on sellainen aloituskysymys. Jotenkin keskustelu on aloitettava. Harvan ihmisen kanssa pääsee suoraan syvään päätyyn. Varsinkin, kun on sellainen ihminen, jota ei näe ihan joka päivä (ja juuri sellaisille ihmisille tuo kysymys esitetäänkin!), pitää päästä ensin keskustelun rytmiin. Se voi joskus olla vähän haparointia puolin ja toisin, ja myös epäkiinnostavaa. Mutta jotenkin ne aiheet, josta keskustelu sitten kunnolla alkaa, on saatava pintaan. Mulla on hyvänä esimerkkinä tästä yksi kengittäjä. Yksi ystäväni maksaa mulle siitä, että olen hänen tallillaan kengityspäivänä apuna. Siinä tulee sitten seisoskeltua kengittäjän kanssa samassa tilassa tuntitolkulla. Yleensä keskustelut tapaavat mennä sinne syvään päähän elämän ja kuoleman kysymyksiin, mutta aina ne alkavat jostain kevyemästä paskanjauhannasta.

Vierailija
29/35 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja vastaus siihen, mitä vastaan, kun kysytään kuulumisia: riippuu kysyjästä ja tilanteesta. Jos kysyjä ei ole kovin läheinen ja/tai tilanne on sellainen, ettei nyt tee mieli avautua, niin yleensä vastaan, että hyvää, ja sitten jotain yleisluontoista. Toinen vaihtoehto on siirtyä huumoriin. Jos kysyjä on läheinen ja tilanne sopiva, sitten voi kertoa syvemminkin omista kuulumisista.

Vierailija
30/35 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tässä vitumpia. 

Vierailija
31/35 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää semmonen aloitus, että "mitä sulle kuuluu?", koska jos sulla ei ole mitään kerrottavaa ja sanot, että "eipä tässä mitään" niin sitten aletaan tivaamaan, että "mutta kai sä nyt tänään jotain oot tehny?" ja seli seli seli. Olen siinä kohtaa perus suomalainen, että en tykkää turhasta jutustelusta vaan puhun, jos mulla on asiaa tai jotain oikeasti mietinnässä. En yhtään tykkää semmosesta turhanpäiväisestä höpinästä tai jaarittelusta. Tai se, että vastaat kaikille, että "sitä samaa, sitä samaa". Kun ei voi olla joka päivä mitään uutta kerrottavaa. 

Vierailija
32/35 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan että olen viimeiset kaksi vuotta pohtinut itsemurhaa joka ikinen päivä.

Vierailija
33/35 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kuu olekaan enää juustoa?

Vierailija
34/35 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kysyjästä. Jos oudompi, niin vastaan monesti, että kiitos ihan hyvää, eipä kummempia, mitäs itsellesi?

Jos tuttu, niin tiedän, että haluaa jotain muutakin kuin kiitos hyvää. Ja samoin jos itse kysyn tutulta, että mitä kuuluu, haluan oikeasti tietää.

Aina on positiivinen yllätys, kun vastaaja ei kaunistele. Näin kerran sattumalta yhden vanhan tutun kouluajoilta, edellisestä näkemisestä varmaan pari vuotta. Kysyin, että no mitäs kuuluu? Vastaus: Arvaa, @#tuttaa niin ettei veri kierrä😂. Ja sitten lyhyt avaaminen tilanteesta. Naurettiin, että noinhan sen kuuluukin mennä; kysymys ja rehellinen vastaus. Mitä sitä turhaan sanomaan, että hyvää, jos ei kerta kuulu hyvää.

Vierailija
35/35 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vastaan vain, hyvää

Yhdelle kyselijälle tulen vastaamaan, mitä se sulle kuuluu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi